Pierre skrev:Hvad har du gjort ang dæmpnings olie på armen. Bruger du det og i hvilken grad eller er du ikke kommet til det endnu?
Jeg kan kun give Mads57 ret. Det er en brutal arm
Jeg må snart få hørt det der Mudwright. Er bare så glad for mine Pass at jeg ikke vil udfordre skæbnen
Ja man skal passe på ikke at udfordre skæbnen med den forstærker. Efter det første lyt (1-2 timer) er også jeg ret begejstret for lyden eller måske mere den manglende lyd, hvis du forstår pointen
Men problemet er vel ikke så stort. Hvis den en god, og du kan nøjes med en, så kan du vel stort set bytte lige over med dine pass, så udgiften er jo til at overse.
Som du kan se, er jeg også ret begejstret for den 4point arm, men der mangler stadig en del finjusteringer/eksperimenter for at vride det sidste ud af systemet. Jeg har kommet dæmpeolie i karrene og har også sænket 'stængerne' ganske lidt ned i olien, men jeg har ikke lavet nogen særlig lyttetest af det. Og hvad fand.. gør det system egentlig? Jeg kan læse mig til, at det ene system dæmper horisontalt og det andet vertikalt. Hvad betyder det så i forhold til lyden?
Det næste jeg skal have testet lidt mere er VTA. Jeg kan jo finjustere - åbenbart også mens jeg spiller, så det må prøves. Men hvordan? Jeg har aldrig haft en arm, der kunne justeres på så mange parametre, så jeg er lidt forvirret med hensyn til, hvordan jeg får det optimale ud af systemet. Hvis vi nu i første omgang holder os til VTA, hvordan gør jeg så rent praktisk?
Jeg har selvfølgelig tjekket diverse vejledninger lidt. Et bud går på at tage en høj VTA, lytte, derefter tage en meget lav VTA, lytte...Herefter testes midterpuntet, og det bestemmes, om dette punkt er et nyt højt eller et nyt lavt punkt. Sådan fortsætter man så, til 'man er færdig'. Er det sådan, man gør? Hvis...hvad kan man så bruge af musik til testen og hvad skal man lytte efter?