Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

MJ Service og Agentur - igen

Erfaringer og oplevelser med forhandlere.

Indlægaf Chr. R. » søn jan 03, 2010 17:34

Et serienummer der lyder "053" indikerer da, at der her mÃ¥ være tale om nogle af de først byggede sæt. Omvendt, sÃ¥ synes prisen (de 139.000kr) at der er tale om et næsten-nyt-brugt sæt. SÃ¥ alarmklokkerne burde vel have ringet et eller andet sted   :?

Netop ved at handle med produktet distributør, så bør man kunne forvente at der er 110% tjek på alder, stand, version osv., for det er jo produktets egen officielle repræsentant man handler med. Er dette ikke tilfældet, så mener jeg at denne har denne et problem i at drive en seriøs forretning - desværre.

Ja, jeg køber så heller ikke med produkter der har relation til MJ, men det er en helt anden historie...
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf plafitracer » søn jan 03, 2010 17:37

jensen skrev:

plafitracer skrev:



Et eksempel fra min tid som Audionord forhandler: En Audio Research LS26 forforstærker, hvor det oplyses fra Audionords side at den maks har spillet 300 timer, brugt ved 3-4 udstillinger, ellers stået i sin kasse. Det viser sig at den rent faktisk har spillet over 2000 timer, hvilket kunne checkes på apparates rør-timer på 3 sekunder - hvilket køber gjorde, samtidig med at han hos Audio Research checkede produktionsdato - den var ca 1 år ældre det det var blevet oplyst. Jeg havde selv valgt at stole på min leverandør, Audionord. Hvilket kostede et sæt rør til kunden på Audionords regning. Da kunden samtidig havde købt en PH7 og en CD7 ligeledes som demo modeller, der kun havde været brugt på 3-4 udstillinger, kræver denne så komplet sæt nye rør til disse - denne gang for min regning. Selvfølgelig havde jeg en avance på denne handel, men den blev noget decimeret af alle de rør...

Hvad er så pointen i denne historie - tja....

vh Henrik

Hvorfor tilbyd du ikke din kunde at tage varen retur og give ham noget nyt.

Som kunde havde jeg da forlangt dette.

 

Hej Rene,

Kunden havde købt varerne som demo-varer til reduceret pris - han var bekendt med det faktum. Først senere bliver man bekendt med at varerne rent faktisk har været demo'et længere end oplyst. Men du har ret, jeg skulle have taget demovarerene tilbage, og solgt ham nyt til fuld pris.

Men 20/20 hindsight har vi alle

Brugeravatar
plafitracer
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 381
Tilmeldt: tors mar 08, 2007 21:44
Geografisk sted: København

Indlægaf jensen » søn jan 03, 2010 17:47

plafitracer skrev:
jensen skrev:

plafitracer skrev:



Et eksempel fra min tid som Audionord forhandler: En Audio Research LS26 forforstærker, hvor det oplyses fra Audionords side at den maks har spillet 300 timer, brugt ved 3-4 udstillinger, ellers stået i sin kasse. Det viser sig at den rent faktisk har spillet over 2000 timer, hvilket kunne checkes på apparates rør-timer på 3 sekunder - hvilket køber gjorde, samtidig med at han hos Audio Research checkede produktionsdato - den var ca 1 år ældre det det var blevet oplyst. Jeg havde selv valgt at stole på min leverandør, Audionord. Hvilket kostede et sæt rør til kunden på Audionords regning. Da kunden samtidig havde købt en PH7 og en CD7 ligeledes som demo modeller, der kun havde været brugt på 3-4 udstillinger, kræver denne så komplet sæt nye rør til disse - denne gang for min regning. Selvfølgelig havde jeg en avance på denne handel, men den blev noget decimeret af alle de rør...

Hvad er så pointen i denne historie - tja....

vh Henrik

Hvorfor tilbyd du ikke din kunde at tage varen retur og give ham noget nyt.

Som kunde havde jeg da forlangt dette.

 

Hej Rene,

Kunden havde købt varerne som demo-varer til reduceret pris - han var bekendt med det faktum. Først senere bliver man bekendt med at varerne rent faktisk har været demo'et længere end oplyst. Men du har ret, jeg skulle have taget demovarerene tilbage, og solgt ham nyt til fuld pris.

Men 20/20 hindsight har vi alle

 
Har nu selv oplevet dette, det er ikke sjovt som forhandler eller privat at stå med.
 
Derfor er det også svært med demovare, det er jo egentlig brugt man sælger ikke.
 
 
 
hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf kennethjensen » søn jan 03, 2010 17:50

Tjaaa, det jo sÃ¥ ikke første gang MJ laver sÃ¥dan et stunt. Klamt og tænke pÃ¥ nogen kan fÃ¥ lov til at drive virksomhed sÃ¥dan  :evil:

Mine tanker er med dig Sonus Faber... Du har min fulde opbakning... PB mig gerne, vil lige høre dig om noget... Du stÃ¥r nemlig ikke alene  :wink:
Kenneth Jensen
Audio Note level 4-5
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Indlægaf Chr. R. » søn jan 03, 2010 18:05

Man mÃ¥ sige at skeletterne vælter ud af skabet  :shock:

Trist for kunderne og den øvrige del af branchen  :(
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf kennethjensen » søn jan 03, 2010 18:21

Chr. R. skrev:Man må sige at skeletterne vælter ud af skabet :shock:

Trist for kunderne og den øvrige del af branchen :(

Det nemlig rigtig trist for HI-FI branchen der sidder sådan nogen usympatiske mennesker og flår folk for deres hårdt optjente penge. Tilliden til HI-FI forretningerne ryger jo i bund når sådanne typer blot for lov til og køre vidre i deres sædvanlige stil

Kenneth Jensen
Audio Note level 4-5
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Indlægaf plafitracer » søn jan 03, 2010 18:21

jensen skrev:
Har nu selv oplevet dette, det er ikke sjovt som forhandler eller privat at stå med.
 
Derfor er det også svært med demovare, det er jo egentlig brugt man sælger ikke.

Jeps, forhandleres eller importørers demovarer er brugte - prisen afspejles normalt også efter det - men demovarer trækker som regel en højere pris end 'rigtige' brugtvarer.

Du og jeg ved også at når man, som forhandler, køber rør gør man det normalt hos en rør-pusher og man får dem til en reduceret pris, så man kan lægge lidt avance på. Vi taler i dette tilfælde om ganske almindelige Sovtek 6H30 rør, der hos pusherne koster ca 100 kr stk - så at kaste 10 af dem efter en kunde for at søge at gøre ham tilfreds er en overkommelig affære - men hvis kunden insisterer på at de er 'originale' Audio Research rør, kan du stå og forklare stolper op og stolper ned at Sovtek fremstiller både dem, ARC køber og dem som den lokale pusher køber - der er INGEN forskel på de rør, men når man køber dem gennem de officielle ARC kanaler, kommer de samme rør pludselig til at koste 400 kr stk - og så er det lige pludselig ikke længere en overkommelig affære at yde service, der bla. grundes at man har fået ikke helt korrekte oplysninger fra sin leverandør.
Brugeravatar
plafitracer
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 381
Tilmeldt: tors mar 08, 2007 21:44
Geografisk sted: København

Indlægaf Jean M Jarre » søn jan 03, 2010 19:48

MÃ¥ske det var en sag for Basta eller Kontant ?
Jean M Jarre
Nyt medlem
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: tirs okt 25, 2005 11:44

Indlægaf Thethe » søn jan 03, 2010 19:49

Senest rettet af Thethe søn jan 03, 2010 19:50, rettet i alt 1 gang.
Thethe
Dobbelt Profil: "Cujo" Profil Lukket
 
Indlæg: 166
Tilmeldt: fre dec 25, 2009 20:42

Indlægaf kennethjensen » søn jan 03, 2010 19:50

Jean M Jarre skrev:MÃ¥ske det var en sag for Basta eller Kontant ?

Ja hvorfor ikke!

Kenneth Jensen
Audio Note level 4-5
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Indlægaf AM-E » søn jan 03, 2010 19:50

kennethjensen skrev:

Chr. R. skrev:Man må sige at skeletterne vælter ud af skabet :shock:

Trist for kunderne og den øvrige del af branchen :(

Det nemlig rigtig trist for HI-FI branchen der sidder sådan nogen usympatiske mennesker og flår folk for deres hårdt optjente penge. Tilliden til HI-FI forretningerne ryger jo i bund når sådanne typer blot for lov til og køre vidre i deres sædvanlige stil



Ja, det er ærgeligt. Ærgeligt er vel ikke ordet - det er nærmere ordet "tragisk" vi skal finde frem.

Men nu er jeg en af dem, som mener at den økonomiske nedsmeltning har været en god ting. Her bliver de svage separeret fra de stærke, og i disse tider er der ikke plads til at sk*de på sine kunder. Man bliver straffet meget hårdere i dag, og det ser ud til at MJ S&A ikke har lært af lektien.
AM-E
Nyt medlem
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre apr 21, 2006 20:04

Indlægaf Nilau » søn jan 03, 2010 19:53

kennethjensen skrev:Tjaaa, det jo sÃ¥ ikke første gang MJ laver sÃ¥dan et stunt. Klamt og tænke pÃ¥ nogen kan fÃ¥ lov til at drive virksomhed sÃ¥dan  :evil:

Mine tanker er med dig Sonus Faber... Du har min fulde opbakning... PB mig gerne, vil lige høre dig om noget... Du stÃ¥r nemlig ikke alene  :wink:


Til Kenneth:

Fortæl...fortæl!  ;-)

Altid nyttigt med info, der kan lede os (forbrugerne) uden om de værste fælder...

Mvh.
Niels



Nilau
Seniormedlem
 
Indlæg: 738
Tilmeldt: fre nov 11, 2005 14:52
Geografisk sted: København

Indlægaf kennethjensen » søn jan 03, 2010 20:04

Nilau skrev:
kennethjensen skrev:Tjaaa, det jo så ikke første gang MJ laver sådan et stunt. Klamt og tænke på nogen kan få lov til at drive virksomhed sådan :evil:

Mine tanker er med dig Sonus Faber... Du har min fulde opbakning... PB mig gerne, vil lige høre dig om noget... Du står nemlig ikke alene :wink:


Til Kenneth:

Fortæl...fortæl!  ;-)

Altid nyttigt med info, der kan lede os (forbrugerne) uden om de værste fælder...

Mvh.
Niels



Jeg har opfordret folk til at skrive.

Kenneth Jensen
Audio Note level 4-5
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Indlægaf Brok » søn jan 03, 2010 22:46

Samarbejdet mellem High Performance Audio og MJSA ser ud til at være ophørt pr. dags dato:
http://www.high-performance.dk/nyheder.
Ærlighed varer længst, og da særligt hvis man ønsker at folk skal komme tilbage for at handle igen. Hvis det så viser sig, at man har taget fejl eller oplyst noget forkert, retter man op på det ved at hæve handelen eller indgå et kompromis, ikke ved at sagsøge kunden. Herregud, hvad skal det dog til for?

Hygge,
Brok
" jeg svarer som de fleste piger jeg spørger: NEJ!...oftest efterfulgt af en lussing."
Brok
Medlem
 
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre apr 14, 2006 22:14
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Chr. R. » man jan 04, 2010 16:32

Hvorfor findes der ikke en brancheforening, da en sÃ¥dan, netop i sÃ¥dan en situation som her, burde har en interesse i at varetage branchen renomme  :?:

Selvsagt vil synsvinklen være som den nu kun kan være, da det er branchen medlemmerne der går sammen. Men omvendt kan de ikke lægge navn og ry til de "lidt for smarte" medlemmer der måtte være. Dermed også til gavn for os forbrugere, som dermed roligt kan handle med en certificeret forhandler.

Ideen er hermed givet videre...
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

ForegåendeNæste

Tilbage til Forhandlere


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.