Nrik skrev:Duelund Coherent Audio skrev:Er SACD ikke et 1bit system med en samplingfrekvens på ungefähr 2.8224 MHz?jojo- men det svarer i følge sony til et dynamik område på 24bit, ligesom DVD-Audio.
arsenix skrev:Så længe pladeselskaberne ikke engang udnytter hvad der svarer til en mellemklasse kassettebåndoptager så gider rigtige musikelskere ikke høre mere formatvrøvl
For dælen da, "arsenix"...du rammer den lige på kornet!
Det er frustrerende at sidde og lytte til et stykke musik med en fornemmelse af, at det hér har sandsynligvis lydt fantastisk på et tidspunkt, inden én eller anden tekniker fik lyden slået ihjel...
Sommerhilsner...
Niels L.
xo skrev:Den analoge reference er virkeligheden (hvis den nu er det), men et såkaldt analogt medie er vel ikke nødvendigvis referencen.
arsenix skrev:Tag skrev:Mikrofonerne skal jo også med i billedet og ingen eller meget få af de mikrofoner der normalt bruges til musikoptagelse har en frekvensgang der overskrider 20kHz, de fleste har en pukkel omkring 10-12kHz hvorefter de ruller af (inklusive DPA 4006 som jeg har haft lejlighed til at bruge en enkelt gang i år)
Denne pukkel, og afrunding forefindes hvis du bruger det gitter der bruges ved optagelser i diffust felt. Ingen fejl ved produktet, kun ved anvendelsen.....
MVH
Bonné
Bonné skrev:arsenix skrev:Tag skrev:Mikrofonerne skal jo også med i billedet og ingen eller meget få af de mikrofoner der normalt bruges til musikoptagelse har en frekvensgang der overskrider 20kHz, de fleste har en pukkel omkring 10-12kHz hvorefter de ruller af (inklusive DPA 4006 som jeg har haft lejlighed til at bruge en enkelt gang i år)
Denne pukkel, og afrunding forefindes hvis du bruger det gitter der bruges ved optagelser i diffust felt. Ingen fejl ved produktet, kun ved anvendelsen.....
MVH
Bonné
Puklen optræder på fabrikanternes datablade
arsenix skrev:Bonné skrev:arsenix skrev:Tag skrev:Mikrofonerne skal jo også med i billedet og ingen eller meget få af de mikrofoner der normalt bruges til musikoptagelse har en frekvensgang der overskrider 20kHz, de fleste har en pukkel omkring 10-12kHz hvorefter de ruller af (inklusive DPA 4006 som jeg har haft lejlighed til at bruge en enkelt gang i år)
Denne pukkel, og afrunding forefindes hvis du bruger det gitter der bruges ved optagelser i diffust felt. Ingen fejl ved produktet, kun ved anvendelsen.....
MVH
Bonné
Puklen optræder på fabrikanternes datablade
Bonné skrev:arsenix skrev:Bonné skrev:arsenix skrev:Tag skrev:Mikrofonerne skal jo også med i billedet og ingen eller meget få af de mikrofoner der normalt bruges til musikoptagelse har en frekvensgang der overskrider 20kHz, de fleste har en pukkel omkring 10-12kHz hvorefter de ruller af (inklusive DPA 4006 som jeg har haft lejlighed til at bruge en enkelt gang i år)
Denne pukkel, og afrunding forefindes hvis du bruger det gitter der bruges ved optagelser i diffust felt. Ingen fejl ved produktet, kun ved anvendelsen.....
MVH
Bonné
Puklen optræder på fabrikanternes datablade
Flot !Skomager bliv ved din læst....Lidt anbefalet læsning:MVHBonné
Ro skrev:Bonné skrev:arsenix skrev:Bonné skrev:arsenix skrev:Tag skrev:Mikrofonerne skal jo også med i billedet og ingen eller meget få af de mikrofoner der normalt bruges til musikoptagelse har en frekvensgang der overskrider 20kHz, de fleste har en pukkel omkring 10-12kHz hvorefter de ruller af (inklusive DPA 4006 som jeg har haft lejlighed til at bruge en enkelt gang i år)
Denne pukkel, og afrunding forefindes hvis du bruger det gitter der bruges ved optagelser i diffust felt. Ingen fejl ved produktet, kun ved anvendelsen.....
MVH
Bonné
Puklen optræder på fabrikanternes datablade
Flot !Skomager bliv ved din læst....Lidt anbefalet læsning:MVHBonné
Hvem skrev hvad her?
;-) / Ro
Bonné ka'ettehitteuda hvem der skriver hvad
Tilbage til Teknologi, Teknik & Teori
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster