Hej Ulrik,
I sin tid kostede en WT vist omkring 20k ? tror nu nok den i forhold til prisen fik en fremragende anmeldelse. Og tråden på pinkfish viser da ihvertfald at folk generelt er begejstrede for den nye. Og innovations niveauet er ihvertfald sjældent set så grundigt gennemført, og lejet skulle jo netop adressere de problemer du selv påpeger. Har du iøvrigt en Audiomeca ?
Goldmund "maskinerne" var ikke tossede, men det er da egenligt sjovt at Audiomeca ikke blev mere berømte end de trods alt blev, når man tænker på det var samme designer som Goldmund. Det inverterede leje var en god detalje, sammen med tangentialarmen. Jeg var ved at købe en Reference for et par år siden, og vi forhandlede en måneds tid, men det glippede desværre
Forsell kender jeg ganske godt, vi splejsede om et rum på Penta udstillingen i London i 1992. Det var vist mest prisen der var tårnhøj.
Ulrik,
Den ser da spændende ud Men 150 af de store, holder jo nok en del kunder væk
Og det er nok mere den tekniske udførelse der er skelsættende, og ikke antallet af nye teknologier.
R.P. skrev:Den tonearm må ha seriøse problemer med pladebuler, lidt ligesom de tyske tangentialarme, med endnu kortere armrør fra lejepunt, der skal pladen bare være lige, ellers er der dømt vow and flutter.
En stor del af de arme Audioscan solgte i sin tid endte da også som dekorative udstillingsgenstande, svaret har du selv givet
arsenix skrev:R.P. skrev:Den tonearm må ha seriøse problemer med pladebuler, lidt ligesom de tyske tangentialarme, med endnu kortere armrør fra lejepunt, der skal pladen bare være lige, ellers er der dømt vow and flutter.En stor del af de arme Audioscan solgte i sin tid endte da også som dekorative udstillingsgenstande, svaret har du selv givet
Janils skrev:arsenix skrev:R.P. skrev:Den tonearm må ha seriøse problemer med pladebuler, lidt ligesom de tyske tangentialarme, med endnu kortere armrør fra lejepunt, der skal pladen bare være lige, ellers er der dømt vow and flutter.En stor del af de arme Audioscan solgte i sin tid endte da også som dekorative udstillingsgenstande, svaret har du selv givet
Det er da noget af en påstand! Hvordan kan det så være, at alle de stolte ejere ikke har villet sælge deres "gamle" DV 505 eller at armen stort set ikke har været at finde på brugtmarkedet? Nok fordi armen på trods af sit aparte udseende spiller rigtigt godt (med lavkompliante pickuper som DV's egne eller Ortofon). .... det er næsten lige som i den store virkelige vernde "Uh ha ...han ser anderledes ud .. han skal kanøfles!"
@Jan: Den skal jo kanøfles fordi Duelund ikke har medvirket i dens udvikling. Havde han det ville negaholikeren Arsenix finde sit bedetæppe frem...
R.P. skrev:jeg påpejede bare det korte armrør og det det kan medbringe af hastighedsvariation, det høres let ved fks klaver/flugel, Jan kan prøve det han har muligheden for at køre med to arme på en gang.
R.P. skrev:
En
anden ting ved den dynavecterarm er de mange dele den er samlet af,
altså mange muligheder for fejl, resonans mellem to samlinger fks.
Tri
Planer tonearmen lider lidt af det samme problem, men den må man jo
sige spiller ok, men sammenlignet med fks en Rega arm en den jo et
teknologisk monster, hvor Rega'en bare er super simpel plug and play.
R.P. skrev:
Hvor svært er det ik at få et flydende ophæng perfekt, bare forskellen på en tyk og tynd/tung og let plade kan give balade.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster