Jeg synes at det er fint at David er ærlig
Som David beskriver det, ser den korrupte og selvfede HiFi-verden altså desværre, som regel, ud i virkeligheden.
Priser som er totalt ude af proportionalitet med lyden er mere sikkert end regn til Roskilde Festivallen og forsinkelser for DSB.
Jeg fatter dog ikke Davids begejstring for GamuT.
Efter min opfattelse er det mere opreklameret end slankemidler er generelt.
Jeg havde engang en Grundig Ghettoblaster som lød næsten bedre end GamuT.
Men.......Avantgarde har noget godt i sig som David også bemærker.
Dynamik og perspektiv er noget de behersker.
Og jeg har hørt dem med en pladespiller som signalkilde. CD er ikke noget jeg mener man kan bruge som reference til demo.
Så vil jeg da hellere lytte til kassettebånd.
Hvorfor er der så langt imellem dem der kan høre en god lyd og hvorfor er der så mange der slipper godt fra at tale sig fra denne mangel.
"dolph"
niklasthedolphin skrev:
Priser som er totalt ude af proportionalitet med lyden er mere sikkert end regn til Roskilde Festivallen .....
niklasthedolphin skrev:Jeg synes at det er fint at David er ærlig
Som David beskriver det, ser den korrupte og selvfede HiFi-verden altså desværre, som regel, ud i virkeligheden.
Priser som er totalt ude af proportionalitet med lyden er mere sikkert end regn til Roskilde Festivallen og forsinkelser for DSB.
Jeg fatter dog ikke Davids begejstring for GamuT.
Efter min opfattelse er det mere opreklameret end slankemidler er generelt.Jeg havde engang en Grundig Ghettoblaster som lød næsten bedre end GamuT.
Men.......Avantgarde har noget godt i sig som David også bemærker.Dynamik og perspektiv er noget de behersker.
Og jeg har hørt dem med en pladespiller som signalkilde. CD er ikke noget jeg mener man kan bruge som reference til demo.
Så vil jeg da hellere lytte til kassettebånd.
Hvorfor er der så langt imellem dem der kan høre en god lyd og hvorfor er der så mange der slipper godt fra at tale sig fra denne mangel.
"dolph"
Hejsa,
Sjovt nok havde jeg det lidt på samme måde, første gang jeg satte mig ned for at høre Gamut, samtidig med at jeg fra tidligere oplevelser ikke forventede det store. For at sige det pænt, havde jeg forventet noget fladt, lyst og totalt uengagerende med masser af glasbilledeeffekt. Da jeg kom ind anden gang, var der et eller andet der fangede mig, og jeg fik samtidig en god plads, hvorfor jeg blev hængende lidt.
Herefter satte Lars Goller et eller andet Fletwood Mac-nummer på, og min kæbe ramte gulvet. Af en dynamisk højttaler, synes jeg både de var gennemsigtige og utrolig homogene. Kontrollen tangerer verdensklasse, da man på intet tidspunkt fornemmede at forstærkeren var ved at miste grebet, men lyden totalt var ikke det bedste, jeg har hørt. Det tog kort sagt bare røven på mig, i forhold til hvad jeg havde forventet...
Jeg vil til hver en tid ikke bytte med et sæt Magnepan, men det gør ikke Gamut-oplevelsen dårligere.
Hvad synes du konkret, der var dårligt ved Gamut i Viborg, og hvad synes du, der var bedst?
niklasthedolphin skrev:
Men.......Avantgarde har noget godt i sig som David også bemærker.Dynamik og perspektiv er noget de behersker.
Og jeg har hørt dem med en pladespiller som signalkilde. CD er ikke noget jeg mener man kan bruge som reference til demo.
Så vil jeg da hellere lytte til kassettebånd.
Hvorfor er der så langt imellem dem der kan høre en god lyd og hvorfor er der så mange der slipper godt fra at tale sig fra denne mangel.
"dolph"
David skrev:niklasthedolphin skrev:Jeg synes at det er fint at David er ærlig
Som David beskriver det, ser den korrupte og selvfede HiFi-verden altså desværre, som regel, ud i virkeligheden.
Priser som er totalt ude af proportionalitet med lyden er mere sikkert end regn til Roskilde Festivallen og forsinkelser for DSB.
Jeg fatter dog ikke Davids begejstring for GamuT.
Efter min opfattelse er det mere opreklameret end slankemidler er generelt.Jeg havde engang en Grundig Ghettoblaster som lød næsten bedre end GamuT.
Men.......Avantgarde har noget godt i sig som David også bemærker.Dynamik og perspektiv er noget de behersker.
Og jeg har hørt dem med en pladespiller som signalkilde. CD er ikke noget jeg mener man kan bruge som reference til demo.
Så vil jeg da hellere lytte til kassettebånd.
Hvorfor er der så langt imellem dem der kan høre en god lyd og hvorfor er der så mange der slipper godt fra at tale sig fra denne mangel.
"dolph"Hejsa,
Sjovt nok havde jeg det lidt på samme måde, første gang jeg satte mig ned for at høre Gamut, samtidig med at jeg fra tidligere oplevelser ikke forventede det store. For at sige det pænt, havde jeg forventet noget fladt, lyst og totalt uengagerende med masser af glasbilledeeffekt. Da jeg kom ind anden gang, var der et eller andet der fangede mig, og jeg fik samtidig en god plads, hvorfor jeg blev hængende lidt.
Herefter satte Lars Goller et eller andet Fletwood Mac-nummer på, og min kæbe ramte gulvet. Af en dynamisk højttaler, synes jeg både de var gennemsigtige og utrolig homogene. Kontrollen tangerer verdensklasse, da man på intet tidspunkt fornemmede at forstærkeren var ved at miste grebet, men lyden totalt var ikke det bedste, jeg har hørt. Det tog kort sagt bare røven på mig, i forhold til hvad jeg havde forventet...
Jeg vil til hver en tid ikke bytte med et sæt Magnepan, men det gør ikke Gamut-oplevelsen dårligere.
Hvad synes du konkret, der var dårligt ved Gamut i Viborg, og hvad synes du, der var bedst?
Rytmik skrev:niklasthedolphin skrev:
Men.......Avantgarde har noget godt i sig som David også bemærker.Dynamik og perspektiv er noget de behersker.
Og jeg har hørt dem med en pladespiller som signalkilde. CD er ikke noget jeg mener man kan bruge som reference til demo.
Så vil jeg da hellere lytte til kassettebånd.
Hvorfor er der så langt imellem dem der kan høre en god lyd og hvorfor er der så mange der slipper godt fra at tale sig fra denne mangel.
"dolph"
Hvordan definerer man hvem der kan høre god lyd og hvem der ikke kan?
Mvh.
niklasthedolphin skrev:Rytmik skrev:niklasthedolphin skrev:
Men.......Avantgarde har noget godt i sig som David også bemærker.Dynamik og perspektiv er noget de behersker.
Og jeg har hørt dem med en pladespiller som signalkilde. CD er ikke noget jeg mener man kan bruge som reference til demo.
Så vil jeg da hellere lytte til kassettebånd.
Hvorfor er der så langt imellem dem der kan høre en god lyd og hvorfor er der så mange der slipper godt fra at tale sig fra denne mangel.
"dolph"
Hvordan definerer man hvem der kan høre god lyd og hvem der ikke kan?
Mvh.Det er et paradigme for alle der har "rørt" ved lyd og anlæg.Så vi kan påregne at ca. 90-97% af samtlige deltagere på disse famøse HiFi fora ikke kan sammensætte og ej heller udpege et godt sammensat anlæg.Alle inklusiv...........ejere, forretningsdrivende, anmeldere, udviklere......you name it."dolph"
David skrev:Setuppet formåede dog at sparke lidt mere liv i de Mahler, end Musical fidelity kunne, da jeg hørte det på SAS hotellet i Århus sidste år. Den ros skal det have... Desuden var det Krell-grej bare for lækkert, fuck jeg savlede!!!
Hej
Nu har Mahler aldrig været til demo i Århus .
Det var strauss første år og Baby beethoven andet år .
Og musikken hvis du ikke kender det jeg spillet hvad musik kender du så .
Der blev spillet et nummer med techno , det var en der havde cd med , (tænk en udaf mange kunne finde på at tage musik med ) .
Og stå at fortælle om det ene og det andet er spild af tid .
Og ja jeg køre MC så farlig er jeg .
der blev spillet
Sam Mcclain , hans træt lyd .Bliss ,Lou reed ,Elvis , Mari Boine, Shaun Colvin .
jensen skrev:David skrev:Setuppet formåede dog at sparke lidt mere liv i de Mahler, end Musical fidelity kunne, da jeg hørte det på SAS hotellet i Århus sidste år. Den ros skal det have... Desuden var det Krell-grej bare for lækkert, fuck jeg savlede!!!
Hej
Nu har Mahler aldrig været til demo i Århus .
Det var strauss første år og Baby beethoven andet år .
Og musikken hvis du ikke kender det jeg spillet hvad musik kender du så .
Der blev spillet et nummer med techno , det var en der havde cd med , (tænk en udaf mange kunne finde på at tage musik med ) .
Og stå at fortælle om det ene og det andet er spild af tid .
Og ja jeg køre MC så farlig er jeg .
der blev spillet
Sam Mcclain , hans træt lyd .Bliss ,Lou reed ,Elvis , Mari Boine, Shaun Colvin
David skrev:
Fedt at snakke med Bojer igen, selvom han er Linn-blæst, er han sku' meget hyggelig, og ikke mindst underholdende. Han stod helt sikkert for dagens kommentar, da han fyrede af, at han synes, at Dynaudios store d'appolitto højttaler lyder som om, at der er to sangere, og den ene står på hovedet og synger... Fornemmelsen man har i kroppen, efter at man finder ud af, at han mener det seriøst, kan bedst beskrives som noget i stil med, hvis en 30 årig spørger dig om julemanden findes...Ja jeg er Linn vasket og kan ikke tænke selv længere ;O)
Næstdårligst var Vienna og Krell til huspriser. Det var totalt intetsigende, de 3-4 gange jeg lyttede på setuppet. Mellemtonen var total udynamisk og lyden generelt efterlod en med en fornemmelse af "Nå? var det det?", hvorefter man 2 sekunder senere rejste sig op og gik. Totalt antiklimax i forhold til prisskiltet - jeg var sku' spændt på at høre hvad det krell kunne, så jeg var meget skuffet.Jeg tror jeg denne gang vil finde det positive ved hvert setup. Krell og Vienna var det eneste sted man fornemmede en dyb nærmest klasse A agtig Bass.
Måden demoen blev kørt på af Rene og musikvalget (her tænker jeg på det techno der blev spillet), gav mig associationer til de gange, jeg har hørt Cerwin Vega for fuld hammer, dog var basserne mindre, sad på siden, og manglede den røde skumkant, samt var højttalerne finerede. Ellers var der ikke meget forskel. Den måde der bare blev skiftet cd uden videre kommentarer, det dvaske uengagerede udtryk, samtidig med at der blev gjort alt for at se så "farlig" og rocker-agtig ud som muligt, gjorde at Cerwin Vega fornemmelsen var der med det samme. Setuppet formåede dog at sparke lidt mere liv i de Mahler, end Musical fidelity kunne, da jeg hørte det på SAS hotellet i Århus sidste år. Den ros skal det have... Desuden var det Krell-grej bare for lækkert, fuck jeg savlede!!!
Hernæst kommer Bertram. Tiltrods for den underlige ombygning af et par Infinity højttalere, der desværre raslede i højre højttaler ved transienter, lød det faktisk ganske godt, ikke noget der ligner hifi, eller det jeg vil kalde rigtig, men alligevel ikke dårligt. Her var oseaner af luft, nul skarpe kanter, ja man fik helt lyst til at begynde at samle på glansbilleder. Lyden var kæmpe stor, og havde overhovedet ikke den brandsprøjteeffekt, som nogle af de andre systemer havde, nej her flød lyden ud af højttaleren. Det var en godt pust i kontrast til de andre udstillere... Desværre var Søren Bertram en meget indelukket fyr, som ikke sagde synderligt meget, samt spillede han noget røvkedeligt musik.... "lækker lyd", Fedt Accuphase grej, underlige højttalere, dårlig demo....Her er det nok bedre jeg ikke siger noget om bertram
Bye-bye klubben tager næste placering med deres hjernedøde opstilling af de 2 subwoofere, og ikke mindst delefrekvens ved 400hz mellem et sæt fullrange 2-vejs d'appolitto og 2 subwoofere... Totalt blæst i bolden, i mit hovede. Endnu værre var det, da bye-bye klubbens flinke og velformulerede udsendte fortalte, at de havde delt ved 800hz i københavn ugen før - det gad jeg godt at have hørt! nej faktisk ikke... Lyden var underlig i bunden og tynd i mellemtonen. Gik man et par skridt hen mod en af subwooferne fandt man ud af hvorfor. Bortset fra det, så fungerede det ok, og jeg tror man kunne få det til at fungere rigtig godt, hvis man delte noget lavere, ved en 70-100hz... Flotte højttalere og grej, samt professionel og god demo.Her er ser man tydeligt at David ikke har fattet en skid, kan f.eks. se at en Dali MS5 deler bassen ved 690hz ja alle højtalere deler bassen når man kigger på forskellige modeller alt mellem 400-800hz. Hifi klub gutten fortalte noget om at bassen i en højtaler spiller begge veje og for at undgå dette placere de bassen op af bagvækken så kan den kun spille en vej og elektronikkern sørgede for at de var i fase. Det fattede jeg da, at det så LIGNER en subwoofer kan jeg godt se kan forvirre en som David hehe.
Ved klubbens lyd var det positive at der næemest ikke var noget der stak for meget frem lød sku meget linieært. Deres diskant kunne de styre med støre forskelle lige fra skarbe ssssss sssssss lyde til blød fløjl hos gamut var det sssssss ssssssss på alle numrene fra sammediskant.
Artsound tager 2.pladsen i min verden, da de avantgarde kan noget helt specielt med dynamik, som alle andre højttalere kan lære noget af. Lyden var ikke på niveau med det, jeg hørte hos Artsound på Duo Omega til halvdelen af hvad Duo Grosso koster, men oplevelsen var stadigvæk god, så længe man sad ned imellem højttalerne, for det blev lyst og skarpt, når man gik ud til siden, eller rejste sig op. Hans er god til at køre demo og fortæller mellem numrene, samt har god humor. Jeg bliver aldrig fan af de Opera cder, hvis karakter jeg kan høre hele tiden, når der bliver spillet.Så det var kanon irriterende, at der ikke kunne spilles på pladespiller - det gad jeg bare godt at høre... Jeg ved ikke om den kom på, men jeg gad godt høre den lille Avantgarde forstærker, da den virkelig tog røven på mig, da jeg hørte den hos Artsound - fantastisk forstærker! Jeg synes desværre, at den er pisse grim, men fuck hvor den spiller den lille lort! Lækkert grej, specielle højttalere og god demo.Art sound det eneste sted hvor noget nærve var til stede også selv om det kunen slyde helt skævt og skørt måske musik bare er skævt og skørt for man var lige ved at tro man sad til live ;O) godt gået
Gamut havde overall bedste lyd i min verden. Her var der hammer på hele vejen op, og opløsningen var tårnhøj uden at gjalde på noget tidspunk. Detaljer i rå mængder, uden at de stjal billedet, musikken var i centrum - rigtig fedt! Det var på grænsen af at blive for analytisk, især på knap så godt inspillede plader, men sådan er det vel når man efterstræber høj troværdighed? Det var totalt set klasser foran resten i min verden, der blev spillet almindelig musik, og der blev spillet højt, som jeg mener er lige så vigtig alle andre parametre. Det fantastiske fravær af forvrængning og totale kontrol over musikken ved alle lydtryk slog virkelig benene væk under mig - Flot! Det er første gang jeg hører Gamut spille godt, og det spillede virkelig godt!!! Lars Goller er alle tiders fyr, som har helt styr på alt hvad der har med højttalere at gøre, og han holdte desuden "åben" en time mere end de andre udstillere, hvor der virkelig blev spillet højt, så man sad med kæben på gulvet. Træffets bedste lyd, no doubt about it... God demo og lækre produkter. Goller var frisk, tilstedeværende, og frem for alt, musikinteresseret... Dagens STORE overraskelse....Gamut har flotte højtallere specielt de små kunne jeg lide mere positivt er der ikke om gamut
Hilsen Jonas Bojer
Bulgroz skrev:Bertram havde et accuphase setup med, uha uha det så godt ud. Aktiv deling og det hele. D100 drevet.
SÃ¥ skulle jeg mene at det her er hans ghost amps, men jeg er ikke helt stiv i det
Højtalerne var også meget spændende, og ganske nemme at smug kigge i
Tilbage til HiFi-arrangementer
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster