Tja.
Jeg har udstyret til at lave en CD fra optagelse gennem studiemikrofoner til 12*16 spor, editering, panorering, eq, komprimering og downmix til brænding af CD.
Jeg lander aldrig på så ringe en lyd som de fleste af købe CD'erne udsendes med i dag.
Så jeg må indrømme at jeg ikke fatter hvad der gør at de professionelle producere og lydteknikere kommer frem til så ringe resultater med mindre det skyldes at det rent økonomisk kan svare sig for dem.
Måske er meget af musikken i sig selv generelt så ringe at folk ikke gider lytte til den med mindre man camouflerer den.
"dolph"
Tag skrev:Det kan da ikke værre svært at indbygge en form for limiting, i klok-radio eller et 500 kr.'s minianlæg fra Føtex, det ville nok ikke gøre dem dyre.
Desværre er dem med et seriøs HI-FI anlæge, komme så grund i klæmme, på mange nye HI-FI højtaler, er lavet til at give for meget bas, så samme med en CD der er meget dynamisk komprimeret, går det så meget galt, at disse CD er uspilige på en sådan anlæg, øv og tre gange øv.
arsenix skrev:Tag skrev:Det kan da ikke værre svært at indbygge en form for limiting, i klok-radio eller et 500 kr.'s minianlæg fra Føtex, det ville nok ikke gøre dem dyre.
Desværre er dem med et seriøs HI-FI anlæge, komme så grund i klæmme, på mange nye HI-FI højtaler, er lavet til at give for meget bas, så samme med en CD der er meget dynamisk komprimeret, går det så meget galt, at disse CD er uspilige på en sådan anlæg, øv og tre gange øv.De store pladeselskaber lader sig ikke plage af små mindretal, men de er bange for Microsoft, Apple m.fl.Små pladeselskaber kan derimod gøre som de vil så længe de ikke konkurrerer med de store. Løsningen er at udgive små oplag af mærkelig musik optaget i god kvalitet til glæde for endnu mindre oplag af mærkelige musikelskere med en endnu mere mærkelig musiksmag
Tilbage til Teknologi, Teknik & Teori
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster