Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Erfaringer og oplevelser med forhandlere.

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf MGTF » søn sep 16, 2012 22:04

Hvorfor er forbrugerstyrelsen ikke blandet ind i den her sag ? :shock:
MGTF
Nyt medlem
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn sep 16, 2012 21:55

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf Chr. R. » søn sep 23, 2012 09:26

Først vil jeg starte med at takke WymaxReborn, og det for at slå et slag for den gode tone. Det er der mange der kunne lære af, også mig, og det ville uden tvivl medvirke til en både øget aktivitet og læselyst.

Til Allan. Jeg er som sÃ¥dan enig i dit indlæg, set ovenfra. Men hvorfor kontakter du sÃ¥ ikke mig direkte, sÃ¥fremt du mener jeg har "snydt" dig, men i stedet sender mail herom til Jensen, hvilket Jensen nu har oplyst mig om pr mail? Jeg har mere end svært ved at se hvorledes jeg har snydt dig, nu nÃ¥r vi aldrig har handlet sammen, og i øvrigt heller ikke kommer til det  :?   SÃ¥fremt du alligevel mener det er tilfældet, sÃ¥ send mig venligst en uddybende pb eller mail, og er det noget om snakken, sÃ¥ vil ogsÃ¥ du som tidligere oplyst, fÃ¥ en uforbeholden undskyldning og evt. penge/produkt(er) jeg mÃ¥tte skylde.

En fra moderator teamet er nu gjort bekendt med identiteten på den kunde som fortsat fastholder bl.a., at Jensen havde oplyst, at han skulle levere min maskine til mig 12 timer senere, hvilket også var den aftale jeg mener at havde indgået med Jensen.

Men ud fra Jensens forklaring, så lyver både jeg og hans kunde, og det kunne derfor være på sin plads, at Jensen kom med dokumentation på følgende:

1) At vi havde aftalt jeg skulle hente den Wadiaen hos dig, hvilket altså er i modstrid mod både min og en kundes oplysning.

2) Det omtalte forstærker mærke var jo ikke blot et tilfældigt mærke, men derimod et nyt mærke du havde fÃ¥et agenturet pÃ¥, og jeg den første kunde dertil. Jeg tilbød dig flere gange at betale forud, bÃ¥de skriftligt og telefonisk, men du tog aldrig imod mit tilbud herom. Nu hævder du sÃ¥, at du har bedt mig betale telefonisk. Den samtale har jeg ALDRIG fÃ¥et  :!:  Men skulle du nu have bedt mig betale, hvorfor rykker du ikke for pengene, nÃ¥r de ikke kommer som "aftalt"?

4) Hvorfor oplyser du i mailen lørdag d. 28-9-2010, at du betaler producenten "pÃ¥ mandag", altsÃ¥ d. mandag d. 30-9-2010, nÃ¥r det sÃ¥ ikke sker  :?:  Tilmed tilbød jeg endnu engang at betale, hvilket skete skriftligt i samme mail, og det blot en time senere efter du have sendt din mail.

5) Hvorfor kontakter du ikke producenten, og oplyser at kunden ikke kan/vil betale  :?:  (OgsÃ¥) producenten prøver jo talrige gange at kontakte dig, og det for at høre hvor pengene bliver af? Resultatet blev jo, at du direkte pÃ¥ baggrund af denne sag mistede agenturet pÃ¥ mærket igen (oplyst pr mail af producenten), da producenten viste jeg fandtes, og jeg var bÃ¥de yderst seriøs omkring mit ønske om at erhverve mig deres produkter, samt i stand til at betale alle pengene straks, da vi fandt en mÃ¥de at handle uden om dig (med din kortfattet accept). Jeg ligger desværre ikke inde med dokumentation pÃ¥, hvad vi aftalte du tilbød mig at pris da jeg bestilte, men jeg har efterfølgende kunne se, at det beløb du senere oplyste til mig, det pÃ¥ ingen mÃ¥de svare overens med den oprindelig mundtlige aftale vi indgik.

6) Dokumentation for, at det forstærker sæt jeg bestilte, og som jeg altså tilbød at betale forud for, ikke var en fast ordre, idet du skriver "jeg ike var sikker på du vile have det når det kom tilstykket".

7) Hvorfor rykker du ikke en kunde for afhentning (og betaling), når der er hjemtaget et produkt, som du hævder kunden skal afhente, men det ikke sker? Jeg skulle da mene, at det ville være mest naturlig at sende kunden en venlig rykker. Det skete nok ikke, da jeg skrev en mail til dig d. 17-12-2010, altså dagen efter jeg og din kunde hævder, at vi to havde en aftale om levering hos mig, og denne mail lyder således:

"Hej

Da jeg nu ikke har hørt noget fra dig, så tillader jeg mig nu at gå ud fra vi ikke har en aftale :-(

Jeg beholder derfor min nuværende S7i, eller finder finder et andet alternativt.

/Christian"

Mht. din kommentar om hvorfor min sorte S7i ser ud som den gør, sÃ¥ er det jo en god beskrivelse af, hvordan jeg har oplevet din seriøsitet efter jeg tillod mig at rykke for produkter du ikke havde bestilt (læs: betalt for).    

Jeg havde så håber på, at denne tråd ville have begrænset sig til mit udsagn om, om hvorvidt jeg som påstået, har haft problemer med leveringer fra Jensen/Vassago. Men Jensen, du er gået langt over grænsen for hvad jeg nu vil finde mig i at løgn og rygter fra din side.

Du har sendt mig mange beskeder/mails, hvor du hænger både din kollegaer og dine og dine kollegaers kunder ud. Således skriver du uopfordret til mig om en kollega: "For "navn" har tager røven på mig...", og fortsætter med at omtale en af den pågældende forhandler trofaste kunde som er "pille fjols" som skulle have røvfuld.

Hvis der så "bare" var blevet ved det. Men nej. Ser her hvad Jensen har gjort, og det uden jeg på nogen måde var bekendt med, hvad Jensen pludselig uopfordret og uvarslet sendte til mig.

For Jensen, selv du burde vide bedre, når du angriber mig for at videresende en mail, nu når du uopfordret og helt 100% uventet, har sendt mig en meget omfattende mail korrespondance mellem dig og en kunde.

Indholdet af disse mails, giver mig indblik i kundens privatøkonomi, priser og udstyr, afdragsordningen mellem Jensen og kunden, faktura, kontoudtog fra banken osv. Da kundens identitet på ingen måde heller er skjult i disse mails, har det nu været muligt for, at kontakte den mildt sagt chokeret og intetvidende kunde allerede i første forsøg.

Efter jeg nu talt med og videresendt alle mails til kunden, mails hvor det fremgÃ¥r uden tvivl, at jeg har modtaget den fra dig Jensen, overvejer kunden nu hvad sagen skal have af konsekvenser, idet kunden selvsagt ikke har sagt ok for, at du mÃ¥tte videresende disse mails, da andre ufrivilligt pÃ¥ denne mÃ¥de, fÃ¥r indblik i.hans privatliv  :shock:  

Jeg vil selvsagt ikke her poste eller videregive indhold fra disse mails til andre en kunden, og kunden har skriftligt sagt ok for, at jeg poster ovenstående.

Såfremt Jensen er det mindste i tvivl om rigtigheden af ovenstående, så sender jeg gerne kundens faktura nummer og dato for dens udstedelse.

Det rejser jo desværre et par ubehagelige spørgsmål til Jensen/Vassago:

1) Har Jensen videresendt kundens mail til andre?
2) Hvilke andres kunders mails, har Jensen evt. videresendt uden kundens accept?
3) Hvem har modtaget disse mails, og hvad er indholdet i givet fald brugt til?

For god ordens skyld, så har jeg lavet en gensidig skriftlig aftale med kunden, om hvad der skal ske med hans mails som jeg har liggende - de bliver slettet efter nærmere aftale, og indholdet ikke videregivet til andre med mindre kundens skriftlige accept foreligger.
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf kennethjensen » søn sep 23, 2012 14:00

Pille fjols?
Jeg får jævnt meget medicin. Hmmm.
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf kennethjensen » søn sep 23, 2012 15:49

Jeg skal ikke tage nogen sider. Men vil blot informere jer om at videregivelse af mails uden accept er ulovligt! Og sender en forhandler kunde mails ud. Kan det straffes med bøde og retsforfølgelse med henblik på erstatning til kunden.
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf ABaudio » søn sep 23, 2012 23:13

Hej Christian.... Du har skam aldrig snydt mig... Ved ikke lige hvor du har det fra??.... Vi har jo aldrig handlet sammen.... Og at jeg skulle have sendt en mail til Rene ang. at du skulle ha snydt mig, det lyder meget mystisk, det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet.
En anden sag er, at jeg ikke har lyst til at handle med dig, men det er vist gensidigt.... Der vil altid være nogle kunder/forhandlere man ikke lige klikker sammen med.

Mvh
Allan
ABaudio
Branchemedlem
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: søn okt 25, 2009 20:10
Geografisk sted: København

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf Chr. R. » man sep 24, 2012 12:49

ABaudio skrev:Hej Christian.... Du har skam aldrig snydt mig... Ved ikke lige hvor du har det fra??.... Vi har jo aldrig handlet sammen.... Og at jeg skulle have sendt en mail til Rene ang. at du skulle ha snydt mig, det lyder meget mystisk, det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet.
...

Mvh
Allan


Hej Allan

Det er rart at læse, at vi er enige omkring, at ingen af os to har snydt modparten, netop fordi vi ikke har handlet samlet, blot blot nået at få talt sammen en håndfuld gange. Opstår der et problem, så tager man den direkte med modparten, ligesom jeg gjorde med dig dengang.

Derfor var jeg også meget undrende over ordlyden i de 2 mails Jensen sendte mig d. 5-9 i år, hvor du (og 2 andre) med navn nævnelse hævdes, at også du har sendt Jensen en mail, hvori du har skrevet "at dem tog du røven på", og senere og senere efter jeg har bedt om en uddybning "Det er ikke beskyldninger/anklager mod
Det er hvad jeg har på mail".

Jeg har fået talt med de to andre Jensen nævner, og lad mig blot sige det sådan, at ingen af dem har nogen form for dokumentation for jeg har snydt/taget røven på dem, ej heller er der der ligesom her, fuld forståelse for hvad Jensen har skrevet i de 2 nævnte mails.

Jensen er jo herefter den eneste der kan belyse ordlyden i hans mails nærmere, og man mÃ¥ formode, at han kommer pÃ¥ banen igen  :)
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf ABaudio » man sep 24, 2012 13:08

Hej Christian

Hmmm..... Det lyder godt nok kryptisk???.... Jeg tager ikke røven på folk, det er ikke min stil....

De mails må du da meget gerne videresende til mig, så jeg ved hvad du mener.


Allan
ABaudio
Branchemedlem
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: søn okt 25, 2009 20:10
Geografisk sted: København

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf Chr. R. » man sep 24, 2012 13:24

Hej Allan

MÃ¥ske mener Jensen, at han ligger inde med mails fra mig, hvori jeg har skrevet, at jeg har bl.a. taget røven pÃ¥ bl.a. dig Allan, og det altsÃ¥ ikke som først opfattet, er jer der har skrevet til Jensen. OgsÃ¥ sÃ¥dan mails vil jeg MEGET gerne se   :shock:

Har sendt dig en pb.
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf Chr. R. » man sep 24, 2012 16:11

Jeg har nu talt med Allan, og vi var helt enige om følgende:

1) Ingen af os er af den opfattelse, at hverken den ene eller anden, har snydt eller taget røven på den anden
2) Ingen af os, har sendt mail til Jensen herom

Jeg vil her ved samme lejlighed, citerer hvad en af de 2 andre har sendt mig, efter vedkommende af mig, blev gjort bekendt med ordlyden i Jensens mails:

"I forbindelse med at du skulle have snydt os - ja det er jeg totalt uforstående overfor - jeg/vi føler os på ingen måde snydt, så det må da bero på en misforståelse."

Det er dælme trist at erfare, at Jensen ogsÃ¥ misbruger flere navngivne firmaer overfor mig, nu nÃ¥r sandheden viser sig at forholde sig stik modsat. Sandheden er, at jeg IKKE har snydt eller taget røven pÃ¥ en eneste forhandler/distributør eller producent  :!:
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf kennethjensen » tirs sep 25, 2012 16:19

Det da skræmmende!!!
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf Bevensee » tirs sep 25, 2012 21:59

En appel til admin: luk denne tråd. Det virker som en sag, der ikke bør føres i et debatforum. Forhandlere bliver hængt ud, anklager om snyd flyver til højre og venstre...

INGEN (!), hverken kunder eller forhandlere kan være tjent med den form for debat. Det nedbryder den generelle tillid mellem kunder og forhandlere (begge veje) til potentiel skade for hele branchen.
Bevensee
Bevensee
Seniormedlem
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: tirs jun 02, 2009 11:32

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf Mr.Avantgarde » tirs sep 25, 2012 22:50

Bevensee skrev:En appel til admin: luk denne tråd. Det virker som en sag, der ikke bør føres i et debatforum. Forhandlere bliver hængt ud, anklager om snyd flyver til højre og venstre...

INGEN (!), hverken kunder eller forhandlere kan være tjent med den form for debat. Det nedbryder den generelle tillid mellem kunder og forhandlere (begge veje) til potentiel skade for hele branchen.



Hørt!
Mr.Avantgarde
Supermedlem
 
Indlæg: 1113
Tilmeldt: fre feb 10, 2012 20:50

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf sd2100 » ons sep 26, 2012 08:40

Bevensee skrev:En appel til admin: luk denne tråd. Det virker som en sag, der ikke bør føres i et debatforum. Forhandlere bliver hængt ud, anklager om snyd flyver til højre og venstre...

INGEN (!), hverken kunder eller forhandlere kan være tjent med den form for debat. Det nedbryder den generelle tillid mellem kunder og forhandlere (begge veje) til potentiel skade for hele branchen.


Det virker lidt sent nu, ikk'? Hvorfor skal sådan en tråd overhovedet have lov til at eksistere. Vi andre har ingen aktier i konflikten mellem kunde og forhandler. Og "sandheden" kender kun de to. Så hvorfor?
Ã…hhh jo, der mÃ¥ endelig ikke modereres - uha nej, det ville jo være et inddirekte knæfald for den politik, der bliver kørt pÃ¥ "det onde site"  :(
sd2100
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 138
Tilmeldt: man jan 30, 2006 11:21

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf skÃ¥ven » ons sep 26, 2012 09:05

hej Alle

jeg kan ikke se der er nogen der for noget ud af dette ?

men jeg kan se man bliver ved med og kaster sten efter Rene

jeg har også været inde over Chr.R og det var ikke noget man
husker tilbage pÃ¥ med glæde(selv om han kan være en flink fyr) dog med gæld  :(

jeg tager et produkt tilbage da det påstås at det var mit produkt
der var skyld i af en anden effekt forstærker var brændt af
jeg går med til og betale da jeg ikke gider bruge tid på det
jeg skal betale forud for rep. af effekt forstærkeren og har aldrig modtaget en faktura fra Chr.R ? vedr. rep. og hvad der er sket , da jeg ikke måtte få den lavet igennem , ham jeg bruger til evt. rep. af produkter

man kan vel ikke sige at der er nogen der har snydt mig , men behandlet mig dårligt , hvor man som forhandler bare må bukke sige og tage den hårt i r..

man byrde lukke ned for tråden og snakke om lyd da det er det handler om ikke

det var også sjovt og være til en messe hvor man kan høre folk snakke om
en person i en tråd

Mvh. Brian
Sound and magic odense

ps. her fra er der stop i denne sag
KaDo-speaker Murum
kaDo-sound kabler
Krell kps-25sc
Aurelic vega
sotm 1000
Aussie AMP.
Pro-ject rpm 6
Mirand Audio Tssa V.1.8 effektforstærker
skåven
Branchemedlem
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: fre nov 18, 2005 22:36

Re: Vassago - manglende levering - PAS PÃ…

Indlægaf virious » ons sep 26, 2012 09:16

Denne tråd har aftjent sit formål og lukkes derfor!

Mvh.
Jeppe
virious
Administrator
 
Indlæg: 550
Tilmeldt: tors maj 29, 2008 13:41
Geografisk sted: Odense

ForegåendeNæste

Tilbage til Forhandlere


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.