Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Vassago - manglende levering - PAS PÅ

Erfaringer og oplevelser med forhandlere.

Vassago - manglende levering - PAS PÅ

Indlægaf Chr. R. » lør sep 15, 2012 10:35

Baggrunden for denne tråd er:

I en tråd poster et Nerds medlem et indlæg om, at hans nye forstærker indkøbt via Vassago ikke som forventet og tidligere oplyst er nået frem.

Dertil poster jeg her et længere indlæg på baggrund af den erfaring jeg har gjort mig i samme situation og med samme forhandler. Det er der åbenbart flere brugere der mener det ikke passer, og sagt på en pæn måde, ikke er et indlæg de mente jeg har belæg for at poste.

Det formøse indlæg var:

Medlem skrev:
Chr. R. skrev:
darkless skrev:Jeg har snakket med Jensen i dag, og han har ikke hørt nyt omkring afsendelse af mine SIT-2 forstærkere fra Nelson Pass...


Belært af bitter erfaring, så vil jeg opfordre dig til, at kontakte producenten direkte, og her sikre dig at ordren er lagt ind og forløber både som oplyst og aftalt.

Det er surt at vente på et produkt der ikke/aldrig bliver leveret  :x


Hvad skulle han dog få ud af det?  :?

Hvis ikke Jensen har noget nyt, så er det bare og vente, længere er den ikke.

Jeg har aldrig oplevet andet end klar besked, så snart leverancen var på vej. (Det kan så godt være at jeg har ringet mere end hver dag... :lol: )

Det må være en lidt utjekket forhandler, du har fået din erfaring med...


Efter Jensen også kom på banen i tråd, og gav udtryk for, at jeg blot kan poste de mails der beviser det, så vil jeg her gøre det. Dels for i kan se at ikke alting er som man tror, blot fordi man aldrig selv har oplevet dårlig service. Men også for at vi som kunder ikke skal finde os i hvad som helst.

Jeg har efterfølgende modtaget et par mails fra Jensen, og derfor vil der også her blive svaret på flere af de ting Jensen der har skrevet. Desværre har denne sag udløber til flere personer, og firmaer og jeg her bevidst undladt at flere oplysninger, der værende sig navne, produkter og tal.

En af de helt centrale vidner i min sag, ønsker ikke at stå frem, men har overfor mig sagt ok til, at jeg poster hans oplysninger anonymt. Derfor må i acceptere at jeg ikke poster visse ting, og Jensen kan få dem oplyst ved direkte henvendelse til mig, som så selvsagt ikke skal gå videre til andre.

Og så til min erfaring med forhandleren.

Vi skal tilbage til 2010, og den helt korte version er, at jeg bestilte fire produkter hos Jensen, men han formåede kun at levere det ene, og hvad jeg fik oplyst fra Jensen omkring de øvrige tre produkter, ikke passer med de oplysninger forhandleren gav mig. Derfor mit postede indlæg på form som er gengivet ovenfor.
  
Mere konkret, så bestilte jeg d. 29-3-2010 en fabriksny sort Wadia S7i. Handlen blev gennemført og maskinen kom hjem som oplyst og aftalt. Alt var som det skulle være – troede jeg.

Men dels hævder Jensen nu i en mail, at jeg bestilte den i forkert farve (sort), det kan i så selv vurdere om det også kan være rigtigt, nu når jeg kan oplyse, at den gang var ALT (på nær kablerne) i mit setup sort. Der var således et par sorte højtalere, sort rack, 2 stk. sorte forstærkere. Så hvorfor bestille den pågældende Wadia i sølv, nu når de øvrige komponenter ikke var planlagt til at blive skiftet ud, ja hovedparten af dem var kun få måneder gamle?

Men desværre viser det sig også, at efter Wadia’en kom hjem, at den har et kabinet som, efter min og flere andre mening,  på ingen måde lever op til de forventninger man med rimelighed kan stille til et produkt i denne prisklasse. Vassago’s vejl. pris på produktet var 115.000 kr.

I kan ud fra blot dette foto, bedømme finish kvaliteten:



Dels var overfladen på maskinen mere ru i forhold til hvad jeg havde oplevet og fået oplyst at ville være. Kabinet siderne er ikke tilpasset hinanden, hvorfor der er op til et par mm. forskel i overgangen fra f.eks. topplade til sideplade. Desuden blev maskinens sorte kabinet, hurtigt fyldt med både små og store hvide pletter.

Jensen bad mig telefonisk selv kontakte Wadia, hvilke jeg så gjorde. Jensen fik desuden en kopi af den mail jeg sendte (med to af kritik punkterne). Jeg kontakter så selv Wadia pr. mail i august 2010, og får et svar retur i starten af september 2010.

Desværre mener Wadia, at maskinen intet fejler i deres øjne, og helt ordret, at ”produktet har den finish som man kan forvente af en Wadia i dag”. Wadia afslag på min reklamation får Jensen telefonisk. Jensen har aldrig set min maskine, og altså de mangler jeg mener produktet desværre optræder med. Dog giver han heller ikke udtryk for, at min reklamation er ubegrundet. Mange af dem der har set maskinen, har ligeledes bemærket den ringe finish. Jensen og jeg finder sammen også en løsning på problemet. Mere herom senere.

For i mellemtiden er jeg så også kommet i den situation, at jeg har set mig nødtvunget til at tage en af mine forstærkere ud af mit setup, ja faktisk også den anden for en længere periode. Derfor er jeg nu på jagt efter en ny effektforstærker, og kort efter et komplet forstærker sæt (jeg havde hidtil kørt uden pre).

Under min jagt på en forstærker(sæt), får jeg tilbudt et forstærker sæt fra Vassago. Ud fra producentens hjemmeside, ser det dog ikke ud til, at man kan få deres produkter i sort, hvilket jeg beder Jensen undersøge nærmere, både telefonisk og pr. mail (f.eks. d. 24-7-2010). Jensen svare d. 17-8-2010, at de kun kan leveres i sølv, hvilket ikke ligefrem var det svar jeg havde håbet på, igen fordi hele mit setup var sort.

Efter at have sonderet og lyttet til de muligheder jeg fandt, så ender jeg alligevel op med, at bestille det forstærker sæt Jensen havde tilbudt mig, som altså havde den forkerte farve - sølv.

Heldigvis kunne jeg nemlig også samtidig lave en aftale med Jensen, at jeg samtidig køber endnu en fabriksny Wadia S7i, og Jensen tager min sorte retur/bytte. Dette blev således det bedst mulige kompromis for mig mht. reklamationen på min sorte Wadia. Dels skulle jeg helst modtage en maskine hvor alt er i orden, og så ville min Wadia også fremover (næsten) matche det setup jeg har.  

Så langt så godt.

Jensen oplyser mht. ordren på forstærker sættet, i en mail dateret d. 28-9-2010:

”Hej
Betaler ham på mandag
Som jeg kan se kommer det til at koste ca ”X”dkr med alt.”

Desuden havde Jensen copy/pastet en mail fra producenten, der bekræfter de har modtaget Jensens ordre, hvori der bl.a. blev skrevet følgende:

”Rene

Please see attached Proforma , as soon as we receive the funds we will work on the order,…

Our banking details are on the Pro Forma .”

Selv om jeg flere gange telefonisk og skriftligt tilbyder Jensen at betale forud for forstærker sættet, hvilket bl.a. sker i mails d. 28-9 samt d. 5-10., så høre jeg ikke længere fra Jensen.

Jeg ringer _mange_ gange, og mine mails bliver ikke besvaret.

Først i slutningen af oktober opnår jeg kontakt igen, og d. 27-10 oplyser Jensen følgende mht. min ønskede status på forstærker ordren:

” hej

har ikke hørt noget fra dem endnu.

J”

Jeg stiller mig undrede overfor dette svar, idet Jensen burde have betalt pengene for knap 1 måned siden, og ud fra det producenten havde oplyst i mailen (ikke gengivet her), burde effektforstærkeren også være på vej, og måske også nået frem.

Da der nu var gået ca. 1. måned, hvor heller ikke jeg ikke kunne få fat i Jensen, fik jeg inden da producenten til at bekræfte status på min ordre:

”Hi Christian

Yes your order has been confirmed.”

Da Jensen nu oplyser, at han intet har hørt, og jeg heller får et nu-undersøger-jeg-nærmere-og-vender-hurtigst-muligt svar fra Jensen, skriver jeg igen til producenten. Det ville trods alt have været den naturlige reaktion såfremt man havde betalt så mange penge som tilfældet var her.

Denne gang får jeg dette overraskende svar fra firmaet:

”Christian

I have been in contact with Rene  regarding this order he did place the order but did not send the required deposit so the order is not active .

I have tried to contact him via email and telephone with no response for 2 weeks now.  This is not very good again this morning no reply to his phone only voice mail…”
      
Således må jeg desværre konstatere, at min ordre IKKE forløb som oplyst af Jensen.

For mit vedkommende, så lykkes det mig at erhverve det ønskede forstærker sæt, men ikke via Vassago.

Tilbage var så leveringen af den sølv Wadia S7i, som jeg bestilte samtidig forstærker sættet. Den havde jeg heller ikke hørt noget om siden jeg bestilte den. Til HiFi & Surround messen i København i november 2010, møder jeg Jensen. I overværelse af to andre jeg går rundt sammen med, spørger jeg ind til status på denne ordre. Jensen svare overraskende, at han troede jeg ikke skulle have maskinen, og der således ikke var en maskine til mig. Hvorfor aner jeg ikke, for jeg har IKKE afbestilt den, selv med den oplevelse jeg netop havde haft med forstærker sættet. Derfor beder jeg straks Jensen bestilte maskinen hjem som aftalt, hvilket flere altså kan bevidne.

Desværre begynder tiden igen at gå, uden der sker noget.

Men nu har min tålmodighed som seriøs kunde, også nået min grænse for hvor lang tid Jensen ville få. Dog vil jeg igen gerne have det produkt jeg har bestilt, og som Jensen altså også allerede en gang har afbestilt af uvisse årsager.

Så d. 13-12-2010 kontakter jeg Wadia for at få en status. Dagen efter får jeg dette svar fra Wadia:

”Dear Christian,

Thank you very much for your support of Wadia with your S7i.

We believe the S7i has been shipped recently to our distributor.  They should receive in the near future if not last week.

Please check with Vassago HiFi too if they received it…”

Staks herefter skriver jeg til Jensen (ovenstående svar sendte Wadia også til Jensen). De følgende mails sendes samme dag som ovenstående mail fra Wadia, altså d. 14-12-2010.

Mig: ” Hej

I flg. Wadia, så burde du have modtaget den sølv S7i jeg i september lagde billet ind på, men jeg har intet hørt fra dig. Hvad er status på maskinen?”

Jensen: ” Hej

den er på vej, skal bare lige have kikket på bytte prisen.

J”

Bemærk at Jensen her skriver "den er på vej", hvilket jeg kun kan tolkes som, den er endnu ikke nået frem.

Mig: ” Super :-)

Jensen: ”Hej  
Har en helt ny i silver bytte pris "X"kr

J”

Nu er maskinen jo pludselig dukket op, og det selvom forrige mail fra Jensen er skrevet samme dag, og hvor han giver udtryk for at den ”kun” er på vej. Wadia mente jo også, at Jensen allerede burde have modtaget maskinen da Jensen skrev forrige mail.

Ja Jensen, på dette tidspunkt havde jeg rygende travlt med arbejdet, så derfor kunne jeg ikke blot rive en halv eller hel dag ud af kalenderen for at hente min nye maskine hos dig i Odense. Dette fremgår også særdeles tydeligt af vores efterfølgende mail. Her fremgår det også, at du skal over til en kunde med en anden Wadia d. 16-12, altså blot 2 dage efter. Da jeg kender kunden, så kontakter jeg også ham, og høre hvorledes jeg evt. kan hjælpe, da jeg erfarer det passer ham rigtig dårligt, at du kommer og afleverer hans Wadia på hans arbejdsplads. Jeg taler herefter først med kunden og derefter igen med Jensen telefonisk, og oplyser jeg nu har aftalt med kunden, at jeg kan tage imod begge maskiner.

Dette aftaler vi skal ske, og da jeg spørger hvornår du (Jensen) forventer at komme forbi mig med maskinerne, er svaret, at jeg (Jensen) ringer når han er på vej. Helt ok med mig.

En byttepris var Jensen kommet med, og den havde jeg accepteret. Dog havde jeg også pr. mail spurgt om, om han ville tage min sidste ”gamle” forstærker i bytte. Dette ville du tænke over.

Således sider jeg om torsdagen parat med 2 apparater pakket ned, nemlig min sorte Wadia som Jensen skulle have med, og så den forstærker som Jensen evt. skal have i bytte, idet jeg intet havde hørt nærmere.

Men Jensen dukker ikke op, og han ringer heller ikke - FLOT

Da jeg kontakter den kunde som Jensen også havde en Wadia til, og jeg altså som aftalt også skulle have modtaget en maskine til, da kunne kunden overraskende oplyse mig følgende torsdag eftermiddagen:

1) Jensen havde uventet været forbi hans arbejde om formiddagen med hans maskine
2) Kunden kunne oplyse hvilken maskine jeg skulle ha’, idet han aftenen før havde talt med Jensen, og Jensen her havde oplyst kunden, at han skulle forbi mig med en anden Wadia, og det en fabriksny S7i i sølv. En oplysning som kunden aldrig har fået fra mig!
3) Ja åbenbart mente Jensen så ikke, at han skulle aflevere kundes maskine hos mig, selvom kunden og jeg ellers havde aftalt det.

Jeg ved i dag, at Jensen har solgt min maskine til anden side. Men hvorfor det? Jensen viste jo udmærket jeg _ville_ have den maskine jeg havde bestilt mindst en gang. Selv en af Jensens kunder får det oplyst der vil ske ca. blot 12 timer før Jensen skulle have afleveret den hos mig som aftalt.

Men selvom Jensen i dag mener, at aftalen var, at jeg skulle hente maskinen hos ham, og det så ikke sker, hvorfor tager man så ikke kontakt til den kunde som den er bestilt hjem til? Jeg ser gerne dokumentation fra Jensens side, at vi havde en aftale om, at jeg skulle hente maskinen hos dig i Odense, ligesom dokumentation for den afbestilling på Wadia'en jeg måtte have foretaget forud for messen i København.

Således er der her hele tre produkt, hvor Jensen oplyser et, men hvor også producenten kan oplyse noget andet. Men det er så også det 3. produkt som Jensen ikke formår at levere, og det på trods af en klokkeklar aftale mig.

Derfor mener jeg, at jeg dels har været uheldig med flere af mine handler med Jensen, og jeg således også har belæg på at poste det indlæg som optræder i starten af tråden.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Og til Jensen og alle andre.

I en mail fra Jensen, oplyses det, at jeg har åbenbart har snydt flere, hvilket jeg på kan forstå, da jeg i enhver handel har overholdt ALLE aftaler, og ALTID betalt det fulde beløb som aftalt. Men såfremt der er nogen der alligevel mener sig snydt af mig, så bedes i kontakte mig direkte.

Jeg vil ikke finde mig i udokumenterbare rygter, og det f.eks. fra en forhandler jeg ALDRIG har handlet med, eller en anden der hænger flere folk/firmaer ud, herunder mig, men ikke har skyggen af bevis og nægter ethvert kendskab når man bliver gjort bekendt med nogle af rygterne der er fremsat.

Skulle det vise sig, at jeg måtte have snydt nogen, og dette kan dokumenteres, så vil jeg straks få rettet dette samt givet en uforbeholden udskylning. Hvis ikke, så hold jeres forbandende rygter om mig (og andre) for jer selv.  :!:

Desuden høre jeg mere end gerne fra den/de person(er), som jeg i flg. Jensen angiveligt skulle have oplyst følgende om ”… at de (Wadia) skulle have stoppet med at sælge til mig (Jensen)."  

Jeg vil svare uddybende på alle de konstruktive spørgsmål der herefter stilles i relation til ovenstående, såfremt disse holdes i en sober tone.
Senest rettet af Chr. R. søn sep 23, 2012 09:27, rettet i alt 3 gange.
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Derfor en opfordring fra mig om Vassago

Indlægaf Medlem » lør sep 15, 2012 12:51

:shock:

Hold da k.... Jeg får næsten helt ondt af dig. Det var da noget af en historie! Jeg tænker bare, hvor må du dog have brugt meget tid og tankevirksomhed på den sag. Æv.

Jeg har handlet med Jensen siden 2004, og købt (og solgt) adskillige nye og brugte produkter. Mine Avalons og min Audio Aero LF er nogen af de bedste køb jeg har gjort. Jeg har ikke oplevet bare en promille af det du har været ude i.

Måske du skulle overveje at slå en streg over det hele, for på den måde at komme videre med dit liv.
Brugeravatar
Medlem
Supermedlem
 
Indlæg: 1369
Tilmeldt: lør jan 28, 2006 21:32
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Derfor en opfordring fra mig om Vassago

Indlægaf Chr. R. » lør sep 15, 2012 13:05

Medlem skrev::shock:
...
Måske du skulle overveje at slå en streg over det hele, for på den måde at komme videre med dit liv.


Jeg er skam kommet videre, mens andre tydeligvis ikke er  :)

Først må jeg igen pointerer, at det hele blusede op igen, da jeg tillod mig at komme med et velment råd, og det på baggrund af min nu dokumenteret erfaring. Erfaring - der er jo det vi primært videregiver på et forum som Nerds, og som andre muligvis kan gøre brug af.

At du kun har haft lutter gode erfaringer med dine handler, det er jo så ikke et udtryk for at det altid forholder sig sådan, og det hjælper da slet ikke mig dengang.

Desværre er dit indlæg jo udtryk for, at flere desværre mener, at enkelte må tillade sig hvad som næsten hvad som helst, bare så længe det ikke går ud over dem selv.

Som du kan se, så har jeg haft en række dårlige erfaringer med din "utjekkede forhandler", men fy fy, det må ikke komme frem  :roll:
M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf music4life » søn sep 16, 2012 15:31

Nu er der jo altid 2 sider af samme sag og har svært ved at svare på hvad der er op og ned. Skal man vælge at tro på dig lyder sagen komplekst og meget underlig og ligger en del fra det som jeg har oplevet gennem Vassago hifi de gange jeg har handlet med Rene :? . Synes altid at man er blevet godt behandlet som kunde. Der kan selvfølgelig ske nogle uheldige ting imellem køber og sælger. Men ting som man burde kunne redde ud på en fordragelig måde face 2 face.

Kan ikke se hvad der skulle være årsagen til denne uheldige episode og hvorfor?.

Har desuden måske lidt svært ved at se hvorfor man skal hænge en forhandler ud på forum. Blot min mening.
music4life
Seniormedlem
 
Indlæg: 661
Tilmeldt: tors mar 15, 2007 16:44

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf Pierre » søn sep 16, 2012 16:02

Nu kender jeg ikke til denne sag, udover hvd du har skrevet. Men jeg kender Jensen og kan på INGEN måde nikke genkendende til dette.........

At Wadia ikke leverer i den finish du havde ønsket, det kan ikke blive Jensens problem. Wadia`s maskiner er meget ru i alu`n og den sorte oxidering kan godt tage imod fedtet fingre, som så vil vise sig som hvide pletter, som det har vist sig på din maskine..... Det skyldes helt sikkert at du har svedige fingre og en markant syre i sveden (ikke negativt ment, men bare sådan du er).
De hvide pletter kan helt sikkert bare fjernes med sprit/alcohol og vil først komme igen, når du har berørt maskinen....
Min er i sølv og den får kke hvide pletter, men kan med tiden godt blive lidt sort snudset og så skal den bare tørres af  :wink:

Måske skal du se denne oplevelse som om at du måske er en svær eller urimelig person at handle med og at Jensen på et tidspunkt fik nok af dig og valgte derfor ikke at bestille dine produkter. Husk på at det trods alt er hamselv som bestemmer hvem han vil handle med. Du havde jo ikke betalt depositum eller ligende.

Det eneste som jeg kan se at Jensen måske kunne/ skulle havde gjort anderledes, var at oplyse dig om at han ikke ønskede at handle med dig. Hvis dette var tilfældet!

Men kan simpelthen ikke følge dig i dette, eller hvorfor du skal være så pigesur over ikke at havde fået din vilje. Du er jo ikke blevet taget ved røven, snydt eller noget. Du har bare ikke fået det som DU ønskede  :violin:

Måske skulle du bare slå koldt vand i blodet, glemme Vassago som butik og komme vidre. For dette virker på mig, mere som en 14 årige forkælet poptøs som ikke har fået lov af sin far, frem for noget seriøst at være utilfreds med....
Mit setup

Indeholder kun fejlkonstrueret hifi!
Brugeravatar
Pierre
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 488
Tilmeldt: fre mar 13, 2009 19:21

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf WymaxReborn » søn sep 16, 2012 16:25

Jeg synes det er fair at formidle sin lidelseshistorie hvis man mener at den kan hjælpe andre. Mange vil læse det i vantro og synes at vedkommende nok bare er en irriterende kunde, andre vil blive sure fordi de selv kun har haft gode transaktioner hos forhandleren. Jeg synes dog der skal være plads til lidt ris engang imellem.

At tage det på tomandshånd med forhandleren hjælper ikke - i denne sag er sagen jo vendt, og parterne har hver sin version. Jeg har selv oplevet lignende, hvor jeg syntes forhandleren var lige lovlig glat overfor mine spørgsmål til højere fakturapris end på prislisten og anvendelse af udstyr jeg har bestilt/købt til demo m.m. Til gengæld kender jeg også andre kunder som ikke har været andet end tilfredse.

Men der er nok heller ingen tvivl om at sagen ikke bliver løst til kundes tilfredshed længere, den tid er forbi. Det lyder som om misforståelserne (fortolkningerne?) nærmest har stået i kø.

Og ja, sådan noget kan irritere i lang tid, man kan ikke bare sige "glem det og kom videre med dit liv" - man føler sig holdt for nar, og det hænger desværre ved.

NB! Jeg har selv handlet med Jensen og har kun været tilfreds de cirka 5 gange. Eneste minus var de pis-mus til at sætte oven på højttalerne - de ødelægde fineren på mine VA BCG, men det kunne Entreq ikke forstå og sagde det var min egen skyld, selv om jeg bedyrede at jeg aldrig aftører mine højttalere med en fugtig klud. Ovenpå højttalere er de også skadedyr  :lol:
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot, men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Det er i sandhed svært at begå sig på de sociale medier når man ikke kan tilrette andres mening til sin egen. Magtens vilje er stor!!!!!!
Brugeravatar
WymaxReborn
Supermedlem
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons nov 10, 2010 22:11

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf WymaxReborn » søn sep 16, 2012 16:28

Pierre skrev:For dette virker på mig, mere som en 14 årige forkælet poptøs som ikke har fået lov af sin far, frem for noget seriøst at være utilfreds med....


Du synes ikke dette er en lidt uforskammet kommentar?
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot, men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Det er i sandhed svært at begå sig på de sociale medier når man ikke kan tilrette andres mening til sin egen. Magtens vilje er stor!!!!!!
Brugeravatar
WymaxReborn
Supermedlem
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons nov 10, 2010 22:11

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf Pierre » søn sep 16, 2012 16:42

WymaxReborn skrev:
Pierre skrev:For dette virker på mig, mere som en 14 årige forkælet poptøs som ikke har fået lov af sin far, frem for noget seriøst at være utilfreds med....


Du synes ikke dette er en lidt uforskammet kommentar?


Jo egenligt  :oops:
Men ikke mere end den måde som Christian udstiller andre i dårligt lys på.

Jeg vil slet ikke forsvarer Jensen/Vassago, men jeg vil gerne forsvarer butikker generelt. For jeg syntes at der er mange som opfører sig dårligt over for forhandlerne og gør det svært at være forhandler, da der er mange trælse oplevelser. Dårlig opførelse fra en bruger på nettet kan hurtigt føre til en lukning af en butik og det ønsker jeg ikke. Da vi skal passe på vores danske butikker. Omvendt så skal de også behandle kunderne fair, men i denne sag ser jeg altså ingen grund til køre det så langt ud.
Så nej, min kommentar var/ er ikke helt fair, men den kommer på baggrund af en ikke fair udstillning af en forhandler  :?
Mit setup

Indeholder kun fejlkonstrueret hifi!
Brugeravatar
Pierre
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 488
Tilmeldt: fre mar 13, 2009 19:21

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf WymaxReborn » søn sep 16, 2012 17:34

Pierre skrev:
WymaxReborn skrev:
Pierre skrev:For dette virker på mig, mere som en 14 årige forkælet poptøs som ikke har fået lov af sin far, frem for noget seriøst at være utilfreds med....


Du synes ikke dette er en lidt uforskammet kommentar?


Jo egenligt  :oops:
Men ikke mere end den måde som Christian udstiller andre i dårligt lys på.

Jeg vil slet ikke forsvarer Jensen/Vassago, men jeg vil gerne forsvarer butikker generelt. For jeg syntes at der er mange som opfører sig dårligt over for forhandlerne og gør det svært at være forhandler, da der er mange trælse oplevelser. Dårlig opførelse fra en bruger på nettet kan hurtigt føre til en lukning af en butik og det ønsker jeg ikke. Da vi skal passe på vores danske butikker. Omvendt så skal de også behandle kunderne fair, men i denne sag ser jeg altså ingen grund til køre det så langt ud.
Så nej, min kommentar var/ er ikke helt fair, men den kommer på baggrund af en ikke fair udstillning af en forhandler  :?


Det er også en fair holdning. Jeg kan godt se at decideret udhængning af en forhandler kan have store konsekvenser, men man kan også argumentere at nogle forhandlere skal stoppes. Det mener jeg dog slet ikke er tilfældet her, men jeg synes det er fair nok at man lige skal af med lidt luft.

Som nævnt har jeg selv oplevet det (med en anden forhandler), hvor jeg følte mig holdt for nar nogle gange, men samtidig oplevede jeg også lejlighedsvis et højt service-niveau. Jeg har også overvejet om jeg skulle have luft, for at gøre andre opmærksom på det så de undgår samme irritation, men har valgt ikke at gøre det fordi det netop vil ende i den situation vi ser her i tråden - en enkelt har været uheldig og har måske trykket på de forkerte knapper hos forhandleren, og bliver så til den irriterende kunde som ingen vil handle med.

Der er jo ytringsfrihed, og eftersom Jensen selv har sagt at Chr. R gerne må lufte sagen her på forum, så ser jeg intet galt i det. Om nogen så har skyld, helt eller delvist, eller der bare er tale om dårlig kommunikation - det kan vi svært afgøre. Så længe bare detatten kan køre i en sober tone, så tror jeg ikke det skader nogen.
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot, men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Det er i sandhed svært at begå sig på de sociale medier når man ikke kan tilrette andres mening til sin egen. Magtens vilje er stor!!!!!!
Brugeravatar
WymaxReborn
Supermedlem
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons nov 10, 2010 22:11

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf kennethjensen » søn sep 16, 2012 18:44

Ingen forhandlere er perfekte! Og rygterne i denne verden skal man blot ignorere!
Andet er spild af tid for folk ævler og kævler på kryds og tværs af hinanden! Er selv flere gange blevet beskyldt for alverdens ting og sager. Bla af rygter der startet af DIG christian! Så jeg vil helt klart anbefale folk at tage dit sure opstød med et gran salt!
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf jensen » søn sep 16, 2012 19:18

HEJ

Ja det kan jeg give et kort svar på--

Vi aftalte du skal have en i silver for en aftalte bytte pris,, den kom hjem selvom du ikke trode på jeg havde lagt order ind på den men det svar fik du også fra wadia at den var på vej hjem,, jeg havde den til at stå i mange uger hvor du ikke afhentet den,du lige med et var hængt meget op, sjov nok lige som den kom hjem...

Det omtalt forstærker mærke det var noget du ville have mig til at tage hjem til dig, jeg gjorde det klart i tlfen at jeg ville ikke forud betale til et mærker i mmange uger når jeg ike var sikker på du vile have det når det kom tilstykket, også skulle det være i sort også i silver...

Også har jeg også modtage mails fra dig hvor du udstiller andre forhandler som useriøse, bare det af mange kan finde på at sende en anden forhandler svar ud til en helt anden forhandler siger lidt om dig..

Og når jeg skriver dette så ved jeg der er mange forhandler der siger det samme,, kik lidt på dig selv og den måde du er på...

Slut herfra jeg gider ikke bruge tid på en som dig det er mit liv for kort til og du er ikke det værd..

Men jeg har også tilbud dig at købe dne wadia tilbage til samme pris for så kunnne jeg måske tjene mere på den, når det kommer tilstykket så er jeg ret sikker på du er selv forskyld i hvordan den wadia du har nu ser ud, har aldrige set det før...
hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf kennethjensen » søn sep 16, 2012 19:46

Seriøst???

Har Christian sendt samtaler mellem en anden forhandler rundt til andre forhandlere? Det da vist ikke helt lovligt!?
Brugeravatar
kennethjensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1010
Tilmeldt: ons dec 20, 2006 13:54

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf ABaudio » søn sep 16, 2012 20:20

Stop nu lige engang Christian.... Fej foran din egen dør inden du begynder at feje foran andres, Og Jensen er ikke det eneste branchemedlem der ikke har lyst til at handle med dig.... Det kunne der måske være en grund til.

Hvis vi forhandlere skulle udstille kunder her på nettet, der snød, ikke betalte, ikke overholdte aftaler, ikke afleverede de ting de havde lånt, var fyldt med løgn, lånte vores grej og derefter købte på nettet, Havde fået ting på afbetaling de ikke betalte ect. ect. ect. og dem er der mange af, kunne vi ikke bestille andet.... Men det gør vi ikke, det er der ingen grund til.

Hvis du har et problem, så tag den med Rene, det andet er simpelthen for ynkeligt.

Allan
ABaudio
Branchemedlem
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: søn okt 25, 2009 20:10
Geografisk sted: København

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf Mr.Avantgarde » søn sep 16, 2012 21:23

ABaudio skrev:Stop nu lige engang Christian.... Fej foran din egen dør inden du begynder at feje foran andres, Og Jensen er ikke det eneste branchemedlem der ikke har lyst til at handle med dig.... Det kunne der måske være en grund til.

Hvis vi forhandlere skulle udstille kunder her på nettet, der snød, ikke betalte, ikke overholdte aftaler, ikke afleverede de ting de havde lånt, var fyldt med løgn, lånte vores grej og derefter købte på nettet, Havde fået ting på afbetaling de ikke betalte ect. ect. ect. og dem er der mange af, kunne vi ikke bestille andet.... Men det gør vi ikke, det er der ingen grund til.

Hvis du har et problem, så tag den med Rene, det andet er simpelthen for ynkeligt.

Allan


Vel talt.
Mr.Avantgarde
Supermedlem
 
Indlæg: 1113
Tilmeldt: fre feb 10, 2012 20:50

Re: Vassago - manglende levering

Indlægaf Hifiigen » søn sep 16, 2012 21:50

Sikken historie. Og hvor er det godt at dette forum kan give mulighed for flere synsvinkler på en sag som denne.

Hvis jeg var Christian (det er jeg ikke), ville jeg fremover udelukkende handle på internettet fra udenlandske udbydere. Den fleksibilitet, service, vejledning og personlig kontakt med medfølgende muligheder for misforståelser, som personlig handel med danske hifi forhandlere tilsyneladende giver for dig, tror jeg ikke lige er din kop the. Drop de danske forhandlere (også vejledningsmæssigt osv.), søg en af dig forudbestemt vare udenlands fra en udenlandsk udbyder, klik på den, betal så prompte med Visa, og vent så på varen - det er nok det letteste for dig, og det der giver færrest misforståelser. Bare et godt råd.

Jeg kender ikke Vassago, men jeg ved det er SÅ let at blive udråbt som skyldig forbrugersnydende forretning, og det er næsten umuligt at undgå at en del mulige kunder tænker "der er nok noget om snakken", så jeg vil gerne være lidt i forsvarsposition for Vassago, uanset jeg kun har hørt om den (positivt iøvrigt)
Vh
Hifiigen
Hifiigen
Medlem
 
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs jan 01, 2008 18:34

Næste

Tilbage til Forhandlere


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.