klimbim skrev:mogens_østjyll skrev:klimbim skrev:mogens_østjyll skrev:WymaxReborn skrev:mogens_østjyll skrev:Lige nu arbejdes der på at finde den korrekte belastningsmodstand og jeg evaluerer pt. 390 og 560 ohm. Det er de 2 , der er i spil sådan som jeg hører det.Det passer meget godt med Stereoplays anmeldelse af pick uppen, hvor de anbefalede 470 ohm.Nu var du jo efter Mikkel Gige for hans 150 ohm, hvilket da også lyder lavt. Men nu hvor jeg kender kapacitansen på mit tonearmskabel kan jeg ud fra Jonathan Carr's "forslagstabel" se at jeg bør ligge omkring 230 ohm, altså også et stykke fra Stereoplay's anmeldelse. Så det er nok i høj grad individuelt og meget afhængig af den kapacitans pickup'en ser inden RIAA'en (step-up'en).Jeg har haft Lyra Delos på 4 forskellige pladespillere med 4 forskellige kabler.Konklusionen er fremdeles, at belastningsmodstanden i alle 4 tilfælde skulle være nøjagtig ens. Og der er meget langt ned til 150 ohm fra min foretrukne belastningsmodstand. Meget langt endda.Så jeg opretholder -og nu skærpet via kontrolleret lytning - at både 100 og 150 ohm er helt helt forkert.Jeg kan simpelthen ikke se at det på nogen måde kan være korrekt med hverken 100 eller 150 ohm.Derudover kan jeg også konstatere, at en forkert belastningsmodstand degraderer lyden en del.Det er korrekt, at jeg kritiserede Mikkel Gige for hans belastningsmodstand og den kritik tillader jeg mig således at opretholde, nu da jeg selv er nået frem til en klar konklusion vedr. dette forhold.ikke for at det er noget jeg skal gøre mig klog på men fabrikanten anbefaler mellem 100 og 470 ohm så 150 ohm kan vel i grunden være lige så rigtigt som så meget andet det kommer nok i høj grad an på hvilken opsetning man harEr du venlig at linke til det sted , hvor fabrikanten har oplyst dette.
Importør her i Danmark anbefaler som udgangspunkt ml 400 og 1000 ohm.
www.needledoctor.com så hvidt jeg husker ellers burde det stå i den lille folder der fulgte med .
mogens_østjyll skrev:klimbim skrev:mogens_østjyll skrev:klimbim skrev:mogens_østjyll skrev:WymaxReborn skrev:mogens_østjyll skrev:Lige nu arbejdes der på at finde den korrekte belastningsmodstand og jeg evaluerer pt. 390 og 560 ohm. Det er de 2 , der er i spil sådan som jeg hører det.Det passer meget godt med Stereoplays anmeldelse af pick uppen, hvor de anbefalede 470 ohm.Nu var du jo efter Mikkel Gige for hans 150 ohm, hvilket da også lyder lavt. Men nu hvor jeg kender kapacitansen på mit tonearmskabel kan jeg ud fra Jonathan Carr's "forslagstabel" se at jeg bør ligge omkring 230 ohm, altså også et stykke fra Stereoplay's anmeldelse. Så det er nok i høj grad individuelt og meget afhængig af den kapacitans pickup'en ser inden RIAA'en (step-up'en).Jeg har haft Lyra Delos på 4 forskellige pladespillere med 4 forskellige kabler.Konklusionen er fremdeles, at belastningsmodstanden i alle 4 tilfælde skulle være nøjagtig ens. Og der er meget langt ned til 150 ohm fra min foretrukne belastningsmodstand. Meget langt endda.Så jeg opretholder -og nu skærpet via kontrolleret lytning - at både 100 og 150 ohm er helt helt forkert.Jeg kan simpelthen ikke se at det på nogen måde kan være korrekt med hverken 100 eller 150 ohm.Derudover kan jeg også konstatere, at en forkert belastningsmodstand degraderer lyden en del.Det er korrekt, at jeg kritiserede Mikkel Gige for hans belastningsmodstand og den kritik tillader jeg mig således at opretholde, nu da jeg selv er nået frem til en klar konklusion vedr. dette forhold.ikke for at det er noget jeg skal gøre mig klog på men fabrikanten anbefaler mellem 100 og 470 ohm så 150 ohm kan vel i grunden være lige så rigtigt som så meget andet det kommer nok i høj grad an på hvilken opsetning man harEr du venlig at linke til det sted , hvor fabrikanten har oplyst dette.
Importør her i Danmark anbefaler som udgangspunkt ml 400 og 1000 ohm.
www.needledoctor.com så hvidt jeg husker ellers burde det stå i den lille folder der fulgte med .Der står ikke noget om 100 til 470 ohm på needledoctor. Så det må du have misforstået.Derimod er det kendt, at den er testet af Stereoplay med bedst resultat på 470 ohm. Jeg har lignende resultater. Masser af brugere/køber melder om tilsvarende. Og importøren melder om 400 til 1000 ohm som udgangspunkt.Og det er altså ikke et fedt hvad den belastes med. Det ødelægger lyden at køre for lavt.Det er derimod korrekt, som Kristian skriver, at fabrikanten opererer med 91 ohm - 47 kohm. Med den tilføjelse, at ekstremerne næppe er relevante overhovedet.Derimod er det i reglen mere end klogt at skele endog ganske meget til importørens anbefalinger.
klimbim skrev:mogens_østjyll skrev:klimbim skrev:mogens_østjyll skrev:klimbim skrev:mogens_østjyll skrev:WymaxReborn skrev:mogens_østjyll skrev:Lige nu arbejdes der på at finde den korrekte belastningsmodstand og jeg evaluerer pt. 390 og 560 ohm. Det er de 2 , der er i spil sådan som jeg hører det.Det passer meget godt med Stereoplays anmeldelse af pick uppen, hvor de anbefalede 470 ohm.Nu var du jo efter Mikkel Gige for hans 150 ohm, hvilket da også lyder lavt. Men nu hvor jeg kender kapacitansen på mit tonearmskabel kan jeg ud fra Jonathan Carr's "forslagstabel" se at jeg bør ligge omkring 230 ohm, altså også et stykke fra Stereoplay's anmeldelse. Så det er nok i høj grad individuelt og meget afhængig af den kapacitans pickup'en ser inden RIAA'en (step-up'en).Jeg har haft Lyra Delos på 4 forskellige pladespillere med 4 forskellige kabler.Konklusionen er fremdeles, at belastningsmodstanden i alle 4 tilfælde skulle være nøjagtig ens. Og der er meget langt ned til 150 ohm fra min foretrukne belastningsmodstand. Meget langt endda.Så jeg opretholder -og nu skærpet via kontrolleret lytning - at både 100 og 150 ohm er helt helt forkert.Jeg kan simpelthen ikke se at det på nogen måde kan være korrekt med hverken 100 eller 150 ohm.Derudover kan jeg også konstatere, at en forkert belastningsmodstand degraderer lyden en del.Det er korrekt, at jeg kritiserede Mikkel Gige for hans belastningsmodstand og den kritik tillader jeg mig således at opretholde, nu da jeg selv er nået frem til en klar konklusion vedr. dette forhold.ikke for at det er noget jeg skal gøre mig klog på men fabrikanten anbefaler mellem 100 og 470 ohm så 150 ohm kan vel i grunden være lige så rigtigt som så meget andet det kommer nok i høj grad an på hvilken opsetning man harEr du venlig at linke til det sted , hvor fabrikanten har oplyst dette.
Importør her i Danmark anbefaler som udgangspunkt ml 400 og 1000 ohm.
www.needledoctor.com så hvidt jeg husker ellers burde det stå i den lille folder der fulgte med .Der står ikke noget om 100 til 470 ohm på needledoctor. Så det må du have misforstået.Derimod er det kendt, at den er testet af Stereoplay med bedst resultat på 470 ohm. Jeg har lignende resultater. Masser af brugere/køber melder om tilsvarende. Og importøren melder om 400 til 1000 ohm som udgangspunkt.Og det er altså ikke et fedt hvad den belastes med. Det ødelægger lyden at køre for lavt.Det er derimod korrekt, som Kristian skriver, at fabrikanten opererer med 91 ohm - 47 kohm. Med den tilføjelse, at ekstremerne næppe er relevante overhovedet.Derimod er det i reglen mere end klogt at skele endog ganske meget til importørens anbefalinger.jeg skal lige pt lade det være usagt om der er noget jeg har misforstået.men jeg er helt enig i at det naturligvis er ødelægende for lyden at køre for lavt lige så vel som det er det at køre for højt
mogens_østjyll skrev:Også lige meget med om der er misfortåelser.Det afgørende er sådan set her, at pick uppen skal belastes korrekt. Jeg citerer manualen og så skulle alle misforståelser vist være udryddede :"If you do not know the precise capicitance of your tonearm cable, 100 pF per meter is standard, while low-capacitance cable is likely to be around 50 pF per meter(we do not recommend high capacitance cable).As approximate loading figures we suggest 510 ohms for 1 meter low-capacitance cable, 430 ohms for 1,5 meter low-capicitance cable, 390 ohms for 1 meter standard cable or 2 meter low-capacitance-cable, 330 ohms for 1,5 meter standard cable or 3 meter low-capacitance cable, 270 ohms for 2 meter standard cable or 4 meter low-capacitance cable, 240 ohms for 3 meter standard able and 240 ohms for 4 meter standard cable.Konklusionen er meget nem.
Ja, konklusionen er meget nem - manualen indeholder tilsyneladende ikke alle nødvendige info...
Her er linket: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1258844370&openflup&12&4. Du skal lidt forbi midten, afsnittet starter med "Nonetheless, you may try setting...".
Jonathan Carr oplyser selv en række load impedances som tager udgangspunkt i tonearmskablets kapacitans, hvilket er noget mere nøje end ovenstående, der kun nævner lav- og mellem-kapacitans kabler. Men har man ikke det, og det er vi jo nogle der har, så er det vel bedre at følge forslagene i linket, uanset hvor mange pladespillere du har.
Og dermed er vi tilbage ved Gige's 150 ohm, hvortil der var enkelte der mente at det kunne skyldes at han kører med Cardas kabler, hvilket efter sigende er et kabel med meget høj kapacitans.
Igen må det være lydindtrykket der afgør hvilken load impedance man kører med (som du jo også selv har eksperimenteret med), og ikke bare en stiv tilgangsvinkel fordi "alle andre" og importøren siger det. Hvis du nu skulle lytte til nogens "resultat-tabel" er det vel nærmere producentens. Og denne anbefaler endda at man ikke bare sætter load impedance efter en resultat-tabel ("expect the best-sounding loading value to vary according to the tonearm cable and phono stage").
Og hermed skulle alle misforståelser vist være ryddet af vejen... Eller?
WymaxReborn skrev:mogens_østjyll skrev:Også lige meget med om der er misfortåelser.Det afgørende er sådan set her, at pick uppen skal belastes korrekt. Jeg citerer manualen og så skulle alle misforståelser vist være udryddede :"If you do not know the precise capicitance of your tonearm cable, 100 pF per meter is standard, while low-capacitance cable is likely to be around 50 pF per meter(we do not recommend high capacitance cable).As approximate loading figures we suggest 510 ohms for 1 meter low-capacitance cable, 430 ohms for 1,5 meter low-capicitance cable, 390 ohms for 1 meter standard cable or 2 meter low-capacitance-cable, 330 ohms for 1,5 meter standard cable or 3 meter low-capacitance cable, 270 ohms for 2 meter standard cable or 4 meter low-capacitance cable, 240 ohms for 3 meter standard able and 240 ohms for 4 meter standard cable.Konklusionen er meget nem.Ja, konklusionen er meget nem - manualen indeholder tilsyneladende ikke alle nødvendige info...
Her er linket: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1258844370&openflup&12&4. Du skal lidt forbi midten, afsnittet starter med "Nonetheless, you may try setting...".
Jonathan Carr oplyser selv en række load impedances som tager udgangspunkt i tonearmskablets kapacitans, hvilket er noget mere nøje end ovenstående, der kun nævner lav- og mellem-kapacitans kabler. Men har man ikke det, og det er vi jo nogle der har, så er det vel bedre at følge forslagene i linket, uanset hvor mange pladespillere du har.
Og dermed er vi tilbage ved Gige's 150 ohm, hvortil der var enkelte der mente at det kunne skyldes at han kører med Cardas kabler, hvilket efter sigende er et kabel med meget høj kapacitans.
Igen må det være lydindtrykket der afgør hvilken load impedance man kører med (som du jo også selv har eksperimenteret med), og ikke bare en stiv tilgangsvinkel fordi "alle andre" og importøren siger det. Hvis du nu skulle lytte til nogens "resultat-tabel" er det vel nærmere producentens. Og denne anbefaler endda at man ikke bare sætter load impedance efter en resultat-tabel ("expect the best-sounding loading value to vary according to the tonearm cable and phono stage").
Og hermed skulle alle misforståelser vist være ryddet af vejen... Eller?
mogens_østjyll skrev:
Nu er der for det første en grund til at disse værdier står i manualen. Men gider end ikke beskæftige sig med værdier under 240 pF i manualen. Vi er her ud på store længder kabel.
mogens_østjyll skrev:Dernæst er der intet belæg for, at Cardas phono kabler skulle have høj kapicitans. Tværtimod er de i den lave ende.
Man kan selv se her, at alt hvad Carda har at gøre med indenfor tonearmskabling er under 26,4 pF pr. fod. Altså under 90 pF per meter. Så at nogle har gættet på at det så nok er cardas kablet, tager således fejl bedømt på Cardas egne oplysninger.
mogens_østjyll skrev:Dernæst skal vi heller ikke glemme, at Mikkel Gige ikke, jf. testen var over 180 ohm; andetstedes forhøjet lidt, men ikke i nærheden af 300 ohm.
Med andre ord har han ikke været i nærheden af den anbefalede belastning af denne pick up.
mogens_østjyll skrev:Videre spurgte jeg ham til, hvorfor han ikke skrev til importøren og spurgte til sådanne forhold og anbefalinger (og til trods for dine mærkværdige undvigemanøvrer, så ved jeg, at importøren rent faktisk ved dette; hvis ikke en importør ved den slags basale forhold, så er det ikke en seriæs importør)
mogens_østjyll skrev:Dertil svarede han at han ikke havde fået bemærkninger knyttet til hans valg af belastningsmodstand fra importøren. Dette borede jeg yderligere i og det viste sig, at Mikkel Gige ikke fortalte sandheden. Han havde faktisk fået bemærkninger fra importøren om dette forhold. Jeg skrev et indlæg om dette, da jeg fandt ud af sammenhængen. Straks efter jeg publicerede dette indlæg, så slettede Mikkel Gige dette indlæg.
mogens_østjyll skrev:Er der en klokke , der ringer?
mogens_østjyll skrev:Hvad er det, du tror at Mikkel Gige har ønsket at beskytte her - at han blev taget i at omgå sandheden ved først at hævde at importøren slet ikke havde bemærkninger til hans test, hvilket det viste sig, at han havde?
mogens_østjyll skrev:I øvrigt testede Mikkel Gige i samme anmeldelse Ortfon Cadenza blue, der har en anbefalet belastning på ml. 50 og 200 ohm.
Sjovt nok havde hans tonearmskabel, da han testede ortofonen, ganske gennemsnitligt fs.v.a capacitans, da han også belastede denne pick up med 150 ohm.
Havde tonearmskablet været af en særlig høj kapicitans, burde ortofenens bealstningsmodstand have været tilsvarende lav.
mogens_østjyll skrev:Så det er ganske ganske nemt dette.
Det er fortsat sådan, at Mikkel Gige's test er helt ude i hegnet.
wymaxreborn skrev:Men hvad siger du ellers til Jonathan Carr's kommentarer omkring load impedance... Taler han også nonsens, for det gør han jo ud fra dine fire pladespillere og Stereoplay. Hvad er din holdning til det faktum at han, ud fra tonearmskablet kapacitans, i nogle tilfælde foreslår en load impedance der ligger klart uden for det range du hårdt fastholder som værende det eneste rigtige?
mogens_østjyll skrev:wymaxreborn skrev:Men hvad siger du ellers til Jonathan Carr's kommentarer omkring load impedance... Taler han også nonsens, for det gør han jo ud fra dine fire pladespillere og Stereoplay. Hvad er din holdning til det faktum at han, ud fra tonearmskablet kapacitans, i nogle tilfælde foreslår en load impedance der ligger klart uden for det range du hårdt fastholder som værende det eneste rigtige?
Nej.Jonathan carr's anbefalinger falder netop i tråd med egne på endda hele 4 pladespillere og stereoplay's belastninger af pick uppen.
Ja så forstår jeg ikke helt... Du står helt klart fast på at load impedance skal være omkring 400-470 ohm (give or take), og det harmonerer ganske fint hvis tonearmskablet er lav- eller mellem-kapacitans (som på dine fire pladespillere åbenbart), men hvis det har højere kapacitans kommer der andre værdier ind i billedet, og de forhold har du afskrevet som værende helt og aldeles forkerte.
mogens_østjyll skrev:Jeg mener i øvrigt at kunne huske, at Hans fra Artsound skrev , at han netop sendte Mikkel Gige den off-the-record (som du kalder den)tabel, hvorefter han vel må sige at være bekendt med denne.
Ikke så vidt jeg kan se... I tråden vedr. kommentarer til testen skriver Hans:
"Jeg kommenterede lidt på dit valg af belastning, jeg sendte dig bl.a følgende fra Jonathan Carr hvor han skriver:
"If you do not know the precise capacitance of your tonearm cable, 100pF per meter is standard, while low-capacitance cable is likely to be around 50pF per meter (we do not recommend high-capacitance cable). As approximate loading figures we suggest 510ohms for 1m low-capacitance cable, 430ohms for 1.5m low-capacitance cable, 390ohms for 1m standard cable or 2m low-capacitance cable, 330ohms for 1.5m standard cable or 3m low-capacitance cable, 270ohms for 2m standard cable or 4m low-capacitance cable, 240ohms for 3m standard cable, and 200ohms for 4m standard cable."
Det er lidt interessant her, at Jonathan skriver at capacitansen i tonearmskablerne har indflydelse på vores valg af ideel impedans
"Det ser ud til at være "standard-beskrivelsen", som vel også er inkluderet i manualen (jeg ved det ikke). Men som også Hans skriver er det kapacitansen i tonearmskablet der - størstendels så vidt jeg er informeret - afgør optimal load impedance, så igen kan der være tilfælde hvor den af alle andre inkl. Stereoplay - og dig - anbefalede load impedance ikke nødvendigvis er den optimale.
PS! Jeg afventer tålmodigt en uddybning af "mærkværdige undvigelsesmanøvrer"...
krenzler skrev:Verden står og falder med at vi kommer til bunds i dette... The world awaits with bated breath.
mogens_østjyll skrev:wymaxreborn skrev:Men hvad siger du ellers til Jonathan Carr's kommentarer omkring load impedance... Taler han også nonsens, for det gør han jo ud fra dine fire pladespillere og Stereoplay. Hvad er din holdning til det faktum at han, ud fra tonearmskablet kapacitans, i nogle tilfælde foreslår en load impedance der ligger klart uden for det range du hårdt fastholder som værende det eneste rigtige?
Nej.Jonathan carr's anbefalinger falder netop i tråd med egne på endda hele 4 pladespillere og stereoplay's belastninger af pick uppen.
wymxreborn skrev:Ja så forstår jeg ikke helt... Du står helt klart fast på at load impedance skal være omkring 400-470 ohm (give or take), og det harmonerer ganske fint hvis tonearmskablet er lav- eller mellem-kapacitans (som på dine fire pladespillere åbenbart), men hvis det har højere kapacitans kommer der andre værdier ind i billedet, og de forhold har du afskrevet som værende helt og aldeles forkerte.
Nej. Jeg har skrevet, at udgangspunket bør være ml. 400 og 1000 ohm. De fleste med et almindeligt moderne-kapacitetskabel på cirka 1 meter vil skulle belaste i området 4-godt 500 ohm. Det fremgår også af manualen, hvis man ellers gider læse den.
Bemærk også at Lyra fraråder high-capacitance kabler. Og der er derfor god sammenhæng i det, de skriver i manualen. De har blot helgarderet og også taget højde for kabler, de slet ikke anbefaler ved at lave en liste, hvor de også inkluderer kabler, som de fraråder og som i markedet er en klar undtagelse i dagens marked.
Men det virkelig interessant, som jeg ikke er kommet til, er hvad der sker lydmæssigt ved en forkert bealstning. Det kommer der meget mere om, men jeg vil helst være sikker på, at pick uppen er helt tilspillet inden jeg begynder denne del af skriverierne.
mogens_østjyll skrev:Jeg mener i øvrigt at kunne huske, at Hans fra Artsound skrev , at han netop sendte Mikkel Gige den off-the-record (som du kalder den)tabel, hvorefter han vel må sige at være bekendt med denne.
wymaxreborn skrev:Ikke så vidt jeg kan se... I tråden vedr. kommentarer til testen skriver Hans:"Jeg kommenterede lidt på dit valg af belastning, jeg sendte dig bl.a følgende fra Jonathan Carr hvor han skriver:
"If you do not know the precise capacitance of your tonearm cable, 100pF per meter is standard, while low-capacitance cable is likely to be around 50pF per meter (we do not recommend high-capacitance cable). As approximate loading figures we suggest 510ohms for 1m low-capacitance cable, 430ohms for 1.5m low-capacitance cable, 390ohms for 1m standard cable or 2m low-capacitance cable, 330ohms for 1.5m standard cable or 3m low-capacitance cable, 270ohms for 2m standard cable or 4m low-capacitance cable, 240ohms for 3m standard cable, and 200ohms for 4m standard cable."
Det er lidt interessant her, at Jonathan skriver at capacitansen i tonearmskablerne har indflydelse på vores valg af ideel impedans
"Det ser ud til at være "standard-beskrivelsen", som vel også er inkluderet i manualen (jeg ved det ikke). Men som også Hans skriver er det kapacitansen i tonearmskablet der - størstendels så vidt jeg er informeret - afgør optimal load impedance, så igen kan der være tilfælde hvor den af alle andre inkl. Stereoplay - og dig - anbefalede load impedance ikke nødvendigvis er den optimale.
mogens_østjyll skrev:Bemærk også at Lyra fraråder high-capacitance kabler. Og der er derfor god sammenhæng i det, de skriver i manualen. De har blot helgarderet og også taget højde for kabler, de slet ikke anbefaler ved at lave en liste, hvor de også inkluderer kabler, som de fraråder og som i markedet er en klar undtagelse i dagens marked.
Den har jeg bemærket. Og sådan er der jo så meget som producenter fraråder, fordi deres produkt ikke passer godt sammen med det, mens andre ingen problemer har. Nu kan jeg heldigvis skifte tonearmkablet (SME-stik), så jeg har tænkt mig at lede efter et godt kabel med lav kapacitans, det kunne være interessant at prøve af - samtidig med at det kan give øget fleksibilitet.
Ikke desto mindre er der altså nogen der ikke følger normalen, og det er her jeg vil hen - blot fordi 99% gør, så betyder det ikke at de 1% er forkert på den fordi de ikke ligger indenfor normen.
Og om andet end lav- eller mellem-kapacitans er en klar undtagelse i dagens marked... Jeg ved det ikke, og de skal da nok være i tydeligt undertal - men nok også tydeligt højere end f.eks. 1%, og dermed en størrelse man ikke bare kan negligere.
mogens_østjyll skrev:Men det virkelig interessant, som jeg ikke er kommet til, er hvad der sker lydmæssigt ved en forkert bealstning. Det kommer der meget mere om, men jeg vil helst være sikker på, at pick uppen er helt tilspillet inden jeg begynder denne del af skriverierne.
Det ser jeg frem til, det vil nemlig være dejligt at vide (og kunne genkende).
mogens_østjyll skrev:Man må da for pokker regne med at en person, der kalder sig anmelder, er i stand til at læse manualen og faktisk gør det. Deri er også gengivet det, du kalder off-the-record tabelen. Så den burde anmelder være bekendt med.Men når anmelder end ikke forsøger sig med en balastning i det område, der almindeligvis anses for korrekt, så er det klart, at importør sender en række vejlendende bemærkninger hertil.Ja hvis den ikke er så off-the-record som det indtil videre har tydet på (altså at den ikke skulle være gengivet i manualen), så bør en anmelder studse over det. Jeg skal dog ikke kunne sige det, da jeg ikke har adgang til manualen - men der fulgte vel en med testobjektet (forhåbentlig da). Så undrer jeg mig dog over at Hans/Artsound, som opfølgning på Gige's test, sender ham den mere overfladiske beskrivelse og ikke den detaljerede. Nu kender Gige ikke kapacitansen på sit kabel, men han burde nok finde ud af det ifm. sådan en test når han trods alt er lidt "off".
mogens_østjyll skrev:Jeg ved ikke præcis , hvad Hans har sendt ham, men erindrede det som den tabel fra jonathan carr i blandt meget andet.
WymaxReborn skrev:mogens_østjyll skrev:Men det virkelig interessant, som jeg ikke er kommet til, er hvad der sker lydmæssigt ved en forkert bealstning. Det kommer der meget mere om, men jeg vil helst være sikker på, at pick uppen er helt tilspillet inden jeg begynder denne del af skriverierne.Det ser jeg frem til, det vil nemlig være dejligt at vide (og kunne genkende).
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster