Philips 9000 serie
Af: Philips - 9/10-2013
Ultra HD fra Philips
Forrygende tv-oplevelseUltra HD er det nye, skarpe format – men det er ikke en kunst at sælge en skærm med den høje opløsning: Kunsten er, som Philips gør det, at kunne opskalere i virkelig høj kvalitet - Det er en forrygende tv-oplevelse: Det lyder abstrakt med et billede, der er fire gange skarpere end et traditionelt HD-billede – men når man ser tv i det nye format Ultra HD, så er det et fantastisk billede, skærmen viser, siger salgsdirektør Henrik Kyhl fra Philips.
Philips er på vej ud på det danske marked med to Ultra HD-tv: Et 65 på et prismæssigt forbrugervenligt niveau, og et 84”, der kræver en lidt større tegnebog. Fælles for dem er – udover flot design - at der er tale om store skærme, som derfor giver store oplevelser: Diagonalmålet er henholdsvis 165 cm og 213 cm!
Et HD-billede har en opløsning på 1.920 x 1.080 pixels og kaldes også 2K, mens Ultra HD – også kaldet 4K – har 3.840 x 2.160 pixels. Teknisk er det endnu ikke muligt at finde lagringsmedier, som kan rumme dét, en film eller et tv-program fylder i Ultra HD, men der arbejdes både med at videreudvikle Blu-ray-skiven og på at komprimere indholdet. Og hvis en enkelt husstand via kabel-tv streamer en film i Ultra HD vil det nedlægge forbindelsen til 2.500 andre husstande!
Men er der så nogen idé i at købe et Ultra HD-tv nu?- Ja. For Philips ligger helt i top når det gælder om at opskalere alt materiale til Ultra HD i høj kvalitet. Fjernsynet rummer en kraftig Hex Core-processor, som med flot resultat håndterer alt; uanset om det er et tv-program, YouTube eller en film på dvd eller Blu-ray, fastslår Henrik Kyhl.

Han føjer til, at masser af mennesker i dag har digitale kameraer, der optager billeder i den høje kvalitet, og de vil derfor være ekstra forrygende at se på et UHD-fjernsyn. Begge modeller har Philips’ Ambilight, som sender matchende farver fra tre sider af skærmen op på baggrundsvæggen, så seer-oplevelsen forøges samtidig med at øjnene slapper mere af.
Smart TV er for alvor blevet smartSmart TV med indbygget wi-fi er også med – og hér er der kommet helt nye muligheder med Philips Cloud TV, der giver adgang til foreløbig et par hundrede tv-kanaler – heraf omkring 50 nordiske – samt en special udgave af Dropbox, så foto, film og dokumenter nemt kan deles med familie og venner. - Smart TV er for alvor ved at blive smart og brugervenligt: Nu bevæger vi os væk fra at Smart TV »kun« er applikationer – nu er det også muligt at dele indhold. Og hvor applikationerne tidligere var gemt lidt væk, er det nu blevet nemmere at aktive dem, siger Henrik Kyhl. Mulighederne er uendelige, og bl.a. kan nævnes MyRemote-app’en, der gør det muligt at betjene tv’et fra en smartphone eller tablet. Både hjemme og ude – du kan eksempelvis via den elektroniske programguide sætte tv’et til at optage et program otte dage frem i tiden, selv om du ikke er hjemme. Du kan også sende tv-skærmens indhold videre til andre enheder i hjemmet eller spejle din smartphone/tablet op på tv’et.
Der er også mulighed for at benytte sociale medier som Skype (der følger webkamera med), Twitter og Facebook – og du kan splitte billedet, så du både kan følge med i hvad vennerne eksempelvis skriver på Facebook om dét tv-program, du samtidig ser på skærmen. SimplyShare er en funktion, som gør det nemt at vise indhold trådløst fra andre enheder på skærmen; eksempelvis billeder og video. 3D er naturligvis også en feature – og du får seks
passive briller med.
Lyden er heller ikke kedelig! 65” har to subwoofere som supplement til højtalerne, mens 84”- udgaven endda to dobbelte subwoofere indbygget.
Philips 65” 65PFL9708S koster vejledende 39.999 kroner og 84” 84PFL9708S 99.999 kroner.
Om - PHILIPS TV by TP VisionTP Vision er en dedikeret tv-aktør inden for visuel digital underholdning. TP Vision koncentrerer sig om udvikling, produktion og markedsføring af tv-apparater der bærer Philips-varemærket i Europa, Rusland, Mellemøsten, Brasilien, Argentina, Uruguay, Paraguay og udvalgte lande i Asien/Stillehavsområdet.
Det gør vi ved at kombinere vores designekspertise og innovative Philips tv-arv med den uovertrufne driftspræstation, fleksibilitet og hastighed, der er karakteristisk for TPV Technology.
Med denne kombination og stærke egenskaber bringer vi tv-apparater af høj kvalitet til markedet: Smarte og letanvendelige med sofistikerede, stilistiske præg som nye materialer og »slim« design. Vi er engagerede i at skabe produkter, som giver forbrugerne en overlegen tv-oplevelse. Med Philips tv’er er TP Vision globalt førende på hospitality-markedet. TP Vision har hovedkontor i Amsterdam i Nederlandene og er eksklusiv licenshaver af Philips tv-mærket i de ovennævnte lande. TP Vision er 70 % ejet af TPV Technology, som har hovedkontor i Taiwan, og 30 % af Royal Philips Electronics, som har hovedkontor i Nederlandene. TP Vision har tæt ved 3.300 ansatte rundt om i verden.
For yderligere information, kontaktPhilips Danmark
www.philips.dk