kibri skrev:
Mon vores næste projekt bliver 12 aluminiumsenheder i betonkabinetter?
så skal i vist ha' ny stander
sorthvid skrev:Det er virkelig svært at svare præcist og rigtigt på spørgsmålet om hvordan L - i givet fald - sørger for at få sine HTere til at kunne nogle af de samme ting gennem årene. Ingen ved det rigtigt. Jo msåke visse folk i L-organisationen, men de må nok ikke udtale sig og gør de er man nok ret sikker på at få serveret endnu en fed spin-historie.
Mit GÆT er, baseret på læsning her og der, at de har en reference eller to i udviklingsrummet og at enhver ny HT skal kunne performe visse parametre som den. Det kunne være ting som rytme/timing. Og det at de altid kan stå plankt op ad en væg og stadig spille fint. Og de står urokkeligt fast. At de som regel har en god effektivitet, at de spiller friskt og ikke er kedelige at høre på. Jeg tror L hellere vil have/lave en HT med fejl ( hidsig diskant, intet persepktiv eksempelvis) end de vil lave en der er kedelig og ikke kan finde rytmen.
Der er dog ingen tvivl om at ældre L-HTere lyder anderledes end de nye. Man kan jo ikke bare som lytter filtrere noget fra når man lytter. En ældre Sara har et godt drive i basregionen men er totalt håbløs til bare det mindste perspektiv/præsentation på tværs for slet ikke at tale om dybde. Men den er fænomenal hyggelig og sjov at høre på. En Kaber er tæt på at være kedelig - måske deres eneste off-typical-production - og fik derfor ikke ufortjent tilnavnet Gaber.
Jeg har på en hjemmeside engang læst at L´s lyd ændrede sig alt efter hvilken person der ledede deres udviklingsafdeling. Der skete bevisligt noget da Kaber og senere Keilidh kom til. Det var et stort spring fra de andre modeller som netop Sara, Kan (1) og K1000, deres kæmpemonitor. Skiftet var begrundet i skift i leder af afdelingen. Og da han gik, kom en ny til og design og lydbillede ændrede sig igen.
Har også læst at MDF ikke bare er godt at bygge HTere af. Ressonanser rykker opad i fht spånplade og det er ikke så nemt at styre deroppe. Spån lyder bedre, resonanser i det lavere område er mere rare at høre på.
En anden fabrikant som er måske mere interessant at iagttage over tid er Naim. Altså deres højtalere. Lyden fra en Naim er altid Naimllyd. Se sådan en, løft den, bank på den og du er klar over du står med et koncept der er tussegammelt. Men den spiller som bare fanden! Og den koster lidt boks tillige. Men der er ikke noget med raketviden i ophæng, membranvandring, fancy løsninger hist og her, men udelukkende gode og gennemprøvede teorier og praksis bag den. Eksempelvis seperate bas- og mellemtonekabinetter, let kabinet, enheder ophængt så de ikke ressonerer med kabinettet, afkobling fra gulv. (Nogle ting som importøren Klifoth i nogen grad har overført på sine Audiovector)!
kibri skrev:
Hvorfor skal højttalere være dyre? Jamen, skal de det?? NEJ! - den dygtige designer kan selv med de billigste enheder og masser af tålmodighed, skabe noget der spiller langt mere musik end man troede muligt.
Hvorfor skal hele budgetttet bruges? - både som udvikler og som kunde? Den rigtige løsning er måske 3000.- billigere, men er ikke velanskrevet, ser billig ud eller har bare ikke navnet!
Hvem bliver snydt?
Jean M Jarre skrev:Linn ingeniøren sidder opgivende på sin plads.
Mine evner strækker ikke længere end det her, jeg ved det ikke lyder godt og målingerne er helt håbløse, men jeg kan ikke mere, det er forfærdeligt det jeg har lavet, jeg kan simpelthen ikke lave bedre HT.
Den smarte marketings mand siger, du siger at vores HT ikke lyder godt og ikke måler godt Hmmmm.
Jeg får en ide, for det første sætter vi en alt for høj pris i forhold til produktet, så kunderne de er godt ( hehehehe ), derefter opfinder vi da bare en filosofi som går at vores HT lyder godt ( Tunedem ).
Vi kalder det Tunedem, vi siger folk lytter forkert, og fortæller dem så hvordan de skal lytte, alle de dårlige egenskaber vores HT har siger vi er det gode, og at det er de andre der er forkerte på den, på den måde kan vi sælge HT der er billige at producere, lyder dårligt og målerdårligt rigtig, rigtig dyrt.
Så tør dine øjne og spis din kiks, nu har jeg jo løst dit problem
Jonas Bojer skrev:
Jeg er helt enig hvorfor skal en højtaler være dyr ?
Jeg har oftes oplevet at små gode højtalere spiller bedst i almindelige stuer og rum. De store højtalere dur bare ikke til musik de kan kun larme. Jeg ville gerne se hvad tid og almindelige mellemklasse enhedder kan præstere hvis de får en optimal kasse at spille i der står fast med kæmpe fødder.
Skal vi lave en sammen ?
Hilsen Jonas Bojer
Nørd skrev:Jonas Bojer skrev:
Jeg er helt enig hvorfor skal en højtaler være dyr ?
Jeg har oftes oplevet at små gode højtalere spiller bedst i almindelige stuer og rum. De store højtalere dur bare ikke til musik de kan kun larme. Jeg ville gerne se hvad tid og almindelige mellemklasse enhedder kan præstere hvis de får en optimal kasse at spille i der står fast med kæmpe fødder.
Skal vi lave en sammen ?
Hilsen Jonas Bojer
Sådan en er lavet - lige undtagen fødderne.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... =3729&PN=3
Hilsen
Nørd
Nørd skrev:Jonas Bojer skrev:dur ikke væk.... den kasse har alt for mange problemer ;O)
Hilsen Jonas Bojer
???????????
Hilsen
Nørd
3DX skrev:Genesis. Calling all stations. CD.
Faktisk ulidelig at spille =P
kibri skrev:3DX skrev:
Genesis. Calling all stations. CD.
Faktisk ulidelig at spille =P
Hej 3DX...
Nu er det lykkedes mig at låne denne CD.
For at der er tale om samme:
GENCD6 Virgin, Printet in Holland. 7243 8 44607 2 3.
Den spinner lige nu. Vil godt give dig ret i, at det ikke er den bedste skive jeg har hørt - meget produceret. Nok mere sjovt end godt.troede lige det var mig
Men er det så galt?næ. jaaa. jooo... lidt syntes jeg.
Lad mig gætte på at du mener de øvre oktaver "hænger" længe i rummet og ikke rigtig vil gøre sig fri. De presser sig på og det bliver bare værre og værre jo højere du skruer op. Det hele lyder presset og guitarsolierne gør det ikke bedre?kunne ikke selv beskrive det bedre det er bare sådan lidt R iriterende at hører på.
Er der et bestemt nummer, hvor det er rigtig slemt?nummer et som ellers er fedt hit. lige efter bogen osv. men bare rent teknisk helt i skoven
Ved godt det kan blive en samtale om, i hvor stor grad vi oplever det hver især, men lad os prøve. Det letter muligvis forståelsen hos hveranden?!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster