Jonas Bojer skrev:Dolkin skrev:Jonas Bojer skrev:Dolkin skrev:I det hele taget er der mere og mere fokus på go' lyd.
Neil Young introducerer Pono, og Wimp synes pludselig det er vigtigt at det lyder ordentligt - og kalder det 'Hifi', endda med sloganet 'Because music matters'.
Det er jo oplagt at tage vinklen, at det altså ikke er gjort med diverse små iPod docks el.lign.
Messen er en oplagt chance for at 'opdrage'. Der er samlet så megen viden om lyd, at man kunne interviewe i mange timer, uden at nogen gentog sig.
Hvad med at So Ein Ding kontaktede nogle af udstillerne, og fik lavet nogle aftaler om interviews og demonstration.
'Hvad kan få for X antal kroner, der giver gør Wimp Hifi og Pono brugbart?'
'Hvad kan man få hvis man er ligeglad med beløbet?'
Og vigtigs af alt - 'Hvad vil det sige at lyden er lossless, eller i hi-fi kvalitet, og hvordan finder jeg ud af om det er vigtigt for mig?'
Det lyder jo meget fint alt sammen, men vi er et fåtal, der har øvet os i at lytte gennem adskillige år, så er der overhovedet noget at komme efter, ved den ekstra investering i god hi-fi?
Jeg tror det er vigtigt at få skabt en eller form for lyst i seerne, til at udforske sin egen 'lyd-identitet' - og at inspirere til dette.
Det er helt klart et segment, man ikke skal tale ned til, men der skal noget 'benzin på bålet' hvis de skal rives op af sofaen, til andet end den nyeste afsløring fra Apple...
sejt keep them coming
Hvordan har du tænkt dig at vælge, hvilke idéer du vil fremlægge for redaktionen, Jonas?
Jeg snakker først med ham min kammy der arbejder på DR for at se hvad de ligger vægt på, så tager jeg en snak med lisbeth sillesen. DR folkene har allerede fortalt at hifi er svært at vise på tv så det bliver nok dimser mindet ;O)
Lige nu har jeg halsbetændelse så der er tid nok i sengen til at tænke -;O)
Hilsen Jonas Bojer
Ok. Jeg spørger fordi jeg i nogle år har levet sammen med en TV-journalist/forfatter og har erfaret, at det ikke altid er hvad vi udenforstående tror er den fede idé, som fænger i journalisters hjerner - eller virker på tv.
M.a.o. tænker jeg, at der er om at præsentere så mange forskellige idéer som muligt, uden for megen vægtning og prioritering, så de frit kan lade deres snørklede hjerner arbejde på redaktionen
Og så iøvrigt rigtig god bedring