Maleren skrev:Har tilføjet 2.2uf til feedback (så denne er nu: 220uf/2.2uf/0.47uf), og luset input (med udglødet 99.9% 0.8 sølvtråd ), og det spiller altså fed nu!
EDIT: Ændringen i lyden er KLART mere lige frem, og uden omsvøb/tæppe!!, hvis jeg skal beskrive ændringerne ovenfor rent lydmæssigt
Kaj. skrev:Tina Dickow. “Forvrængning på stemmen” Hvorfor, spørger du.
Et uheld der er smuttet i kontrollen af optagelsen. En optagelse, som ikke kan laves om. En optagelse hvor afvejning af den kunstneriske udførelse kontra “forvrængningen” vejer tungest. Forklaringerne er mange. Og så sidder vi hifi_diy_nørder og skifter til hundedyre kapacitets- og induktionsfrie modstande og kondensator i håbet om af befri optagelserne for resultatet af den kunstneriske frihed, mens vi stiltiende begejstret lytter til elguitarernes fascinerende klangflader. Uden nogensinde at være i stand til at afgøre hvor meget af deres forvrængning, der kommer fra vores udstyr.
lydjørgen skrev:Det er da noget være vrøvl, det ikke forbudt at have en reference som definerer målet musik instrumenters oprindelige klang.
Kan dog se på dit musik valg/dine anbefalinger at det er ikke lige det du dyrker, det virker som det eksakt modsatte.
Det er som sagt ikke forbudt at dyrke og bruge kormusik, orgel ,orkestermusik, kammermusik som ens reference for hvad der er forvrængning og hvad der ikke er ,hvad der lyder rigtig og hvad der ikke gør.
Høre man type musik hos en som aldrig spiller den slags, så skal jeg lige love for at der typisk er noget at tage fat på hvad angår lyden. Og man forstår årsagen til at der aldrig spilles den slags musik.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst