
I sidste ende handler det om at prioritere og spare lidt op over længere tid - jeg bor i et lille hus og kører i en ældre bil og fører i øvrigt en livsstil præget af sparsommelighed (hvor er smileyen, hvor man pudser glorien ...).
Analogueman skrev:Lidt indkøb på vej:
Vivid Audio Giya G4
Jan Allaerts MC2 Finish Gold
Da Vinci Audio Labs Grandezza pu
Hørning SATI Transference Titanium
Noget skal man jo bruge sin årsbonus på, og man lever kun den ene gang ...
Stay tuned!
MortenB skrev:I øvrigt Analogueman, og andre vinyl interesserede... Et pick up tip:
Min primære pick up er nu VDH Crimson XGW Stradivarius, som jeg synes er helt fantastisk - og noget anderledes lydmæssig, end andre VDH pick up's jeg har prøvet. Hvis du læser The Absolute Sound, så check TAS #269 (January 2017), hvor den er i dobbelt test sammen med Colibri Stradivarius Signature.
Jeg havde Colibri XGW Stradivarius på et kort visit, men dens relativt slanke tonale balance er ikke det rigtige for mig (den er solgt igen). Frank Schröder nævnte for mig for nylig, at han synes den nye Crimson XGW Stradivarius er den bedste VDH pick up han har hørt, og blandt de allerbedste pick upper. Da jeg så fik muligheden for at købe et demoeksemplar af Crimson XGW Stradivarius med få spilletimer fra en Tysk forhandler til en fornuftig pris tog jeg chancen.
Crimson modellerne er med Benz generator, hvilket må være medvirkende til den anderledes tonale balance ift VDH's andre pick upper.
Lydmæssigt har den markant mere krop og pondus, end Colibri og flere andre VDH pick upper. Super transparent, velopløst og et stort tredimentionelt lydbillede. Jeg loader den med 385 ohm, hvilket er over de anbefalede max 250 ohm, men jeg oplever den er mere åben på den måde, uden at den bliver anmasende. Den er af natur en streg til den varme/naturlige side, og meget musikalsk og let at lytte til. Her er ingen overfokusering på detaljer som mange high end pick upper har nu om stunder.
MortenB skrev:@Analogueman... Ofte fører batteriforsyning til DÅRLIGERE lyd, altså hvis man ''bare'' tager et par batterier og sætter den foran sine kredsløb. Jeg tror alle selvbyggere har prøvet det mange gange (jeg selv incl) og troet det ville blive fantastisk. Men batterier i sig selv er en dårlig spændingskilde til audiokredsløb: De støjer og har høj- og ulineær udgangsimpedans. Så i bedste fald kan man ikke høre forskel, men ofte bliver lyden ringere.
Det som den gode hr. Schäfer fra ASR gør er at kombinere batteriforsyningen med en lang række forskellige og ret avancerede filtre, der er mellem batterierne og audiokredsløbene, og som er der for at skabe den bedst mulige forsyning til audiokredsløbene. Lige nu, hvor jeg er i ''nødprogrammet'' har jeg hverken batterierne eller filtrene i spil.
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster