Thomas Sillesen skrev:<DIV>Hvordan er den perfekte forhandler ? Er det ham der sælger absolut billigst ? er det ham der har den bedste service ? (og hvad er det ?) Skal han levere varen ? sætte den op ? Have et stort udvalg ? eller få mærker han virkeligt brænder for ? Skal hans kaffe være god ? Skal butikken være flot ? eller ligge i en kælder i en sidegade ? skal skal det være moderne møbler og ligne en stue ? eller skal det være et pænt lokale med alt grejet på hylder ?</DIV><DIV> </DIV><DIV>Måske mange spørgsmål, men noget der selvfølgelig optager de forhandlere der gerne vil have den bedst mulige forretning, for een ting er hvad forhandleren selv tror er det bedste, det er jo nu engang kunderne der ved det </DIV>
Pris – det skal være value for money, billigst er ikke vigtigt, men det er vigtigt for mig at hvis jeg spenderer 50tkr så får jeg automatisk samme pris som ham der skriger på rabat. Det har en seriøs forhandler helt styr på.
For mig er det rart med en ydmyg beliggenhed og indretning, en omkostningsbevist butik får point hos mig. Ellers skal jeg jo bidrage til fed husleje og AJ møbler.
Han skal have de mærker han selv kan stå inde for. Kan han kun finde 2 mærker der er gode nok så har han 2 mærker, kan han finde 7 mærker har han 7.
Han skal være musik entusiast – eller kan han jo intet (uanset hvad hans serviceprogrammer indeholder). Hvis han kan lide musik er der en chance for han forstår mine spørgsmål.
Han skal kunne lægge en strategi så jeg senere kan opgradere uden at skulle skifte alt.
I min hverdag færdes jeg mellem 100 vis af kædebutikker, trendbutikker etc. etc. – jeg handler der aldrig, de keder mig ihjel. Der mangler altid en ting ”entusiasme” – denne er erstattet af et professionelt $ grin, der kun bliver større når pengene i kassen klinger, og så begynder man med at ønske god weekend tirsdag eftermiddag..
Jeg har til dato kun oplevet en HIFI forhandler der kan og gør dette, jeg er optimist og håber der er 2-3 mere jeg kender jo langt fra alle.
Nu kendte jeg Lydbutikken i forvejen, men da vi gik Manley vejen brugte vi det meste af en dag i shoppen. Alle alternativer skulle prøves og vurderes. Jeg er stadig imponeret over denne dag, plus mange andre dage i butikken.
Heldigvis ved jeg ikke noget om HIFI, kun hvordan jeg gerne vil have det. Så jeg er open minded og vil gerne lære. Så jeg har brug for service og ikke mindst efter salg service. Det får jeg så i øvrigt i lange baner.
That’s my way! Jeg tager gerne IC til København og jokker ud på Frederiksberg alle, fremfor at gå ned i Linn’s bolighus eller KT’s glashus som er 10 minutters gang væk.
Så får jeg stærk kaffe, masser at vinyl at bladre i, får besvaret mine spørgsmål bliver lidt klogere. Og tager måske lidt med hjem for at teste om jeg lige kan få endnu mere krop på Websters Sax.
Så vil du have en butik banket ned, så sats på mig!
SES. skrev:Pris – det skal være value for money, billigst er ikke vigtigt, men det er vigtigt for mig at hvis jeg spenderer 50tkr så får jeg automatisk samme pris som ham der skriger på rabat. Det har en seriøs forhandler helt styr på.
Er det mere væsentligt hvor meget man får i rabat, end hvor meget man får for sine penge?
Jonas Bojer skrev:Det er da det MEST simple spørgsmål i verden.Den bedste forhandler er den der giver mest MUSIK for de surt optjænte pengene, resten er bare småting.Hilsen Jonas Bojer
det er vist gået lidt hurtigt JB
du har glemt at skrive Linn og forskelle
sorthvid skrev:Oaky. 3DX, du er ofte ude efter os andre med de der oneliners som kan være ret irriterende og indholdsløse, men denne er bare iorden!
Og jeg tror godt Jonas ka ta det!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst