de er svære at finde i den stand du har fået din i
Da jeg fandt min Garrard 301, var den et gammelt støvet lig der ikke kunne startes op og hvor alt var groet sammen af ir og gammelt støv, mellemhjulet var både skævt og porøst, men motoren var heldigvis 100 % og spandt som en mis, så jeg købte den gamle dame for meget få kr mod at love at han måtte få lov at høre hende, når jeg havde fået den til at virke igen
lejet var tørret helt ind og kunne ikke drejes overhovedet, det samme gjaldt for bøsningerne ved mellemhjulet, så jeg skilte det hele ad og fik det renset igennem og fik indkøbt nyt mellemhjul og fjedre/gummibøsninger i England
og fik med tiden afprøvet flere forskellige fedttyper og fandt at det ikke er ligegyldigt hvilken fedt man bruger og er endt med at bruge Superlupe fra Dupont, da det er den eneste der ikke stivner efter lang tids brug, men derimod ender som stiv sirup, som så samtidig samler alt skidt fra lejet nede ved bussingen i bunden af lejet, så lejet til sidst fremstår helt rent for støv og skidtpartikler, jeg har fundet ud af hvorfor Garrard ret hurtigt gik over til oliebaserede lejer, da et greaseleje faktisk kræver en halvårlig adskillelse og rensning af lejet for at Garrarden skal have optimal ydelse hele tiden og det er en forholdsvis stor opgave at at skille og rense lejet igen,specielt rensedelen, og det var helt sikkert noget de fleste kunder på det tidspunkt ikke var klar til
endvidere er der en vis opvarmningsperiode for et greaseleje(den skal nå arbejdspunktet for fedtet) som man ikke har med et oliebaseret leje som er i korrekt hastighed efter meget kort tid.
nu kom jeg vist lidt off topic her
beklager
jeg ville bare give udtryk for at din 301 er i utrolig flot stand og kom så i tanke om hvordan min så ud da jeg fik den for snart mange år siden og alt det arbejde jeg har lagt i den for at få den til at køre igen
jeg håber det er ok