Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Betaler vi for meget for HI-FI ?

Generel HiFi-debat & til andet, som du ikke kan finde en anden HiFi-kategori til.

Betaler vi for meget for HI-FI ?

Indlægaf Tag » tirs apr 10, 2007 12:44

En lille debat efter PÃ¥ske.

Betaler vi få meget for vores HI-FI, og er meget HIGH-END kun dyre ting unden rigtig god lyd.

Et par Ex.

B&O.

Linn.

Kan i komme på andre ex., hvor i mener at der bliver taget for meget, se i forhold til hvad man få.

MÃ¥ske er HI-FI, meget dyre i Danmark, end andre steder i verden.
Tag
Seniormedlem
 
Indlæg: 954
Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 16:07

Indlægaf Kim Olsen » tirs apr 10, 2007 12:57

tjah.. det kommer vel an på hvad man mener tingene skal koste?

det kommer også an på om man har adgang til produktions/indkøbspriser.


en bekendt der var i pcbranchen overhørte en samtale mellem mig og en forhandler på et tidspunkt, hvor forhandleren snakkede lidt om hvad han mente konkurrenternes produkter koster at fremstille, og hvad indkøbsprisen var for forhandlerne....

han mente at hvis han havde samme avancer kunne han nøjes med at sælge 10 pc'er om året (avancen for ham var også nede i nogle få procent). Han er ikke længere i pc branchen.



Men det behøver ikke at være så svært, selv med "vores" priser er det jo ikke så svært at beregne hvad 4 SS enheder, filterstumper og 40 kg træ + arbejdsløn i x timer (her må en snedker/tømrer lige estimere) og voila, en gennemsnitlig highend højttaler's kostpris (meget forenklet, men også dyrere end virkeligheden).

Samme model kan bruge på 70% af forstærker markedet vil jeg mene.


Det er stærkt forenklet, og der er mange der skiller sig ud.


nu er spørgsmålet så bare om du har lyst til at betale for et navn og et lækkert design + evt. udviklingsomkostninger.

Husk, i et lækkert design betaler du måske lige så meget for en lækker alu kasse som for al indmaden - sjovt når det trods alt er ørene og ikke øjnene man bruger til at lytte med
Sammenlign så med pro produkter, der er møg-grimme og har et grimt navn, men hvor indmaden bliver nød til at kunne holde til ekstreme arbejdsforhold, og du vil finde en indtjening der pludseligt er temmeligt meget lavere.


Eneste producent af Dansk Hifi jeg kender til der har en lige så høj produktionsomkostning som visse pa og pro firmaer er DCA, med de delefilterstumper alene er det godt klaret at de ikke er lukket og slukket, for uden at kende tallene præcis vil jeg tro de tjener 500-1000 kroner per solgt sæt højttaler.
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Brugeravatar
Kim Olsen
Administrator
 
Indlæg: 2576
Tilmeldt: ons okt 19, 2005 19:17
Geografisk sted: The man cave

Indlægaf Per N » tirs apr 10, 2007 13:49

Kim Olsen skrev:Men det behøver ikke at være så svært, selv med "vores" priser er det jo ikke så svært at beregne hvad 4 SS enheder, filterstumper og 40 kg træ + arbejdsløn i x timer (her må en snedker/tømrer lige estimere) og voila, en gennemsnitlig highend højttaler's kostpris (meget forenklet, men også dyrere end virkeligheden).



"vores" priser på skan speak enheder er langt fra "deres" priser hvis bare man skal have et 2 cifret antal i den lave ende, så er det halvpris ved nogen distributører.


Om man betaler for meget? Det vil jeg ikke mene hvis man får det man vil have, så det er vel individuelt.

Jeg synes tilgengæld vi handler  med de forkerte, de sidste 10 Ã¥r har alle egentlig lavet de samme 2½ vejs skan speak højttaler, hvad med vi begyndte og støtte dem der tænker nyt og derved kan skabe en positiv udvikling?

(jeg synes snart ikke der kan koges mere suppe på diverse 2½ vejs højttalere med nordiske enheder)
Der findes kun 10 slags mennesker, dem der forstår binært og dem der ikke gør.
Brugeravatar
Per N
Seniormedlem
 
Indlæg: 530
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 20:05
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf troelsmeister » tirs apr 10, 2007 14:15

Helt ærligt så er problemet at forbrugeren i dag er på jagt efter et livsstils produkt og ikke ude efter den mest optimale lyd.

SÃ¥ snart vi snakker design og livsstil ryger priserne i vejret.

Det betyder at alle producenterne skal levere en 2½-vejs i pæn moderigtig finer da det er det eneste manden kan komme hjem med.

Og at forstærkere er noget som bliver puttet ind i skab i diverse indretnings programmer på TV (DR1 - hjerterum oa.) fordi det ikke er pænt!

Det er lidt morsomt at der aldrig er TV og anlæg i Bo Bedre på trods af at det står i de fleste danske stuer.
A Fanatic is a person who won't change his mind and who won't change the subject - Winston Churchill.
troelsmeister
Moderator
 
Indlæg: 214
Tilmeldt: man okt 31, 2005 14:44
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf harmonic » tirs apr 10, 2007 14:32

Nu er jeg ikke højtaler bygger eller noget ligende
men har hørt højtalere med ringere komponenter spille utroligt meget bedre end højtalere med bedre komponenter  fks gamut l5 vs sonus faber cremona.

Jeg ku ikke hold ud af lytte til gamut l5
diskanten var sepereret fra resten af lydbilled bassen var underligt nok ik lidt udiffineret og lidt buldrende.

Sonus faber cremona spiller med en stemme  noget som jeg ikke har hørt sÃ¥ overbevisende før den er utrolig dynamisk nÃ¥r musikke kræver det og underligt nok  stille og letflydende nÃ¥r musikken er det.

At bygge en højtaler er at lave et kunstværk.

Pointen er at tar man  en højtaler som SF cremona
Som er bygget at franco serblin nok en af de mest respekteret højtalere byggere i nyere tid
han brugte  3 Ã¥r af sit liv pÃ¥  at optimere cremonaens enheder som pÃ¥ det tidspunkt var det som han mente var bedst   og opbygning ved utallige sessioner og tests
men mest med øret da det er det de ser som det vigtigeste.
det er ikke enhedernes kvalitet men hvordan de optimeres til hinanden og det kabinet og porte de skal fungre sammen med der betyder mest .

Cremonaen er som en barn af franco serblin der har brugt tid sved og tåre på at få denne højtaler og dens enheder til spille som et kunstværk.

Og for fanden det kan høres

Det vil jeg godt betale prisen for.

mvh
harmonic
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: fre sep 08, 2006 23:31

Indlægaf Lydcentrum » tirs apr 10, 2007 14:32

"Det er lidt morsomt at der aldrig er TV og anlæg i Bo Bedre på trods af at det står i de fleste danske stuer."

Hehe, ja det er der faktisk. Men jeg tror at hifi-entuisiasten har pakket sit grej væk, fordi han ikke vil have det stjålet.
Ens hjem er jo udsat for tyveri hvis hver man ser det i tv. Der er nogle der ikke kender til dit og mit.

Men for at vende tilbage til sagens kerne, sÃ¥ vil alle have rabat nÃ¥r de handler, ellers køber de det bare pÃ¥ nettet. Men der kan de ikke fÃ¥ det demoet, eller ydet 1. klasses service.
Samtidig bliver nogen folk så vældig sure, når de har købt noget billigt på nettet fra udlandet, og der er noget galt med det, at de så ikke kan få service, fordi man forhandler det.
Magen til dobbeltmoralske mennesker

Så de priser der er på hifi, er skam gode nok her i landet, og de fleste forhandlere giver dog også lidt rabat+ en god service

 
Tidligere Branchemedlem, nu fleksjobber.
Lydcentrum
Seniormedlem
 
Indlæg: 541
Tilmeldt: tors okt 12, 2006 16:39
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Lydcentrum » tirs apr 10, 2007 14:39

harmonic skrev:Nu er jeg ikke højtaler bygger eller noget ligende
men har hørt højtalere med ringere komponenter spille utroligt meget bedre end højtalere med bedre komponenter fks gamut l5 vs sonus faber cremona.

Jeg ku ikke hold ud af lytte til gamut l5
diskanten var sepereret fra resten af lydbilled bassen var underligt nok ik lidt udiffineret og lidt buldrende.

Sonus faber cremona spiller med en stemme noget som jeg ikke har hørt så overbevisende før den er utrolig dynamisk når musikke kræver det og underligt nok stille og letflydende når musikken er det.

At bygge en højtaler er at lave et kunstværk.

Pointen er at tar man en højtaler som SF cremona
Som er bygget at franco serblin nok en af de mest respekteret højtalere byggere i nyere tid
han brugte 3 år af sit liv på at optimere cremonaens enheder som på det tidspunkt var det som han mente var bedst og opbygning ved utallige sessioner og tests
men mest med øret da det er det de ser som det vigtigeste.
det er ikke enhedernes kvalitet men hvordan de optimeres til hinanden og det kabinet og porte de skal fungre sammen med der betyder mest .

Cremonaen er som en barn af franco serblin der har brugt tid sved og tåre på at få denne højtaler og dens enheder til spille som et kunstværk.

Og for fanden det kan høres

Det vil jeg godt betale prisen for.

mvh

Canton Ergo serien har gennemgået en evolutionstid på over 28 år, og de spiller idag bedre end nogensinde. Alt er perfekt matchende til hinanden.

Ang. Cremona, så valgte en tester fra Stereophile, at udskifte den som favorithøjtt. til en Canton Vento 809 DC. Og et sæt koster en trediedel.......

 

 

Tidligere Branchemedlem, nu fleksjobber.
Lydcentrum
Seniormedlem
 
Indlæg: 541
Tilmeldt: tors okt 12, 2006 16:39
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Tag » tirs apr 10, 2007 14:40

De er der, i livstil blade, der stÃ¥r bare Tivoli DAB radio pÃ¥ anlæget  :lol:

Det er er sjovt at se, at bl.a. højtale til indbygning er komme på mode, så de stor anlæg er der, de er bare ikke lige til at se.

Man kan i dag få en stor Hjemmibiograf, der normalt ikke kan ses, før at der bliver trykket på en kontaket, så komme lærre og Pj. ned fra sit gemme i lofte, stuen bliver mærklagt, så man kan godt leve med et stor Hjemmbiograf, men det koste.
Tag
Seniormedlem
 
Indlæg: 954
Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 16:07

Indlægaf harmonic » tirs apr 10, 2007 15:23

Lydcentrum skrev:

harmonic skrev:Nu er jeg ikke højtaler bygger eller noget ligende
men har hørt højtalere med ringere komponenter spille utroligt meget bedre end højtalere med bedre komponenter fks gamut l5 vs sonus faber cremona.

Jeg ku ikke hold ud af lytte til gamut l5
diskanten var sepereret fra resten af lydbilled bassen var underligt nok ik lidt udiffineret og lidt buldrende.

Sonus faber cremona spiller med en stemme noget som jeg ikke har hørt så overbevisende før den er utrolig dynamisk når musikke kræver det og underligt nok stille og letflydende når musikken er det.

At bygge en højtaler er at lave et kunstværk.

Pointen er at tar man en højtaler som SF cremona
Som er bygget at franco serblin nok en af de mest respekteret højtalere byggere i nyere tid
han brugte 3 år af sit liv på at optimere cremonaens enheder som på det tidspunkt var det som han mente var bedst og opbygning ved utallige sessioner og tests
men mest med øret da det er det de ser som det vigtigeste.
det er ikke enhedernes kvalitet men hvordan de optimeres til hinanden og det kabinet og porte de skal fungre sammen med der betyder mest .

Cremonaen er som en barn af franco serblin der har brugt tid sved og tåre på at få denne højtaler og dens enheder til spille som et kunstværk.

Og for fanden det kan høres

Det vil jeg godt betale prisen for.

mvh

Canton Ergo serien har gennemgået en evolutionstid på over 28 år, og de spiller idag bedre end nogensinde. Alt er perfekt matchende til hinanden.

Ang. Cremona, så valgte en tester fra Stereophile, at udskifte den som favorithøjtt. til en Canton Vento 809 DC. Og et sæt koster en trediedel.......

 

Ja og ?

så der de mange andre der har gjordt det modsatte

En ting jeg har lært og der er ALDIRG HØRE PÅ HVAD EN FORHANDLER MENER ER DET BEDSTE .

Det er meget få forhandler jeg har været i kontakt med der var reelle at tale med du er så sandeligt ikke en af dem.

Jeg har en gang oplevet en forhandler der prøvede at sælge mig et supra strøm kabel , og da jeg fortalte han at på mit setup betød det ikke det store blev han ved og ved.
Til sidst måtte jeg forklare ham jeg havde brugt 100.000 på shunyata anaconda vx strømkabler og shunyata hydra 8 + adre forskellinge strømkabler og det gjorde stadig ikke den store forskel på min tact millennium mk3.

Han blev ved

I siger alle det  sammen  og kommer med de sammen latterlige  arkumenter hvorfor.





Det du undligt nok som forhandler glemmer at sige er at vigtigeste led i hifi kæden er sammenspillet mellem højtaler og forstærker.

MÃ¥ske havde canton som sikkert er en ganske udemærket højtalere  mere synagi med anmelderens anlæg og preferencer

Nu ar jeg lige læst anmeldelsen og det er ikke canton der er bedst den lyder bare anderledes hvilke gør dit udsagn endnu mere hult.





Faktisk har jeg aldrig nogensinde hørt nogen tale spicelt godt om canton  som du sÃ¥ sjovt nok ogsÃ¥ fohandler og derfor manisk skal sige er bedst.


GÃ¥ ind pÃ¥ audiogon og se hvad folk siger om sonus faber cremona og bag efter om canton    her kan man snakke om sort hvid forskel.

Utroligt at du som forhandler tror at en som mig er så blank at jeg ikke kan gennemskue dit latterlige salgs arkument for at bruge min penge netop hos dig.


Har du overhovdet hørt en sonus faber cremona ved siden af en canton højtaler?

Man kan ikke bruge anmeldelser til ret meget   det ved de der har prøvet at købe ud fra det.




hilsen


Senest rettet af harmonic tirs apr 10, 2007 15:47, rettet i alt 1 gang.
harmonic
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: fre sep 08, 2006 23:31

Indlægaf Lydcentrum » tirs apr 10, 2007 15:46

harmonic skrev:
Lydcentrum skrev:

harmonic skrev:Nu er jeg ikke højtaler bygger eller noget ligende
men har hørt højtalere med ringere komponenter spille utroligt meget bedre end højtalere med bedre komponenter fks gamut l5 vs sonus faber cremona.

Jeg ku ikke hold ud af lytte til gamut l5
diskanten var sepereret fra resten af lydbilled bassen var underligt nok ik lidt udiffineret og lidt buldrende.

Sonus faber cremona spiller med en stemme noget som jeg ikke har hørt så overbevisende før den er utrolig dynamisk når musikke kræver det og underligt nok stille og letflydende når musikken er det.

At bygge en højtaler er at lave et kunstværk.

Pointen er at tar man en højtaler som SF cremona
Som er bygget at franco serblin nok en af de mest respekteret højtalere byggere i nyere tid
han brugte 3 år af sit liv på at optimere cremonaens enheder som på det tidspunkt var det som han mente var bedst og opbygning ved utallige sessioner og tests
men mest med øret da det er det de ser som det vigtigeste.
det er ikke enhedernes kvalitet men hvordan de optimeres til hinanden og det kabinet og porte de skal fungre sammen med der betyder mest .

Cremonaen er som en barn af franco serblin der har brugt tid sved og tåre på at få denne højtaler og dens enheder til spille som et kunstværk.

Og for fanden det kan høres

Det vil jeg godt betale prisen for.

mvh

Canton Ergo serien har gennemgået en evolutionstid på over 28 år, og de spiller idag bedre end nogensinde. Alt er perfekt matchende til hinanden.

Ang. Cremona, så valgte en tester fra Stereophile, at udskifte den som favorithøjtt. til en Canton Vento 809 DC. Og et sæt koster en trediedel.......

 

Ja og ?

så der de mange andre der har gjordt det modsatte

En ting jeg har lært og der er ALDIRG HØRE PÅ HVAD EN FORHANDLER MENER ER DET BEDSTE .

Det er meget få forhandler jeg har været i kontakt med der var reelle at tale med du er så sandeligt ikke en af dem.

Jeg har en gang oplevet en forhandler der prøvede at sælge mig et supra strøm kabel , og da jeg fortalte han at på mit setup betød det ikke det store blev han ved og ved.
Til sidst måtte jeg forklare ham jeg havde brugt 100.000 på shunyata anaconda vx strømkabler og shunyata hydra 8 + adre forskellinge strømkabler og det gjorde stadig ikke den store forskel på min tact millennium mk3.

Han blev ved

I siger alle det  sammen  og kommer med de sammen latterlige  arkumenter hvorfor.





Det du undligt nok som forhandler glemmer at sige er at vigtigeste led i hifi kæden er sammenspillet mellem højtaler og forstærker.

MÃ¥ske havde canton som sikkert er en ganske udemærket højtalere  mere synagi med anmelderens anlæg og preferencer

Nu ar jeg lige læst anmeldelsen og det er ikke canton der er bedst den lyder bare anderledes hvilke gør dit udsagn endnu mere hult.





Faktisk har jeg aldrig nogensinde hørt nogen tale spicelt godt om canton  som du sÃ¥ sjovt nok ogsÃ¥ fohandler og derfor manisk skal sige er bedst.


GÃ¥ ind pÃ¥ audiogon og se hvad folk siger om sonus faber cremona og bag efter om canton    her kan man snakke om sort hvid forskel.

Utroligt at du som forhandler tror at en som mig er så blank at jeg ikke kan gennemskue dit latterlige salgs arkument for at bruge min penge netop hos dig.


Har du overhovdet hørt en sonus faber cremona ved siden af en canton højtaler?


hilsen


 
Hold da op for en sur en du er. Har vi talt sammen?? Tror jeg ikke.
Anmelderen har som jeg skrev udsk. til Canton, og andet kommenterede jeg ikke.
Fordi den var mere musikbefordrende at lytte til, derfor skiftede han.
Samspillet mellem forstærker og højtt. er da af allervigtigste grad, for bedste resultat.
Viste ikke vi var inde på det emne??
Men Canton er jo nemme at drive, så tit vil den samme forstærker så lyde bedre på Canton, altså synergieffekten for bedre slutresultat tit er bedre.
Men du er af den type der gerne vil rede med den brede kam over forhandlere der bare er svin og vil i din pung. Du er den type kunde jeg ikke samler på. Kun på tilfredse, og dem gør jeg meget for. Sagt på en anden måde, tror jeg kun du bliver tilfreds med det du selv tror på, selvom der står et andet produkt ved siden af, der kan det samme, eller mere, til en lavere pris.
Det bedste......det forhandler jeg ikke, men du kommer da et godt stykke hen ad vejen, med det grej jeg tilbyder, men prisen stemmer til gengæld også med ydelsen/krone.
Tidligere Branchemedlem, nu fleksjobber.
Lydcentrum
Seniormedlem
 
Indlæg: 541
Tilmeldt: tors okt 12, 2006 16:39
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Lydcentrum » tirs apr 10, 2007 16:04

"Gå ind på audiogon og se hvad folk siger om sonus faber cremona og bag efter om canton her kan man snakke om sort hvid forskel."

Hmm. Finder ikke så meget om Canton, kun om en der har hørt en Vento 809 DC, som ikke synes om den, fordi den ikke spiller bas nok, og dermed synes for lys i klangen.
Tja, den står ikke og brummer, men spiller bas når den får besked på det af forstærkeren.
Jeg har solgt til flere der har bøvlet med rumresonanser med alle typer højtt, og efter køb af Vento, er der en der nærmest har givet mig kyshånd, for hans basproblem er løst. Men han brugte uger på at vænne sig til a der kun spilles bas når der skal være. Samtidig fortalte han ca 200 timer senere, at han aldrig har hørt bedre højttalere.....
Men smag er jo forskellig.
Cremona/Vento 809...så kan jeg tilslutte mig anmelderens udtalelser,
den virker noget mere tung i det, læs sløv, men dog med en lidt mere moden spillefacon, Cremona.
Tidligere Branchemedlem, nu fleksjobber.
Lydcentrum
Seniormedlem
 
Indlæg: 541
Tilmeldt: tors okt 12, 2006 16:39
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf harmonic » tirs apr 10, 2007 16:07

Jeg angriber ikke alle forhandler  der er massereaf hæderlige forhandlere

Men tendensen er helt klar og tydlig

her er anmeldelsen af canton   hvor de sÃ¥ tilsidst sammenligner den lidt med sonus faber cremona

What we anticipate seldom occurs, what we least expected generally happens
I had a pair of Sonus Faber Cremonas on hand, and it seemed natural to compare and contrast the Canton Vento 809 DC with that $7495/pair Class A contender. The Cremona, too, is a ported floorstanding three-way with a curved cabinet profile. I level-matched the speakers for the comparison.

Having spent a fair amount of time listening to both speakers individually, I expected that they would tell essentially the same story, with only minor differences in lower-midrange tonality, where I had always felt the Cremona to be a trifle warm (a coloration I entirely enjoyed).

As it turned out, the results were considerably more . . . interesting than that.

There was more warmth and body in Charles Lloyd's tenor sax on Jumping the Creek with the Sonus Faber. The soundstage also seemed a tad more distant (which is not quite to say "muffled"). The 809 DC delivered more slam from Robert Hurst's bass—I'm not sure it sounded deeper, but it did sound more powerful.

The overtones of Eric Harland's cymbals sounded clearer and brighter—again, not more extended, just more there. Which was more realistic? I'm not sure. I'd become used to the sound of the Sonus Faber's ring-radiator tweeter, so I may have overreacted to the Canton's zip just because it was different. Different isn't always better, but I was very taken by the sense of life and air I heard from the Vento 809 DC.

It began to dawn on me, as I switched between them, that the two speakers might actually be exhibiting a difference in their designers' points of view.

Playing Messiah, I heard much the same changes in perspective, but voices were considerably warmer through the Cremona. Not radically so—sopranos didn't become mezzos or anything else that extreme—but the singers seemed about 20 lbs heavier than they did through the Canton. But their voices still sounded good through the 809 DC.

Bass sounded deeper and tauter through the Canton, however. For authority and pure sensation of slammitude, the Vento 809 DC was clearly the champ, though the Cremona never felt deficient in this area. In fact, the Cremona is clearly tuned, like a musical instrument, to create a top-to-bottom coherence that's really easy to like. And like it I did.

But I also liked the Canton, which sounded as if tuned to be as accurate as possible over as wide a range as possible—and to be silent where emphasis would be a stain on the truth.

If you'd asked me which approach I philosophically embraced before I compared the two speakers, I probably would have answered in favor of the Sonus Faber: sometimes a slight exaggeration is the quickest route to a form of truth. Now that I've compared them, I'm not so sure—the Canton proves that accuracy needn't be ruthless.

Ecstasy affords the occasion; expediency determines the form
Factor in price and the Canton Vento 809 DC is really hard to resist. No, $5000/pair is not inexpensive or even "affordable." But the Canton is better than anything I've heard that's cheaper, and cheaper than anything I've heard that's better.

Any way you look at it, the 809 DC is a lot of speaker for the money. It's the product of a concerted engineering effort that has paid off in real-world performance—and I think they look good, too.

In fact, as of right now, the Canton Vento 809 DC just might be my favorite loudspeaker, period. You can spend more if you want to, and it might even get you incrementally better sound—a few Hz at the extremes, perhaps a few dB more output. Substantially better? You can get that too, if you want, but it's going to really cost you.




Som du kan se koster de 5000 usd og sonus faber 7500  usd og derfor er det ikke fair at sige at de koster en tredje del.


Jeg har aldrig sagt at canton ikke laver nogle fornuftige højtalere og i sær til prisen.

Men at anmelderen syntes de falder mere i hans smag fordi de lyder mere korekte sige altså ikke så meget om hvad der er bedst .

Højtalere er det mest personlige led i gifi kæden nogen vil ha korrkthed nogen vil ha detaljer og stor lydscene.
andre som mig vil ha noget der får en til at tænke på alt andet end hifi og som forføre mig ind i musikken.

Her er det i følge anmeldelsen netop det er er afgørende
prøv evt at læse anmeldelsen af sf cremona pÃ¥ stereophile helt igennem  ogsÃ¥  hvis man tar udgangs punkt i den er det 2 vidt forskellige højtalere lydmæssigt.

Derfor kan det irretere mig at du skriver et indlæg som du gør hvad end dine intensioner er.

PÃ¥ audiogon er tendensen at folk ikke skriver om de ting de ikke bryder sig om.

mvh
Senest rettet af harmonic tirs apr 10, 2007 16:16, rettet i alt 1 gang.
harmonic
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: fre sep 08, 2006 23:31

Indlægaf Lydcentrum » tirs apr 10, 2007 16:15

Forfører det dig med mindre attak i bas, når den skal være der.

Canton Vento 809 DC koster 10250 kr stk.
Arrest my case....

Tidligere Branchemedlem, nu fleksjobber.
Lydcentrum
Seniormedlem
 
Indlæg: 541
Tilmeldt: tors okt 12, 2006 16:39
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf E45 » tirs apr 10, 2007 16:31

@Harmonic; hvorfor er det tilsyneladende sådan at private brugere kan skrive lige hvad de vil, i hvilket sprogbrug der passer dem, forhandlere må ikke.

Vi tildeles ofte rollen som den neutrale informant, der ikke har en mening om noget som helst. Det er helt ude i skoven, det her er altså et offentligt forum og jeg vil give min mening til kende. Uanset nogle synes det ikke er god tone.

Det er sjovt du sammenligner lyden fra SF Cremona og L5 og taler om enhedernes betydning. De har meget tilfælles netop dér...men de lyder ikke ens.

Du skriver at F.Serblin brugte 3 år på at lave den, ja da, men det var i høj grad nok et samarbejde med DST, ScanSpeaks udviklingsafdeling. Han kunne jo ikke lave det hele selv, sådan er det jo for en del fabrikanter.

En Cremona er uhyre svær at få til at spille helt op til potentialet, kender faktisk flere som måtte give op. Den spiller faktisk kun godt i et rum magen til det den blev udviklet i...og det er jo ikke så smart når vi ikke bor ens.

Du kan have din mening alt det du vil, men husk lige på at det nok ikke er helt så sort/hvidt som du vil fremstille det.

Mvh
Brugeravatar
E45
Supermedlem
 
Indlæg: 1155
Tilmeldt: man okt 24, 2005 16:04
Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Carlos » tirs apr 10, 2007 16:47

Hehe denne tråd er da vist ved at sejle væk...

Anyway...jeps mange betaler i mine ører for meget for noget der spiller godt...men nogle mener jo at highend skal være superflot at se på samtidig.
Jeg er ik ligeglad med udseendet men lyden er nr. 1
Ignorance is bliss...
Carlos
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 151
Tilmeldt: tirs maj 23, 2006 19:38
Geografisk sted: Sønderjylland

Næste

Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.