nilsvalla skrev:Klokkeblomst
Med basenheder oppe under loftet, får du så ikke eleveret stortromme, for højt op i lydbilledet?
Nej da så ville alle linesource gøre sådan
nilsvalla skrev:Klokkeblomst
Med basenheder oppe under loftet, får du så ikke eleveret stortromme, for højt op i lydbilledet?
Jandk skrev:nilsvalla skrev:Klokkeblomst
Med basenheder oppe under loftet, får du så ikke eleveret stortromme, for højt op i lydbilledet?
Nej da så ville alle linesource gøre sådan
nilsvalla skrev:Jandk skrev:nilsvalla skrev:Klokkeblomst
Med basenheder oppe under loftet, får du så ikke eleveret stortromme, for højt op i lydbilledet?
Nej da så ville alle linesource gøre sådan
Jamen, gør de da ikke det?
nilsvalla skrev:Men Jandk, det skyldes måske, du hører bassen, komme fra et punkt længere tilbage i billedet. Det kan to basser (en over og en under diskantenheder) jo også munde ud i.
Men i såfald, prøv lægge mærke til, om lilletrommeslag stadig kommer fra et punkt bag stortrommen, eller om de rykker foran, tættere på lytter.
Basalt set, er det jo igennem diskanten, man får placeret instrumenterne, i lydbilledet. Og interaktiverer, to subber, bassen til lyde som komme længere inde i lydbilledet, vil højere frekvente instrumenter, såsom lilletrommen, jo lyde som komme foran stortrommen, da de ikke ændre placering af den "højere" bas
nilsvalla skrev:Jeg tænkte vel også mest på de typer med basenheder, både for oven og neden,
og de mindre enheder, midt imellem.
nilsvalla skrev:Jandk.
Det kan godt være, du har ret i, der skal deles højt oppe.
Hvor højt oppe mener du?
Fordelen (jeg syntes jo også der noget positivt) ved, have disse to basser (øverst og nederst), ser jeg som, meget større ht-placeringsvenlighed mht basgengivelse.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst