Finlytteren skrev:Jeg går (eller rettere sidder) og drømmer om en anden pladespiller...
Rent faktisk har min Clearaudio Emotion irriteret mig lige siden jeg købte den. Der er så lidt spillerum mellem motor og plint, at der ikke skal skubbes ret meget til motoren før den rører ved plinten med motorbrum til følge. Og tænd-/slukkontakten er placeret på siden af motoren, så man skal denondenlyneme passe på ikke at skubbe til motoren når den tændes/slukkes. Ikke skide smart udtænkt af de ellers velovervejede tyskere!
Jeg har kigget lidt på den nye Clarify arm, men har ikke lagt mig fast på en pladespillermodel. Det kunne fx være så forskellige modeller som Ambient eller Solution.
Hvis nogen ser en brugt udgave af disse udgåede modeller, er I meget velkomne til at smide et link!
Af nye modeller kunne Innovation måske være interessant...
JOHN DO skrev:Finlytteren skrev:Jamen sådan en Lada ER da en skodbil, men den kan nu noget i terræn, som kun deciderede offroadere kan være med på. Men sammenlignet med fx Land Rover og Range Rover får den ikke et ben til jorden nogen som helst steder...[/quote
den lyse lyd min ny pick-up havde som jeg nævnt forleden forsvinder mere og mere efter den for lov til at spiller flere og flere timer, vel og mærket uden det går ud over de positive jeg også skrev om....
den brum jeg nævnte har jeg faktisk også fået væk efter jeg har prøvet lidt forskellige ting.....
jeg bliver også mere og mere overrasket over at flere på forskellige forum's skriver de bedst kan li 103'er... om det er sandt og om jeg selv er enig har jeg ikke nogen forudsætning har jeg ikke nogen mening om da jeg ikke har hørt det....
men alligevel sjovt at læse....
Mr.Avantgarde skrev:JOHN DO skrev:Finlytteren skrev:Jamen sådan en Lada ER da en skodbil, men den kan nu noget i terræn, som kun deciderede offroadere kan være med på. Men sammenlignet med fx Land Rover og Range Rover får den ikke et ben til jorden nogen som helst steder...[/quote
den lyse lyd min ny pick-up havde som jeg nævnt forleden forsvinder mere og mere efter den for lov til at spiller flere og flere timer, vel og mærket uden det går ud over de positive jeg også skrev om....
den brum jeg nævnte har jeg faktisk også fået væk efter jeg har prøvet lidt forskellige ting.....
jeg bliver også mere og mere overrasket over at flere på forskellige forum's skriver de bedst kan li 103'er... om det er sandt og om jeg selv er enig har jeg ikke nogen forudsætning har jeg ikke nogen mening om da jeg ikke har hørt det....
men alligevel sjovt at læse....
folk får den opdateret via f.x soundsmith. Og tænder helt af. Men jeg tror nu nok jeg kan finde noget bedre. F.eks. en Lyra Atlas, en Benz topmodel, koetsu og endda VDH...hvis pris ikke er et issue. På den anden side besidder denon 103 noget organisk over sig som andre - også de nævnte - kan have svært ved. Så...alt afhænger jo af ørerne , der lytter
music4life skrev:Finlytteren skrev:Jeg går (eller rettere sidder) og drømmer om en anden pladespiller...
Rent faktisk har min Clearaudio Emotion irriteret mig lige siden jeg købte den. Der er så lidt spillerum mellem motor og plint, at der ikke skal skubbes ret meget til motoren før den rører ved plinten med motorbrum til følge. Og tænd-/slukkontakten er placeret på siden af motoren, så man skal denondenlyneme passe på ikke at skubbe til motoren når den tændes/slukkes. Ikke skide smart udtænkt af de ellers velovervejede tyskere!
Jeg har kigget lidt på den nye Clarify arm, men har ikke lagt mig fast på en pladespillermodel. Det kunne fx være så forskellige modeller som Ambient eller Solution.
Hvis nogen ser en brugt udgave af disse udgåede modeller, er I meget velkomne til at smide et link!
Af nye modeller kunne Innovation måske være interessant...
Synes du at din clearaudio pladespiller er et mesterstykke lydmæssigt. ?
Havde selv sådan en Emotion pladespiller med satisfy tonearm. Det er da den mest kolde og analytiske pladespiller! føj
Men den er da flot
Finlytteren skrev:music4life skrev:Finlytteren skrev:Jeg går (eller rettere sidder) og drømmer om en anden pladespiller...
Rent faktisk har min Clearaudio Emotion irriteret mig lige siden jeg købte den. Der er så lidt spillerum mellem motor og plint, at der ikke skal skubbes ret meget til motoren før den rører ved plinten med motorbrum til følge. Og tænd-/slukkontakten er placeret på siden af motoren, så man skal denondenlyneme passe på ikke at skubbe til motoren når den tændes/slukkes. Ikke skide smart udtænkt af de ellers velovervejede tyskere!
Jeg har kigget lidt på den nye Clarify arm, men har ikke lagt mig fast på en pladespillermodel. Det kunne fx være så forskellige modeller som Ambient eller Solution.
Hvis nogen ser en brugt udgave af disse udgåede modeller, er I meget velkomne til at smide et link!
Af nye modeller kunne Innovation måske være interessant...
Synes du at din clearaudio pladespiller er et mesterstykke lydmæssigt. ?
Havde selv sådan en Emotion pladespiller med satisfy tonearm. Det er da den mest kolde og analytiske pladespiller! føj
Men den er da flot
Der er da aldrig nogen som har beskyldt mit setup for at være koldt og analytisk. Så det kommer nok an på hvad den kombineres med.
Det er det betjeningsmæssige jeg ikke er tilfreds med ved den.
Hvilken PU havde du på, Claus? Og hvad spillede du ellers på dengang?
Finlytteren skrev:Der skal jo også være plads til sladder om andet end HiFi her i sladderspalten...
Så derfor vil jeg da lige snakke biløkonomi idag!
Det er nu muligt at få superøkonomiske biler, som også godt kan flytte sig. Bilproducenterne har i mange år fokuseret på at optimere turbo-diesel og derfor har udviklingen af benzinmotorer stået stille i årevis. Men nu har producenterne heldigvis taget sig sammen og er begyndt at optimere på benzinmotorerne. Dejligt!
Kig eksempelvis på Ford som har udviklet en ny 3-cylindret turbo-benziner på 1,0 liter. Den fås eksempelvis i en Fiesta med op til 125 Hk. Det kan sende en lille tredørs Fiesta fra 0-100 på 8,7 sek. Og så koster den 290 kroner halvårligt i afgift og kan køre 23,3 km/l i gennemsnit.
Med mit lave kørselsbehov vil det give en samlet besparelse på ca. 8.000 om året i forhold til min gamle hatchback.
VW er også kommet langt med udviklingen. Man kan nu få en 1,4 liters turbo-benziner som også kun koster 290 kroner halvårligt i afgift. Den fås bl.a. i den nye Polo BlueGT som kan rykke fra 0-100 på 7,9 sekund og kører næsten lige så langt på literen som ovenstående Fiesta.
Så har man planer om at beholde bilen i årevis, kan det næsten ikke gå at beholde den gamle "benzinsluger". På 10 år vil jeg eksempelvis spare 80.000 i afgift og benzin. Det kan jo næsten betale afskrivningen...
Og med større kørselsbehov end mit (ca. 12.000 km/år) vil man bare spare endnu mere!
Hutelihut!
JOHN DO skrev:Finlytteren skrev:Der skal jo også være plads til sladder om andet end HiFi her i sladderspalten...
Så derfor vil jeg da lige snakke biløkonomi idag!
hej finlytter
nu står min øverste etage nok i tomgang eller helt " motorstop " hvad har den bilsnak med hifi at gøre.... du må gerne drille hvis jeg er for "dum " nu men kæden er lige hoppet af her
Finlytteren skrev:JOHN DO skrev:Finlytteren skrev:Der skal jo også være plads til sladder om andet end HiFi her i sladderspalten...
Så derfor vil jeg da lige snakke biløkonomi idag!
hej finlytter
nu står min øverste etage nok i tomgang eller helt " motorstop " hvad har den bilsnak med hifi at gøre.... du må gerne drille hvis jeg er for "dum " nu men kæden er lige hoppet af her
Det har INTET med hifi at gøre, da jeg har valgt at se HELT bort fra anlægget i bilerne...
Men det er en sladderspalte hehe... Og ikke nødvendigvis kun en HiFi-sladderspalte. Så derfor startede jeg indlægget med de to sætninger som jeg har beholdt fra mit oprindelige indlæg...
Og den største del af HiFi-freaks er mænd - ligesom den største del af bil-entusiaster. Så mon ikke der skulle være andre end mig som interesserer sig for begge dele. Bil-entusiaster kan vel også være Nerds...
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst