Når Linn omtales kommer ordet "Timing" altid op, og Densen har vist også brugt det i deres markedsføring.
Er det endnu et hifi-geil-voodoo ord, eller en matematisk definerbar størrelse?
det er et fænomen, der let opfattes af øret..men ikke lader sig målevinylfreak skrev:Når Linn omtales kommer ordet "Timing" altid op, og Densen har vist også brugt det i deres markedsføring.
Er det endnu et hifi-geil-voodoo ord, eller en matematisk definerbar størrelse?
vinylfreak skrev:Når Linn omtales kommer ordet "Timing" altid op, og Densen har vist også brugt det i deres markedsføring.
Er det endnu et hifi-geil-voodoo ord, eller en matematisk definerbar størrelse?
Boye skrev:
Nogen taler om fokus (et let hævet niveau) på området 100-200 Hz, andre om lige harmonisk forvrængning. Hvem har det rigtige svar?
Skorpio skrev:Recepten på en "dynamisk" højttaler:
1. Lad den rulle af hurtigt i bassen (reflex)
2. Ingen dyb bas
3. Mindre niveau i bas end mellemtonen
4. mindre niveau i mellemtone end diskant
Så har man en højttaler der opfattes som dynamisk, men lyder farvet.....hvordan og hvor meget der "leges" afgør kompromisset.
Her ligger grunden til at nogle opfatter SA som god og hurtig og dynamisk i bassen, men andre griner af samme
Jonas Bojer skrev:Gå til nogle live koncerter og gerne klassiske koncerter. NEJ endnu bedre de øver til examen på musik koncervatoriet i århus for tiden der kan man komme gratis ind. Så kan i høre hvad timing er og ikke er
miju skrev:Skorpio skrev:Recepten på en "dynamisk" højttaler:
1. Lad den rulle af hurtigt i bassen (reflex)
2. Ingen dyb bas
3. Mindre niveau i bas end mellemtonen
4. mindre niveau i mellemtone end diskant
Så har man en højttaler der opfattes som dynamisk, men lyder farvet.....hvordan og hvor meget der "leges" afgør kompromisset.
Her ligger grunden til at nogle opfatter SA som god og hurtig og dynamisk i bassen, men andre griner af samme
Tilbage til Teknologi, Teknik & Teori
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster