Fidelity udvider stort i både Norge, Danmark og Sverige.
Fidelity er Skandinaviens eneste magasin udelukkende dedikeret til lyd og musik. Det giver både store muligheder såvel som et stort ansvar; et ansvar for at tage opgaven, som hele Skandinaviens high-end magasin, endda mere alvorligt end nogensinde før. Derfor udvider Fidelity stort i både Norge, Danmark og Sverige.
Nye skribenter
Efter 42 år i branchen har dansk-svenske High Fidelity, som alle nok ved, været nød til at lukke virksomheden. Det er trist når et sådan monument i det skandinaviske hifi-miljø forsvinder.
For Fidelity ser vi dette som en mulighed for at ekspandere, og i endda større grad leve op til vores mål om at blive et samlende ”Skandinavisk high-end magasin”. Med High Fidelity borte er Fidelity det eneste resterende magasin med udelukkende fokus på lyd og musik.
Vi har rekrutteret de bedste skribenter fra High Fidelity, og håber at få så mange muligt med på holdet. Derved har vi etableret en ”dansk redaktion”, som via større fokus på det danske marked, skal være med til at styre Fidelity mod målet og styrke bladets dybeste intention. Det vil selvfølgelig også betyde væsentligt flere artikler på dansk i fremtiden, og fokus på ikke kun det norske, men også det svenske og danske marked. Det vil løbende betyde at der også bliver fokus på at indhente relevante priser samt importøroplysninger fra både Danmark, Norge og Sverige.
Større aktør i Danmark og Sverige
Med genforhandlet aftale med Interpress, som distribuerer Fidelity i alle de tre skandinaviske lande, bliver bladet en væsentlig større aktør. I Danmark og Sverige vil bladene blive lagt ud i alle de kiosker, som tidligere solgte High Fidelity. Det betyder at antallet af Fidelity magasiner, som lægges ud til løssalg i disse lande, øges væsentligt. Endvidere øger Narvesen antal salgssteder i Norge, så vi samlet set har øget oplaget stort, for at imødekomme efterspørgslen.
Fra 6 til 8 udgivelser årligt
Med muligheden for at sælge flere blade, benytter vi anledningen til at øge antal udgivelser om året fra 6 til 8. Dette vil gøre en stor forskel, og det indebærer et nyt Fidelity hver 6. uge. For at få dette til at fungere er det nyeste Fidelity #43 blevet fremskyndet noget, og senere blade kommer med kortere mellemrum; Fidelity #44 vil allerede være klar omkring midten af marts. De som har årsabonnement, vil selvfølgelig få sine 6 blade, imens nye abonnenter i løbet af kort tid vil betale for 8 numre.
Vi forsøger foreløbig at undgå drastisk prisstigning, netop ved at øge oplaget ved bedre distribution i hele Skandinavien. Det håber vi kan generere flere annoncer, til glæde for købere og sælgere af topudstyr, for at få endda mere glæde af musikken. Men på grund af høj porto, må vi afslutte vores kampagnepris i Sverige og Danmark både for løssalget og abonnement. Men fremdeles vil vi være bare lidt dyrere, men meget bedre - akkurat som de musikanlæg vi skriver om.
Fidelity #43
Det nyeste nummer af Fidelity er lige om hjørnet, og der vil være tale om en ”dansk special”, hvor man kan læse om danske produkter, produkter fra danske importører og artikler skrevet af danske skribenter. Du kan blandt andet læse en ganske fyldestgørende anmeldelse af Dynaudios store nye Consequence Ultimate Edition, en spændende gruppetest af tre seriøse standerhøjttalere fra Sverige, Danmark og Norge, nostalgiske anmeldelser af VPI’s nye Classic pladespiller og McIntosh nye 60-årsjubilæumsforstærkere. Men også test af endnu en spændende højttaler fra det danske; den nye lille Mentor Menuet fra Dali, samt test af en suveræn forforstærker fra Thorhauge. Anmeldelser af to prisbomber fra henholdsvis Hegel og LFD Audio, med hver deres charme, er også at finde i Fidelity #43.
Du kan læse en interessant og fængende besøgsartikel fra Densen i Esbjerg, samt et ganske interessant hjemmebesøg, og Fidelity guider dig desuden også gennem forårsrengøringen af dit anlæg. Sidst men ikke mindst er det nyeste nummer selvfølgelig proppet med spændende musikartikler, og endda flere artikler og produktanmeldelser. For at få alt dette med, har det været nødvendigt at udvide det nye nummer til over 100 sider.
Information og abonnement
På Fidelitys hjemmeside kan indholdsfortegnelsen over samtlige Fidelity numre downloades – selv det sidst nye nummer. Desuden er det muligt at downloade PDF af hele tidligere udgivelser; frem til #37, men det er også muligt at købe tidligere udgaver af Fidelity i fysisk magasinform. Sidst men ikke mindst er det selvfølgelig muligt for både læsere i Danmark, Norge, Sverige og det øvrige udland, at tegne abonnement på Fidelity.
For yderligere information, kontakt
Fidelity – Skandinavisk High-End Magasin
web: www.audiofidelity.no
Udgives af Forlaget Fidelity AS
Link til nyhedskommentar: http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=5170