David skrev:Den er da bare så afsindig grim!
Nu har jeg ikke hørt Amati Homage og Stradivardi, men ellers er Guaneri Homage, den eneste Sonus Faber højttaler der kan bruges til noget, eller der er værd at høre på. Nogle af de små stander-udgaver er måske lettere charmerende, hvis man ikke er interesseret i hi-fi, men indretning af hjemmet, ellers er jeg stået af.
Cremona-serien er decideret forfærdelig, og generelt vil jeg sige, at deres gulvhøjttalere er fuldstændig ubrugelige, i hvert fald dem jeg har hørt.
David skrev:Den er da bare så afsindig grim!
Nu har jeg ikke hørt Amati Homage og Stradivardi, men ellers er Guaneri Homage, den eneste Sonus Faber højttaler der kan bruges til noget, eller der er værd at høre på. Nogle af de små stander-udgaver er måske lettere charmerende, hvis man ikke er interesseret i hi-fi, men indretning af hjemmet, ellers er jeg stået af.
Cremona-serien er decideret forfærdelig, og generelt vil jeg sige, at deres gulvhøjttalere er fuldstændig ubrugelige, i hvert fald dem jeg har hørt.
Ja, det virker unægteligt som hårde udmeldinger, som heller ikke stemmer særlig godt overens med virkelighedens verden.
På den anden side illustrerer det med al tydelighed hvor forskelligt vi prioriterer i vores lyd, og hvor farligt det er at tage patent på sandheden og definere hvad der er det rigtige og forkerte på andres vegne.
Du ser faktisk ikke nogen af klubbens medlemmer gå ud så aggresivt som her og fordømme andres valg eller holdninger. Du har selvfølgelig ret til at mene hvad du gør, men jeg synes faktisk det virker lidt ufint....
sorthvid skrev:Hvad?
Jeg kan ikke mindes jeg har udtalt mig teoretisk om hvordan en SF lyder, en som jeg aldrig har lagt øre til.
Det er simpelthen ikke rigtigt.
Har kun udtalt mig om dem jeg selv har ejet: Minima, Signum og EA2.
Og jo, så har jeg hørt Cremona og Grand Piano ved en demo. Og de ny Domus på messen i Odense. Og dér vil jeg tilstå at det ikke liiige var min smag, det var noget tyndt, men det kan have været opstillingen, som lod meget tilbage at ønske.
sorthvid skrev:Det eneste jeg finder interesssant ved SF, er at der er nogle selvoptagede danskere, som har lavet en lille klub om SF. Det synes jeg er underligt. Højttalerne som sådan, er jeg ikke interesseret i længere, det er kun lidt sjovt engang imellem at høre dem, og så se på prisskiltene. Sammenhængen mellem lyd og pris kan jeg bare ikke få øje på! <br /><br />Så jeg kan osse se det komiske i det.<br /><br />Det er nu ellers et stykke tid siden I har været ude og fortælle Gud og hver mand om SFs lyksaligheder. Er der blevet for kedeligt på SF-siden hvor alle synes det samme? Hvordan er det så, til gengæld, at møde en David, som synes alt SF på nær een, er fuldstændig ubrugeligt? Det må være noget af en kold omgang, i forhold til enighedskulturen I er vant til.<br /><br />Og så SHRAS, det var faktisk dig som startede op denne gang, med at nævne mit navn, i et svar til David. Du ku bare have ladet være!
<br /><br />Ja det er jeg fuldt klar over, jeg ved nøjagtig hvad de koster. Pris forskellen er ikke særlig stor når man køber mange nok, du sammenligner nok med de priser man giver for et par her i dk nede i den lokale lyd pusher for 2, det ændre sig skræmmende drastisk hvis man handler direkte og køber en ordentlig spand af dem, hvilket man må formode sf, krell og audio physics gør. Hvor imod prisen på en xt25 kun falder en smule. Så det er bestemt ikke derfor man vælger og bruge xt'en fremfor r29 i højttalere i 100kilo klassen, der ville være meget bedre områder og spare meget mere uden en eneste ville opdage det.<br /><br />Efter min mening ville man kun vælge og bruge r29 for synsskyld og fordi der står 'skanspeak' på den, og det sælger, lige som sliced cone enheder fra samme afdeling er det eneste der sælger for tiden(de er så tilgengæld noget værd). Jeg har til gode og høre en ht hvor r29 kommer til sin ret og lever op til sit ry, men jeg er åben for forslag? spænde bliver det når dens afløser aircirc kommer i produktion, den bliver god ud fra dataene og bedømme og prisen bliver tilsyneladende lavere for almene folk, men den er en helt anden snak .<br /><br />nej, men der er mange måder og gøre det på.Rytmik skrev:HejPer <br />Er du bekendt med pris forskellen på xt25 fra Vifa og R29 fra Scanspeak? <br /><br />Og hvor meget en så stor prisforskel får af betydning på prisen i slutleddet - altså hos forbrugeren? <br /><br />Når du så skriver at man nødvendigvis må lave en korrektion, hvad er det så specefikt du mener? Er det for baffeldrop? eller hur? Uddyb det.<br /><br />Mvh
Ku godt tænke mig at vide hvofor gamut L7 så fungere i dit rum når cremonae ikke gør?
Gamuterne er jo en temeligt meget større højtaler.
Overvejer selv Cremonaen meget kraftigt med mit rum er så kun 16kvm
mvh
<br /><br /><br />Du er direkte dum at høre på .<br /><br />David skrev:<DIV>Jeg vil da hellere end gerne uddybe, for hvis det kan afholde flere hifi-interesserede fra at købe Sonus Faber, så er min dag blevet en tand bedre. Tøffelhelte og indretningsinteresserede bør se den anden vej, de er alligevel fortabte. So here goes...</DIV><DIV> </DIV><DIV>Først, vil jeg starte med at sige, at jeg kun tager udgangspunkt i lyden fra højttalerne, de har alle (med undtagelse af Cremona serien, hvis finish på træet får en til at gribe efter brækspanden) en utrolig lækker finish - Guf for den analfikserede kvalitetsjunkie.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Ud over denne nye rædsel, synes jeg også Extrema er pisse grim, den ser alt for klodset ud.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Lydmæssigt synes jeg generelt at Sonus fabers standerhøjttalere er nogle hystader, hviket man ikke behøver at kunne høre, for at lægge mærke til, selv hunde løber hylende bort. Man går åbenlyst efter en "konstrueret" lyd, som skal lyde eksklusiv og åben, det er altså ikke hi-fi man går efter, men underholdning, ligesom så mange andre, herunder Vienna, Martin Logans hybrid udgaver, Linn, Shahinian, osv. Det er her jeg står af. De er nogle værre skrighalse men kan i det rigtige system, lyde vidunderlige på stille kammermusak med få instrumenter og en ikke alt for lys kvinde stemme. Desværre lyder de alligevel som om håndbremsen er trukket, på en underlig lam måde - musikerne lyder dovne og uoplagte. Som jeg siger til min kammerat, som har Guarneri Homage: "Det er en snakkehøjttaler" - de er fine til radioavisen, ellers siger jeg pas...</DIV><DIV> </DIV><DIV>Gulvhøjttalerne er faktisk dårligere, dette baseret på lytteindtryk fra Cremona og Grand piano. De spiller noget af det dårligste basrefleks-bas på denne planet, ikke engang Eltax, Dantax og Baze bør skamme sig ved sammenligning. Selv med 600 watt i røven, kan de lyde uoplagte og søvnige.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Jeg mangler endnu at høre en Sonus faber højttaler, der kan spille rock overbevisende.</DIV><DIV> </DIV><DIV>En god højttaler spiller godt på de fleste anlæg anlæg, det er ikke tilfældet med Sonus faber, heller ikke Guarneri Homage, som jeg rent faktisk godt kan lide. En god højttaler kan også spille alt musik, det kan en Sonus faber heller ikke gøre overbeviende.</DIV><DIV> </DIV><DIV>De lyder ligesom Pathos' forstærkere, hvilket absolut heller ikke er min kop the.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Håber det var svar nok.</DIV>
harmonic skrev:<br /><br /><br />Du er direkte dum at høre på .<br /><br />David skrev:<DIV>Jeg vil da hellere end gerne uddybe, for hvis det kan afholde flere hifi-interesserede fra at købe Sonus Faber, så er min dag blevet en tand bedre. Tøffelhelte og indretningsinteresserede bør se den anden vej, de er alligevel fortabte. So here goes...</DIV><DIV> </DIV><DIV>Først, vil jeg starte med at sige, at jeg kun tager udgangspunkt i lyden fra højttalerne, de har alle (med undtagelse af Cremona serien, hvis finish på træet får en til at gribe efter brækspanden) en utrolig lækker finish - Guf for den analfikserede kvalitetsjunkie.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Ud over denne nye rædsel, synes jeg også Extrema er pisse grim, den ser alt for klodset ud.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Lydmæssigt synes jeg generelt at Sonus fabers standerhøjttalere er nogle hystader, hviket man ikke behøver at kunne høre, for at lægge mærke til, selv hunde løber hylende bort. Man går åbenlyst efter en "konstrueret" lyd, som skal lyde eksklusiv og åben, det er altså ikke hi-fi man går efter, men underholdning, ligesom så mange andre, herunder Vienna, Martin Logans hybrid udgaver, Linn, Shahinian, osv. Det er her jeg står af. De er nogle værre skrighalse men kan i det rigtige system, lyde vidunderlige på stille kammermusak med få instrumenter og en ikke alt for lys kvinde stemme. Desværre lyder de alligevel som om håndbremsen er trukket, på en underlig lam måde - musikerne lyder dovne og uoplagte. Som jeg siger til min kammerat, som har Guarneri Homage: "Det er en snakkehøjttaler" - de er fine til radioavisen, ellers siger jeg pas...</DIV><DIV> </DIV><DIV>Gulvhøjttalerne er faktisk dårligere, dette baseret på lytteindtryk fra Cremona og Grand piano. De spiller noget af det dårligste basrefleks-bas på denne planet, ikke engang Eltax, Dantax og Baze bør skamme sig ved sammenligning. Selv med 600 watt i røven, kan de lyde uoplagte og søvnige.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Jeg mangler endnu at høre en Sonus faber højttaler, der kan spille rock overbevisende.</DIV><DIV> </DIV><DIV>En god højttaler spiller godt på de fleste anlæg anlæg, det er ikke tilfældet med Sonus faber, heller ikke Guarneri Homage, som jeg rent faktisk godt kan lide. En god højttaler kan også spille alt musik, det kan en Sonus faber heller ikke gøre overbeviende.</DIV><DIV> </DIV><DIV>De lyder ligesom Pathos' forstærkere, hvilket absolut heller ikke er min kop the.</DIV><DIV> </DIV><DIV>Håber det var svar nok.</DIV>
Nu har jeg lagt mærke til andre af dine temligt primitive indlæg på dette site .
Tror du ik du sku få dig et liv istedet for at spile folks tid med at hælde sådan noget usandt bræk ud
Sonus faber højtaler er nogle af de mest elskede konstruktioner i denne brance sådan er det bare.
At du så ik lige syntes er de hit er sådan set cool nok.
men sådan som du arkumentere siger mere om dig end sonus faber højtalere.
Ved du hvad, jeg elsker også dig, men hold dig nu til tråden, skatter...
Hvis du mener, at jeg lukker usandt bræk ud, så må du jo forklare, hvad du mener, af det jeg siger, der er usandt bræk, samt argumentere (læs: arkumentere) for, hvorfor du mener det er usandt bræk. Jeg venter spændt, honey...
Nu skal jeg give dig et eksempel. Jeg er eksempelvis uenig med dig i, at Sonus faber er elsket for sine konstruktioner, såfremt du mener lydmæssigt. Jeg mener, at de er elsket pga. deres design, finish og sublime kvalitetsintryk. Lakeret ædeltræ og nappa ser skidelækkert ud. Se hvis du er uenig i den påstand, så må du forklare hvorfor, og endnu bedre, uddybe hvad du generelt mener om Sonus fabers højttalere og deres lyd.
Jeg blev bedt om at forklare, hvorfor jeg mener det, jeg gør om Sonus Faber. Det har jeg gjort. At du ikke kan lide min måde at argumentere (læs: arkumentere), er dit problem. Så medmindre du har noget at bidrage med til tråden, har jeg kun en ting til at sige til dig:
Flet næbbet!!!
(ellers ringer jeg til din mor og siger, at du driller)
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster