SÃ¥ er vi jo overvejende enige
Du overdriver dog en del, for selvfølgelig består biler at mange dele, der ikke er sliddele. Forstærkere bliver nok ikke mekanisk slidt, men delene bliver da gamle, så der fx skal skiftes lytter på et tidspunkt
Det fik jeg også gjort på min E202. Min erfaring er også, at de skal justeres og renses oftere, når de når en vis alder - og det er selvfølgelig ikke en defekt, men hvad jeg vil betegne som vedligeholdelse. I øvrigt kan en bil fint være frisk efter 40 år, med den rette vedligeholdelse, hvis den er værd at holde ved lige! ...hvilket vel også er gældende for forstærkere.
Ja, nye amps kan være meget dyre - og selvfølgelig laves de i lige så god kvalitet - men en E202 kostede også en månedsløn i sin tid, og jeg mener du sagtens kan købe en (mindst) lige så god ny forstærker for en månedsløn i dag.
Min pointe er: En 30-40 år gammel forstærker kræver mere vedligeholdelse og et køb vil indebære større risici, end en 3-4 år gammel forstærker.
Prismæssigt synes jeg heller ikke der er den store forskel på en 40 år gammel model og en 4 år gammel én.