Groove skrev:Det du putter i kurven lokalt, er det som vil præge indkøbet hos forhandleren.
mr.antisilver skrev:Vilman skrevDesværre har vi en regering i Danmark der i høj grad lader middelmådigheden råde. Smagsdommere bliver ekskommunikeret, fordi ingen skal bestemme hvad der er godt.
Men for hulen! Hvordan skal hr. menig dansker så finde ud af hvad der er godt?
Støtte til musik bliver uddelt efter hvem der sælger flest billetter. For fanden da! Der får vi da ikke bedre musik af. Det hele ender jo som P3!
Nu bringer du dig selv ud i rørt vande.Imod dit synspunkt kunne jo anføres det stik modsatte, nemlig at smagsdommeri manipulerer den ganske befolkning.Ikke at jeg mener det, men jeg mener nu at jeg har forstået debatten sålangt..at et svar på dette spørgsmål om betimmeligheden i expertvælde, hvor experterne udpeges efter på forhånd definerede kriterier altid er et poltisk valg. Man kunne vælge at sige..at uidbud og efterspørgsel til syvende og sidst fjerner behovet for experter udi forbrug, hvorimod mere etiske emner Altid bør virke kvalificeres via experter...ikke?
Thomas Sillesen skrev:
Det her siger jeg ikke for at kritisere High Fidelity, for som Jan siger, så med det samme man virkeligt udtrykker sig begejstret, får man en på snuden.
hehe føler nogle gange med ham, jeg er vild begrejsteret for det jeg har købt jeg får musikalske oplevelser og gåsehud hver dag, men fordi det hedder Linn er man hjernevasket og andet. PYT de folk som kener mig IRL ved det slet ikke handler om Linn, men glæden ved musikken, som godt til nøds kan nydes på f.eks. Densen over et sæt DLS R55
Hilsen Jonas Bojer
Til Otto,
Storytelling er jo iøvrigt en ting der vinder frem som begreb disse år. Og selv når du nævner en højttaler som et eksempel på det modsatte:
"på trods af at den stort set er så simpelt opbygget som nogen højttaler kan være"
Så er det jo også storytelling. Her er det skjulte budskab bare: "ind til benet, ingen overflødig pjank, du får hvad du betaler for, fremragende lyd til pengene istedet for en masse fis"
Og du har da ret, man kan intet sælge uden storytelling, for det ville nok blive lidt pinligt hvis man kun kunne sige "den lyder godt" og det var alt der stod i kataloget
Du nævner: "Hvad har der været snakket mest om ved Densen's nye integrerede forstærker - den specielle volumenkontrol, eller hvordan forstærkeren rent faktisk lyder?"
Nu ved jeg ikke om du har læst tests af den, eller "kun" nyhedsomtaler. Men den har været på markedet i 4½ måned, og i den tid har den da kun fået fremragende tests i de lande hvor den er testet, og blev kåret som årets forstærker i Portugal.
Den specielle volumenkontrol er efter min mening et stort skridt frem i forhold til de chips volumenkredse der normalt bruges (Der indeholder tonsvis af de fets, der er forhadte af knallertbanderne omkring Århus ). Men når vi skriver en overmåde positiv omtale af den volumenkontrol i vore pressemeddelser. Så oplever vi at de bringes næsten uredigerede f.eks i England, mens de i DK lige får barberet de fleste superlativer ud, inden den offentliggøres. Og det er ikke os der står for den barbering.
(Lidt sent nu, men er lige blevet færdig med dagens arbejde!)
--
fournais skrev
Er der nogen der kan give et svar på hvorfor det forholder sig sådan? Er det branchen der har været for dårlig til at markedsføre, eller er musik og god lyd måske for nørdet til at ramme de brede masser?
Som Thomas skrev, så giver reviews ikke meget andet end omkostninger. Man KAN dog være heldig at skabe et gennembrug, som det skete i en vis grad for os i 2002 (nok gik 95% til en under-leverandør, hatten af, uden dem var intet sket). Det skete dog ikke helt for os i USA. F.eks. gav "most wanted component of the year- publishers choice 2004" i USA ikke en ret store effekt, men den var god til samlingen. Set sammenlagt, så er det et spørgsmål om det var en udgift. Det samme gælder en del andre reviews, det er ikke det, som rykker (det viser undersøgelser også).
--
Forresten, diskussionen bliver bedre og bedre.
Thomas Sillesen skrev:
Storytelling er jo iøvrigt en ting der vinder frem som begreb disse år. Og selv når du nævner en højttaler som et eksempel på det modsatte:
"på trods af at den stort set er så simpelt opbygget som nogen højttaler kan være"
Så er det jo også storytelling. Her er det skjulte budskab bare: "ind til benet, ingen overflødig pjank, du får hvad du betaler for, fremragende lyd til pengene istedet for en masse fis"
Jeg kan jo ikke andet end at give dig ret. Dét jeg mener er bare at du kan sælge et godt produkt med en god historie, et godt produkt uden en god historie, og et dårligt produkt med en god historie. Men du kan ikke sælge et dårligt produkt uden en god historie. Derfor mener jeg at et produkt der kan sælges uden "salgsgas" per definition er et godt produkt. Om det så nødvendigvis SKAL sælges uden "salgsgas", det er så en anden ting.
Thomas Sillesen skrev:Og du har da ret, man kan intet sælge uden storytelling, for det ville nok blive lidt pinligt hvis man kun kunne sige "den lyder godt" og det var alt der stod i kataloget
Det gør vi nu ellers tit - jeg har f.eks. solgt en Thule IA350 til en kunde der bare synes den lød godt, og ikke opdagede at den kunne køre i 5 kanaler før han pakkede den op derhjemme. Han havde slet ikke kigget på bagpanelet... Det synes jeg da er at sælge uden "storytelling"...
Thomas Sillesen skrev:Nu ved jeg ikke om du har læst tests af den, eller "kun" nyhedsomtaler. Men den har været på markedet i 4½ måned, og i den tid har den da kun fået fremragende tests i de lande hvor den er testet, og blev kåret som årets forstærker i Portugal.
Jeg har ikke læst særligt mange anmeldelser af den, nej. Men jeg siger heller ikke at den ikke lyder godt, eller at anmeldelserne siger den ikke lyder godt (den ene gang jeg har hørt den synes jeg iøvrigt systemet lød aldeles fremragende). Dét jeg siger er bare at den særlige volumenkontrol, som jeg da er helt sikker på at der er en lydmæssig begrundelse for at benytte, kan være en "eye-opener" overfor såvel kunder som journalister, og at netop denne forstærker måske derfor kommer til at stå lidt højere på to-do listen end mere traditionelle forstærkere. Det er jo sjovere at lave en test for at finde ud af om det nye tiltag nu fungerer, end at teste endnu en traditionel, "kedelig" forstærker. Altså, at uden denne volumenregulering (og det lækre design for den sags skyld) var forstærkeren måske netop slet ikke nået med på listen over mulige kandidater i Portugal (ren lommefilosofi, du skal ikke tage det bogstaveligt!)
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 3 gæster