Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Hifibranchen fryser til

Generel HiFi-debat & til andet, som du ikke kan finde en anden HiFi-kategori til.

Indlægaf Thomas Sillesen » ons dec 23, 2009 17:07

Du nævner også højttalerfabrikken i Skanderborg. Og den fyrede jo rigtigt mange medarbejdere, men de ansætter jo nu igen, så det er jo både ned og op igen det går :)
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Jo det er slemt

Indlægaf MortenB » ons dec 23, 2009 17:15

rainman skrev:
 Så der er ekstremt slemt og rigtig ærgeligt at branchen har udvikelt sig således på grund af krisen og desvære kunders utroskab overfor forhandelerne.


@ Hifi 4 You / Rainman: Et lille juleønske til dig: Gider du ikke godt holde op med at blive ved med at beskylde kunderne for ''utroskab'' og dermed direkte/inddirekte beskylde forbrungerne for, at du måtte lukke din butik. Du synes sikkert, at du argumenterer sobert og sagligt, men du kommer igennem som en frustreret og bitter mand, der skyder skylden på alle omkring dig, hvilket mange jo efterhånden også har givet dig som feedback både hér og på H4A.

Faktisk har jeg stor sympati for mange af dine synspunkter, men sympatien svinder godt nok kraftigt ind, når du bliver ved, og ved og ved med at kværne rundt i bitterhed omkring utroskab, som i øvrigt er et meget voldsomt prædikat at bruge..!!!

Som mange har fremført før mig, så er der ganske rigtig en stor international krise, som i sagens natur også har ramt hifi branchen. I nedadgående konjukturer hersker naturens orden efter devisen: ''Survival for the fittest'', hvor de svageste bliver skilt fra. Det er naturens orden, og sådan har det altid været, og sådan vil det blive ved med at være. Det er også naturens orden i et marked som hifi, hvor de der tilpasser sig overlever. Jo før du tager accept af det, jo før fortager bitterheden sig...

God jul - nyd noget god musik  :-)

Hilsen,
Morten
Brugeravatar
MortenB
Supermedlem
 
Indlæg: 2094
Tilmeldt: fre apr 06, 2007 00:21
Geografisk sted: Østjylland

Re: Jo det er slemt

Indlægaf Chr. R. » ons dec 23, 2009 17:47



Det er total skudt ved siden af, hvis en forhandler mener,
at det er kundernes opgave er at holde liv i vedkommendes biks. Det er derimod
forhandlernes opgave at ”holde liv” i sine kunder.     



Service er en ting, noget andet er prisen herfor. Der er flere
decideret high-end mærker repræsenteret på det danske marked, som har både en
distributør og indtil flere forhandlere. Underligt, specielt når man ser hvor
lidt de reelt sælger, og det på trods af en (for) dyr organisation.



Står man i den situation, at man er køber til et dyrt
produkt, så er der nok flere der gerne rejser til den anden ende af landet, hvis
man dermed får varen til den rigtige pris. Dermed kan en forhandler dække hele
landet, og samtidig yde en god service, give rabat til de nemme kunder, og lade
de mere krævende betale en sjat mere.



Det siger næsten sig selv, at der burde være flere penge i at
sælge f.eks. dobbelt så meget. Det har ejendomsmægler kæderne om ikke andet,
nu fundet ud af…

M.v.h.
Christian
Brugeravatar
Chr. R.
Udelukket fra forum
 
Indlæg: 1056
Tilmeldt: søn jan 11, 2009 14:48
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Omtalte kun DK

Indlægaf jensen » ons dec 23, 2009 18:01

rainman skrev:Jensen: Jeg har på intet tidspunkt omtalt udenlandske butikker, producenter eller importører, kun Danske og jeg har checket snart alle i landet som har en selskabsform hvor det er muligt og de bløder alle kraftigt så det er ikke påstande, men 100% sandfærdigt og trist.

At de bløder i dk er ene og alene at de ikke vil fornye sig, sådan har det altid været i danmark man tro man kan ride på toppen heletiden.

Lære noget af dem uden for dk.

 

hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Re: Omtalte kun DK

Indlægaf klimbim » ons dec 23, 2009 20:00

jensen skrev:

rainman skrev:Jensen: Jeg har på intet tidspunkt omtalt udenlandske butikker, producenter eller importører, kun Danske og jeg har checket snart alle i landet som har en selskabsform hvor det er muligt og de bløder alle kraftigt så det er ikke påstande, men 100% sandfærdigt og trist.

At de bløder i dk er ene og alene at de ikke vil fornye sig, sådan har det altid været i danmark man tro man kan ride på toppen heletiden.

Lære noget af dem uden for dk.

 

nu er det ikke kun i dk at hifi forhandlere piver jeg har en god ven som har en hifibutik i kiel (tyskland) han piver også over svigtende omsætning han har så valgt at tage lidt biligere produkter ind i sin butik i steden for uddelukende at sælge high-end produkter det er gjordt i et forsøg på at tilpasse sig det nuværende marked det kunne man måske også med fordel gøre i danske high-end butiker
Sometimes it`s easier not to be wise
klimbim
Seniormedlem
 
Indlæg: 938
Tilmeldt: man nov 24, 2008 21:13
Geografisk sted: lolland

Re: Omtalte kun DK

Indlægaf klimbim » ons dec 23, 2009 20:10

rainman skrev:Jensen: Jeg har på intet tidspunkt omtalt udenlandske butikker, producenter eller importører, kun Danske og jeg har checket snart alle i landet som har en selskabsform hvor det er muligt og de bløder alle kraftigt så det er ikke påstande, men 100% sandfærdigt og trist.
nu er det jo ikke sådan at man ved at tjække et ofentligt tilgængeligt regnskab for en virksomhed får et indblik i hvordan virksomheden reelt har det der kan være flere gode grunde til at et regnskab viser røde tal
Sometimes it`s easier not to be wise
klimbim
Seniormedlem
 
Indlæg: 938
Tilmeldt: man nov 24, 2008 21:13
Geografisk sted: lolland

Re: Omtalte kun DK

Indlægaf jensen » ons dec 23, 2009 21:21

klimbim skrev:
rainman skrev:Jensen: Jeg har på intet tidspunkt omtalt udenlandske butikker, producenter eller importører, kun Danske og jeg har checket snart alle i landet som har en selskabsform hvor det er muligt og de bløder alle kraftigt så det er ikke påstande, men 100% sandfærdigt og trist.
nu er det jo ikke sådan at man ved at tjække et ofentligt tilgængeligt regnskab for en virksomhed får et indblik i hvordan virksomheden reelt har det der kan være flere gode grunde til at et regnskab viser røde tal

Ja og nogle flytter rundt med penge som de vil.

Så meget af skal man nok tage med et gram salt.

hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Re: Omtalte kun DK

Indlægaf jensen » ons dec 23, 2009 21:24

klimbim skrev:
jensen skrev:

rainman skrev:Jensen: Jeg har på intet tidspunkt omtalt udenlandske butikker, producenter eller importører, kun Danske og jeg har checket snart alle i landet som har en selskabsform hvor det er muligt og de bløder alle kraftigt så det er ikke påstande, men 100% sandfærdigt og trist.

At de bløder i dk er ene og alene at de ikke vil fornye sig, sådan har det altid været i danmark man tro man kan ride på toppen heletiden.

Lære noget af dem uden for dk.

 

nu er det ikke kun i dk at hifi forhandlere piver jeg har en god ven som har en hifibutik i kiel (tyskland) han piver også over svigtende omsætning han har så valgt at tage lidt biligere produkter ind i sin butik i steden for uddelukende at sælge high-end produkter det er gjordt i et forsøg på at tilpasse sig det nuværende marked det kunne man måske også med fordel gøre i danske high-end butiker

Ja jeg venter kun på grønt lys så åbner jeg en i tyskland.

Hvem er det i Kiel ??.

Kan du ikke lige sende mig en PM ham komme jeg godt tænke mig at møde eller snakke med.

hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf E45 » tors dec 24, 2009 12:59

Grønt lys i Tyskland? Tja, momsen er jo kun 19% og selskabsskatten 15%, mod den danske på 25%. Det er jo grønt lys i sig selv. Med mindre at du vil sende til DK, så er momsen jo tilbage på de kendte 25% igen:-(

Og så er tyskere generelt ikke så pylrede og skeptiske som danskere. De køber bare eller de går igen. Det er ihvertfald hvad jeg oplever når jeg er der i fht DK.

Vil du så lave det a la Fleggård?
Brugeravatar
E45
Supermedlem
 
Indlæg: 1155
Tilmeldt: man okt 24, 2005 16:04
Geografisk sted: Århus

Indlægaf jensen » tors dec 24, 2009 13:08

E45 skrev:Grønt lys i Tyskland? Tja, momsen er jo kun 19% og selskabsskatten 15%, mod den danske på 25%. Det er jo grønt lys i sig selv. Med mindre at du vil sende til DK, så er momsen jo tilbage på de kendte 25% igen:-(

Og så er tyskere generelt ikke så pylrede og skeptiske som danskere. De køber bare eller de går igen. Det er ihvertfald hvad jeg oplever når jeg er der i fht DK.

Vil du så lave det a la Fleggård?
 
Venter lige svar på et mærke så går det løs.
 
Lave en shop samme med en anden en.
 
Ja tysker er lette at handel med, der er ikke mange dealer dernede der tage deres brugte udstyr ind.
 
Men nu ser vi, det ene mærke skal lige på plads.
 
Ellers gør vi det på en anden måde.
 
Hvis man bare sidder sig ned og opgiver så sker der ikke noget, man må tænke nyt heletiden og det er et af de helt store problemer herhjemme, kopi kan folk finde ud af men at finde på noget selv kan de ikke.
hvad nu
jensen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: tirs okt 18, 2005 20:15

Indlægaf David » lør dec 26, 2009 06:58

For satan hvor en gang tuderi!

Ja, hifimarkedet er blevet liberaliseret - get used to it, tudefjæs!

SELVFØLGELIG gider folk ikke betale 30-60% mere for hi-fi-grej, blot fordi det købes af lokalt residerede skabs-socialister, som synes det er synd for dem selv, at kunderne ikke gider at købe hos dem.

Nu er det sådan med salg, at det er sælgeres ansvar at gøre sine varer attraktive for kunden at købe. Kunden har ikke pligt til at købe hos sælger, blot fordi denne har en given vare til salg til en given vildledende salgspris. Dette, selvom man næsten skulle tro det var tilfældet, sådan som alle vi forbrugere anklages. Det skræmmende er, at Ole Brøns føler sig fuldt ud berettiget til at komme med den kritik, tiltrods for at fejlen alene er hans egen.

Altså, hvis kunderne ikke køber, eksempelvis fordi prisen er for høj, er det alene sælgers skyld. Det kan ikke diskuteres.

Det marked, vi ser nu, er et produkt af mange års overforbrug finansieret af Matador-friværdi, hvilket har givet højere og højere priser på mere og mere ekstreme produkter. Producenterne har nærmest ikke kunnet følge med kunderne efterspørgsel på produkter, der signalerede uendelig økonomisk frihed og overskud. Hifibranchen er her langt fra enestående.

Det man ikke har tænkt over, er at på et eller andet tidspunkt stopper festen, og så køber alle dem, som har fået deres penge forærede (læs: friværdi), ikke noget længere, for nu er de enten økonmisk pressende, eller endnu værre, teknisk insolvente, da deres lån i boligen overstiger friværdien, Sagt på en anden måde; banken ejer alt hvad disse personer kalder deres ejendom, da folk har levet for lånte penge i forventning om, at festen fortsatte i det uendelige. Det fandt vi så alle sammen ud af, at den ikke gjorde.

Men som nævnt af andre i tråden, så tjener langt de fleste folk lige nu faktisk flere penge end nogensinde før, men forventningerne til fremtiden er knap så lysterøde p.t., så folk forsøger at sikre sig i hoved og røv, for at kunne opretholde deres nuværende levestandard, hvilket betyder mere opsparing og mindre forbrug.

Pointen er, at folk har pengene. De kommer bare ikke selv længere og spørger, om de kan få lov til at købe en ny, dyr forstærker. Nu skal der arbejdes for at overbevise dem om, at de skal have en ny forstærker, da ingen har et basalt behov for luksusvarer. De fleste sælgere har sjovt nok gået i skole for at lære at sælge folk ting, de ikke vidste, de havde brug for - nu skal de bare til at arbejde for at få penge i kassen...

En anden årsag er internettets mulighed for at sammenligne priser, altså større gennemsigtighed. Flere af de "gamle" forhandlere, har ikke fattet, at man i dag ikke kun konkurrerer med alle de andre danske forhandlere, men med alle forhandlere i hele verden. Altså er der flere om (ud)buddet, hvorfor der skal kæmpes mere for hvert eneste salg.

Mange forhandlere laver handler, de ikke tjener ret meget på, alene for at få handlen, så kunden ikke går til en anden forhandler - der er benhård konkurrence p.t. og der kæmpes om omsætning, mere end der spekuleres i kæmpe overskud. Vil man overleve i det nuværende marked, må man trimme sin forretning (mindske kapacitetsomkostninger) og satse på volumen frem for dækningsgrad - Altså skal man være indstillet på at give rabat, og derved tjene mindre pr. salg, men til gengæld være fræk at tage større partier hjem, så lavere priser hos producenten kan opnåes. Glem alt om at være forhandler - vil man leve af det i dag, skal man både være importør og forhandler af et mærke - det ville overraske mig, hvis der er gryn nok at hente som forhandler, nu der er så mange om buddet. Men jeg kan jo tage fejl.

René er et skoleeksempel på, hvordan det skal gøres. Han har haft enorm succes alene af den årsag, at han var den første, der introducerede denne handelsform i DK.

Efter min mening, er der for mange forhandlere i DK, så det er fint med mig, at dem der ikke har fattet det nye game, falder fra.

Desuden tror nogle forhandlere, at det ikke kun er produktet, der er eksklusivt, men også dét, at man "får lov" at købe hos forhandleren, være i dennes selskab, og høre dennes story telling og salgsgas. Det skal man også betale for, selvom disse forhandlere ikke har basal viden om elektronik og akustik. Man køber sig jo også forhandlerens anerkendelse og bliver en del af det eksklusive selskab, som har råd til disse varer - det kan man jo ikke sætte pris på, vel?

Forhandlerne har simpelthen fået opdraget kunderne, så rollefordelingen har været omvendet af den normale ved handel. Jeg har oplevet og hørt om tilfælde, hvor folk ikke har kunnet købe hos forhandleren, da de ikke ville anerkende dennes autoritet, ligesom jeg kender til et enkelt tilfælde, hvor en forhandler ringede til en kunde og skældte ud, fordi kunden havde sat sit grej til salg i den blå avis.

Heldigvis har flere og flere fundet ud af, at det er produktet alene, der er eksklusivt, og at det er det faktum, at man har råd til produktet, der giver social status, og ikke hvem man har købt det af. Så det faktum at disse fjolser skal konkurrere med andre, der ikke opfører sig sådan, gør at de graver deres egen grav, da der er nok om (ud)buddet i dag...

I de sidste mange år, har status været målt i mængden og kvaliteten af de materialistiske goder man ejer, og det har ikke betydet noget, at banken har ejet det hele, altså at man har lånt til det hele, det har ikke givet mindre status.

Men det har ændret sig...

Har man i dag pyntet sig med lånte fjer, giver de materielle goder ikke samme social status. Der kommer vel lidt "fattigfin" prædikat i spil, lidt á la ved sportsvogne og store firehjulstrækkere på gule plader.

En stor del af dette skyldes, at dem med de lånte fjer, selv er blevet mere opmærksomme på dette, og ikke plaprer løs om alle deres nye ting i samme grad, da det første spørgsmål som regel er: "Fedt, har du sparet sammen til den?"

Modsat før krisen, hvor opturen ingen ende ville tage, var man nærmest idiot, hvis man ikke gældsatte sig, specielt som husejer, da man fik det hele foræret af inflationen. Man kan sige at uansvarlighed blev belønnet under boligboblen (som ikke er bristet endnu), for uanset hvor dumt, uanset hvor dyrt, uanset lån, så kom de fleste ud af det med skindet på næsen, enten ved salg med fortjeneste, eller ved at lægge lån om igen og igen. Forestil dig, at der kun var rød og rød på kasino, det er lidt det samme... "Bliver, det mon rød - jeg satser min livsopsparing - jo det blev det sørme...

Slutteligt kan man overveje, hvorfor forbrugerelektronik sjovt nok bliver billigere og billigere - kig på fladskærme og computere - modsat hi-fi, som bliver dyrere og dyrere...

Det er helt naturligt, at man har svært ved at sælge i dag, hvis man ikke giver rabat, ikke smider snob-attituden og sælger varer uden reel kvalitet.
Mvh
David

"THANK YOU, BOOB LADY!!!"
Brugeravatar
David
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: man nov 14, 2005 20:43

Indlægaf E45 » lør dec 26, 2009 10:29

Job done, David. Udmærket analyse med gode sidepointer og de rette hug til de rette klovner i branchen.

Nu er der gået nogle dage siden O. Brøns skrev sit første indlæg og alle faldt naturligvis over ham. De læste ham på overfladen og han fik overfladesvar.
Jeg tænker at det er muligt at det han egentlig skriver om er at han føler sig svigtet. Altså selv en mand kan føle sig svigtet!   :D

Og videre i føle-analysen; det er sgu nok snart helt slut med at kunne komme ind til en herrestund, sidde i en hyggelig hifibutik og høre en masse go musik og få en go snak og 4 kopper stærk kaffe og måske købe noget eller bare få plantet en lyst til at skifte noget om 3 måneder.
Hyggeligt fra kundens synspunkt, men så sandelig da osse for butiksejerens synspunkt. Det er da om nogen ham som har sat rammen op om "samværets" kerne og form. Mænd kan li at mødes over grejer, sådan er det bare.
Så nu røg den særlige form for socialt samvær for O. Brøns og det er han naturligt nok ked af. På farvel-måden.

Mit gæt er at der er 10 af den fede slags butikker tilbage i DK nu. Og at trenden går mod der kommer flere af de der clean internetbutikker med sleske annoncer og unge smarte handelsskolefolk som sælgere.

Som den store Poul Halvpris skrev så ER hifi altså en kontakthobby. Det vil sige man skal altså mødes over hifi og lære noget/opleve noget sammen før der lissom sker noget (for den potentielle køber ihvertfald).
Det kan derfor udmærket være at I-nethandlen går fremad, men der sælges totalt set mindre, da nettet alene ikke kan overbevise folk om det fede i at bruge eksempelvis 50.000,- kr på en forstærker nr man kan få en til 10.000 som producenten skriver lisså pænt om.

Måske er det om bare 5 år næsten helt slut med de mærkelige hififorretninger i DK?
Brugeravatar
E45
Supermedlem
 
Indlæg: 1155
Tilmeldt: man okt 24, 2005 16:04
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Thomas Sillesen » lør dec 26, 2009 11:15

jeg synes også David har ret i at det er den vej vores samfund generelt går.

Men ser man på hifi branchen, døde den del vi brænder for, nemlig special hifi for 15-20 år siden. Tendensen havde været der i årevis, men da mændene kunne få andet legetøj end hifi, gik det stærkt. Ure, pc'er, bærbare, avancerede haveredskaber, motocykler, biler mv har alle taget en stor del af folks rådighedsbeløb, og det reele problem er at forhandlerne ikke har givet deres kunder en suveræn oplevelse når de har købt special hifi. Gik kunderne fra butikken med en woow oplevelse i maven, ville det jo intet problem være at lukke handler. Men det er jo åbenbart ikke det der er sket i f.eks hifi huset eller hifi4you. Og så sælger man jo intet. Men det er ikke kun de 2 butikker, det er branchen generelt der er blevet røvsyg. Forhandlerne har generelt ikke ret meget grej på hylderne, og giver på ingen måde en kapow oplevelse når folk kommer forbi.

Jeg surfede lidt forleden, og så dette link om Mulberry butikken i Kbh, som holder udsalg den 30 januar..kun den dag..og kun hvis de har noget de vil sælge billigere 8)


http://www.aok.dk/shopping/mulberry-0

Se lige denne kommentar fra en kunde:

JEG HAR LIGE KØBT EN NY MULBERRY TASKE, OG JEG FIK EN GOD BEHANDLING, SUPER SERVICE OG OPLEVELSEN AF AT BRUGE SÅ MANGE PENGE, PÅ NOGET SÅ LUKSURIØST OG EKSKLUSIVT PÅ MIG SELV, BLEV LIGESOM JEG HAVDE DRØMT OM. JEG KOMMER HELT SIKKERT IGEN.

Hvor tit er det lige vi ser den slags kommentarer fra hifi kunder ?

Det er ikke det samme som at man skal sælge med tårnhøje avancer, tag ikke fejl ! Det er "bare" at ALT vedrørende købet skal spille max. Det hjælper ikke at have en biks i en sidegade, indrykke mikromillimeter store annoncer, have en butik med farfars aflagte møbler og tale ned til kunden når han kommer. Tag bare klassikeren i vores branche, kunden kommer med en Madonna CD og får at vide det er en skod optagelse, og han skal høre 1812 overturen i Telarc optagelsen for at kunne evaluere anlæggets kvalitet... Ja, så har man jo lige skræmt 99% af de potentielle kunder væk 8)

Så er der avancerne, og i takt med at forhandlerne ikke har solgt nok, har de fået et tak opad, og opad for at kompensere for den manglende oplevelse i butikken, og det er så dem vi ser knække nakken nu. "Måske" skulle de bare have løbet hurtigere, og indset at de skulle performe max på alle områder. Når jeg læser at det kun var få hundrede kroner internettet var billigere end hifi4you, og det var det der ødelagde salgene, må man bare konkludere 2 ting: a) oplevelsen var åbenbart ikke så stor at folk ville betale et par hundrede ekstra, og b) et par hundrede kroner i rabat pr handel, ville have medført et kanonsalg...
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf E45 » lør dec 26, 2009 11:32

Hvis dine to slutteser er næsten rigtige så kan jeg tolke dem sådan:

O. Brøns og andre forhandlere får simpelthen ikke gode varer nok af producenterne til at lave en på opleveren for en kunde. Der er alt for meget lorte-hifi på gaden idag.

Postulat1: hifigrej af idag er betydeligt ringere end "før i tiden". Forskellen på god og dårlig hifi er indsnævret alt for meget.

Postulat2: Man få ikke et "kanonsalg" af at indgå 50 handler hvor man lige har blanket de sidste 200,- kr. af hver gang. Det kan jo faktisk til syvende og sidst være det eneste der er i den handel. Mange butikker konkurrerer jo på de samme ting.

Derud over er jeg enig med dig i det med at give en totaloplevelse; fra produkt, butiksindretning, service, viden og smil. Alt skal være på toppen. Men der skal du så lige huske på at alt det kommer kun med ansættelse af toppersonale (der vil betales godt) og ikke mindst en kreativ kvalitetsstyring af alle parametre fra en dygtig chef der har sat klar fokus på sine værdier og missioner med butikken.
Brugeravatar
E45
Supermedlem
 
Indlæg: 1155
Tilmeldt: man okt 24, 2005 16:04
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Thomas Sillesen » lør dec 26, 2009 11:45

Nææe, det var ikke helt sådan du skal forstå det, men faktum er ihvertfald at forhandlerne selv vælger hvad de vil sælge, og hvis der ikke er nok salg i det, er det nok fordi kunderne ikke vil købe det (ihvertfald ikke til den pris, og med den service de får tilbudt).  Så er det forhandleren der ikke forstår at vælge gode nok produkter. At tro at kunderne er dumme, er ihvertfald rimeligt lamt, kunder forstår udemærket hvad de præsenteres for, og kan evaluere det.

Der er iøvrigt masser af god hifi, men der er da også meget junk. (men det er jo en subjektiv opfattelse). Men igen, hvis kunden ikke oplever det som en stor forskel køber han det da ikke.

Det er bare en klassisk ævle historie fra forum brugere, at det og det mærke er skod. De fatter åbenbart ikke at markedsmekanismerne fungerer fint, også i hifi branchen, dem der overlever, er dem der kan levere et produkt til en pris og i en kvalitet som deres kunder finder attraktivt. At nogen så ikke kan lide Linn, Densen, rørforstærkere eller hvad ved jeg, er inderligt ligegyldigt, intet produkt er lavet for at please alle, tværtimod, skal man lave et godt produkt, skal man lave noget, som et segment synes er fremragende, man kan alligevel ikke please alle og få verdensherredømme

Jeg tror at sidste gang nogen forsøgte at please alle, var med folkevognen

Og jo, 50 handler til f.eks 10.000 er en halv mill i omsætning, og det ville nok have betydet en del for både dig og Brøns. Man skal bare erkende at man skal løbe stærkt nu om dage.

De gode sælgere er allerede i branchen. Indrømmet, der er mange der ikke er her på grund af lønnen, men dem der er så dumme at være i den her branche, er det klart fordi de brænder for hifi, og det er jo slet ikke en dårlig start.

Du (og de fleste andre kritiske ryster på forums), skal bare lære at det ikke er dem på forum der køber hifi. Hvis det var det, så det mega sort ud, der er jo kun et par hundrede der regelmæssigt skriver på diverse fora. Det er lidt som på bilgalleri mv, det er Brian typerne der sparker dæk der kæfter op derinde, med deres T.Hansen gejlede Hondaer, men det er ikke dem der køber nye biler, men der sælges da alligevel ret så mange nye biler, selv her i disse tider ;-)

Se bare mængden af tudefjæs over Scala hifi f.eks. De sælger kun Linn, og 9 ud af 10 er mega kritiske på forums. Men ...det betyder jo intet, det væsentlige er om deres kunder er glade, hvad dem der ikke køber der mener, er jo inderligt ligegyldigt, ja, måske ligefrem en fordel, fordi det skaber en masse røre i andedammen, og når folk tager stilling, er der nogen der er for og nogen der er imod, og det er væsentligt bedre end den modsatte situation, hvor folk er ligeglade.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Forummet

Dit seneste kb!? (1833) Lyngdorf TDAI 2170 og 2200 (18) Hifi freaks under tvangs... (16) DIY Synergy horn (280) Witthoff's stereo. (35) Buchardts vennetrd (139) Genesis gendannet (6) Undersgelse af pickup (4) Pickup (12) Michael Bundesen (0) TDK hjtaler kabel !... (14) Sger god 2w modstand (686) Amphion (12) Inden Pensionen (23) Cat 6, Cat 7, eller Cat 8 ? (16)

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.