Bang & Olufsen lancerer en ny generation detailkoncept
Bang & Olufsens første flagship store baseret på et helt nyt designkoncept åbner i København i dag. Det nye koncept byder på en sanselig oplevelse inden for lyd og design.
Bang & Olufsen lever op til sit ry om at levere ekstraordinære oplevelser – denne gang inden for detailkoncepter. Det ikoniske danske brand afslører i dag et helt nyt design til sine butikker i forbindelse med åbningen af en ny flagship store i København. Senere på året lanceres konceptet i butikker i resten af verden. Et hold ledet af Johannes Torpe, Bang & Olufsens første kreative direktør nogensinde, er ansvarlig for det nye butikskoncept.
“Bang & Olufsen butikken er det sted, hvor eksisterende kunder og den nye og kræsne generation af unge forbrugere kan høre, se, føle samt prøve Bang & Olufsens produkter,” fortæller kreativ direktør Johannes Torpe.
“Vi har designet en butik, som emmer af luksus, men samtidig byder alle for hvem lyd er vigtig, varmt velkommen. Det nye koncept er designet til at pirre nysgerrigheden, mens man bevæger sig rundt i butikken. Vi ønsker, at så mange som muligt får anledning til at komme ind og udforske vores magiske oplevelsesunivers,” siger kreativ direktør Johannes Torpe.
Tre zoner vækker alle sanser
I hjertet af det nye butikskoncept er der opstillet en væg helliget alle de bedst sælgende Bang & Olufsen højtalere. Man kan lytte til al slags musik, inklusive sin egen playliste streamet fra sin smartphone og teste lyden fra den mindste højttaler til de største enkeltstående gulvmodeller.
En B&O PLAY zone inviterer besøgende til at lytte til en kollektion kendetegnet af innovativt design til en mere mobil livsstil. Kollektionen byder på de nyeste høretelefoner og prisvindende bærbare lydsystemer.
I et mere privat område kan besøgende fordybe sig i nogle af
Bang & Olufsens klassiske systemer i den eksklusive ende. Her kan man
se film på de sidste nye fladskærme og nyde enestående surroundlyd.
Man kan også lade sig imponere over den næsten magiske bekvemmelighed bag systemet, der fører lyden fra forskellige lydsystemer fra rum til rum via det velkendte BeoLink system.
Det nye detailkoncept kan skræddersyes til arealer fra 50 m2 til 200 m2 og er ideelt til både mono-brand og shop-in-shop løsninger.
Ny flagship store åbner i København den 18. april
Det nye butikskoncept ser dagens lys første gang, når Bang & Olufsens nye flagship store åbner i København den 18. april på Strøget. Andre Bang & Olufsen butikker i resten af verden vil løbende bliver opdateret
efter samme koncept.
For yderligere information, kontakt: