Holm Acoustics, Schmidt Audio, Frequence, Tape Connection, Gamut og Studiosound
Holm valgte at køre to demosessioner. I det første rum med deres eget system fra top til bund, SP-1, AMP-1, Cd-1 og DSPre-1 mens der i det tilstødende blev brugt andre mærkers højttalere og forstærkere til at demonstrere live kalibrering med Holms DSPre-1 forforstærker. Holms egen demo var præget af en meget engageret Thomas Holm der vidt og bredt fortalte om teorien og ideerne bag forforstærkerens virke. Men det rigtigt sjove var nu de små Dynaudio Contour, der var blevet sprættet op og havde fået indmaden pillet ud, så man kunne køre med kalibrering direkte ind. Heldigvis var forklaringen at det på ingen måde var nødvendigt for den enkelte bruger, men var gjort for at gøre tingene så direkte og enkle som muligt.
Schmidt Audio var endnu en af dem der benyttede anderldes demomusik, her i form af Marie Keyband. Og helt galt var det også på afspiller siden, hvor der blev benyttet en Macbook Pro. Betænklighederne var i hvert fald tydelige hos visse gæster. Til at gengive lyden havde man medtaget et sæt Podium Sound 0,5. og elektronik fra Red Wine Audio. Isabella forforstærker/DAC leverede signal til de to Signature 70.2 monoblokke.
Frequence havde luftede det nye agentur på WBT og havde premiere på Illuminator diskanten i et sæt Acoustic Force Zeus 3.01-SE. Der blev spillet ganske højt ved lejligheder, og standen var pyntet med subwoofere i en størrelse de fleste må kigge langt efter. Elektronikken bestod af music Hall, A 50.2 forstærker og CD 25.2, samt en Audia Cd One.
Tape Connection havde valgt at fokusere på deres standerhøjrttalere, og havde medbragt et sæt DLS M60 og et sæt af Monitor Audios PL100.Musical Fidelity var godt nok repræsenteret med deres A1 forstærker og CD, men det var DLS elektronikken fra Ampllifier One og Cd One der løb med opmærksomheden.
Tape connection kunne hermed demonstrere hvor dan og hvorledes deres brands lyder, både selvstændigt og fra samme producent. Dog må de have ris for mest kulørte indgang, denne var overklistret, og i kontrast til selve rummet der var stilrent og nydeligt.
Gamut er kommet to generationer længere siden sidste års messe, og havde i den anledning valgt at tage den mindste i deres ny serie, Superior 3, eller blot S3 med. Dette gjorde naturligvis også sit udslag at der i år var et almindeligt lille rum til rådighed, men selvom der kan var disse standerhøjttalere og en D15 forstærker samt en CD3, så gav det et meget positivt synsindtryk, som falder godt i hak med hvordan man rent æstetisk normalt opfatter Gamut. Der var godt med besøgende, så på trods af en rigtigt god positionering, var der temmelig trængt i rummet.
Vi fandt aldrig helt ud af hvordan, men det var lykkedes Karsten fra Studiosound at slæbe sine SPTech Revelation MR-1 op på første sal i et helt stykke. De tårnede sig op, og fremstod mildest talt truende i rummet. Med basis i hans egen Blue Cheese DAC, der lå blottet for offentligheden, blev systemet banket på plads af et par solide Spectron Musician 3 effektblokke.
Indtil man fik øje på Eccho Buster panelerne bagved forstod man det ikke helt, men det var alligevel lykkedes at få et ganske godt resultat ud af så store højttalere. Faktisk havde lyden den kant man ofte savnede i de andre rum, og Karsten sad på sin pind og i vanlig stil styrede musikken fra en laptop.
Tilbage til oversigten |