anholt skrev:Jeg har et problem med min Behringer, som jeg h�ber at nogen her i forummet kan hj�lpe mig med.
Fra min CD-afspiller sender jeg digitalsignalet til Behringeren, det g�r fint n�r jeg anvender det optiske kabel, men n�r jeg anvender S/PDIF ingangen med et digitalkabel g�r det galt. Nogen gange er der lyd igennem, men for det meste har Behringeren sv�rt ved at "fange" signalet fra CD-afspilleren, og lyden ligesom hakker og der kommer ogs� nogen sjove pops-lyde. Da jeg har f�et at vide, at man opn�r den bedste lydkvalitet, hvis man anvender et S/PDIF ingangen vil jeg naturligvis gerne have at det virker. Der der nogen som har en god forklaring.
venlig hilsen
Hifi-Nissen skrev:Hvorfor er det i bruger et så talentløst produkt som Behringer til jeres så kaldte Hifi. Har i på noget tidspunkt lyttet til den?
Udover den koster skal vi sige ingen penge, og er opbygget med ligeså meget omhu som Netto's nudler fra Kina (med smag) så er det da impornerede hvor meget den kan forringe alt form for lydkvalitet.
http://www.linkwitzlab.com/ - vejen til bedre lyd uden room-correction og EQs.
Og nej jeg er ikke sur - med realist....
TCaudiostyle skrev:Det bruges fordi det er supergodt + at det udfører arbejdet ligeså godt, som meget dyrere grej.Det er meget svært at "høre" lydkvaliteten på f.eks en Behringer DEQ 2496, hvis den kun bruges under f.eks 100 hzBrugt i hele frekvensområdet kan vi godt blive enige om at det kan gøres bedre - men til korrektion under f.eks 100-150 Hz, gøres det næppe bedre til pengeneEnig, jeg har hørt behringer-korrektionen et par gange og benyttet på subbas-området er den et hit til prisen.
Tror problemet kommer når folk tror, at elektronisk korrektion kan rette op på alle dårligdomme ved deres lytterum.
zerocool skrev:TCaudiostyle skrev:Det bruges fordi det er supergodt + at det udfører arbejdet ligeså godt, som meget dyrere grej.Det er meget svært at "høre" lydkvaliteten på f.eks en Behringer DEQ 2496, hvis den kun bruges under f.eks 100 hzBrugt i hele frekvensområdet kan vi godt blive enige om at det kan gøres bedre - men til korrektion under f.eks 100-150 Hz, gøres det næppe bedre til pengeneEnig, jeg har hørt behringer-korrektionen et par gange og benyttet på subbas-området er den et hit til prisen.
Tror problemet kommer når folk tror, at elektronisk korrektion kan rette op på alle dårligdomme ved deres lytterum.
JJAZ skrev:Hmm... Den sidder stadig i signal-vejen til diskant/mellemtone, eller..?
De gange jeg har leget med Behringer udstyr har de været hørbare selvom de var tilsluttet digitalt og alle indstillinger stod i nul.
Lidt som det berømte tæppe foran lyden.. Ikke meget, men dog nok til at jeg ikke vil have det på mit eget anlæg. Bruger man den udelukkende på en bas-sektion synes jeg det er fedt, men ellers ikke.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster