Mikkel H4A skrev:Det er hyklerisk at klage over indholdet, når det er gratis!Eksempel: "Her er en gratis Cola!" Svar: "Øv, det er en Jolly Cola! Jeg vil HA' en Coca Cola"Forstår du mit eksempel? Hifi4all er gratis, og til trods for det, føler nogen sig berettiget til at kritisere indholdet. Jeg mener ikke, at man har ret til at beklage sig over noget man får kvit og frit!Næste eksempel: Man får et par varme sokker i julegave... "Øv, jeg ville hellere HA' en ny iPhone".Man får noget forærende, og alligevel føler man sig berettiget til at brokke sig over det! Forstår du mig nu!
AV Precision skrev:Hvis man bare skal være taknemmelig for ting der er gratis, og være glad for hver en stump, hvad så med at DU viste lidt taknemmelighed overfor de brugere der benytter dit site? Hver eneste hit du får på dit site, er noget du kan bruge overfor dine annoncører. Hvad så med at opfatte det lidt mere konstruktivt, når nogle siger deres mening om hvordan de oplever dét at være på Hifi4all? Du behøver ikke være enig, men du kunne nøjes med at fortælle dem at du er uenig, i stedet for at sparke dem ud.
Gratis eller ej, så drejer det sig om forventninger. Hvis du fortæller folk at om 10 minutter vil du give dem 500 kroner, og så begynder du at tælle ned - når du så står 10 minutter efter og giver dem en 5'er, så er det da klart at folk bliver sure - ja, også selv om du lige har givet dem 5 kroner. Du har meget travlt med at negligere værdien af dine anmeldelser ved at sige at de er gratis ergo skal folk bare være glade for det de får, _samtidig_ med at du forsøger at argumentere for at det altså ER seriøse anmeldelser, og du altså HAR en seriøs baggrund for at skrive dem. Du kan altså ikke blive ved med at trække dét der "jamen det er gratis" kort, og så bare forvente at folk skal takke og bukke.Og så er der en helt anden ting: ER det overhovedet gratis? Ja, det er gratis at læse anmeldelsen, men hvis man gør et fejlkøb på baggrund af en gratis anmeldelse, så kan det koste RIGTIGT mange penge (eksempelvis Hifi Klubben har ikke returret). Så at man har betalt 0 kroner for anmeldelsen, gør det ikke nødvendigvis omkostningsfrit for læseren (eller, ikke mindst, ham der har lånt udstyret ud!), hvis anmeldelsen er misvisende. Dét synes jeg ærligt talt du burde have bare en lille smule ansvarsfølelse overfor, i stedet for bare at sige at folk kan tage det eller lade være.Og dér kommer vi så tilbage til det der med DIN taknemmelighed. Du har SELV valgt at lægge dine anmeldelser ud til fri skue, og dermed gøre dem til genstand for offentlig kritik. Lige så vel som at du har ret til at kritisere et produkt, lige så vel har andre ret til at kritisere dine anmeldelser, gratis eller ej (du bestemmer så selv om det skal være på dit site eller ej, der er ingen lovkrav om at tage kloge valg her i livet). Så hvis én skriver at din anmeldelse er noget inkompetent klamp der ikke engang er de 0 kroner værd den har kostet, så er det hans frie ret. Du har betalt lige præcist 0 kroner for folks kritik, så du kan ifølge din egen logik ikke tillade dig at være fornærmet, hvis du er uenig.
Mikkel H4A skrev:Jeg er skam taknemmelig for de 13000 unikke brugere, der kigger forbi hver dag i søgen efter nyheder, artikler, en sober debat osv. Det der pi**** mig af, er kloge-ågerne, som bare vil ha', og som ikke tænker på det arbejde der ligger bag.Ja du bekræfter jo så at du ikke har forstået mig. RIGTIGT mange af dem du har lagt dig ud med, inkl. mig, har skrevet deres kritik i en konstruktiv tanke, men er bare blevet mødt af en mur af uimodtagelighed. Så bliver folk mere og mere bidske i tonen, fordi de oplever at du overhovedet ikke lytter. Det er måske ikke den klogeste og rigtigste beslutning at råbe højere hvis ikke folk lytter, men det er en naturlig reaktion. Som jeg har sagt før, du skal opfatte det som en gave at folk overhovdet gider brokke sig, for det viser at de rent faktisk interesserer sig for at det skal blive bedre.Det er iøvrigt som forhandler en vigtig grundregel, en klage er en gave. Dem der bliver væk i stedet for at brokke sig, det er dem der er problemet. Jeg ved godt du ikke er forhandler, men du kunne nå langt hvis du adapterede samme holdning.Mikkel H4A skrev:Jeg har ikke lovet guld og grønne skove, og derfor er det heller ikke berettiget, at brokke sig, fordi man ikke får det man vil ha'Der ligger altså noget ind imellem "guld og grønne skove" og "lort til halsen". Du lover folk en anmeldelse, og du argumenterer for at du har baggrunden til at skrive en seriøs anmeldelse. Så forventer de en seriøs anmeldelse.Mine anmeldelser er "teasere", og jeg kan på ingen måde holdes ansvarlig for hvad folk vælger at bruger deres penge på. Jeg giver mit indtryk af et produkt, og så kan man selv vælge om man vil lytte selv hos en forhandler, eller købe ube-"lyttet". Sidstnævnte er folks eget valg, og det kan jeg altså ikke holdes ansvarlig for. Og det ved du også godt, Otto![/quote]Der står ikke nogen steder på dit site at dine anmeldelser er teasere. Du kalder dem anmeldelser, med tilhørende beskrivelse af testmetoder, ikke brugeranmeldelser eller "Mikkels gratis og uforpligtende mening". Så må du forvente at folk vurderer dem som sådan, gratis eller ej.Derudover synes jeg stadig det er en totalt vatnisse-agtig holdning at du bare fralægger dig ethvert ansvar for korrektheden af dine anmeldelser, ved at undskylde dig med at det er gratis. Hvis du ikke interesserer dig for om folk får noget brugbart ud af dine anmeldelser, hvad hulen skriver du dem så for?Mikkel H4A skrev: Jeg ligger ikke mine artikler ud for at blive "svinet" og bare ligge ører til kloge-åge, der mener at de kan gøre det meget bedre selv, og så har jeg heldigvis muligheden for at lukke for box 1.Selvfølgelig gør du ikke det, det er der ikke nogen der gør. Men det er sådan det _er_. Det er dét du mangler at forstå. Det kan godt være du i din rosenrøde idylliske idé om hvordan verden burde se ud, har et billede af at det er sådan, men sådan ER det ikke ude i den virkelige verden. Livet er uretfærdigt, lev med det eller lad være med at stikke næsen ud i den.Med andre ord: Hvis man ikke vil finde sig i spillereglerne på dit site, så må man blive væk. Og hvis du og dit site ikke vil finde sig i spillereglerne på internettet, så må du og dit site blive væk. Spillereglerne på internettet er, at alle har lov til at ytre sin mening om alt hvad de har lyst til, de steder hvor de kan komme til det, og når du sender din GRATIS service ud på internettet, så har alle der har lyst, lov til at sige lige præcist hvad de vil om det. Hvis du ikke kan affinde dig med det, så må du LADE VÆRE, præcist ligesom du beder dine brugere holde sig væk hvis de ikke kan affinde sig med din måde at styre sitet på.Mikkel H4A skrev: Jeg tager meget gerne mod konstruktiv kritik.
dreamz skrev:Og så er det en misforståelse, at der er tale om et gratisprincip. Et site som h4a er blot en anden forretningsmodel end det velkendte magasin, som var baseret på indtægter fra bladsalg og annoncer. Med internettet har udviklingen så været sådan, at alt indhold tilsyneladende er gratis for brugerne, men betalingen for driften af sitet gerne skulle komme fra annoncører.
dreamz skrev:Nej Mikkel, du tager ikke mod konstruktiv kritik. Det er der talrige eksempler på, og det er derfor, at så mange er flygtet fra dit site - kald dem (os) klogeåger eller ej.
Og så er det en misforståelse, at der er tale om et gratisprincip. Et site som h4a er blot en anden forretningsmodel end det velkendte magasin, som var baseret på indtægter fra bladsalg og annoncer. Med internettet har udviklingen så været sådan, at alt indhold tilsyneladende er gratis for brugerne, men betalingen for driften af sitet gerne skulle komme fra annoncører. At der ikke er så mange på dit site - dine høje brugertal til trods - er der jo mange forklaringer på. Din korrespondance med Otto er jo en af dem; bl.a. at du i den slog til lyd for, at redaktionel omtale er betinget af køb af annoncer.
Og meningen med at lægge anmeldelser op på et debatforum, er vel, at de skal debatteres og ikke blot være udtryk for den endegyldige sandhed. Og en af konsekvenserne ved en debat, er jo, at man er uenige, og at man ikke altid selv har ret - uanset, om man så har magten til for at lukke for box1.
Mikkel H4A skrev:Så kom med dine eksempler på konstruktiv kritik, som ikke indeholder "jeg vil ha'!"Mikkel - du smed mig UD for dybest set at komme med konstruktiv kritik. Jeg indrømmer blankt at jeg i nogle formuleringer gik over stregen, men det var en optrapning som vi var lige gode om, men som opstod netop fordi du IKKE havde taget imod noget som helst af den konstruktive kritik jeg havde givet dig. Jeg gav dig et konkret forslag, og lavede en liste til dig over hifi-relaterede firmaer (herunder dét jeg var ansat i!) der annoncerer på Recordere.dk, og dermed HAR vist at de er villige til at tage læderet op af lommen. Jeg foreslog dig så at tage kontakt til dem, med et konkret og konkurrencedygtigt (ikke dumping, men konkurrencedygtigt!) tilbud om annoncering, så skulle du da nok kunne få nogle af dem med på vognen. Hvor mange af dem har du kontaktet? Næ nej, du ville hellere sidde og pive over at der ikke er penge i branchen, og ingen vil købe annoncer. Dét du så som en tudekiks, var ene og alene én ting: En frustreret reaktion fra mig over at du IKKE havde taget imod noget som helst af dén konstruktive kritik jeg havde givet dig.Og sjovt nok, så er det faktisk sådan jeg oplever 80% af dén "brok" du modtager: Det er folks frustration over at du netop IKKE tager imod noget som helst af den konstruktive og velformulerede kritik du får, og så bliver tonen mere og mere skinger, indtil du kan afvise den med at det er usaglig brok. _Langt_ størstedelen af dem du har smidt ud, har ikke villet andet end at hjælpe dig. Du kan bare ikke se det.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster