Mascagni skrev:Øv, der fik du mig
Men jeg har jo forresten heller aldrig påstået at kunne spille lige så højt - jeg har bare sagt at jeg gerne vil bruge bigband musik i min eventuelle test af PA-grejet. Forøvrigt er det ret symptomatisk at du måler kvalitet med antal decibel - hvis decibel måleren står rigtig må det jo være godt...? Jeg kan blot sige at jeg ikke selv bruger samme reference, den indgår kun som ét af mange parametre.Gider du fortælle mig hvor jeg sidestiller lydtryk med kvalitet ? Det var dig selv der bragte udtrykket "naturligt lydtryk", på banen ? Og det var dig selv der sagde at dit anlæg kunne opnå meget høje lydtryk.
Du har stadig ikke fortalt mig, hvilket PA udstyr jeg skal teste op imod mit eget. Fortæl det nu!Hvorfor i alverden skal jeg fortælle dig hvilket PA udstyr du skal teste ? At dømme efter din smag i hifi er det da helt uaktuelt....
Jeg kender en del professionelle musikere, som jeg muligvis kunne låne igennem. En af dem tager faktisk sine musikoptagelser hjem til mig for at bruge det som reference til den sidste finpudsning, før det udgives.
??????
MVH
Bonné
Bonné skrev:Mascagni skrev:Øv, der fik du mig
Men jeg har jo forresten heller aldrig påstået at kunne spille lige så højt - jeg har bare sagt at jeg gerne vil bruge bigband musik i min eventuelle test af PA-grejet. Forøvrigt er det ret symptomatisk at du måler kvalitet med antal decibel - hvis decibel måleren står rigtig må det jo være godt...? Jeg kan blot sige at jeg ikke selv bruger samme reference, den indgår kun som ét af mange parametre.Gider du fortælle mig hvor jeg sidestiller lydtryk med kvalitet ? Det var dig selv der bragte udtrykket "naturligt lydtryk", på banen ? Og det var dig selv der sagde at dit anlæg kunne opnå meget høje lydtryk.
Du har stadig ikke fortalt mig, hvilket PA udstyr jeg skal teste op imod mit eget. Fortæl det nu!Hvorfor i alverden skal jeg fortælle dig hvilket PA udstyr du skal teste ? At dømme efter din smag i hifi er det da helt uaktuelt....
Jeg kender en del professionelle musikere, som jeg muligvis kunne låne igennem. En af dem tager faktisk sine musikoptagelser hjem til mig for at bruge det som reference til den sidste finpudsning, før det udgives.??????
MVH
Bonné
Spencer skrev:
Lidt for delfiner
Om det så lokker delfiner til, eller skræmmer dem væk, ved jeg ikke.
Men de er lidt feminine. Her er the real thing:
http://www.labgruppen.com/default.asp?id=9088
MVH
Bonné
Mascagni skrev:Bonne. Det var ikke for at fornærme dig, men jeg forstår ærligt talt ikke altid det du skriver, eller hvor du vil hen med dine udsagn. Lad os bare lade den ligge, jeg tror trods alt vi har mere til fælles end det der skiller os ad Jeg forsøgte bare at bringe en ny dimension ind i debatten, nemlig akustisk musik, men det var nok lidt for optimistisk af mig.
SD. IP-serien ser interessant ud - kunne ikke helt finde 500'eren, men der er en der heller 450, er det den?. Det kunne være spændende at lytte på dem engang og sammenligne med min egen.
Du skal nok læse Bonné's indlæg gennem et " jeg er lydtekniker filter" hvis jeg ellers er korrekt informeret.
Det at bekende sig til akustisk musik ligger nok på linje med det at skrive breve, abonnere på en morgenavis og andre bagstræberiske tilbøjeligheder.
Lab 500 stammer fra samme serie som Lab 1000, det var noget af det første Labgruppen lavede, din forstærker er med andre ord en ældre sag.
Din lyst til at bruge big band som "reference" til hjemmebrug forstår jeg godt, jeg hører vel ca. 80 timers big band musik live på årsbasis, men jeg får aldrig lov til (eller har lyst til) at slæbe det nødvendige membranareal ind i stuen til at det måske kan lade sig gøre ved et realistisk niveau. Det næste spørgsmål er så om et rum på 32m^ kan "bære" et lydtryk på 110-115 dB i lytteposition, jeg tvivler.
Arsenix
arsenix skrev:Det at bekende sig til akustisk musik ligger nok på linje med det at skrive breve, abonnere på en morgenavis og andre bagstræberiske tilbøjeligheder.
den var sgu meget go'!
Ja, jeg indrømmer gerne at jeg er lidt retro og idealistisk på nogle punkter, men omvendt udgør det et meget klart referencepunkt, som jeg nyder godt af i mange sammenhænge, nemlig musikken skal lyde ligesom den gør i virkeligheden - min primære målestok er som bekendt akustiske instrumenter og stemmer. Det er faktisk ret fantastisk, når det går op for en, hvordan en stradivarius violin egentlig lyder; hvad er det som adskiller den fra andre fine violiner, f.eks. en Guarneri, eller en nybygget Yamaha. Eller Jan Garabareks sopran sax: har den sin naturlige varme og udstrakthed i toppen (som instrumentet har i virkeligheden), eller lyder den kold, skarp og snærende?
Ja, det er sådan jeg kan sidde og hygge mig med de kolde vinteraftener, mens der leges med opstilling, kabler og div. rør
3DX skrev:nogen er til LAB andre til Crown
Det lyder lidt som om det er som med hifi, der er lige så mange meninger om hvad der er bedst, dårligst osv
hvilket får mig til at tro at der også inden for PA er skidt og kanel..og så er det nok det sammen som hifi
det hedder bare noget andet
Lige præcist !
Og så er der jo også plads til forskellig smag og behag, plus genre mæssige preferencer. Til forstærkning af akustisk musik vil jeg f.e.k.s. foretrække et godt line array, mens et Turbosound point-source kan være super fedt til rock.
MVH
Bonné
et sæt super fostex t825 aldrig lavet et bedre horn. fåes desværre ikke længere som mange andres af fostexs superenheder .
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster