lydarne skrev:Det er åbenbart også nemt at rose dem, det må i så fald så også være fordi man ikke ved eller har hørt bedre.
Audioheaven Danmark skrev:pladder. Skal bare parres rigtigt.
wildstyle skrev:Audioheaven Danmark skrev:pladder. Skal bare parres rigtigt.
Det var da et flabet svar.
Det er meget muligt at Accuton's enheder anvendes i meget dyre og eksklusive højttalere, men det betyder trods alt stadig ikke, at vi alle synes de er guds gave til hifi. Hvorfor har du så travlt med at belære alle andre om, hvad de skal kunne li' og ikke li'? Acceptér at vi har forskellige præferencer og holdninger til hvad god lyd er, i stedet for hårdnakket at påstå, at man bare ikke har hørt den rigtige kombination og at ens mening er noget "pladder".
lars37 skrev:Audiaz har jeg f.eks hørt i et stort rum i Odense. Spillede rent og detaljeret.
Encore skrev:lars37 skrev:Audiaz har jeg f.eks hørt i et stort rum i Odense. Spillede rent og detaljeret.
Kan jo have meget at gøre med den elektronik der er spændt bag ved. Og pris er ikke nødvendigvis en rettesnor her. Jeg smed for nylig min ene tilbageværende Pathos Classic One-forstærker på igen og måtte igen konkludere at den spiller musik for alle pengene. Hvorimod jeg har haft langt dyrere forstærkere forbi som spillede teknisk mere korrekt, men uden liv i musikken.
lars37 skrev:wildstyle skrev:lars37 skrev:Hvorfor ikke bare gå tilbage til Ascendant, som efter min opfattelse er en ren vinder. En musikformidler i verdensklasse (den bruger heldigvis ikke de rædselsfulde tyske Accuton keramikenheder) - det bliver ikke meget bedre uanset pris.
Lars
Sjovt som vi opfatter hvad vi hører så forskelligt. Jeg har selv haft et sæt Ascendant, men jeg synes man strammer den, når man kalder den en "musikformidler i verdensklasse". Bevares, den har helt bestemt nogle gode kvaliteter, men den er for uengageret til at få ovenstående titel.
Jeg deler dog din aversion overfor keramiske enheder, de er generelt heller ikke min kop the.
Ascendant skal have superelektronik spændt foran for virkelig at synge...
lars37 skrev:Helt enig. Men grejet fejlede ikke noget - og den lyd, der kom ud var sikkert helt tilsigtet. Det spillede som sagt både meget rent og analytisk. Hørte samme dag en næsten tilsvarende højttaler fra en anden producent med keramiske accuton enheder. Der var oplevelsen fuldstændig den samme. Enhederne i en højttaler betyder åbenbart utrolig meget for den endelige lyd.
Audioheaven Danmark skrev:Det var Bel Canto DAC3 og en YBA passion 100 integre.
Vi lyttet også på min Pass int 30. Den passet ikke til Birds. Men den passet så til gengæld rigtig godt på Leonora fra verity.
Birds er spækket med keramiske enheder og diamant diskant. Og trods det. Var der ikke skyggen af kold klinisk lyd. Tværtimod. Det var varmt, fyldigt og Extrem velopløst og med en suveræn dynamik.
Den lille int yba passet bedre til en unavngivet forstærker sæt til 200.000kr. Desværre findes den lille Passion 100 ikke mere.
Ear rør passet også suverænt til både Birds og Audiaz samt indra. Laaaaangt bedre end de flest gængse transistorer.
Det handler om at matche.
CPH-R skrev:
"måske lidt benzin- på bålet" men hvis en højttaler, kræver noget ekstraordinært af elektronikken, skulle højttaler konstruktøren, nok lave noget andet end højttaler.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster