I en tråd poster et Nerds medlem et indlæg om, at hans nye forstærker indkøbt via Vassago ikke som forventet og tidligere oplyst er nået frem.
Dertil poster jeg her et længere indlæg på baggrund af den erfaring jeg har gjort mig i samme situation og med samme forhandler. Det er der åbenbart flere brugere der mener det ikke passer, og sagt på en pæn måde, ikke er et indlæg de mente jeg har belæg for at poste.
Det formøse indlæg var:
Medlem skrev:Chr. R. skrev:darkless skrev:Jeg har snakket med Jensen i dag, og han har ikke hørt nyt omkring afsendelse af mine SIT-2 forstærkere fra Nelson Pass...
Belært af bitter erfaring, så vil jeg opfordre dig til, at kontakte producenten direkte, og her sikre dig at ordren er lagt ind og forløber både som oplyst og aftalt.
Det er surt at vente på et produkt der ikke/aldrig bliver leveret
Hvad skulle han dog få ud af det?
Hvis ikke Jensen har noget nyt, så er det bare og vente, længere er den ikke.
Jeg har aldrig oplevet andet end klar besked, så snart leverancen var på vej. (Det kan så godt være at jeg har ringet mere end hver dag... )
Det må være en lidt utjekket forhandler, du har fået din erfaring med...
Efter Jensen også kom på banen i tråd, og gav udtryk for, at jeg blot kan poste de mails der beviser det, så vil jeg her gøre det. Dels for i kan se at ikke alting er som man tror, blot fordi man aldrig selv har oplevet dårlig service. Men også for at vi som kunder ikke skal finde os i hvad som helst.
Jeg har efterfølgende modtaget et par mails fra Jensen, og derfor vil der også her blive svaret på flere af de ting Jensen der har skrevet. Desværre har denne sag udløber til flere personer, og firmaer og jeg her bevidst undladt at flere oplysninger, der værende sig navne, produkter og tal.
En af de helt centrale vidner i min sag, ønsker ikke at stå frem, men har overfor mig sagt ok til, at jeg poster hans oplysninger anonymt. Derfor må i acceptere at jeg ikke poster visse ting, og Jensen kan få dem oplyst ved direkte henvendelse til mig, som så selvsagt ikke skal gå videre til andre.
Og så til min erfaring med forhandleren.
Vi skal tilbage til 2010, og den helt korte version er, at jeg bestilte fire produkter hos Jensen, men han formåede kun at levere det ene, og hvad jeg fik oplyst fra Jensen omkring de øvrige tre produkter, ikke passer med de oplysninger forhandleren gav mig. Derfor mit postede indlæg på form som er gengivet ovenfor.
Mere konkret, så bestilte jeg d. 29-3-2010 en fabriksny sort Wadia S7i. Handlen blev gennemført og maskinen kom hjem som oplyst og aftalt. Alt var som det skulle være – troede jeg.
Men dels hævder Jensen nu i en mail, at jeg bestilte den i forkert farve (sort), det kan i så selv vurdere om det også kan være rigtigt, nu når jeg kan oplyse, at den gang var ALT (på nær kablerne) i mit setup sort. Der var således et par sorte højtalere, sort rack, 2 stk. sorte forstærkere. Så hvorfor bestille den pågældende Wadia i sølv, nu når de øvrige komponenter ikke var planlagt til at blive skiftet ud, ja hovedparten af dem var kun få måneder gamle?
Men desværre viser det sig også, at efter Wadia’en kom hjem, at den har et kabinet som, efter min og flere andre mening, på ingen måde lever op til de forventninger man med rimelighed kan stille til et produkt i denne prisklasse. Vassago’s vejl. pris på produktet var 115.000 kr.
I kan ud fra blot dette foto, bedømme finish kvaliteten:
Dels var overfladen på maskinen mere ru i forhold til hvad jeg havde oplevet og fået oplyst at ville være. Kabinet siderne er ikke tilpasset hinanden, hvorfor der er op til et par mm. forskel i overgangen fra f.eks. topplade til sideplade. Desuden blev maskinens sorte kabinet, hurtigt fyldt med både små og store hvide pletter.
Jensen bad mig telefonisk selv kontakte Wadia, hvilke jeg så gjorde. Jensen fik desuden en kopi af den mail jeg sendte (med to af kritik punkterne). Jeg kontakter så selv Wadia pr. mail i august 2010, og får et svar retur i starten af september 2010.
Desværre mener Wadia, at maskinen intet fejler i deres øjne, og helt ordret, at ”produktet har den finish som man kan forvente af en Wadia i dag”. Wadia afslag på min reklamation får Jensen telefonisk. Jensen har aldrig set min maskine, og altså de mangler jeg mener produktet desværre optræder med. Dog giver han heller ikke udtryk for, at min reklamation er ubegrundet. Mange af dem der har set maskinen, har ligeledes bemærket den ringe finish. Jensen og jeg finder sammen også en løsning på problemet. Mere herom senere.
For i mellemtiden er jeg så også kommet i den situation, at jeg har set mig nødtvunget til at tage en af mine forstærkere ud af mit setup, ja faktisk også den anden for en længere periode. Derfor er jeg nu på jagt efter en ny effektforstærker, og kort efter et komplet forstærker sæt (jeg havde hidtil kørt uden pre).
Under min jagt på en forstærker(sæt), får jeg tilbudt et forstærker sæt fra Vassago. Ud fra producentens hjemmeside, ser det dog ikke ud til, at man kan få deres produkter i sort, hvilket jeg beder Jensen undersøge nærmere, både telefonisk og pr. mail (f.eks. d. 24-7-2010). Jensen svare d. 17-8-2010, at de kun kan leveres i sølv, hvilket ikke ligefrem var det svar jeg havde håbet på, igen fordi hele mit setup var sort.
Efter at have sonderet og lyttet til de muligheder jeg fandt, så ender jeg alligevel op med, at bestille det forstærker sæt Jensen havde tilbudt mig, som altså havde den forkerte farve - sølv.
Heldigvis kunne jeg nemlig også samtidig lave en aftale med Jensen, at jeg samtidig køber endnu en fabriksny Wadia S7i, og Jensen tager min sorte retur/bytte. Dette blev således det bedst mulige kompromis for mig mht. reklamationen på min sorte Wadia. Dels skulle jeg helst modtage en maskine hvor alt er i orden, og så ville min Wadia også fremover (næsten) matche det setup jeg har.
Så langt så godt.
Jensen oplyser mht. ordren på forstærker sættet, i en mail dateret d. 28-9-2010:
”Hej
Betaler ham på mandag
Som jeg kan se kommer det til at koste ca ”X”dkr med alt.”
Desuden havde Jensen copy/pastet en mail fra producenten, der bekræfter de har modtaget Jensens ordre, hvori der bl.a. blev skrevet følgende:
”Rene
Please see attached Proforma , as soon as we receive the funds we will work on the order,…
Our banking details are on the Pro Forma .”
Selv om jeg flere gange telefonisk og skriftligt tilbyder Jensen at betale forud for forstærker sættet, hvilket bl.a. sker i mails d. 28-9 samt d. 5-10., så høre jeg ikke længere fra Jensen.
Jeg ringer _mange_ gange, og mine mails bliver ikke besvaret.
Først i slutningen af oktober opnår jeg kontakt igen, og d. 27-10 oplyser Jensen følgende mht. min ønskede status på forstærker ordren:
” hej
har ikke hørt noget fra dem endnu.
J”
Jeg stiller mig undrede overfor dette svar, idet Jensen burde have betalt pengene for knap 1 måned siden, og ud fra det producenten havde oplyst i mailen (ikke gengivet her), burde effektforstærkeren også være på vej, og måske også nået frem.
Da der nu var gået ca. 1. måned, hvor heller ikke jeg ikke kunne få fat i Jensen, fik jeg inden da producenten til at bekræfte status på min ordre:
”Hi Christian
Yes your order has been confirmed.”
Da Jensen nu oplyser, at han intet har hørt, og jeg heller får et nu-undersøger-jeg-nærmere-og-vender-hurtigst-muligt svar fra Jensen, skriver jeg igen til producenten. Det ville trods alt have været den naturlige reaktion såfremt man havde betalt så mange penge som tilfældet var her.
Denne gang får jeg dette overraskende svar fra firmaet:
”Christian
I have been in contact with Rene regarding this order he did place the order but did not send the required deposit so the order is not active .
I have tried to contact him via email and telephone with no response for 2 weeks now. This is not very good again this morning no reply to his phone only voice mail…”
Således må jeg desværre konstatere, at min ordre IKKE forløb som oplyst af Jensen.
For mit vedkommende, så lykkes det mig at erhverve det ønskede forstærker sæt, men ikke via Vassago.
Tilbage var så leveringen af den sølv Wadia S7i, som jeg bestilte samtidig forstærker sættet. Den havde jeg heller ikke hørt noget om siden jeg bestilte den. Til HiFi & Surround messen i København i november 2010, møder jeg Jensen. I overværelse af to andre jeg går rundt sammen med, spørger jeg ind til status på denne ordre. Jensen svare overraskende, at han troede jeg ikke skulle have maskinen, og der således ikke var en maskine til mig. Hvorfor aner jeg ikke, for jeg har IKKE afbestilt den, selv med den oplevelse jeg netop havde haft med forstærker sættet. Derfor beder jeg straks Jensen bestilte maskinen hjem som aftalt, hvilket flere altså kan bevidne.
Desværre begynder tiden igen at gå, uden der sker noget.
Men nu har min tålmodighed som seriøs kunde, også nået min grænse for hvor lang tid Jensen ville få. Dog vil jeg igen gerne have det produkt jeg har bestilt, og som Jensen altså også allerede en gang har afbestilt af uvisse årsager.
Så d. 13-12-2010 kontakter jeg Wadia for at få en status. Dagen efter får jeg dette svar fra Wadia:
”Dear Christian,
Thank you very much for your support of Wadia with your S7i.
We believe the S7i has been shipped recently to our distributor. They should receive in the near future if not last week.
Please check with Vassago HiFi too if they received it…”
Staks herefter skriver jeg til Jensen (ovenstående svar sendte Wadia også til Jensen). De følgende mails sendes samme dag som ovenstående mail fra Wadia, altså d. 14-12-2010.
Mig: ” Hej
I flg. Wadia, så burde du have modtaget den sølv S7i jeg i september lagde billet ind på, men jeg har intet hørt fra dig. Hvad er status på maskinen?”
Jensen: ” Hej
den er på vej, skal bare lige have kikket på bytte prisen.
J”
Bemærk at Jensen her skriver "den er på vej", hvilket jeg kun kan tolkes som, den er endnu ikke nået frem.
Mig: ” Super ”
Jensen: ”Hej
Har en helt ny i silver bytte pris "X"kr
J”
Nu er maskinen jo pludselig dukket op, og det selvom forrige mail fra Jensen er skrevet samme dag, og hvor han giver udtryk for at den ”kun” er på vej. Wadia mente jo også, at Jensen allerede burde have modtaget maskinen da Jensen skrev forrige mail.
Ja Jensen, på dette tidspunkt havde jeg rygende travlt med arbejdet, så derfor kunne jeg ikke blot rive en halv eller hel dag ud af kalenderen for at hente min nye maskine hos dig i Odense. Dette fremgår også særdeles tydeligt af vores efterfølgende mail. Her fremgår det også, at du skal over til en kunde med en anden Wadia d. 16-12, altså blot 2 dage efter. Da jeg kender kunden, så kontakter jeg også ham, og høre hvorledes jeg evt. kan hjælpe, da jeg erfarer det passer ham rigtig dårligt, at du kommer og afleverer hans Wadia på hans arbejdsplads. Jeg taler herefter først med kunden og derefter igen med Jensen telefonisk, og oplyser jeg nu har aftalt med kunden, at jeg kan tage imod begge maskiner.
Dette aftaler vi skal ske, og da jeg spørger hvornår du (Jensen) forventer at komme forbi mig med maskinerne, er svaret, at jeg (Jensen) ringer når han er på vej. Helt ok med mig.
En byttepris var Jensen kommet med, og den havde jeg accepteret. Dog havde jeg også pr. mail spurgt om, om han ville tage min sidste ”gamle” forstærker i bytte. Dette ville du tænke over.
Således sider jeg om torsdagen parat med 2 apparater pakket ned, nemlig min sorte Wadia som Jensen skulle have med, og så den forstærker som Jensen evt. skal have i bytte, idet jeg intet havde hørt nærmere.
Men Jensen dukker ikke op, og han ringer heller ikke - FLOT
Da jeg kontakter den kunde som Jensen også havde en Wadia til, og jeg altså som aftalt også skulle have modtaget en maskine til, da kunne kunden overraskende oplyse mig følgende torsdag eftermiddagen:
1) Jensen havde uventet været forbi hans arbejde om formiddagen med hans maskine
2) Kunden kunne oplyse hvilken maskine jeg skulle ha’, idet han aftenen før havde talt med Jensen, og Jensen her havde oplyst kunden, at han skulle forbi mig med en anden Wadia, og det en fabriksny S7i i sølv. En oplysning som kunden aldrig har fået fra mig!
3) Ja åbenbart mente Jensen så ikke, at han skulle aflevere kundes maskine hos mig, selvom kunden og jeg ellers havde aftalt det.
Jeg ved i dag, at Jensen har solgt min maskine til anden side. Men hvorfor det? Jensen viste jo udmærket jeg _ville_ have den maskine jeg havde bestilt mindst en gang. Selv en af Jensens kunder får det oplyst der vil ske ca. blot 12 timer før Jensen skulle have afleveret den hos mig som aftalt.
Men selvom Jensen i dag mener, at aftalen var, at jeg skulle hente maskinen hos ham, og det så ikke sker, hvorfor tager man så ikke kontakt til den kunde som den er bestilt hjem til? Jeg ser gerne dokumentation fra Jensens side, at vi havde en aftale om, at jeg skulle hente maskinen hos dig i Odense, ligesom dokumentation for den afbestilling på Wadia'en jeg måtte have foretaget forud for messen i København.
Således er der her hele tre produkt, hvor Jensen oplyser et, men hvor også producenten kan oplyse noget andet. Men det er så også det 3. produkt som Jensen ikke formår at levere, og det på trods af en klokkeklar aftale mig.
Derfor mener jeg, at jeg dels har været uheldig med flere af mine handler med Jensen, og jeg således også har belæg på at poste det indlæg som optræder i starten af tråden.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Og til Jensen og alle andre.
I en mail fra Jensen, oplyses det, at jeg har åbenbart har snydt flere, hvilket jeg på kan forstå, da jeg i enhver handel har overholdt ALLE aftaler, og ALTID betalt det fulde beløb som aftalt. Men såfremt der er nogen der alligevel mener sig snydt af mig, så bedes i kontakte mig direkte.
Jeg vil ikke finde mig i udokumenterbare rygter, og det f.eks. fra en forhandler jeg ALDRIG har handlet med, eller en anden der hænger flere folk/firmaer ud, herunder mig, men ikke har skyggen af bevis og nægter ethvert kendskab når man bliver gjort bekendt med nogle af rygterne der er fremsat.
Skulle det vise sig, at jeg måtte have snydt nogen, og dette kan dokumenteres, så vil jeg straks få rettet dette samt givet en uforbeholden udskylning. Hvis ikke, så hold jeres forbandende rygter om mig (og andre) for jer selv.
Desuden høre jeg mere end gerne fra den/de person(er), som jeg i flg. Jensen angiveligt skulle have oplyst følgende om ”… at de (Wadia) skulle have stoppet med at sælge til mig (Jensen)."
Jeg vil svare uddybende på alle de konstruktive spørgsmål der herefter stilles i relation til ovenstående, såfremt disse holdes i en sober tone.