Yes, Jean Hiraga var (er) vist kendt for at være meget kritisk i sit komponentvalg.
Og som jeg husker det, så var det ikke nok med, at transistorerne skulle være fra en bestemt serie ... næ, de skulle også udmåles og parres (lidt på samme måde, som man gør med rør).
Ak ja, jeg mener, at et svensk firma annoncerede side om side med artiklerne i “high-fidelity” og tilbød et komplet byggesæt med de rigtige transistorer og das ganze molevitten.
Dengang var jeg ung og uerfaren, men havde jeg, som jeg er nu, været gammel og uerfaren
, så havde jeg sgu nok købt et kit.
Nå, men tilbage til emnet ... nogle kvalitets klasse A watt er ikke at foragte.
Hvad med en Musical Fidelity AMS 50? Den kan du måske være heldig at finde brugt uden at sprænge dit budget ...
Vivid Audio Giya G4/Reference 3A MM De Capo i/Nottingham Analogue Hyperspace/Pink Triangle PT1/Sota Star Sapphire MKIII/Garrard 401 (projekt)/Alphason Sonata (projekt)/Roksan Xerxes (projekt)/Voyd Valdi (projekt)/Graham Phantom B-44/Oracle/SME 345 Mørch UP-4 og DP-6/Cartridge Man Conductor/BlueNote U-3 (projekt)/Nottingham Analogue Paragon 1 og 3/Roksan Artemiz (projekt)/Alphason HR-100S-MCS (projekt)/Audio Note Io-I/DaVinciAudio Labs Grand Reference Grandezza/Audio Note M5 Phono/Kondo CFz/Rossner & Sohn Canofer S/Sugden Masterclass AA/PurePower 1050/Stax SR-009 + diverse andre Stax-modeller og -drivere/Woo Audio GES/Keith Monks RCM (i dobbeltudgaven)/Nogle tusinde lp’er