Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Problematiske kunder.

Erfaringer og oplevelser med forhandlere.

Problematiske kunder.

Indlægaf HOLM Acoustics » søn aug 10, 2014 22:16

Nu man kan både positivt og negativt omtale forhandlere, synes jeg det er
rimeligt at man som forhandler kan rette pege fingeren den anden vej og
advare om problematiske kunder?

*********** TEKST FJERNET AF TRÃ…DSTARTER ************

Jeg kan deværre ikke kommentere mere i denne tråd.
HOLM Acoustics
Branchemedlem
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons nov 14, 2007 16:33
Geografisk sted: København

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf Spencer » man aug 11, 2014 01:33

Er det ikke en oplysning, som kun bør være læsning for forhandlere, og dermed holdes som PB?
Spencer
Profil Lukket
 
Indlæg: 1171
Tilmeldt: tors aug 10, 2006 17:44

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf hififan » man aug 11, 2014 01:44

Han har vist også sat amfora musik på en del arbejde :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... N=1&TPN=30

Han betaler stadig af på Hartvig pladerspiller :roll:

viewtopic.php?mode=reply&p=125530
hififan
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 158
Tilmeldt: man jul 29, 2013 21:51

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf B. Lomholt » man aug 11, 2014 05:20

Synes du går over stregen ved at diagonisticere ham offentligt, du kunne have sendt PB til de andre forhandlere. Men sket er sket, og jeg har en dårlig oplevelse, af hvordan man ikke skal opføre sig i offentlige medier.

Mvh.
Birger
---------------------------------
Vincent SP T-100 Monoblokke
Vincent SA T-1 Forforstærker
Vincent CD S-6 mk II - Yamaha CD S2000
Thorens TD 2001/Ortofon Rondo Bronze
Thorens  TD 160 Super/SME 3009 Serie III/Nagaoka MP 200
Luxman PD 310/Ortofon MC 20 Super/Signal Master MCT 3000
Trichord Dino RIAA
Vincent PHO-700
Brugeravatar
B. Lomholt
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: man maj 26, 2014 21:00
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf RAMMA » man aug 11, 2014 06:27

@Holm

Det er ikke særligt sympatisk at udstille et anden person på den måde offentligt, regner du med at kunne sælge mere med den udmelding :?:
Du må bare bide i det sure æble og tilbagebetale de penge der er betalt
fra kundens side og tage det tab der kommer efterfølgende som lovgivningen på dette område stadfæster
HIFI HILSEN FRA
RAMMA
Brugeravatar
RAMMA
Supermedlem
 
Indlæg: 1902
Tilmeldt: fre nov 04, 2005 22:40
Geografisk sted: sydjylland

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf Kaj. » man aug 11, 2014 08:29

@Holm

Nu man kan både positivt og negativt omtale forhandlere, synes jeg det er rimeligt at man som forhandler kan rette pege fingeren den anden vej og advare om problematiske kunder.


Indlægget kunne være afgrænset til dette med det formål at høre om opinionens holdning til synspunktet. Offentliggørelsen af personlige oplysninger du er kommet i besiddelse af er derimod kritisabel og måske ligefrem strafbar. Jeg er ikke jurist. Dit indlæg er tydeligvis skrevet i irritation og frustration over at kritik af et sælger kundeforhold ikke kan gå begge veje.

På lang afstand af indlæggets alvor har vi branchens kantinehumor: "Var det ikke for besværet med kunderne, så går det egentlig meget godt" . Men det er man nødt til at acceptere i takt med at kunders rettigheder er stærkt øget gennem de seneste ti år.

Hvordan vil du i fremtiden sikre dig mod gentagelser? Hvad med en ny kunde i samme situation?
Senest rettet af Kaj. man aug 11, 2014 08:32, rettet i alt 1 gang.
Kaj.
Supermedlem
 
Indlæg: 1238
Tilmeldt: søn okt 26, 2008 14:21

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf Pierre » man aug 11, 2014 08:31

Jeg syntes faktisk at det er ok at Holm lægger sådan et indlæg ud. For en person som Sonic som er så aktiv på div danske forums og når det ikke er første eller anden gang man hører som Sonic's "indkøb".

I skal regne med at sådanne numre som han laver, går ud over os alle sammen. For de tab som forhandlerne har, dem skal vi betale. Bare fordi at en person går og leger med andres familieres levebrød.

Så det kan godt være at Sonic er syg, men det ændre ikke på at det han gør er til skade for andre.......
Mit setup

Indeholder kun fejlkonstrueret hifi!
Brugeravatar
Pierre
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 488
Tilmeldt: fre mar 13, 2009 19:21

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf Kim Olsen » man aug 11, 2014 08:35

Det er naturligvis altid svært at balancere imellem hvem der skal have hvilke informationer, et lukket brancheforum kunne være en ide, men indtil videre har der ikke været den store opbakning til det.

Når det kommer til enkeltindivider er det altid svært. Off Record har jeg desværre oplevet rigtigt mange forhandlere der har klaget deres nød, kunderne betaler ikke, glemmer at leverer demo produkter tilbage, og en del mindre forhandlere har kunnet fortælle skrækhistorier omkring hvordan at kunder har lavet specialbestillinger, men så aflyser i sidste øjeblik, eller stopper al kontakt. Og her snakker vi jo ikke en tivoli clockradio til 500 kroner.

Der bliver skrevet "du må bare bide i det sure æble". Det udsagn er jo juridisk korrekt, men hvad hvis det havde været en privatperson? Ville det så ikke have været fair?

Jeg tror desuden danske hifi kunder er ret urealistiske omkring hvad en hifi producent/forhandler/distributør omsætter for, og har af overskud. Har man tre-fire uafhentede specialbestillinger på et år, så æder det overskudet, og i værste fald fører til et samlet tab. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke at især mindre forhandlere har så stort et overskud som nogle kunder antager.

Jeg har selv leget selvstændig, og jeg kan kun sige at manglende betalinger kan være katastrofalt for en mindre virksomhed. Derfor har jeg personligt intet problem med denne tråd, danske hifi entusiaster har jo intet imod det når det er en forhandler der hænges ud, så må man kunne tåle når den går den anden vej også.

Rent redaktionelt har Nerds.dk ikke taget en beslutning omkring en tråd som denne, personligt synes jeg faktisk at det er ok, vi har en masse små forhandlere med en ekstremt presset økonomi, og kan de ikke få lov at advare hinanden omkring systematisk dårlige kunder, så kan det i værste tilfælde fører til virksomhedslukninger. Man kan diskuterer om en forumtråd er den rigtige måde at gøre det på, men trådstarter må antages ikke at have set anden mulighed, jeg har i hvert fald fuld forståelse for situationen og den frustration den må have medført.
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Brugeravatar
Kim Olsen
Administrator
 
Indlæg: 2576
Tilmeldt: ons okt 19, 2005 19:17
Geografisk sted: The man cave

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf jensen » man aug 11, 2014 08:46

Hej

Sådan kan det gå....

Har oplevet det en del gange, folk ligger ordre ind på ret dyre ting, når de er klar til at blive hentet så høre man ikke mere.

Hvor der handles tabes der også.
hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf Sonic » man aug 11, 2014 08:59

Hej til alle herinde
Jeg er meget ked af at blive hængt ud på den måde.
1 jeg har ingen værge på især ikke min far er fuldt myndig som alle på forummet !
2 Det var Holm acoustic som førte pengene tilbage !
3 holm acoustic kontaktede min far på hans arbejdsplads !
Synes direkte det er svineri at man hænger folk ud på offenligt internettet min husk der er altid to sider af en sag !
Jeg ville ikke afbestille noget men det gjorde Holm acoustic. Pludseligt dukkede pengene op på min konto som jeg i forvejen havde betalt Holm acoustic. Min sag var at jeg forklarede at jeg skulle have mere tid da jeg skulle ned til min tante som gik bort det ville Holm acoustic ikke gå med til. Jeg skulle være med til at betale for begravelsen. Jeg har gjordt alt i min magt at kunne betale begge ting !
Jeg gentager herinde at jeg har ikke på nogen værge på ! Jeg har haft det sidste års tid være igennem flere trælse ting. Et par dødsfald samt skilsmisse så give me a break !
Sonic
Seniormedlem
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: man maj 15, 2006 22:00

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf Sonic » man aug 11, 2014 09:12

RAMMA skrev:@Holm

Det er ikke særligt sympatisk at udstille et anden person på den måde offentligt, regner du med at kunne sælge mere med den udmelding :?:
Du må bare bide i det sure æble og tilbagebetale de penge der er betalt
fra kundens side og tage det tab der kommer efterfølgende som lovgivningen på dette område stadfæster


Hej Ramma
Jeg er helt enig men jeg gentager mig lige igen jeg har ikke aflyst handlen! Men derimod Holm der gjorde det.
Sonic
Seniormedlem
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: man maj 15, 2006 22:00

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf MortenB » man aug 11, 2014 09:31

Kim Olsen skrev:Jeg har selv leget selvstændig, og jeg kan kun sige at manglende betalinger kan være katastrofalt for en mindre virksomhed. Derfor har jeg personligt intet problem med denne tråd, danske hifi entusiaster har jo intet imod det når det er en forhandler der hænges ud, så må man kunne tåle når den går den anden vej også.


Jeg er enig med jer alle i, at dette er en rigtig træls situation og en svær balance mht, hvad man skriver i det offentlige rum. Jeg synes Kim Olsen rammer hovedet på sømmet med det jeg citerer her...

Vi ser igen og igen at hifi købere uden nogen skrubler hænger forhandlere ud i det offentlige rum. Og det er åbenbart OK selvom det i realiteten kan true eksistensen for en lille selvstændig erhvervsdrivende. Når dét tilsyneladende er OK, så må det også være OK, at den kan gå den anden vej.

Man kan så diskutere, hvor mange personlige oplysninger, der skal følge med en sådan advarsel, og på det punkt synes jeg Holm er gået lidt for langt. Jeg synes ikke Holm går så langt som køberne ofte gør, når de sætter forhandlere i en offentlig gabestok, men det behøver jo ikke være øje for øje og tand for tand principper...
Hilsen,
Morten
Brugeravatar
MortenB
Supermedlem
 
Indlæg: 2094
Tilmeldt: fre apr 06, 2007 00:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf steen thorhauge » man aug 11, 2014 09:42

Synd for Holm at han ikke har fulgt bedre med her på siden, så ville situationen kunne være undgået, det er jo ikke første gang Sonic laver dette nummer, jeg har været ude for det samme.

Steen Thorhauge
steen thorhauge
Branchemedlem
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør sep 29, 2007 19:20
Geografisk sted: thy

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf Sonic » man aug 11, 2014 09:42

Hej Ducati.
Jeg er helt enig med dig. Jeg går ikke ind for at køre lynchning af forhandlere det bryder jeg mig ikke om på nogen måde. Der er jo altid to sider af sagen.

Pierre nu undrer det mig ikke at du igen skal melde ud om mig. Jeg kender dig ikke på nogen måde dig. Jeg skylder ikke nogen på nogen måde ! I 2012 gik du direkte i gang med at svine mig til !
Sonic
Seniormedlem
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: man maj 15, 2006 22:00

Re: Problematiske kunder.

Indlægaf Pierre » man aug 11, 2014 09:54

Sonic skrev:Hej Ducati.
Jeg er helt enig med dig. Jeg går ikke ind for at køre lynchning af forhandlere det bryder jeg mig ikke om på nogen måde. Der er jo altid to sider af sagen.

Pierre nu undrer det mig ikke at du igen skal melde ud om mig. Jeg kender dig ikke på nogen måde dig. Jeg skylder ikke nogen på nogen måde ! I 2012 gik du direkte i gang med at svine mig til !


Læs Steens Thorhauges indlæg og hvad med Amfora og var der ikke også Studio Sound og .................
Ja listen er Ã¥benbart lang  :roll:

Men mindes ikke at jeg direkte har svinet dig til. Men når man gang på gang tager røven på andre, så skal man forvente at på et tidspunkt så kommer der noget tilbage.
Og det er ikke sjovt, vel?  :shock:
Mit setup

Indeholder kun fejlkonstrueret hifi!
Brugeravatar
Pierre
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 488
Tilmeldt: fre mar 13, 2009 19:21

Næste

Tilbage til Forhandlere


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.