Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Reklame kontra forumindlæg?

Her modtager Nerds.dk konstruktiv kritik og forbedringsforslag.

Indlægaf mr.superetik » ons dec 27, 2006 23:36

Thomas Sillesen skrev:Alternativet til at branchemedlemmer selv skriver om deres produkter i forum, er at der bliver endnu flere marionetter, der laver deres reklame indslag på kommando.
Der fandtes og findes stadig noget, der hedder god markedsføringsskik. Er det mon helt umuligt for nogle af de herrer, der er i denne her branche, at efterleve? (tænkt specifik if.t. at vi skulle forholde os til "marionetter", der skriver for producenten...det er jo helt hÃ¥bløst)
hilsen
mogens
Brugeravatar
mr.superetik
Profil Lukket
 
Indlæg: 564
Tilmeldt: fre nov 24, 2006 01:18

Indlægaf David » tors dec 28, 2006 02:20

Thomas Sillesen skrev:Alternativet til at branchemedlemmer selv skriver om deres produkter i forum, er at der bliver endnu flere marionetter, der laver deres reklame indslag på kommando.
 
Jeg kan godt lide, at du skriver "endnu flere marionetter", og ja, jeg kan godt se problemet. Dog synes jeg stadig, at det er bedre...
Mvh
David

"THANK YOU, BOOB LADY!!!"
Brugeravatar
David
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: man nov 14, 2005 20:43

Indlægaf brian » tors dec 28, 2006 09:38

Jeg tror at den bedste måde at undgå "marionetter" på, må være at oprette et forum hvor branchemedlemmer kan kommentere deres nyhedsartikler. Så kan interesserede spørge direkte til produktet og importør/producent kan komme med yderligere oplysninger, som af den ene eller anden grund ikke var medtaget i nyhedsartiklen.

Om noget er reklame eller information kommer nok an på øjnene der læser, men hvis vi havde ovenstående forum ville alle der deltog i trådene vide hvad de gik ind til.

Andre sites, eks. Audiocircle,  har dedikerede forums til specifikke mærker hvilket fungeree rigtigt godt. Jeg tror dog ikk at det er ikke vejen frem for dette site, da det sÃ¥ er op til moderatorene at bestemme hvilke mærker der skulle have et forum.

Glædelig bag-jul,
Brian
Brugeravatar
brian
Branchemedlem
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: fre okt 28, 2005 11:30
Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf Peter - AR » fre dec 29, 2006 00:27

Tillykke Neeper,
 
Godt gået og flot der stadigvæk er nogle, der tør satse alt de ejer for det de tror på og professionelt elsker mest.
 
-----
 
Jeg har lært det af erfaring, og du lærer det nu:
Gå aldrig ud i forums for at omtale DINE nyheder, når man er døbt "branchemedlem". Der er SÅ MANGE, som har "ondt i røven" af den slags nyheder.
 
-----
 
Neeper, klø videre, held og lykke, samt Godt Nytår.
 
-----
 
I dag læser jeg sjældent forums og hvor er jeg blevet meget mere glad, fordi det giver ro i sjælen til at fordybe sig i det ,som det netop drejer sig om; jeg har tværtimod tabt penge på denne strategi.
Med venlig hilsen,
Peter - AR
____________________________________

Powered by Linux:

www.ARhifi.com & www.Acoustic-Reality.com
Brugeravatar
Peter - AR
Branchemedlem
 
Indlæg: 490
Tilmeldt: lør okt 29, 2005 19:02
Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf zerocool » fre dec 29, 2006 04:24

Branchemedlemmer har den almindelige brugers interesse som levebrød, hvorfor de almindeligvis mÃ¥ antages at besidde en god portion viden og kompetancer de kan bidrage med. Selvfølgelig mÃ¥ man formode, at deres skribentvirksomhed i høj grad er motiveret af den deri værende markedsføringsmæssige værdi, men faktiske eksempler viser jo ogsÃ¥, at det i høj grad er den faglige interesse der betinger tilstedeværelsen.
Ud fra et forbrugersynspunkt er det da ogsÃ¥ en velkommen mulighed, at man kan fÃ¥ besvaret sine spørgsmÃ¥l offentligt. Et branchemedlems svar hér, vil helt sikkert være mere velovervejet og gennemtænkt, end den rÃ¥dgivning man ofte finder ude i butikkerne og de svar man modtager, hvis man henvender sig telefonisk eller via mail til en producent. I det konkrete eksempel med Neepers Speakers, der har ansporet denne trÃ¥d, er det da ogsÃ¥ en fantastisk lejlighed for at følge et produkts tilblivelse og spørge ind hertil, direkte til konstruktøren.  
 
Ja, selvfølgelig har det en ikke ubetydelig reklameværdi, nÃ¥r et branchemedlem laver indlæg pÃ¥ et forum som dette. Dog føler vi ikke, at ulemperne opvejer de fordele der er herved.
For at forbedre gennemsigtigheden har vi da også pålagt branchemedlemmer at lade sig "brande" som sådan. Herefter må brugerne selv tillægge pågældendes indlæg den mængde kildekritisk læse-vinkel, de finder passende.
 
Markedsføring, uanset mÃ¥de, mængde og medie, kan vi hurtigt blive enige om virker. Vi vil dog hverken lege babysittere eller politimænd overfor henholdsvis letpÃ¥virkelige brugere og ublu vendsysselske branchemedlemmer. Med branchemedlems-brandingen mener vi, at vi har udstyret brugerne med fyldestgørende, om end ikke udtømmende, mulighed for gennemskue anden hifi-musik-medlems evt. direkte eller indirekte reklamer. Dem der ikke mener de kan administrere et sÃ¥dan ansvar, er formodentlig folk under værgemÃ¥l eller børn. I sÃ¥ fald kan jeg kun tilskynde til, at de tager kontakt til deres værger for at fÃ¥ hjælp til administrationen af deres internet- sÃ¥vel som medieforbrug generelt.
 
PÃ¥ et forum som det her pÃ¥ hifi-musik - der er sÃ¥ liberalt, nÃ¥r det kommer til ytringsfrihed - vil der desværre nok til alle tider være enkelte brugere, der med fed skrift og store bogstaver, skriger reklame nÃ¥r et branchemedlem laver indlæg eller begejstret foræller om et givent produkt. De samme typer kan sikker genfindes, som de der i biografsalens mørke, til stor irritation for andre tilstedeværende, buer højlydt nÃ¥r James Bond kommer kørende i en Aston Martin eller han flasher sit Omega-ur.
SpørgsmÃ¥let er sÃ¥, hvorledes denne slags mennesker bedst hÃ¥ndteres? Man kan rejse sig op og rÃ¥be i munden pÃ¥ vedkommende - og derved bidrage til at ødelægge biografturen for sig selv og andre tilstedeværende - eller man kan vælge at koncentrere sig om filmen, mÃ¥ske i værste fald sende personen et medlidende blik, og lade biografpersonalet (aka Team H&S) hviske den opmærksomhedskrævende person i øret, at han skal dæmpe sig.
 
Peter - AR skrev:Jeg har lært det af erfaring, og du lærer det nu:
Gå aldrig ud i forums for at omtale DINE nyheder, når man er døbt "branchemedlem". Der er SÅ MANGE, som har "ondt i røven" af den slags nyheder.
 
Ansvaret for den gode tone gælder begge veje. Oplever du usaglig kritik, i en trÃ¥d du har oprettet vedr. eget produkt, kan du jo blot vælge et ignorere det. At man ikke smider den første sten, berettiger ikke Ã©n til hvilken som helst reaktion.
 
Uden det er myntet pÃ¥ nogen bestemt, men blot tænkt som en velment opfordring til branchemedlemmer generelt, klæder det bedst sÃ¥danne, at nÃ¥r man har modtaget stemplet branchemedlem at opføre sig derefter - dvs. professionelt.  
Gør dig selv, og de andre brugere af forummet, den tjeneste at lære korrekt citatteknik.
Brugeravatar
zerocool
Supermedlem
 
Indlæg: 1462
Tilmeldt: fre dec 30, 2005 23:18
Geografisk sted: Ã…rhus C

Foregående

Tilbage til Ris, ros & forslag


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.