Andre´ Jensen skrev:Og jeg som troede Linn var skotsk .
MVH
Andre´ Jensen skrev:Andre´ Jensen skrev:jensen skrev:Hvorfor købe en Ferrari når man kan købe en BMW og få det hele .
Sådan er mahlerDen filosofi kan vist også overføres til hifi. UPS det har du allerede selv gjort, og naturligvis med et produkt du selv forhandler.
MVH
ja for BMW må jeg ikke sælge men en M6 kan nu lidt eller en 645
Andre´ Jensen skrev:Andre´ Jensen skrev:jensen skrev:Hvorfor købe en Ferrari når man kan købe en BMW og få det hele .
Sådan er mahlerDen filosofi kan vist også overføres til hifi. UPS det har du allerede selv gjort, og naturligvis med et produkt du selv forhandler.
MVH
Tja, som forventet....på hifi4all påstod han efter kritik at han havde opfordret hans bekendte til ikke at poste billeder af hans ting på forum og han selv var stoppet. Men det gælder åbenbart kun derovre....
Men han har vel ikke råd til normal markedsføring som filantropist?
arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:Groove skrev:Jonas Bojer skrev:Groove skrev:
Konkret spørgsmål til Densen og Gammut:
Har i opgivet at bruge ægte velkendte lyde som reference og derfor tilpasser produkterne efter en bred personlig smag?Lyder flot, men PROBLEMET er at det ikke altid er virkeligheden som findes på pladen, og farver du så lyden på anlægget fra en plade der ikke indeholder virkeligheden så får du jo en farvning og når den plade med virkeligheden og den gode musik og live stemning kommer på bliver den tilfarvet så musikken dør.Tror man skal gå andre veje da pladerne ikke indeholder virkeligheden.Hilen Jonas BojerJeg mener jo netop at der er mulighed for at undgå plader....Hej,
som reference har du da ret, man er nødt til at komme ud og høre noget musik...
Men vi laver trods alt produkter til de folk der køber plader. Hvis vi selv lavede vore optagelser er der vel ingen der med sikkerhed kan garantere at deskulle være bedre end pladernes optagelser, det er stadig en "optaget" version vi skal bruge.
Der findes adskillige optagelser med fornuftige valg til mikrofon placeringer og slut mix, som desværre næsten altid er nødvendigt for aqt kompensere for de indbyggede problemer associeret med at optage via 1 stereo eller 2 eller flere mikrofoner.
Den puristiske holdning har det ligesom med at forsvinde naar man kigger paa hvikle problemer der er med at optage, men er der intelligente og dygtige folk bag en optagelse, kan det faktisk lade sig gøre at lave ganske fornuftigt, men med det vidensniveau jeg besidder ang. optage teknik ser det for mig ud til at vi desværre er afhængige af nogle "kunstnere" der skaber lyden....der ligner optagelser igen højttaler/forstærker/CD verdenen......
Hvor godt kan det saa blive.....ja som jeg ser det kan det blive en ganske fornuftig reproduktion, naar man tager med i betragtning at vore ører/hjerne ser stort paa nogle fejl og er meget kritisk for nogle andre, saa med lidt intelligent tænkning og dygtigt arbejde baade paa optage siden og reproduktions siden er det absolut muligt at skubbe grænserne en del endnu.
Problemerne tårner sig først op for alvor hvis højttalerne rettes ind efter kulørte optagelser men simple umanipulerede optagelser er da tilgængelige. En del kan findes i kataloget hos svenske BIS (klassisk) og ligeledes svenske Phontastic (jazz m.v.) Lokalt har pladeselskabet Rondo udgivet en række optagelser med Rødovre Concert Band (et af verdens bedste) Optagelserne er foretaget af Svend Erik Nielsen og Torben Krogh fra "Københavns båndamatørklub" som de oprindeligt hed. 70 blæsere + slagtøj 2 B&K mikrofoner og en båndmaskine. http://www.concertband.dk/dk/indspil.htm
Pladeselskaber som New World Records, Leo Records og de hedengangne Pope og Klavins har også leveret fremragende optagelser
Råkost på plade er så absolut tilgængelig, men koncertgængeri er nødvendigt hvis referencen skal holdes ved lige
med musikals hilsen
Arsenix
koncert gængeri eller anden live oplevelse af musik er essensen og grundlaget for det vi laver. Vort lyd grej er lavet til at tage den oplevelse med hjem.
Min påstand er at mange optagelser vokser med kvaliteten af reproduktions kæden, hvis ellers det er reel kvalitets forbedring.
Mange optagelser bliver gjort værre end de egentligt er af resonansproblemer og maskerings effekter i højttalere CD'er og forstærkere, samt i koblingen mellem disse via kablerne, så de fleste gange vil en mere nøjagtig reproduktion medføre en bedre musikalitet uden overdreven fokusering på detaljer. detaljer bliver hvis kæden reproducere nøjagtigt en del af instrumenterne stemmerne....hvem taler om detalje reproduktion når man taler om musik og musik oplevelser.....detaljer er i min verden synonymt med en mere akurat reproduktion med en medfølgen naturlig større musikalitet.
Angående Biler så er jeg vokset op på et værksted, og uddannet mekaniker, og inkarneret bil enthusiast så jeg vil da gerne være synonym med Ferrari's ry for performance niveau, men nødig med den oplevelse den og andre extreme sportsbiler giver. De er fede at prøve og det giver et adrenalin sus at fyre 600HK af uden at vide helt hvor man ender, men det er ikke knap det samme som at give sig selv oplevelsen af at få nogen til at spille musik for sig, eller prøve at genskabe den oplevelse vha vor meget diskuterede elektro-mekanisk-akustiske apparaturer.
HiFi anmeldere er besat af detaljer, især dem der ikke findes i virkeligheden men er et produkt af højttaleren (eller forstærkeren m.v.) selv
Det er forhåbentlig ikke på offenlig vej du dyrker dine 600 hestes affyringer
Arsenix
De 600 HK har jeg desvære ikke til rådighed til dagligt, de blev stillet til rådighed af en god ven der kan priorotere hans kapital lidt anderledes og mindre fornuftigt end jeg kan, og så er han ikke underlagt de 180% afgifter vi er her i DK...og det hjælper jo også....
Der er faktisk registreret en hel del Fararier i Danmark, med afgift og hele baduljen.
Arsenix
du mener jeg skal kaste mig ud i det.....
GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:Groove skrev:Jonas Bojer skrev:Groove skrev:
Konkret spørgsmål til Densen og Gammut:
Har i opgivet at bruge ægte velkendte lyde som reference og derfor tilpasser produkterne efter en bred personlig smag?Lyder flot, men PROBLEMET er at det ikke altid er virkeligheden som findes på pladen, og farver du så lyden på anlægget fra en plade der ikke indeholder virkeligheden så får du jo en farvning og når den plade med virkeligheden og den gode musik og live stemning kommer på bliver den tilfarvet så musikken dør.Tror man skal gå andre veje da pladerne ikke indeholder virkeligheden.Hilen Jonas BojerJeg mener jo netop at der er mulighed for at undgå plader....Hej,
som reference har du da ret, man er nødt til at komme ud og høre noget musik...
Men vi laver trods alt produkter til de folk der køber plader. Hvis vi selv lavede vore optagelser er der vel ingen der med sikkerhed kan garantere at deskulle være bedre end pladernes optagelser, det er stadig en "optaget" version vi skal bruge.
Der findes adskillige optagelser med fornuftige valg til mikrofon placeringer og slut mix, som desværre næsten altid er nødvendigt for aqt kompensere for de indbyggede problemer associeret med at optage via 1 stereo eller 2 eller flere mikrofoner.
Den puristiske holdning har det ligesom med at forsvinde naar man kigger paa hvikle problemer der er med at optage, men er der intelligente og dygtige folk bag en optagelse, kan det faktisk lade sig gøre at lave ganske fornuftigt, men med det vidensniveau jeg besidder ang. optage teknik ser det for mig ud til at vi desværre er afhængige af nogle "kunstnere" der skaber lyden....der ligner optagelser igen højttaler/forstærker/CD verdenen......
Hvor godt kan det saa blive.....ja som jeg ser det kan det blive en ganske fornuftig reproduktion, naar man tager med i betragtning at vore ører/hjerne ser stort paa nogle fejl og er meget kritisk for nogle andre, saa med lidt intelligent tænkning og dygtigt arbejde baade paa optage siden og reproduktions siden er det absolut muligt at skubbe grænserne en del endnu.
Problemerne tårner sig først op for alvor hvis højttalerne rettes ind efter kulørte optagelser men simple umanipulerede optagelser er da tilgængelige. En del kan findes i kataloget hos svenske BIS (klassisk) og ligeledes svenske Phontastic (jazz m.v.) Lokalt har pladeselskabet Rondo udgivet en række optagelser med Rødovre Concert Band (et af verdens bedste) Optagelserne er foretaget af Svend Erik Nielsen og Torben Krogh fra "Københavns båndamatørklub" som de oprindeligt hed. 70 blæsere + slagtøj 2 B&K mikrofoner og en båndmaskine. http://www.concertband.dk/dk/indspil.htm
Pladeselskaber som New World Records, Leo Records og de hedengangne Pope og Klavins har også leveret fremragende optagelser
Råkost på plade er så absolut tilgængelig, men koncertgængeri er nødvendigt hvis referencen skal holdes ved lige
med musikals hilsen
Arsenix
koncert gængeri eller anden live oplevelse af musik er essensen og grundlaget for det vi laver. Vort lyd grej er lavet til at tage den oplevelse med hjem.
Min påstand er at mange optagelser vokser med kvaliteten af reproduktions kæden, hvis ellers det er reel kvalitets forbedring.
Mange optagelser bliver gjort værre end de egentligt er af resonansproblemer og maskerings effekter i højttalere CD'er og forstærkere, samt i koblingen mellem disse via kablerne, så de fleste gange vil en mere nøjagtig reproduktion medføre en bedre musikalitet uden overdreven fokusering på detaljer. detaljer bliver hvis kæden reproducere nøjagtigt en del af instrumenterne stemmerne....hvem taler om detalje reproduktion når man taler om musik og musik oplevelser.....detaljer er i min verden synonymt med en mere akurat reproduktion med en medfølgen naturlig større musikalitet.
Angående Biler så er jeg vokset op på et værksted, og uddannet mekaniker, og inkarneret bil enthusiast så jeg vil da gerne være synonym med Ferrari's ry for performance niveau, men nødig med den oplevelse den og andre extreme sportsbiler giver. De er fede at prøve og det giver et adrenalin sus at fyre 600HK af uden at vide helt hvor man ender, men det er ikke knap det samme som at give sig selv oplevelsen af at få nogen til at spille musik for sig, eller prøve at genskabe den oplevelse vha vor meget diskuterede elektro-mekanisk-akustiske apparaturer.
HiFi anmeldere er besat af detaljer, især dem der ikke findes i virkeligheden men er et produkt af højttaleren (eller forstærkeren m.v.) selv
Det er forhåbentlig ikke på offenlig vej du dyrker dine 600 hestes affyringer
Arsenix
De 600 HK har jeg desvære ikke til rådighed til dagligt, de blev stillet til rådighed af en god ven der kan priorotere hans kapital lidt anderledes og mindre fornuftigt end jeg kan, og så er han ikke underlagt de 180% afgifter vi er her i DK...og det hjælper jo også....
Der er faktisk registreret en hel del Fararier i Danmark, med afgift og hele baduljen.
Arsenix
du mener jeg skal kaste mig ud i det.....
GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:Groove skrev:Jonas Bojer skrev:Groove skrev:
Konkret spørgsmål til Densen og Gammut:
Har i opgivet at bruge ægte velkendte lyde som reference og derfor tilpasser produkterne efter en bred personlig smag?Lyder flot, men PROBLEMET er at det ikke altid er virkeligheden som findes på pladen, og farver du så lyden på anlægget fra en plade der ikke indeholder virkeligheden så får du jo en farvning og når den plade med virkeligheden og den gode musik og live stemning kommer på bliver den tilfarvet så musikken dør.Tror man skal gå andre veje da pladerne ikke indeholder virkeligheden.Hilen Jonas BojerJeg mener jo netop at der er mulighed for at undgå plader....Hej,
som reference har du da ret, man er nødt til at komme ud og høre noget musik...
Men vi laver trods alt produkter til de folk der køber plader. Hvis vi selv lavede vore optagelser er der vel ingen der med sikkerhed kan garantere at deskulle være bedre end pladernes optagelser, det er stadig en "optaget" version vi skal bruge.
Der findes adskillige optagelser med fornuftige valg til mikrofon placeringer og slut mix, som desværre næsten altid er nødvendigt for aqt kompensere for de indbyggede problemer associeret med at optage via 1 stereo eller 2 eller flere mikrofoner.
Den puristiske holdning har det ligesom med at forsvinde naar man kigger paa hvikle problemer der er med at optage, men er der intelligente og dygtige folk bag en optagelse, kan det faktisk lade sig gøre at lave ganske fornuftigt, men med det vidensniveau jeg besidder ang. optage teknik ser det for mig ud til at vi desværre er afhængige af nogle "kunstnere" der skaber lyden....der ligner optagelser igen højttaler/forstærker/CD verdenen......
Hvor godt kan det saa blive.....ja som jeg ser det kan det blive en ganske fornuftig reproduktion, naar man tager med i betragtning at vore ører/hjerne ser stort paa nogle fejl og er meget kritisk for nogle andre, saa med lidt intelligent tænkning og dygtigt arbejde baade paa optage siden og reproduktions siden er det absolut muligt at skubbe grænserne en del endnu.
Problemerne tårner sig først op for alvor hvis højttalerne rettes ind efter kulørte optagelser men simple umanipulerede optagelser er da tilgængelige. En del kan findes i kataloget hos svenske BIS (klassisk) og ligeledes svenske Phontastic (jazz m.v.) Lokalt har pladeselskabet Rondo udgivet en række optagelser med Rødovre Concert Band (et af verdens bedste) Optagelserne er foretaget af Svend Erik Nielsen og Torben Krogh fra "Københavns båndamatørklub" som de oprindeligt hed. 70 blæsere + slagtøj 2 B&K mikrofoner og en båndmaskine. http://www.concertband.dk/dk/indspil.htm
Pladeselskaber som New World Records, Leo Records og de hedengangne Pope og Klavins har også leveret fremragende optagelser
Råkost på plade er så absolut tilgængelig, men koncertgængeri er nødvendigt hvis referencen skal holdes ved lige
med musikals hilsen
Arsenix
koncert gængeri eller anden live oplevelse af musik er essensen og grundlaget for det vi laver. Vort lyd grej er lavet til at tage den oplevelse med hjem.
Min påstand er at mange optagelser vokser med kvaliteten af reproduktions kæden, hvis ellers det er reel kvalitets forbedring.
Mange optagelser bliver gjort værre end de egentligt er af resonansproblemer og maskerings effekter i højttalere CD'er og forstærkere, samt i koblingen mellem disse via kablerne, så de fleste gange vil en mere nøjagtig reproduktion medføre en bedre musikalitet uden overdreven fokusering på detaljer. detaljer bliver hvis kæden reproducere nøjagtigt en del af instrumenterne stemmerne....hvem taler om detalje reproduktion når man taler om musik og musik oplevelser.....detaljer er i min verden synonymt med en mere akurat reproduktion med en medfølgen naturlig større musikalitet.
Angående Biler så er jeg vokset op på et værksted, og uddannet mekaniker, og inkarneret bil enthusiast så jeg vil da gerne være synonym med Ferrari's ry for performance niveau, men nødig med den oplevelse den og andre extreme sportsbiler giver. De er fede at prøve og det giver et adrenalin sus at fyre 600HK af uden at vide helt hvor man ender, men det er ikke knap det samme som at give sig selv oplevelsen af at få nogen til at spille musik for sig, eller prøve at genskabe den oplevelse vha vor meget diskuterede elektro-mekanisk-akustiske apparaturer.
HiFi anmeldere er besat af detaljer, især dem der ikke findes i virkeligheden men er et produkt af højttaleren (eller forstærkeren m.v.) selv
Det er forhåbentlig ikke på offenlig vej du dyrker dine 600 hestes affyringer
Arsenix
De 600 HK har jeg desvære ikke til rådighed til dagligt, de blev stillet til rådighed af en god ven der kan priorotere hans kapital lidt anderledes og mindre fornuftigt end jeg kan, og så er han ikke underlagt de 180% afgifter vi er her i DK...og det hjælper jo også....
Der er faktisk registreret en hel del Fararier i Danmark, med afgift og hele baduljen.
Arsenix
du mener jeg skal kaste mig ud i det.....
Når nu jeg har beklaget mit faseforvirrede tustatar med deraf følgende bogstavkludder vil jeg absolut anbefale at du holder dig til køremidler med plads til et sæt højttalere i bagagerummet
Arsenix
arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:Groove skrev:Jonas Bojer skrev:Groove skrev:
Konkret spørgsmål til Densen og Gammut:
Har i opgivet at bruge ægte velkendte lyde som reference og derfor tilpasser produkterne efter en bred personlig smag?Lyder flot, men PROBLEMET er at det ikke altid er virkeligheden som findes på pladen, og farver du så lyden på anlægget fra en plade der ikke indeholder virkeligheden så får du jo en farvning og når den plade med virkeligheden og den gode musik og live stemning kommer på bliver den tilfarvet så musikken dør.Tror man skal gå andre veje da pladerne ikke indeholder virkeligheden.Hilen Jonas BojerJeg mener jo netop at der er mulighed for at undgå plader....Hej,
som reference har du da ret, man er nødt til at komme ud og høre noget musik...
Men vi laver trods alt produkter til de folk der køber plader. Hvis vi selv lavede vore optagelser er der vel ingen der med sikkerhed kan garantere at deskulle være bedre end pladernes optagelser, det er stadig en "optaget" version vi skal bruge.
Der findes adskillige optagelser med fornuftige valg til mikrofon placeringer og slut mix, som desværre næsten altid er nødvendigt for aqt kompensere for de indbyggede problemer associeret med at optage via 1 stereo eller 2 eller flere mikrofoner.
Den puristiske holdning har det ligesom med at forsvinde naar man kigger paa hvikle problemer der er med at optage, men er der intelligente og dygtige folk bag en optagelse, kan det faktisk lade sig gøre at lave ganske fornuftigt, men med det vidensniveau jeg besidder ang. optage teknik ser det for mig ud til at vi desværre er afhængige af nogle "kunstnere" der skaber lyden....der ligner optagelser igen højttaler/forstærker/CD verdenen......
Hvor godt kan det saa blive.....ja som jeg ser det kan det blive en ganske fornuftig reproduktion, naar man tager med i betragtning at vore ører/hjerne ser stort paa nogle fejl og er meget kritisk for nogle andre, saa med lidt intelligent tænkning og dygtigt arbejde baade paa optage siden og reproduktions siden er det absolut muligt at skubbe grænserne en del endnu.
Problemerne tårner sig først op for alvor hvis højttalerne rettes ind efter kulørte optagelser men simple umanipulerede optagelser er da tilgængelige. En del kan findes i kataloget hos svenske BIS (klassisk) og ligeledes svenske Phontastic (jazz m.v.) Lokalt har pladeselskabet Rondo udgivet en række optagelser med Rødovre Concert Band (et af verdens bedste) Optagelserne er foretaget af Svend Erik Nielsen og Torben Krogh fra "Københavns båndamatørklub" som de oprindeligt hed. 70 blæsere + slagtøj 2 B&K mikrofoner og en båndmaskine. http://www.concertband.dk/dk/indspil.htm
Pladeselskaber som New World Records, Leo Records og de hedengangne Pope og Klavins har også leveret fremragende optagelser
Råkost på plade er så absolut tilgængelig, men koncertgængeri er nødvendigt hvis referencen skal holdes ved lige
med musikals hilsen
Arsenix
koncert gængeri eller anden live oplevelse af musik er essensen og grundlaget for det vi laver. Vort lyd grej er lavet til at tage den oplevelse med hjem.
Min påstand er at mange optagelser vokser med kvaliteten af reproduktions kæden, hvis ellers det er reel kvalitets forbedring.
Mange optagelser bliver gjort værre end de egentligt er af resonansproblemer og maskerings effekter i højttalere CD'er og forstærkere, samt i koblingen mellem disse via kablerne, så de fleste gange vil en mere nøjagtig reproduktion medføre en bedre musikalitet uden overdreven fokusering på detaljer. detaljer bliver hvis kæden reproducere nøjagtigt en del af instrumenterne stemmerne....hvem taler om detalje reproduktion når man taler om musik og musik oplevelser.....detaljer er i min verden synonymt med en mere akurat reproduktion med en medfølgen naturlig større musikalitet.
Angående Biler så er jeg vokset op på et værksted, og uddannet mekaniker, og inkarneret bil enthusiast så jeg vil da gerne være synonym med Ferrari's ry for performance niveau, men nødig med den oplevelse den og andre extreme sportsbiler giver. De er fede at prøve og det giver et adrenalin sus at fyre 600HK af uden at vide helt hvor man ender, men det er ikke knap det samme som at give sig selv oplevelsen af at få nogen til at spille musik for sig, eller prøve at genskabe den oplevelse vha vor meget diskuterede elektro-mekanisk-akustiske apparaturer.
HiFi anmeldere er besat af detaljer, især dem der ikke findes i virkeligheden men er et produkt af højttaleren (eller forstærkeren m.v.) selv
Det er forhåbentlig ikke på offenlig vej du dyrker dine 600 hestes affyringer
Arsenix
De 600 HK har jeg desvære ikke til rådighed til dagligt, de blev stillet til rådighed af en god ven der kan priorotere hans kapital lidt anderledes og mindre fornuftigt end jeg kan, og så er han ikke underlagt de 180% afgifter vi er her i DK...og det hjælper jo også....
Der er faktisk registreret en hel del Fararier i Danmark, med afgift og hele baduljen.
Arsenix
du mener jeg skal kaste mig ud i det.....
Når nu jeg har beklaget mit faseforvirrede tustatar med deraf følgende bogstavkludder vil jeg absolut anbefale at du holder dig til køremidler med plads til et sæt højttalere i bagagerummet
Arsenix
Zorglub skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:arsenix skrev:GamuTGoller skrev:Groove skrev:Jonas Bojer skrev:Groove skrev:
Konkret spørgsmål til Densen og Gammut:
Har i opgivet at bruge ægte velkendte lyde som reference og derfor tilpasser produkterne efter en bred personlig smag?Lyder flot, men PROBLEMET er at det ikke altid er virkeligheden som findes på pladen, og farver du så lyden på anlægget fra en plade der ikke indeholder virkeligheden så får du jo en farvning og når den plade med virkeligheden og den gode musik og live stemning kommer på bliver den tilfarvet så musikken dør.Tror man skal gå andre veje da pladerne ikke indeholder virkeligheden.Hilen Jonas BojerJeg mener jo netop at der er mulighed for at undgå plader....Hej,
som reference har du da ret, man er nødt til at komme ud og høre noget musik...
Men vi laver trods alt produkter til de folk der køber plader. Hvis vi selv lavede vore optagelser er der vel ingen der med sikkerhed kan garantere at deskulle være bedre end pladernes optagelser, det er stadig en "optaget" version vi skal bruge.
Der findes adskillige optagelser med fornuftige valg til mikrofon placeringer og slut mix, som desværre næsten altid er nødvendigt for aqt kompensere for de indbyggede problemer associeret med at optage via 1 stereo eller 2 eller flere mikrofoner.
Den puristiske holdning har det ligesom med at forsvinde naar man kigger paa hvikle problemer der er med at optage, men er der intelligente og dygtige folk bag en optagelse, kan det faktisk lade sig gøre at lave ganske fornuftigt, men med det vidensniveau jeg besidder ang. optage teknik ser det for mig ud til at vi desværre er afhængige af nogle "kunstnere" der skaber lyden....der ligner optagelser igen højttaler/forstærker/CD verdenen......
Hvor godt kan det saa blive.....ja som jeg ser det kan det blive en ganske fornuftig reproduktion, naar man tager med i betragtning at vore ører/hjerne ser stort paa nogle fejl og er meget kritisk for nogle andre, saa med lidt intelligent tænkning og dygtigt arbejde baade paa optage siden og reproduktions siden er det absolut muligt at skubbe grænserne en del endnu.
Problemerne tårner sig først op for alvor hvis højttalerne rettes ind efter kulørte optagelser men simple umanipulerede optagelser er da tilgængelige. En del kan findes i kataloget hos svenske BIS (klassisk) og ligeledes svenske Phontastic (jazz m.v.) Lokalt har pladeselskabet Rondo udgivet en række optagelser med Rødovre Concert Band (et af verdens bedste) Optagelserne er foretaget af Svend Erik Nielsen og Torben Krogh fra "Københavns båndamatørklub" som de oprindeligt hed. 70 blæsere + slagtøj 2 B&K mikrofoner og en båndmaskine. http://www.concertband.dk/dk/indspil.htm
Pladeselskaber som New World Records, Leo Records og de hedengangne Pope og Klavins har også leveret fremragende optagelser
Råkost på plade er så absolut tilgængelig, men koncertgængeri er nødvendigt hvis referencen skal holdes ved lige
med musikals hilsen
Arsenix
koncert gængeri eller anden live oplevelse af musik er essensen og grundlaget for det vi laver. Vort lyd grej er lavet til at tage den oplevelse med hjem.
Min påstand er at mange optagelser vokser med kvaliteten af reproduktions kæden, hvis ellers det er reel kvalitets forbedring.
Mange optagelser bliver gjort værre end de egentligt er af resonansproblemer og maskerings effekter i højttalere CD'er og forstærkere, samt i koblingen mellem disse via kablerne, så de fleste gange vil en mere nøjagtig reproduktion medføre en bedre musikalitet uden overdreven fokusering på detaljer. detaljer bliver hvis kæden reproducere nøjagtigt en del af instrumenterne stemmerne....hvem taler om detalje reproduktion når man taler om musik og musik oplevelser.....detaljer er i min verden synonymt med en mere akurat reproduktion med en medfølgen naturlig større musikalitet.
Angående Biler så er jeg vokset op på et værksted, og uddannet mekaniker, og inkarneret bil enthusiast så jeg vil da gerne være synonym med Ferrari's ry for performance niveau, men nødig med den oplevelse den og andre extreme sportsbiler giver. De er fede at prøve og det giver et adrenalin sus at fyre 600HK af uden at vide helt hvor man ender, men det er ikke knap det samme som at give sig selv oplevelsen af at få nogen til at spille musik for sig, eller prøve at genskabe den oplevelse vha vor meget diskuterede elektro-mekanisk-akustiske apparaturer.
HiFi anmeldere er besat af detaljer, især dem der ikke findes i virkeligheden men er et produkt af højttaleren (eller forstærkeren m.v.) selv
Det er forhåbentlig ikke på offenlig vej du dyrker dine 600 hestes affyringer
Arsenix
De 600 HK har jeg desvære ikke til rådighed til dagligt, de blev stillet til rådighed af en god ven der kan priorotere hans kapital lidt anderledes og mindre fornuftigt end jeg kan, og så er han ikke underlagt de 180% afgifter vi er her i DK...og det hjælper jo også....
Der er faktisk registreret en hel del Fararier i Danmark, med afgift og hele baduljen.
Arsenix
du mener jeg skal kaste mig ud i det.....
Når nu jeg har beklaget mit faseforvirrede tustatar med deraf følgende bogstavkludder vil jeg absolut anbefale at du holder dig til køremidler med plads til et sæt højttalere i bagagerummet
Arsenix
Havde også bare lige lyst til at quote hele den her tråd
Og der var jo Ferrai i Brunsgalleri her forleden weekend, mums.
Hvem er Hifi'ens Ferrai?
Dit sattutar er sgu værre en mit
Arsenix
muhaha skrev:Hifi'ens Ferrari ? Ja nu er de jo begyndt at lave højtalere selv
http://www.sonicflare.com/archives/ferrari-artengine-speaker-under-the-microscope.php
Jeg tror nu nok de skulle holde sig til at lave biler
Ja, nu mangler vi bare, at B&O genoptager produktionen af Ellerten.
Når man har et godt brand, gælder det bare om at devaluere det ihjel.
Groove skrev:Andre´ Jensen skrev:Andre´ Jensen skrev:jensen skrev:Hvorfor købe en Ferrari når man kan købe en BMW og få det hele .
Sådan er mahlerDen filosofi kan vist også overføres til hifi. UPS det har du allerede selv gjort, og naturligvis med et produkt du selv forhandler.
MVH
Tja, som forventet....på hifi4all påstod han efter kritik at han havde opfordret hans bekendte til ikke at poste billeder af hans ting på forum og han selv var stoppet. Men det gælder åbenbart kun derovre....
Men han har vel ikke råd til normal markedsføring som filantropist?
Lille Groover
Penge til hvad ? , til at betale anmelder eller hvad mener du , det er sjover at bruge dem på udstyr .
Nu er det meget sjovt , jeg skriver så alle kan se hvem jeg er gør i andre det ? , det er næste ind at være impotør eller sælger og skriver her eller på den ande side under dæk navn .
Og hvorfor har du ikke samme nick på hifi4all ?, for der skriver du jo også .
muhaha skrev:Hifi'ens Ferrari ? Ja nu er de jo begyndt at lave højtalere selv
http://www.sonicflare.com/archives/ferrari-artengine-speaker-under-the-microscope.php
Jeg tror nu nok de skulle holde sig til at lave biler
Det er sgu et helt anlæg, du skal blot tilslutte den bærbare via mini-jack stikket så kører dét (lissom hos thansen)
Endnu et varenummer i den souvenirbutik bilfabrikkerne bruger for få lidt ekstra kugler i kassen
Arsenix
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster