B&O sælger nyt sub-brand i Apple-butikker
Af: Nerds.dk - 17/8-2011
B&O vender øjnene mod de unge og opnår aftale med Apple om at sælge nyt sub-brand i Apples europæiske butikker.
B&O har en ambition om at komme i kontakt med nye og yngre kunder, så "if you can't beat them, join them" må B&O have tænkt, da de for nyligt underskrev en aftale med Apple. Aftalen skal ikke bare styrke samarbejdet med den amerikanske koncern, men også sørge for at B&O's produkter kommer til at stå på hylderne hos Humac, Eplehuset og de andre buttikker.
B&O's produkter bliver ikke solgt som B&O produkter, men får et andet navn, som B&O på nuværende tidspunkt desværre ikke vil fortælle mere om. Produkterne skal sælges i alle Apple-butikker i Europa, og planen er, at de også skal sælges i så mange som muligt i USA. Her sælger B&O allerede deres produkter fra 10-15 af Apple-butikkerne, men vil altså gerne ind på alle 288 med deres nye brand.
Men nyt brand betyder også nye produkter, og B&O siger selv, at der bliver introduceret tre nye produkter inden kalenderen siger 2012. Produkter bliver deres helt egne, men samtidig vil B&O's højttaler-dockingstation til iPhone komme i en nye udgave, og ligeledes blive solgt i Apple-butikker rundt omkring i Europa.
De nye brand kommer til at signalere og tiltrække yngre og nye kunder, men samtidig fastholder det en tydelig forbindelse B&O. Samtidig giver B&O mulighed for, at man kan købe produkterne via en kommende netbutik dedikeret til det nye brand. Forhåbentlig vil B&O snart løfte sløret.
For yderligere information:
Bang & Olufsen