Ja det med "vildt" er underdrevet. Japanerne er eddermaneme ærekære. Det fik jeg at føle
Historien kort: Skrev til dem første gang, beskrev setup og testmetode, og skrev forsigtigt, om det kunne tænkes, at jeg havde fået et eksemplar der måske ikke skulle ha´ sluppet igennem QC.
Så kom det tibage med store bogstaver, at de ALDRIG ville slippe noget igennem med fejl. Undskyldte med, at mit engelksk var "second language" og endte op med at være på fornavn i efterfølgende mails med "dear-A" og "dear-B"
En ting var sikkert. Jeg skulle på forhånd forpligte mig til at betale returporto.
De fik den, deres "expert" testede den, lavede (påstået) småjusteringer til trods for at den jo intet fejlede, og således returneret til mig igen.
Og nej... Techne skiftede kun boronfane med nål. Til gengæld, da han ville juster den til 100% spec´s, måtte han fjerne en klat lim i et hul på undersiden for at komme til den lille skrue der strammer/justerer tension wiren (compliance og VTA), og........... den var løs
..
Pickuppen har altså aldrig været i orden. Har helt opgivet at forholde Ikeda disse oplysninger, da min erfaring indtil nu er, at det tjener ingenting.
Men selv i 2020 (tror den var produceret i 2018) kan selv japanere fejle
Og med hensyn til Ogura har du helt ret. Det er toppen af "cremen". Sumikoen (pæretræet) du solgte mig engang, havde en Ogura P9.
Sjovt nok er de i flagskibet Palo Santos gået væk fra Ogura og monteret en "long grain boron" fane med en 75 x 4 micron ultra low-mass Line-Contact.
Ved ikk´ helt om det kun er det, der gør forskellen, men tror "motoren" er anderledes også. Den var i hvert fald hestelængder overlegen i dynamisk formåen ift. "pæretræet"
Og så lige den sidste info. For alt arbejdet ville Klaus-Peter Grasse (Techne Audio) ha´ 300 Euro + porto. Det syn´s jeg er et røverkøb