Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

HiFi & Surround messen 2013

Udstillinger, messer, klubmøder m.m.

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf CPH-R » tors nov 07, 2013 17:30

om næste udstilling bliver på Marriott eller andet sted- syntes jeg det vigtigt at, stedet er villige til at tilbyde en både bedre og billigere udskænkning.

jeg syntes ikke det er i orden at folk der lige har givet 100,- for at komme ind- også skal betale så mange penge for en forfriskning eller hvis de lige vil have lidt at spise...

som udstiller syntes jeg det var lidt flovt  :oops:
Brugeravatar
CPH-R
Branchemedlem
 
Indlæg: 309
Tilmeldt: tors okt 27, 2005 12:50
Geografisk sted: 3450

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf Encore » tors nov 07, 2013 17:31

music4life skrev:Ja det var godt gået med de
Genesis i det rum. Med den risiko at
rummet ville drukne i bas.

Ville dog gerne have hørt de Aurum
med accu monotrin. De træk kinesere fra
Emotiva gjorde det dog overraskende godt
selvom det var et sjovt match.


+1  :)
Brugeravatar
Encore
Seniormedlem
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: tors jan 03, 2008 19:31
Geografisk sted: København

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf jensen » tors nov 07, 2013 17:36

KonferenceCenter har for det meste gode rum... men så er det bare hvordan de ligger...
hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf Jakobsen » tors nov 07, 2013 17:40

Otto J skrev:
Jakobsen skrev:
Jeg mener stadig det er muligt at finde bedre lokaler ...



Det hører jeg hvert år, men ingen er kommet med et konkret forslag endnu, som lever op til de forhold der skal til. Husk at der sker meget på sådan en udstilling som du ikke ser som besøgende - en udstiller som Dynaudio kommer med 12-15 paller med udstyr, det skal kunne leveres et sted hvor udstyret er i sikkerhed indtil udstillerne kommer og stiller det op, og efter udstillingen skal det kunne afhentes om mandagen. Den mængde grej smider man ikke bare lige ind bag i en transporter. Udstillerne skal indkvarteres (ordentligt - ikke for at være luksusdyr, men når jeg har slæbt udstyr til midnat vil jeg gerne sove ordentligt). Der skal være stole og borde til rådighed. Der skal være opbevaringsplads til de tomme kasser. Der skal være ordentlig sikkerhed mod tyveri om natten. Der skal være en tilpas mængde lokaler af forskellig størrelse. Og dertil kommer så at det skal være godt nok akustisk til rent faktisk at være en forbedring, ligesom andre så ser jeg heller ikke lige lyset i gamle skolelokaler. Det er svært at opfylde ovenstående krav ret mange andre steder end i konferencelokaler.

Ligesom de forrige år, så er jeg sikker på at arrangørerne er lydhøre hvis man kommer med et konkret forslag, som reelt er egnet. Kan man ikke dét, så synes jeg det er lidt "nemt" at argumentere for at "der må være noget bedre derude et sted".


Fair nok vil prøve at finde bedre sted ....og komme med konkret forslag

Så vil jeg eddernahme også have en kop kaffe hvis det lykkes :twisted:
Setup:
SOtM sMS-200 Ultra & sPS-500
Schiit Yggdrasil
Pure Sound L300
Rogue Audio Apollo
Pioneer S-1EX
Tellurium Q Graphite USB, RCA
Tellurium Q Black Diamond HT, XLR
Tellurium Q Black Power Strøm
Acoustic Revive LAN isolator og LAN kabel
Quantum Qbase8
Seperat strømgruppe og dedikeret jord
Brugeravatar
Jakobsen
Seniormedlem
 
Indlæg: 511
Tilmeldt: fre nov 18, 2005 18:26
Geografisk sted: Kolding

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf lars37 » tors nov 07, 2013 17:45

Jakobsen skrev:
LisbethSillesen skrev:
Jakobsen skrev:
Jonas_h skrev:
Jakobsen skrev:
LisbethSillesen skrev:
Jakobsen skrev:
jensen skrev:
LisbethSillesen skrev:Jeg har hørt flere sige noget jeg godt kan forledes til at være enig i, nemlig at når Göteborg og Malmö i Sverige, der både er et større land og et land hvor hifi generelt trives bedre (årsagerne til dette kan vi tage en anden gang), kan nøjes med at skiftes så der er messe i hver by hvert andet år, så var det måske også måden at gøre det på i Danmark, og afholde det skiftevis i København og Århus.

Men fair nok at vi lige trækker vejret før vi tænker over dét. Jeg skriver det på det evalueringsskema som jeg er sikker på du laver igen i år  :lol:


Jamen, den er jeg enig med dig/ jer i, men det er lige Mr. Sillesen :twisted: , som jeg skal overtale. Jeg vil dog gerne lige have et år mere i KBH, så vi har fået et godt grundlag for Brandet HiFi & Surround, og for at få branchen til at lave flere oplevelser på messen. Men idéen er god!

Ang. evalueringsskemaet skemaet, jamen det er jeg i gang med, + alle de informationer jeg har fået fra de besøgende.  :D


Ja og hvis man kunne kommer op på det besøgs tal som KT messen havde så ville det være godt.

Det bedste sted at ligge en messe herover er i Vejle...


Det kunne være fedt hvis der bliver brugt noget tid på at finde et sted med bedre akustiske forhold ...
Det ville løfte messen ...  Og gøre det nemmere for udstillere
og besøgere vil få en bedre oplevelse




Vi kan godt finde steder med bedre akustisk, men så er der næsten ingen plads til udstillerne, eller at det bliver så dyrt, at ingen udstiller kan være med. Så se messerne som det de skal være, en smagsprøve på hvad du kan opleve ude ved forhandlerne i deres demo rum. Og der er altså en del som har nogle fede demo rum :mrgreen:


Man kan godt tage rundt på nogle forskellige hoteller og konference faciliteter og se hvor det er bedre end dårligt....   Man kan hurtigt vurdere om der er rimeligt godt eller meget skidt ... Bare ved at råbe og klappe  8)

Man kunne slæbe aktive højtalere med teste kortvarigt
hvis det skal være meget seriøst ... Ðen time er givet godt ud

Jeg ville bare slå et slag for at det bliver taget seriøst med i overvejelserne
Det skal jo ikke være perfekt akustik .... Bare ikke dårlig


Jamen hvad er det i rummene på Marriot du mener ikke er godt nok akustisk?


Hotelværelserne er meget små .. Større rum ville hjælpe

At det er et fint flot stort hotel er ik så vigtigt i min optik

Der står skoler, gamle kommune bygninger osv tomt mange steder i DK efter kommune / region sammenlægninger ... Større fabrik bygninger med adminstration med mødelokaler kontor osv står tomt i disse dage efter
Konkurs osv....

Det ville også give mulighed for at man måske kunne få sit rum weekenden før og have den og hele ugen til at få det op at køre .... Mindre stress  8)

Kom nu vær lidt innovativ  :lol:


1)
Det er sådan at rumstørrelsen hænger sammen med antal stjerne på et hotel. Dette er en af de regler som Horesta har lavet sammen med Hotelbranchen, og som man også bruger på verdensplan. Og her har et 5 stjernet større alm. værelser end man har på 4 stjerne og nedefter.

2)
Faciliteterne på stedet skal være i orden, så nej nedlagt kontorbygninger/skoler kan ikke bruges, især fordi man ofte ikke har lydisolering mellem rummene. Her kommer også regler ind som skal overholdes, f.eks. kan du ikke bare bruge en kontorbygning som messelokaler, da det ofte er noget som skal godkendes både af kommune og brandmyndigheder.

3)
Thomas har været rundt på mange forskellige steder og hoteller  pfor at tjekke hvad der har været i orden, og hvilke der kunne bruges. Og Marriott har været det bedst, han har kunne finde

4)
Service fra stedet side, skal være i orden. Det vil sige at er der noget som ikke virker, så skal der være personale til stede for at kunne afhjælpe problemet. Igen her har det en betydning at det er et 5 stjernet hotel, da de faktisk sørger for at der er personale tilstede hele tiden. Inklusive sikkerhedspersonale.

Det kan virke så simpelt at lave en messe, men der er 1000vis af småting som skal laves og godkendes, før man i det hele taget kan startet messen. Og derfor er det dejligt at have et hotel som samarbejdspartner, som sørger for at undersøge tingene.

Og som flere udstiller også vil fortælle, så er Marriott det hotel som har været det bedste igennem flere år.


Sorry jeg kan ikke bruge det til ret meget ...

Jeg er en nørd hvor lyden bare kommer i første række ...
Så kan der komme nok så mange fornuftige argumenter ...
Hvorfor det ikke har første prioritet

Jeg mener stadig det er muligt at finde bedre lokaler ...
At det så kommer andre opgaver som at bestille en Steff Houlberg pølsevogn og lidt kaffe og kage burde være overkommeligt...

Og vil lige poientere at det er et forsøg på at give positive forslag
Og ikke kritik i den forstand ... Er bare sådan at hvis ting kan blive bedre
Hvorfor så ik forsøge
Jeg synes faktisk det var en rigtig god messe og det er derfor jeg gider komme med kommentarer ... Men der var plads til forbedringer på lydsiden

Just my opinion[/quote]
Hvorfor går du ikke bare igang med at arrangere den næste udstilling, Jakobsen? At sidde bag ved skærmen og belære andre om, hvordan en stor hifi-udstilling skal arrangeres, er sgu for nemt. Jeg er imponeret, hvis du evner til næste efterår at finde 2 tomme lokaler, hvor pølsevognen også kan puttes ind.

Men brokke dig - det evner du.... :wink:

Lars
Brugeravatar
lars37
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 261
Tilmeldt: tors okt 27, 2005 09:43
Geografisk sted: Hammel

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf Jakobsen » tors nov 07, 2013 18:43

lars37 skrev:
Jakobsen skrev:
LisbethSillesen skrev:
Jakobsen skrev:
Jonas_h skrev:
Jakobsen skrev:
LisbethSillesen skrev:
Jakobsen skrev:
jensen skrev:
LisbethSillesen skrev:Jeg har hørt flere sige noget jeg godt kan forledes til at være enig i, nemlig at når Göteborg og Malmö i Sverige, der både er et større land og et land hvor hifi generelt trives bedre (årsagerne til dette kan vi tage en anden gang), kan nøjes med at skiftes så der er messe i hver by hvert andet år, så var det måske også måden at gøre det på i Danmark, og afholde det skiftevis i København og Århus.

Men fair nok at vi lige trækker vejret før vi tænker over dét. Jeg skriver det på det evalueringsskema som jeg er sikker på du laver igen i år  :lol:


Jamen, den er jeg enig med dig/ jer i, men det er lige Mr. Sillesen :twisted: , som jeg skal overtale. Jeg vil dog gerne lige have et år mere i KBH, så vi har fået et godt grundlag for Brandet HiFi & Surround, og for at få branchen til at lave flere oplevelser på messen. Men idéen er god!

Ang. evalueringsskemaet skemaet, jamen det er jeg i gang med, + alle de informationer jeg har fået fra de besøgende.  :D


Ja og hvis man kunne kommer op på det besøgs tal som KT messen havde så ville det være godt.

Det bedste sted at ligge en messe herover er i Vejle...


Det kunne være fedt hvis der bliver brugt noget tid på at finde et sted med bedre akustiske forhold ...
Det ville løfte messen ...  Og gøre det nemmere for udstillere
og besøgere vil få en bedre oplevelse




Vi kan godt finde steder med bedre akustisk, men så er der næsten ingen plads til udstillerne, eller at det bliver så dyrt, at ingen udstiller kan være med. Så se messerne som det de skal være, en smagsprøve på hvad du kan opleve ude ved forhandlerne i deres demo rum. Og der er altså en del som har nogle fede demo rum :mrgreen:


Man kan godt tage rundt på nogle forskellige hoteller og konference faciliteter og se hvor det er bedre end dårligt....   Man kan hurtigt vurdere om der er rimeligt godt eller meget skidt ... Bare ved at råbe og klappe  8)

Man kunne slæbe aktive højtalere med teste kortvarigt
hvis det skal være meget seriøst ... Ðen time er givet godt ud

Jeg ville bare slå et slag for at det bliver taget seriøst med i overvejelserne
Det skal jo ikke være perfekt akustik .... Bare ikke dårlig


Jamen hvad er det i rummene på Marriot du mener ikke er godt nok akustisk?


Hotelværelserne er meget små .. Større rum ville hjælpe

At det er et fint flot stort hotel er ik så vigtigt i min optik

Der står skoler, gamle kommune bygninger osv tomt mange steder i DK efter kommune / region sammenlægninger ... Større fabrik bygninger med adminstration med mødelokaler kontor osv står tomt i disse dage efter
Konkurs osv....

Det ville også give mulighed for at man måske kunne få sit rum weekenden før og have den og hele ugen til at få det op at køre .... Mindre stress  8)

Kom nu vær lidt innovativ  :lol:


1)
Det er sådan at rumstørrelsen hænger sammen med antal stjerne på et hotel. Dette er en af de regler som Horesta har lavet sammen med Hotelbranchen, og som man også bruger på verdensplan. Og her har et 5 stjernet større alm. værelser end man har på 4 stjerne og nedefter.

2)
Faciliteterne på stedet skal være i orden, så nej nedlagt kontorbygninger/skoler kan ikke bruges, især fordi man ofte ikke har lydisolering mellem rummene. Her kommer også regler ind som skal overholdes, f.eks. kan du ikke bare bruge en kontorbygning som messelokaler, da det ofte er noget som skal godkendes både af kommune og brandmyndigheder.

3)
Thomas har været rundt på mange forskellige steder og hoteller  pfor at tjekke hvad der har været i orden, og hvilke der kunne bruges. Og Marriott har været det bedst, han har kunne finde

4)
Service fra stedet side, skal være i orden. Det vil sige at er der noget som ikke virker, så skal der være personale til stede for at kunne afhjælpe problemet. Igen her har det en betydning at det er et 5 stjernet hotel, da de faktisk sørger for at der er personale tilstede hele tiden. Inklusive sikkerhedspersonale.

Det kan virke så simpelt at lave en messe, men der er 1000vis af småting som skal laves og godkendes, før man i det hele taget kan startet messen. Og derfor er det dejligt at have et hotel som samarbejdspartner, som sørger for at undersøge tingene.

Og som flere udstiller også vil fortælle, så er Marriott det hotel som har været det bedste igennem flere år.


Sorry jeg kan ikke bruge det til ret meget ...

Jeg er en nørd hvor lyden bare kommer i første række ...
Så kan der komme nok så mange fornuftige argumenter ...
Hvorfor det ikke har første prioritet

Jeg mener stadig det er muligt at finde bedre lokaler ...
At det så kommer andre opgaver som at bestille en Steff Houlberg pølsevogn og lidt kaffe og kage burde være overkommeligt...

Og vil lige poientere at det er et forsøg på at give positive forslag
Og ikke kritik i den forstand ... Er bare sådan at hvis ting kan blive bedre
Hvorfor så ik forsøge
Jeg synes faktisk det var en rigtig god messe og det er derfor jeg gider komme med kommentarer ... Men der var plads til forbedringer på lydsiden

Just my opinion

Hvorfor går du ikke bare igang med at arrangere den næste udstilling, Jakobsen? At sidde bag ved skærmen og belære andre om, hvordan en stor hifi-udstilling skal arrangeres, er sgu for nemt. Jeg er imponeret, hvis du evner til næste efterår at finde 2 tomme lokaler, hvor pølsevognen også kan puttes ind.

Men brokke dig - det evner du.... :wink:

Lars[/quote]

Jeg brokker mig faktisk ikke.... Det er ment som forslag
Jeg siger ikke det er nemt
Jeg giver bare min mening om faciliteter i form a stor flot dyrt hotel
Ikke er noget jeg værdsætter frem for et lidt mere nusset sted
Bare lokaler kunne være bedre

Og du skal ikke nedgøre mig ... Jeg har ikke nedgjort nogen ... Det gider jeg faktisk ikke høre på ... Så træk lige piben ind med den tone .. Venligst
Setup:
SOtM sMS-200 Ultra & sPS-500
Schiit Yggdrasil
Pure Sound L300
Rogue Audio Apollo
Pioneer S-1EX
Tellurium Q Graphite USB, RCA
Tellurium Q Black Diamond HT, XLR
Tellurium Q Black Power Strøm
Acoustic Revive LAN isolator og LAN kabel
Quantum Qbase8
Seperat strømgruppe og dedikeret jord
Brugeravatar
Jakobsen
Seniormedlem
 
Indlæg: 511
Tilmeldt: fre nov 18, 2005 18:26
Geografisk sted: Kolding

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf RAMMA » tors nov 07, 2013 18:51

Jeg har faktisk et forslag til et sted som kunne være egnet til formålet :wink:
Hindsgavl Slot ved Middelfart(jeg kender stedet fra en pratiktid jeg havde på stedet i teknisk serviceafdelingen), det ligger 3-4 kilometer fra motorvejen og er nemt at finde for messebesøgere.
Det er et konfence hotel hvor akustikken er afpasset til det formål og der er mere end rigeligt plads til et pænt antal udstillere, der er endvidere hotelværelser til både udstillere og gæster på messen, service niveauet er højt på Hindsgavl og de tilbyder både mad og forfriskninger til artige priser
modsat Marriot som ligger i den meget høje skala på det område.
Stedet er endvidere idylisk og malerisk for dem der vil tage et break fra messen, det eneste umiddelbare problem kunne være om der er tilstrækkeligt med P-pladser, men jeg mener Hindsgavl kan etablere yderligere P muligheder på de store tilstødende områder for at dække evt. stort p behov, det vil nok være en god ide at være ude i god tid for at reservere det areal og den tid der skal til at gennemføre messen :wink:
Endvidere ligger stedet absolut centralt i Danmark, da det er tæt på det store
Nord,Syd,Øst,Vest motorvejskryds som samler alle motorveje i DK, Billund Lufthavn ligger kun 50 km væk og tog og busforbindelser findes i Middelfart og Fredericia.
her er et link til stedet
http://www.hindsgavl.dk/erhverv
HIFI HILSEN FRA
RAMMA
Brugeravatar
RAMMA
Supermedlem
 
Indlæg: 1902
Tilmeldt: fre nov 04, 2005 22:40
Geografisk sted: sydjylland

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf titt » tors nov 07, 2013 19:37

Jeg brokker mig faktisk ikke.... Det er ment som forslag
Jeg siger ikke det er nemt
Jeg giver bare min mening om faciliteter i form a stor flot dyrt hotel
Ikke er noget jeg værdsætter frem for et lidt mere nusset sted
Bare lokaler kunne være bedre

Og du skal ikke nedgøre mig ... Jeg har ikke nedgjort nogen ... Det gider jeg faktisk ikke høre på ... Så træk lige piben ind med den tone .. Venligst


Jeg synes så ikke du har bestilt andet end at dizze alle de mennesker, der har gjort deres yderste for at hifi-folket (selv brokrøve som dig) fik et, efter min mening, ganske habilt udvalg af forskellígt udstyr at gå og kigge på/lytte til.

Folk bærer ovenikøbet over med dig, og svare dig venligt og udførligt, hvortil du svarer: Det er bare ikke godt nok.

Jeg synes du er virkelig belastende!

Til alle jer der arbejder/arbejdede med messen:

Af hjertet tak :) Jeg kunne desværre ikke selv komme pga af sygdom :cry:
Jeg håber at der blandt udstillerne er tilfredshed i et omfang der gør at det kan fortsætte:-)
titt
Nyt medlem
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man jul 02, 2012 16:27

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf LisbethSillesen » tors nov 07, 2013 19:53

Hvis man har opfattet mit indslag som surt, så undskylder jeg, tror at de fleste udstiller og besøgende som har mødt mig, kan fortælle at jeg er et super glad og smilende menneske, som gerne modtager forslag og kritik.

Men jeg kan godt forstå at I ikke ved hvor meget tid der skal bruges hvis man skal bruge alternative steder, det ved jeg, det er noget af det som jeg har arbejdet med de sidste 20 år af mit liv.

F.eks. Vi tager en kontorbygning der står tom, den er nomineret til at kunne indeholde et vis antal mennesker. Hvordan man bestemmer det...antal toiletter og nødudgange. Lad os så sige at vi finder et sted som kan bære udstillerne + besøgende, så skal jeg så finde og uddanne op til 10 personer, som kan 1 hjælp og kender procedurerne for at få alle ud i tilfælde af brand + afholde brandøvelser, og her skal den ene helst være med brandvæsenet. Der skal laves en plan som skal godkendes osv. Og det er bare nogle af de ting, som lige skal lægges på at lave en messe... og da det i forvejen ikke er en overskudsforretning at lave en HiFi messe, så er det et utrolig fordyrende led, at skulle overtage. Så er det lettere at have en samarbejdspartner som et hotel, hvor alt dette er lavet i forvejen og som har personalet til det.

Hindgavls er helt sikkert et skønt sted, men det er lidt svært at komme til, hvis man ikke har bil. Selve konferencelokaler er super fede, men værelserne er ikke lige den slags som kan bruges til mindre udstiller rum, mange af dem er ikke over 24 kvm. inklusiv badeværelse, gang og garderobe...Men jeg tjekker da lige hvad de kan leverer  :wink:
LisbethSillesen
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 180
Tilmeldt: ons aug 28, 2013 15:53

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf RAMMA » tors nov 07, 2013 20:07

LisbethSillesen skrev:Hvis man har opfattet mit indslag som surt, så undskylder jeg, tror at de fleste udstiller og besøgende som har mødt mig, kan fortælle at jeg er et super glad og smilende menneske, som gerne modtager forslag og kritik.

Men jeg kan godt forstå at I ikke ved hvor meget tid der skal bruges hvis man skal bruge alternative steder, det ved jeg, det er noget af det som jeg har arbejdet med de sidste 20 år af mit liv.

F.eks. Vi tager en kontorbygning der står tom, den er nomineret til at kunne indeholde et vis antal mennesker. Hvordan man bestemmer det...antal toiletter og nødudgange. Lad os så sige at vi finder et sted som kan bære udstillerne + besøgende, så skal jeg så finde og uddanne op til 10 personer, som kan 1 hjælp og kender procedurerne for at få alle ud i tilfælde af brand + afholde brandøvelser, og her skal den ene helst være med brandvæsenet. Der skal laves en plan som skal godkendes osv. Og det er bare nogle af de ting, som lige skal lægges på at lave en messe... og da det i forvejen ikke er en overskudsforretning at lave en HiFi messe, så er det et utrolig fordyrende led, at skulle overtage. Så er det lettere at have en samarbejdspartner som et hotel, hvor alt dette er lavet i forvejen og som har personalet til det.

Hindgavls er helt sikkert et skønt sted, men det er lidt svært at komme til, hvis man ikke har bil. Selve konferencelokaler er super fede, men værelserne er ikke lige den slags som kan bruges til mindre udstiller rum, mange af dem er ikke over 24 kvm. inklusiv badeværelse, gang og garderobe...Men jeg tjekker da lige hvad de kan leverer  :wink:


Prøv at aflægge et besøg , bliv vist rundt og bedøm hvorvidt det er brugbart eller ej :wink:  :D
HIFI HILSEN FRA
RAMMA
Brugeravatar
RAMMA
Supermedlem
 
Indlæg: 1902
Tilmeldt: fre nov 04, 2005 22:40
Geografisk sted: sydjylland

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf vilmann » tors nov 07, 2013 20:07

Jakobsen skrev:
LisbethSillesen skrev:
Jakobsen skrev:Kom nu vær lidt innovativ  :lol:


1)
Det er sådan at rumstørrelsen hænger sammen med antal stjerne på et hotel. Dette er en af de regler som Horesta har lavet sammen med Hotelbranchen, og som man også bruger på verdensplan. Og her har et 5 stjernet større alm. værelser end man har på 4 stjerne og nedefter.

2)
Faciliteterne på stedet skal være i orden, så nej nedlagt kontorbygninger/skoler kan ikke bruges, især fordi man ofte ikke har lydisolering mellem rummene. Her kommer også regler ind som skal overholdes, f.eks. kan du ikke bare bruge en kontorbygning som messelokaler, da det ofte er noget som skal godkendes både af kommune og brandmyndigheder.

3)
Thomas har været rundt på mange forskellige steder og hoteller for at tjekke hvad der har været i orden, og hvilke der kunne bruges. Og Marriott har været det bedst, han har kunne finde

4)
Service fra stedet side, skal være i orden. Det vil sige at er der noget som ikke virker, så skal der være personale til stede for at kunne afhjælpe problemet. Igen her har det en betydning at det er et 5 stjernet hotel, da de faktisk sørger for at der er personale tilstede hele tiden. Inklusive sikkerhedspersonale.

Det kan virke så simpelt at lave en messe, men der er 1000vis af småting som skal laves og godkendes, før man i det hele taget kan startet messen. Og derfor er det dejligt at have et hotel som samarbejdspartner, som sørger for at undersøge tingene.

Og som flere udstiller også vil fortælle, så er Marriott det hotel som har været det bedste igennem flere år.


Sorry jeg kan ikke bruge det til ret meget ...

Jeg er en nørd hvor lyden bare kommer i første række ...
Så kan der komme nok så mange fornuftige argumenter ...
Hvorfor det ikke har første prioritet

Jeg mener stadig det er muligt at finde bedre lokaler ...
At det så kommer andre opgaver som at bestille en Steff Houlberg pølsevogn og lidt kaffe og kage burde være overkommeligt...

Og vil lige poientere at det er et forsøg på at give positive forslag
Og ikke kritik i den forstand ... Er bare sådan at hvis ting kan blive bedre
Hvorfor så ik forsøge
Jeg synes faktisk det var en rigtig god messe og det er derfor jeg gider komme med kommentarer ... Men der var plads til forbedringer på lydsiden

Just my opinion


Du er desværre oppe mod noget så idiotisk som penge. Alt det du beder om kan jeg sagtens lave - jeg har gjort det tidligere. Men det er ovre i computerland, hvor en udstiller rask væk betaler mellem 20-100K for at deltage. Det giver simpelt hen nogle andre muligheder for at agere.
Sammen med Lisbeth, Kim og Jeppe ville jeg ikke være spor bange for at gøre det igen. Men der er flere ting, der gør at det ikke bare sker.
Det er nok ikke realistisk at få den slags beløb ind fra udstillerne.
Det kan ikke "bare" gøres ved siden af det almindelige arbejde. Jeg ville skulle købes fri, det meste af en måned. De andre sikkert også. Og jeg er altså ikke billig  8)
Og så ville entreen nok blive adskillige hundrede kroner dyrere pr. billet.

Jeg forstår ønsket, men jeg tror ikke på at nogen vil garantere pengene til projektet.
vilmann
 

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf Jakobsen » tors nov 07, 2013 20:31

titt skrev:
Jeg brokker mig faktisk ikke.... Det er ment som forslag
Jeg siger ikke det er nemt
Jeg giver bare min mening om faciliteter i form a stor flot dyrt hotel
Ikke er noget jeg værdsætter frem for et lidt mere nusset sted
Bare lokaler kunne være bedre

Og du skal ikke nedgøre mig ... Jeg har ikke nedgjort nogen ... Det gider jeg faktisk ikke høre på ... Så træk lige piben ind med den tone .. Venligst


Jeg synes så ikke du har bestilt andet end at dizze alle de mennesker, der har gjort deres yderste for at hifi-folket (selv brokrøve som dig) fik et, efter min mening, ganske habilt udvalg af forskellígt udstyr at gå og kigge på/lytte til.

Folk bærer ovenikøbet over med dig, og svare dig venligt og udførligt, hvortil du svarer: Det er bare ikke godt nok.

Jeg synes du er virkelig belastende!

Til alle jer der arbejder/arbejdede med messen:

Af hjertet tak :) Jeg kunne desværre ikke selv komme pga af sygdom :cry:
Jeg håber at der blandt udstillerne er tilfredshed i et omfang der gør at det kan fortsætte:-)


Jeg takker for de pæne ord :shock:

Der var ganske vist meget lækkert udstyr som du nævner ...
Og rigtig flot arrangeret ... Husk det her er ikke for at være flinke over for os hifi nørder ... Faktisk ligger der bagved jo noget forretnings interesse bagved i sidste ende

Nu stiller jeg bare højere krav til hvordan sådan noget skal lyde
Sorry for at være entusiast....
Jeg synes det er synd at alt det lækre grej ikke får en retfærdig
akustik at "leve" i

Jeg må beklage at hvis jeg lyder brokkende i nogens ører er det ikke min intention ...
Men jeg ønsker bare bedre lydoplevelser ...
Det er af min opfattelse at det også vil give større succes for messen i det lange løb ...
Og jeg er faktisk ikke negativ ... Jeg er faktisk positiv og  hvis det ikke kan læses i mine indlæg ... Vil jeg bede folk om at tage lidt positive briller på
Op med humøret ....
Setup:
SOtM sMS-200 Ultra & sPS-500
Schiit Yggdrasil
Pure Sound L300
Rogue Audio Apollo
Pioneer S-1EX
Tellurium Q Graphite USB, RCA
Tellurium Q Black Diamond HT, XLR
Tellurium Q Black Power Strøm
Acoustic Revive LAN isolator og LAN kabel
Quantum Qbase8
Seperat strømgruppe og dedikeret jord
Brugeravatar
Jakobsen
Seniormedlem
 
Indlæg: 511
Tilmeldt: fre nov 18, 2005 18:26
Geografisk sted: Kolding

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf Jakobsen » tors nov 07, 2013 20:45

LisbethSillesen skrev:Hvis man har opfattet mit indslag som surt, så undskylder jeg, tror at de fleste udstiller og besøgende som har mødt mig, kan fortælle at jeg er et super glad og smilende menneske, som gerne modtager forslag og kritik.

Men jeg kan godt forstå at I ikke ved hvor meget tid der skal bruges hvis man skal bruge alternative steder, det ved jeg, det er noget af det som jeg har arbejdet med de sidste 20 år af mit liv.

F.eks. Vi tager en kontorbygning der står tom, den er nomineret til at kunne indeholde et vis antal mennesker. Hvordan man bestemmer det...antal toiletter og nødudgange. Lad os så sige at vi finder et sted som kan bære udstillerne + besøgende, så skal jeg så finde og uddanne op til 10 personer, som kan 1 hjælp og kender procedurerne for at få alle ud i tilfælde af brand + afholde brandøvelser, og her skal den ene helst være med brandvæsenet. Der skal laves en plan som skal godkendes osv. Og det er bare nogle af de ting, som lige skal lægges på at lave en messe... og da det i forvejen ikke er en overskudsforretning at lave en HiFi messe, så er det et utrolig fordyrende led, at skulle overtage. Så er det lettere at have en samarbejdspartner som et hotel, hvor alt dette er lavet i forvejen og som har personalet til det.

Hindgavls er helt sikkert et skønt sted, men det er lidt svært at komme til, hvis man ikke har bil. Selve konferencelokaler er super fede, men værelserne er ikke lige den slags som kan bruges til mindre udstiller rum, mange af dem er ikke over 24 kvm. inklusiv badeværelse, gang og garderobe...Men jeg tjekker da lige hvad de kan leverer  :wink:


Har overhovedet ikke opfattet det som surt ...
Og jeg mødte dig på messen og opfattede dig bestemt som positiv
Og er faktisk lidt ked af at min energi er blivet opfattet surt

Alle de ting du nævner er sikkert rigtig og sikkert svært at få til at gå op i en højere enhed
Det eneste jeg appelerer til at hvis det kan lade sig gøre sammen med alt det der er nødvendig som du nævner ,noget jeg ikke ved ret meget om og slet ikke har med i mine overvejelser ..( der er jeg lykkelig uvidende)
Det er at akustik bliver prioriteret højt...  højere om muligt ...

Godt forslag fra Ramma ...

Må se om jeg kan komme med bedre forslag med bedre tilgængelighed
Selvom jeg personligt ikke ser det som et problem
Setup:
SOtM sMS-200 Ultra & sPS-500
Schiit Yggdrasil
Pure Sound L300
Rogue Audio Apollo
Pioneer S-1EX
Tellurium Q Graphite USB, RCA
Tellurium Q Black Diamond HT, XLR
Tellurium Q Black Power Strøm
Acoustic Revive LAN isolator og LAN kabel
Quantum Qbase8
Seperat strømgruppe og dedikeret jord
Brugeravatar
Jakobsen
Seniormedlem
 
Indlæg: 511
Tilmeldt: fre nov 18, 2005 18:26
Geografisk sted: Kolding

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf LisbethSillesen » tors nov 07, 2013 20:56

Jakobsen skrev:
LisbethSillesen skrev:Hvis man har opfattet mit indslag som surt, så undskylder jeg, tror at de fleste udstiller og besøgende som har mødt mig, kan fortælle at jeg er et super glad og smilende menneske, som gerne modtager forslag og kritik.

Men jeg kan godt forstå at I ikke ved hvor meget tid der skal bruges hvis man skal bruge alternative steder, det ved jeg, det er noget af det som jeg har arbejdet med de sidste 20 år af mit liv.

F.eks. Vi tager en kontorbygning der står tom, den er nomineret til at kunne indeholde et vis antal mennesker. Hvordan man bestemmer det...antal toiletter og nødudgange. Lad os så sige at vi finder et sted som kan bære udstillerne + besøgende, så skal jeg så finde og uddanne op til 10 personer, som kan 1 hjælp og kender procedurerne for at få alle ud i tilfælde af brand + afholde brandøvelser, og her skal den ene helst være med brandvæsenet. Der skal laves en plan som skal godkendes osv. Og det er bare nogle af de ting, som lige skal lægges på at lave en messe... og da det i forvejen ikke er en overskudsforretning at lave en HiFi messe, så er det et utrolig fordyrende led, at skulle overtage. Så er det lettere at have en samarbejdspartner som et hotel, hvor alt dette er lavet i forvejen og som har personalet til det.

Hindgavls er helt sikkert et skønt sted, men det er lidt svært at komme til, hvis man ikke har bil. Selve konferencelokaler er super fede, men værelserne er ikke lige den slags som kan bruges til mindre udstiller rum, mange af dem er ikke over 24 kvm. inklusiv badeværelse, gang og garderobe...Men jeg tjekker da lige hvad de kan leverer  :wink:


Har overhovedet ikke opfattet det som surt ...
Og jeg mødte dig på messen og opfattede dig bestemt som positiv
Og er faktisk lidt ked af at min energi er blivet opfattet surt

Alle de ting du nævner er sikkert rigtig og sikkert svært at få til at gå op i en højere enhed
Det eneste jeg appelerer til at hvis det kan lade sig gøre sammen med alt det der er nødvendig som du nævner ,noget jeg ikke ved ret meget om og slet ikke har med i mine overvejelser ..( der er jeg lykkelig uvidende)
Det er at akustik bliver prioriteret højt...  højere om muligt ...

Godt forslag fra Ramma ...

Må se om jeg kan komme med bedre forslag med bedre tilgængelighed
Selvom jeg personligt ikke ser det som et problem



:D

Men du må også lige tage med i overvejelserne, at ikke alle udstillerne havde lang tid til at gøre alt klart til messen. Blandt andet fordi vi meldte meget sent ud med datoen...selv om det virker som om DynaMax bare altid lige kan svinge et næsten perfekt rum sammen på en time... :mrgreen:

Men vi er ved at gøre bod på det, ved at finde datoen allerede nu, og vi kan hilse at sige at der er flere udstiller som allerede har meldt ud at de er med næste år + et par stykker som lige var forbi som besøgende, som også har sagt at de helt sikkert gerne vil med næste år...  :D

Men det er en anden samtale, som må komme i det nye år.
LisbethSillesen
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 180
Tilmeldt: ons aug 28, 2013 15:53

Re: HiFi & Surround messen 2013

Indlægaf Jakobsen » tors nov 07, 2013 21:11

LisbethSillesen skrev:
Jakobsen skrev:
LisbethSillesen skrev:Hvis man har opfattet mit indslag som surt, så undskylder jeg, tror at de fleste udstiller og besøgende som har mødt mig, kan fortælle at jeg er et super glad og smilende menneske, som gerne modtager forslag og kritik.

Men jeg kan godt forstå at I ikke ved hvor meget tid der skal bruges hvis man skal bruge alternative steder, det ved jeg, det er noget af det som jeg har arbejdet med de sidste 20 år af mit liv.

F.eks. Vi tager en kontorbygning der står tom, den er nomineret til at kunne indeholde et vis antal mennesker. Hvordan man bestemmer det...antal toiletter og nødudgange. Lad os så sige at vi finder et sted som kan bære udstillerne + besøgende, så skal jeg så finde og uddanne op til 10 personer, som kan 1 hjælp og kender procedurerne for at få alle ud i tilfælde af brand + afholde brandøvelser, og her skal den ene helst være med brandvæsenet. Der skal laves en plan som skal godkendes osv. Og det er bare nogle af de ting, som lige skal lægges på at lave en messe... og da det i forvejen ikke er en overskudsforretning at lave en HiFi messe, så er det et utrolig fordyrende led, at skulle overtage. Så er det lettere at have en samarbejdspartner som et hotel, hvor alt dette er lavet i forvejen og som har personalet til det.

Hindgavls er helt sikkert et skønt sted, men det er lidt svært at komme til, hvis man ikke har bil. Selve konferencelokaler er super fede, men værelserne er ikke lige den slags som kan bruges til mindre udstiller rum, mange af dem er ikke over 24 kvm. inklusiv badeværelse, gang og garderobe...Men jeg tjekker da lige hvad de kan leverer  :wink:


Har overhovedet ikke opfattet det som surt ...
Og jeg mødte dig på messen og opfattede dig bestemt som positiv
Og er faktisk lidt ked af at min energi er blivet opfattet surt

Alle de ting du nævner er sikkert rigtig og sikkert svært at få til at gå op i en højere enhed
Det eneste jeg appelerer til at hvis det kan lade sig gøre sammen med alt det der er nødvendig som du nævner ,noget jeg ikke ved ret meget om og slet ikke har med i mine overvejelser ..( der er jeg lykkelig uvidende)
Det er at akustik bliver prioriteret højt...  højere om muligt ...

Godt forslag fra Ramma ...

Må se om jeg kan komme med bedre forslag med bedre tilgængelighed
Selvom jeg personligt ikke ser det som et problem



:D

Men du må også lige tage med i overvejelserne, at ikke alle udstillerne havde lang tid til at gøre alt klart til messen. Blandt andet fordi vi meldte meget sent ud med datoen...selv om det virker som om DynaMax bare altid lige kan svinge et næsten perfekt rum sammen på en time... :mrgreen:

Men vi er ved at gøre bod på det, ved at finde datoen allerede nu, og vi kan hilse at sige at der er flere udstiller som allerede har meldt ud at de er med næste år + et par stykker som lige var forbi som besøgende, som også har sagt at de helt sikkert gerne vil med næste år...  :D

Men det er en anden samtale, som må komme i det nye år.


Ja det synes jeg netop også jeg gjorde ...  8)
Ment på den måde at ville det være nemmere for udstillere
med et bedre udgangspunkt for god lyd

Nå nu der vist kogt nok suppe på det ...

Held og lykke med planlægning af næste messe
Setup:
SOtM sMS-200 Ultra & sPS-500
Schiit Yggdrasil
Pure Sound L300
Rogue Audio Apollo
Pioneer S-1EX
Tellurium Q Graphite USB, RCA
Tellurium Q Black Diamond HT, XLR
Tellurium Q Black Power Strøm
Acoustic Revive LAN isolator og LAN kabel
Quantum Qbase8
Seperat strømgruppe og dedikeret jord
Brugeravatar
Jakobsen
Seniormedlem
 
Indlæg: 511
Tilmeldt: fre nov 18, 2005 18:26
Geografisk sted: Kolding

ForegåendeNæste

Tilbage til HiFi-arrangementer


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.