Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Cd-afspiller fra ATC

Indlægaf jensen » lør mar 14, 2009 11:58

Mr Openbaffle skrev:
Jan Eskildsen skrev:Raskolnikov bør nu rykke ud med et svar på, hvorfra han har informationen om Meitner og ATC.

Samtidig undrer jeg mig over, at 20 EMM spillere er blevet defekte efter garantiens udløb - er det samme slags defekt?


Jeg synes det lyder som en kendt historie - Altså at ting går i stykker efter garatiens udløb - Det kan jo være en måned efter eller 1½ år efter - Der er vel ingen app der holder evigt ?

Ja man jeg håber da at det bliver lavet uden at det koster kunden.

SÃ¥dan er det her.

hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf Raskolnikov » lør mar 14, 2009 12:00

Hands off the compression button music industry!
SÃ¥dan poster man billeder:
http://nerds.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=4420
Bourne trilogien
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=208
Brugeravatar
Raskolnikov
Supermedlem
 
Indlæg: 6734
Tilmeldt: tirs jan 03, 2006 15:19
Geografisk sted: Nope

Indlægaf Mr Openbaffle » lør mar 14, 2009 12:04

jensen skrev:

Mr Openbaffle skrev:
Jan Eskildsen skrev:Raskolnikov bør nu rykke ud med et svar på, hvorfra han har informationen om Meitner og ATC.

Samtidig undrer jeg mig over, at 20 EMM spillere er blevet defekte efter garantiens udløb - er det samme slags defekt?


Jeg synes det lyder som en kendt historie - Altså at ting går i stykker efter garatiens udløb - Det kan jo være en måned efter eller 1½ år efter - Der er vel ingen app der holder evigt ?

Ja man jeg håber da at det bliver lavet uden at det koster kunden.

SÃ¥dan er det her.


Fin reklame
Brugeravatar
Mr Openbaffle
Profil Lukket
 
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons feb 04, 2009 00:17

Indlægaf Mr Openbaffle » lør mar 14, 2009 12:08

Jan Eskildsen skrev:@Mr Openbaffle

Ja, en del almindelige apparater (læs= til menneskepriser) har det med lige nøjagtigt at holde garantiperioden plus et par måneder.
Men de her omtalte koster måske ti gange så meget som "de almindelige", og hvis der skal være logik i det, bør man da kunne forvente mere.
8)


Det er lige præcis der skoen trykker.

En fin fin kasse, nogle flotte knapper og nogle gode stik - Men stadig standard-elektronik indeni.

Ser man på kassen og prisen burde det sikkert holde i 30 år, men kigger man indeni finder man sikkert ud af at der ikke er meget mere at hente, end i et app til 1/10 af prisen

SÃ¥dan er verden skruet sammen i dag

En Jeff Rowland effektforstærker koster også en DEL mere end et ICE-POWER-modul
Brugeravatar
Mr Openbaffle
Profil Lukket
 
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons feb 04, 2009 00:17

Indlægaf Raskolnikov » lør mar 14, 2009 12:09

SÃ¥ bliver det jo spændende hvad vi sÃ¥ kan forvente os fra ATC hvis det ikke bliver med teknik fra Ed Meitner selvom det ogsÃ¥ kunne have været interessant.  :D
Hands off the compression button music industry!
SÃ¥dan poster man billeder:
http://nerds.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=4420
Bourne trilogien
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=208
Brugeravatar
Raskolnikov
Supermedlem
 
Indlæg: 6734
Tilmeldt: tirs jan 03, 2006 15:19
Geografisk sted: Nope

Indlægaf meitnerfan » lør mar 14, 2009 13:59

Thomas Sillesen skrev:
Janils skrev:Ed Meitner bygger under navnet EMM Labs nogle af verdens bedste digital produkter. Desværre er de ikke billige! De par gange jeg har hørt det, var det dog absolut overbevisende.

Men jeg kan se Hurtig lige har lavet en bedre konverter, så nu kan jeg spare 60.000 til 70.000 kroner! :D
<DIV> </DIV><DIV><DIV> </DIV><DIV>Du kan få en billig EMM Lab SACD af vores japanske distributør, han har 20 defekte stående, som han ikke kan få Meitner til at hjælpe med at reparere. </DIV><DIV> </DIV><DIV>Sidst jeg var i Tokyo, kiggede jeg lidt på dem, og det kan godt være de på ydersiden så dyre ud, men der var absolut intet topklasse over det indvendige, så Hurtigs (og de første 100 andre billige leverandører), laver klart et bedre produkt. </DIV><DIV> </DIV><DIV>Jeg synes det er en skændsel at lave et produkt, og så ikke supportere det.</DIV></DIV>


Om det er sandt, at der sidder topklasse komponenter i Meitners SACD afspiller, kan jeg ikke kloge mig på. Men der er dog alligevel et par ting man ikke ser hver dag.
Han har f.eks. lavet - eller fået lavet - sin egen DAC chip, som ellers kun Sony, Panasonic, Spectral, Philips, Sanyo og måske få andre også har gjort. Om det er topklasse ved jeg ikke, men det er da med høj cigarføring mener jeg.
meitnerfan
Nyt medlem
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør mar 14, 2009 13:50

Indlægaf jensen » lør mar 14, 2009 15:51

Mr Openbaffle skrev:
jensen skrev:

Mr Openbaffle skrev:
Jan Eskildsen skrev:Raskolnikov bør nu rykke ud med et svar på, hvorfra han har informationen om Meitner og ATC.

Samtidig undrer jeg mig over, at 20 EMM spillere er blevet defekte efter garantiens udløb - er det samme slags defekt?


Jeg synes det lyder som en kendt historie - Altså at ting går i stykker efter garatiens udløb - Det kan jo være en måned efter eller 1½ år efter - Der er vel ingen app der holder evigt ?

Ja man jeg håber da at det bliver lavet uden at det koster kunden.

SÃ¥dan er det her.


Fin reklame

 

Nej det er ikke fin reklame sådan skulle det bare være.

Sidste Ã¥r købte jeg en MC til 240k den anden dag fik jeg et brev fra den danske impotør,at jeg suklle køre til et Honda værksted,  for der kunne være en fejl der gjore at min kobling ville blive slidt hurtiger end normalt.

SÃ¥ ringet jeg til den impotør og sagde, ja det lyder godt, men nu har jeg kørt 13000km pÃ¥ den og hvis det skulle vise sig at den havde den fejl betaler i sÃ¥ en ny kobling ??, nej den skulle jeg selv betale, hm hvorfor sÃ¥ fÃ¥ det lavet ? nu.

Og sådan er det dvs med mange ting total useriøst.

 

hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf Thomas Sillesen » søn mar 15, 2009 19:00

Peter Steffensen skrev:
Thomas Sillesen skrev:
 
Du kan få en billig EMM Lab SACD af vores japanske distributør, han har 20 defekte stående, som han ikke kan få Meitner til at hjælpe med at reparere.
 
Sidst jeg var i Tokyo, kiggede jeg lidt på dem, og det kan godt være de på ydersiden så dyre ud, men der var absolut intet topklasse over det indvendige, så Hurtigs (og de første 100 andre billige leverandører), laver klart et bedre produkt.
 
Jeg synes det er en skændsel at lave et produkt, og så ikke supportere det.
 
Hej Thomas Sillesen,
 
Tak for din interesse for EMM Labs.
 
Jeg checkede lige din historie om de 20 defekte EMM Labs apparater hos din japanske distributør. Sandheden er at det er apparater, der er gÃ¥et i stykker efter at garantien er udløbet og EMM Labs har sendt reservedele i lange baner til distributøren uden at fÃ¥ betaling for dem (japaneren er nemlig ved at gÃ¥ fallit). Tilmed har din distributørs service teknikker vist sig at være af den mindre begavede slags og har ikke fulgt repair instructions fra EMM Labs, sÃ¥ kunderne har ikke fÃ¥et deres apparater tilbage i funktionsdygtig stand. Eftersom din japanske distributør efter talrige forhandlinger ikke kunne bringes til at leve op til EMM Labs' krav, besluttede de at skifte distributør i Japan. MÃ¥ske burde du overveje at gøre det samme.
 
Med hensyn til design og konstruktions kvaliteten af EMM Labs produkter, sÃ¥ mÃ¥ du have overset at de indeholder en stribe unikke løsninger som samlet set redefinerer hvordan en CD/SACD kan afspilles. Meitners MDAT teknologi er den eneste i verden der omregner multibit CD kode til SACD'ens DSD kode pÃ¥ basis af det transiente indhold i signalet i stedet for amplituden. Desuden er Meitner den eneste i verden, der har designet en diskret opbygget differentiel DAC, der kan konvertere DSD2 kode - dvs. i et frekvenbÃ¥nd op til 200kHz. Ydermere anvendes i alle Signature Edition modeller en særlig type sandwichprint med høj dæmpning af resonanser, samt ultra lav dielektrisk pÃ¥virkning af signalet og desuden med en superglat overflade sÃ¥ledes at højfrekvenssignaler fÃ¥r minimal skineffekt. Samlet set er det ikke normal kost i en afspiller - og sÃ¥ vidt jeg ved, er tilsvarende endnu ikke set i noget dansk produceret apparat. Ed Meitner lavede SACD for Sony - og hvis der er nogen der ved hvordan man skal lave en maskine til at afspille mediet, sÃ¥ er det ham.
 
EMM Labs er i mange førende internationale tidsskrifter kÃ¥ret som tidens reference, og jeg tror ikke at de mange produkter som du omtaler vil klare sig særligt godt i en lyttetest mod EMM Labs. 
 
Hvis du stadig er i tvivl om noget vedr. EMM Labs skal jeg hilse fra Shahin Al Rashid hos EMM Labs. Han vil til enhver tid hjælpe dig med at få en bedre forståelse af din japanske distributør og hvad EMM Labs' produkter går ud på.
 
Med venlig hilsen
Peter Steffensen
Distributør af EMM Labs i Danmark
 
 
Hej Peter,
 
Tillykke med agenturet som jeg -ærligt- håber du får succes med.
 
Nu har jeg handlet med Imai & Co i mange år, og kendt ham i endnu flere. Hvis man er ved at gå falit når man ejer et mindre højhus i central Tokyo, og iøvrigt ikke skylder een krone i nogen bank, ja så går det ham sikkert dårligt. Ellers vil jeg nu bare sige han og hans far (for firmaet har eksisteret siden halvtredserne) er yderst forsigtige og derfor ikke køber mere ind, før de er tilfredse. Som alle de af vore eksportkunder der får kredit, har vi forsikret ham, og det var da intet problem, hvilket det ville være hvis han ikke kørte godt økonomisk.
 
Der er jo altid 2 sider af en sag, og som du har vist, er der andre der har en anden side af historien, og jeg er selvfølgelig ked af at have bragt min kundes version af sagen på banen, uden at kende begge sider.
 
Der er dog ingen tvivl om at jeg har en anden opfattelse af kundesupport end Meitner. Hvis en kunde ikke er i stand til at reparere et produkt efter at have fået vores instruktioner, er det min opfattelse at vores instruktioner ikke er gode nok, og så evaluerer vi disse, og retter dem til, indtil alle kunder forstår dem og kan løse de problemer de måtte have. I sjældne tilfælde sender vi en tekniker. Hvordan man end vender og drejer denne sag, er faktum at der står 20 usælgelige Meitner produkter hos Imai & Co i Tokyo. En situation ingen kan have interesse i, og hvis jeg kan hjælpe parterne vil det være mig en fornøjelse, så Shahin Al Rashid er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte mig.
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf Peter Steffensen » tirs mar 17, 2009 11:14

Nu har jeg været distributør for EMM Labs i 2½ Ã¥r og har intet at udsætte pÃ¥ deres service. Der har været to fejl pÃ¥ det Philips drev, som EMM Labs anvendte indtil 2007, men efter at de har skiftet til en tysk producent af drev har der ikke været fejl pÃ¥ apparaterne. Replacement parts blev prompte tilsendt fra EMM Labs, faktisk sendte de mere end nødvendigt for at være pÃ¥ den sikre side.
 
EMM Labs leverer desuden udstyr til professionelle pladestudier, og jeg vil ikke umiddelbart tro at man kan gøre det, hvis man har andet end en top professionel indstilling til service.
 
Med venlig hilsen
Peter Steffensen
Distributør af EMM Labs i Danmark 
Peter Steffensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 664
Tilmeldt: fre mar 13, 2009 12:04

Indlægaf Thomas Sillesen » tirs mar 17, 2009 11:32

Hej Peter,

Det glæder mig. Alle kan lave fejl, også vi, så som du siger, en professionel indstilling til service er vigtig.

Du er sikkert lettere at kommunikere med end en japaner der taler dÃ¥rligt engelsk. Derfor bør man som producent dog alligevel sørge for at alle ens produkter performer perfekt pÃ¥ markedet.  Istedet for at give op, grundet dÃ¥rlig kommunikation med vedkommende  :)
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf Chr. R. » tirs mar 17, 2009 11:45

Thomas Sillesen skrev:Hej Peter,

Det glæder mig. Alle kan lave fejl, også vi, så som du siger, en professionel indstilling til service er vigtig.

Du er sikkert lettere at kommunikere med end en japaner der taler dårligt engelsk. Derfor bør man som producent dog alligevel sørge for at alle ens produkter performer perfekt på markedet. Istedet for at give op, grundet dårlig kommunikation med vedkommende :)

Det er vist (ogsÃ¥ din) japaner som har givet op mht. EMM produkterne  

Selvsagt skal man som producent stræbe efter produkter der performer som forventet - perfekt. Men al elektronik kan gÃ¥ i stykker, og her er det sÃ¥ at importør/forhandler skal træde i karakter og udvise en professionel service. Dette er vist ikke sket i de her beskrevet situationer fra Japan med EMM produkterne, hvilket EMM pÃ¥ sigt bør reagerer pÃ¥. 

M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf meitnerfan » tors mar 19, 2009 15:11

Chr. R. skrev:

Thomas Sillesen skrev:Hej Peter,

Det glæder mig. Alle kan lave fejl, også vi, så som du siger, en professionel indstilling til service er vigtig.

Du er sikkert lettere at kommunikere med end en japaner der taler dårligt engelsk. Derfor bør man som producent dog alligevel sørge for at alle ens produkter performer perfekt på markedet. Istedet for at give op, grundet dårlig kommunikation med vedkommende :)

Det er vist (ogsÃ¥ din) japaner som har givet op mht. EMM produkterne  

Selvsagt skal man som producent stræbe efter produkter der performer som forventet - perfekt. Men al elektronik kan gÃ¥ i stykker, og her er det sÃ¥ at importør/forhandler skal træde i karakter og udvise en professionel service. Dette er vist ikke sket i de her beskrevet situationer fra Japan med EMM produkterne, hvilket EMM pÃ¥ sigt bør reagerer pÃ¥. 

 
Alle kan komme ud for at tingene ikke virker som de skal, dog imponeres man af f.eks. Sony, Denon, Pioneer, B&O og evt. andre storproducenter, som har en second to none kvalitetskontrol.
Jeg har f.eks. ejet både Sony og Denon produkter i store mængder, der har aldrig været det mindste med dem.
Måske mindre producenter kan lære af det?
meitnerfan
Nyt medlem
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør mar 14, 2009 13:50

Indlægaf Thomas Sillesen » tors mar 19, 2009 19:20

Ja meitnerfan,

Alle kan komme ud for at tingene ikke virker som de skal, det væsentlige er jo om producenten har viljen og evnen til at sørge for at tingene kommer til at virke :wink:
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Foregående

Tilbage til Digitale kilder


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.