Helt overordnet: Jeg vil ikke kommentere TC's situation, men på et generelt plan er jeg helt enig med Thomas' indlæg. Det er i længden sundt for forbrugerne at hifi-branchen bliver "tvunget" til rent faktisk at levere noget for pengene. Jeg synes det er et problem at hifi er blevet degraderet til den "jo dyrere jo bedre" mentalitet der har hersket de senere år. Pudsigt nok, så er det dén mentalitet der har skabt problemet med at folk jagter besparelser, når det er prisen der er afgørende for et produkts værdisættelse, så er det jo "bedre" at få et apparat der normalt koster 50.000,- med 30% rabat, end at lede efter dét produkt til 15.000,- der rent faktisk leverer en tilsvarende ydelse men som af samme årsag sælges til prisen.
De 100 kroner er mildt sagt rosenrødt. Langt størstedelen af forbrugerne betaler gerne 500,- ekstra for at handle et hifi-produkt i Danmark. Det reelle problem er at 500,- langtfra er nok til at betale dét det koster ekstra at drive en "rigtig" butik frem for en netbutik, og det er da også som regel flere tusinde kroner det drejer sig om. Jeg kan godt forstå at folk så føler at prisforskellen bliver for stor, men som butik må man som Thomas argumenterer for agere efter dét og tilpasse sig, frem for at sætte sig over i hjørnet og tude. Og kan man ikke dét, så må man finde noget andet at lave.
rainman skrev: Hifi er der få butikker i DK og snart måske næsten ingen
virious skrev:I dag kan man om stort set alle produkter læse anmeldelser, bruger-reviews og specs på nettet og det bliver der i fremtiden kun mere af.
Hvad er det en forhandler kan som man ikke kan læse sig til på nettet?
AV Precision skrev:virious skrev:I dag kan man om stort set alle produkter læse anmeldelser, bruger-reviews og specs på nettet og det bliver der i fremtiden kun mere af.
Hvad er det en forhandler kan som man ikke kan læse sig til på nettet?Ja for hvem gider dog bruge tid på rent faktisk at LYTTE på noget, når man bare kan læse det hele på nettet?
virious skrev:
Nu var det myntet på den "viden og service" som forhandlere siger de også skal have penge for og ikke lytteindtryk.
virious skrev:Otto: Enig! Men, at man som forhandler "himler" op om, at viden og service skal koste, så skal det også være gennemskueligt hvad man får for de ekstra kroner og is.
indover skrev:Kaj A. skrev:<DIV> </DIV><DIV>Nej, men det var dig der nævnte at du fik det dårligt hvis forhandleren skulle tjene 100 kr. mere, og endda uden at sætte tingene ordentligt op mod hinanden.</DIV>indover skrev:Bastian skrev:<DIV> </DIV><DIV>Måske skulle du kigge lidt på MOMS satser og diverse andre afgifter, inden du kaster den slags i luften. Hvis en dansk forhandler kan nøjes med at være 100 kr. dyrere på en vare til f.eks 10.000 kr, er det faktisk ganske godt gået!</DIV>indover skrev:Kim Olsen skrev:Hej Ole.
Jeg er desværre bange for at du har rigtigt meget ret, jeg får det næsten fysisk dårligt når jeg hører folk snakke om at de har sparet 100 kroner ved at købe i tyskland på trods af at de har lånt og er blevet kvalificeret rådgivet hos den nærmeste specialforretning.
Ingen tvivl om at forbrugerne selv taber i det lange løb, butikkerne forsvinder, man kan ikke længere låne med hjem, og man kan ikke få rådgvning. Det vil efterlade nogle få overlevere, men det vil desværre også betyde en stor reduktion i det udvalg der er.
Jeg får det også dårligt når der i DK skal tjenes en sølle 100 kr mere
Tænk hvis tingen kostede de sølle 100 kr mindre her så var kunder og forhandlere alle glade.
Det var ikke mig der nævnte beløbet 100,-
Ja da
Hvad ville du helst.
Tjene 100 kroner mindre på et apparat.
Eller slet ikke sælge da de så køber i tyskland osv.
Thomas Sillesen skrev:Måske skulle man i virkeligheden sætte den lidt på hovedet, for hvad skulle der til for at stoppe udviklingen ?
...
Kaj A. skrev:<DIV> </DIV><DIV>Hvis man vil handle i Tyskland for at spare sølle 100 kr. er man ikke særlig smart. At smide muligheden for supporten hos den lokale dealer frem for at skulle døje med at sende skidtet retur til Tyskland til en relativt høj fragtpris - hvis man vil smide det for latterlige få hundrede kroner er i min verden tomhjernet så det skriger til himlen.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Lad mig gætte, du er typen der kunne finde på det for at spare 100 kr? </DIV>indover skrev:Kaj A. skrev:<DIV> </DIV><DIV>Nej, men det var dig der nævnte at du fik det dårligt hvis forhandleren skulle tjene 100 kr. mere, og endda uden at sætte tingene ordentligt op mod hinanden.</DIV>indover skrev:Bastian skrev:<DIV> </DIV><DIV>Måske skulle du kigge lidt på MOMS satser og diverse andre afgifter, inden du kaster den slags i luften. Hvis en dansk forhandler kan nøjes med at være 100 kr. dyrere på en vare til f.eks 10.000 kr, er det faktisk ganske godt gået!</DIV>indover skrev:Kim Olsen skrev:Hej Ole.
Jeg er desværre bange for at du har rigtigt meget ret, jeg får det næsten fysisk dårligt når jeg hører folk snakke om at de har sparet 100 kroner ved at købe i tyskland på trods af at de har lånt og er blevet kvalificeret rådgivet hos den nærmeste specialforretning.
Ingen tvivl om at forbrugerne selv taber i det lange løb, butikkerne forsvinder, man kan ikke længere låne med hjem, og man kan ikke få rådgvning. Det vil efterlade nogle få overlevere, men det vil desværre også betyde en stor reduktion i det udvalg der er.
Jeg får det også dårligt når der i DK skal tjenes en sølle 100 kr mere
Tænk hvis tingen kostede de sølle 100 kr mindre her så var kunder og forhandlere alle glade.
Det var ikke mig der nævnte beløbet 100,-
Ja da
Hvad ville du helst.
Tjene 100 kroner mindre på et apparat.
Eller slet ikke sælge da de så køber i tyskland osv.
AV Precision skrev:Helt overordnet: Jeg vil ikke kommentere TC's situation, men på et generelt plan er jeg helt enig med Thomas' indlæg. Det er i længden sundt for forbrugerne at hifi-branchen bliver "tvunget" til rent faktisk at levere noget for pengene. Jeg synes det er et problem at hifi er blevet degraderet til den "jo dyrere jo bedre" mentalitet der har hersket de senere år. Pudsigt nok, så er det dén mentalitet der har skabt problemet med at folk jagter besparelser, når det er prisen der er afgørende for et produkts værdisættelse, så er det jo "bedre" at få et apparat der normalt koster 50.000,- med 30% rabat, end at lede efter dét produkt til 15.000,- der rent faktisk leverer en tilsvarende ydelse men som af samme årsag sælges til prisen.
De 100 kroner er mildt sagt rosenrødt. Langt størstedelen af forbrugerne betaler gerne 500,- ekstra for at handle et hifi-produkt i Danmark. Det reelle problem er at 500,- langtfra er nok til at betale dét det koster ekstra at drive en "rigtig" butik frem for en netbutik, og det er da også som regel flere tusinde kroner det drejer sig om. Jeg kan godt forstå at folk så føler at prisforskellen bliver for stor, men som butik må man som Thomas argumenterer for agere efter dét og tilpasse sig, frem for at sætte sig over i hjørnet og tude. Og kan man ikke dét, så må man finde noget andet at lave.
rainman skrev: Hifi er der få butikker i DK og snart måske næsten ingenOg der er rigtigt mange produkter som findes i danske butikker, som ikke kan købes i Hamburg - det må folk køre sydpå efter (eller nordpå!). Det store problem er at hvis man er distributør af et high-end produkt i Danmark, og ikke lige skaber et midlertidigt boom af et specifikt mærke ved at dumpe priserne for derefter at begrave mærkets relevans i landet, så har man ikke en chance for at sælge nok i et lille land som Danmark til at bære et agentur. Det siger sig selv, at hvis man som distributør sælger 5-10, nogle gange 1-2 produkter om året fra et givent mærke, så kan man ikke blive effektiv nok til at konkurrere med en tysk distributør der får en palle hjem om ugen
Otto.
Der sælges nu ikke så meget High-end i tyskland som du tro.
Det med at du ikke kan finde så mange forskelige mærker i tyske shops, det har noget med kontrol at gøre, tager du et andet mærke ind, så kan den importør de jobber mest sammen med finde på at hente sine vare, samt de bruger også afbetalng metoden, der blive brugt gode mafiametode.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst