Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

HiFi-klubbens låne-med-hjem politik?

Erfaringer og oplevelser med forhandlere.

Indlægaf Tag » søn sep 09, 2007 19:00

Ved ikke hvordan, jeg har fÃ¥et det sÃ¥ forkert ind, at der er nul returret ret i en fysisk forretning :oops: , endnu en grund til at handle over nette   :(
Tag
Seniormedlem
 
Indlæg: 954
Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 16:07

Indlægaf lerager » søn sep 09, 2007 19:17

Tact&Tone skrev:Det er bestemt ikke den officielle holdning!
Kan fortælle at på Åboulevarden, bliver der, når der laves udlån, lavet en manuel fluesmækker kopi af dit dankort på det beløb, som du låner produkt eller produkter for.
...
Dette er politikken i denne butik, ved ikke hvordan det gøres i andre.


Well, åbenbart ikke når det er mig der spørger. Ovenstående oplevelse er netop fra Hifi-klubben på Åboulevarden i KBH.
lerager
Nyt medlem
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør sep 08, 2007 21:09

Indlægaf powda » søn sep 09, 2007 23:08

Du har kun ret til at returnere en vare, du har købt over nettet, såfremt du kan returnere denne i væsentligt samme stand og mængde.

At tage et par højttalere i brug, dvs. ud af kassen, tilsluttet og spillet på, vil medvirke, at butikken ikke som sådan kan sælge varen som "ny" længere. Af samme grund kan du ikke stole på, at du derfor blot kan returnere dem, hvis du køber dem over nettet.

Få en klar aftale med butikken, og få den på papir. Så har du ro til at lytte.
c-notes by the layers, true f..kin' players
powda
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: søn okt 16, 2005 14:07

Indlægaf Bulgarien » søn sep 09, 2007 23:40

Utroligt  at der skrives sÃ¥ meget vrøvl!
 
Netop en højttaler vil der aldrig blive problemer med, blot varen (ikke embalagen) returners i væsentlig samme stand og mænge .
 
Standen vil være præsis den samme som når du returnere den, som da du modtog den, At spille på dem i 14 dage ændrer intet på højttaleren , snarere tværtimod. (men lad være med at fedte og ridse den...)
 
 At emballagen har været Ã¥bnet hører med til at prøve varen, sÃ¥ medmindre du har splittet emballagen helt ad skal du havde dine penge retur.
Først hvis emballagen er absulut helt ubrugelig, kan forretningen kræve et lille beløb til dækning af dette.
 
Læs også de andre indlæg, det er rimeligt klart at forbrugeren står utroligt stærkt ved køb på nettet
B&O Icepower - alt andet er spild af energi...    - lader dig styre................ - fordi friheden er vigtigst...  Information.dk - den mindst ringe avis...
Brugeravatar
Bulgarien
Supermedlem
 
Indlæg: 1102
Tilmeldt: søn okt 15, 2006 20:50

Indlægaf Tag » man sep 10, 2007 09:22

Når man har lånt en højtale hjem i fx. 7-14 dage, kan de jo ikke sælges som ny, men den kan så god sælge som demo modelle til en anden pris, tænk sig at HiFi-Klubbe havde lånt hel vare laget ud, så ville det værre sket med at sælge ny ting og folk der købte ny ting op opdaget at det faktis var en demo model man har købt.

Så enten har Hi-Fi Klubben nogle udvalget lånemodller, ellers må de mange gange sælge demo vare.

ikke en god måde at drive butik på, så når man har bestemt sig for en vare og betal, så fanger bordet.
Tag
Seniormedlem
 
Indlæg: 954
Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 16:07

Indlægaf lerager » man sep 10, 2007 09:28

Tag skrev:Så enten har Hi-Fi Klubben nogle udvalget lånemodller, ellers må de mange gange sælge demo vare.

ikke en god måde at drive butik på, så når man har bestemt sig for en vare og betal, så fanger bordet.


Netop. Man låner demo-modellen der står i butikken lørdag eftermiddag omkring lukketid, og afleverer den tilbage mandag inden de åbner.
I dette tilfælde var det så bare ikke muligt for MIG at låne lige præcis DEN højttaler - derfor ville jeg høre om andre havde tilsvarende oplevelser.

Nogen andet er at en højttaler til mange tusind ikke bare er en vare - man er nødt til at høre dem derhjemme, ellers ved man ikke hvad man køber.
lerager
Nyt medlem
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør sep 08, 2007 21:09

Indlægaf Bulgarien » man sep 10, 2007 12:18

Tag skrev:Når man har lånt en højtale hjem i fx. 7-14 dage, kan de jo ikke sælges som ny, men den kan så god sælge som demo modelle til en anden pris, tænk sig at HiFi-Klubbe havde lånt hel vare laget ud, så ville det værre sket med at sælge ny ting og folk der købte ny ting op opdaget at det faktis var en demo model man har købt.

Så enten har Hi-Fi Klubben nogle udvalget lånemodller, ellers må de mange gange sælge demo vare.

ikke en god måde at drive butik på, så når man har bestemt sig for en vare og betal, så fanger bordet.

Hvad forretningen gør med den returnede vare kan du være 100 % ligeglad med, bare du har opfyldt din forpligtelse med hensyn til varens  stand og mængde, hvilket burde betyde at varen fremstÃ¥r som ny, nÃ¥r den skal sælges igen.

Det normale herefter, er da ogsÃ¥ at butikken  sælger varen igen som ny, bare varen  fremstÃ¥ som ny og garantien er iorden, og det er kun i meget fÃ¥ tilfælde den praksis kan kritiseres. 

Undtagelsene,- som man oftest har hørt om, er at mobiltelefoner og computere ofte (altid) sælges som nye, selvom de ved en afprøvning kan være er lagret med personlige data fra dem som har lÃ¥nt/købt dem tidligere, hvilket Ã¥benlyst ikke er tilfredstillende for en ny køber, og her bør grænsen vel egentlig ogsÃ¥ trækkes.

 Normalt husker forretningerne da ogsÃ¥ at slette evt  personlige data fra udstyret inden den sælges til næste kunde, og sÃ¥ er den praksis ogsÃ¥ absolut acceptable.

Fremgangsmåden er naturligvis iorden, for ellers ville returretten ikke fungere i praksis.

Heldigvis er der ikke sÃ¥ mange der fortryder sit køb, sÃ¥ problemet (hvis der mÃ¥tte være et sÃ¥dan) mÃ¥ siges at være af et meget beskedent omfang.

B&O Icepower - alt andet er spild af energi...    - lader dig styre................ - fordi friheden er vigtigst...  Information.dk - den mindst ringe avis...
Brugeravatar
Bulgarien
Supermedlem
 
Indlæg: 1102
Tilmeldt: søn okt 15, 2006 20:50

Indlægaf powda » man sep 10, 2007 12:26

Bulgarien skrev:
Utroligt  at der skrives sÃ¥ meget vrøvl!
 
Netop en højttaler vil der aldrig blive problemer med, blot varen (ikke embalagen) returners i væsentlig samme stand og mænge .
 
Standen vil være præsis den samme som når du returnere den, som da du modtog den, At spille på dem i 14 dage ændrer intet på højttaleren , snarere tværtimod. (men lad være med at fedte og ridse den...)
 
 At emballagen har været Ã¥bnet hører med til at prøve varen, sÃ¥ medmindre du har splittet emballagen helt ad skal du havde dine penge retur.
Først hvis emballagen er absulut helt ubrugelig, kan forretningen kræve et lille beløb til dækning af dette.
 
Læs også de andre indlæg, det er rimeligt klart at forbrugeren står utroligt stærkt ved køb på nettet

Ingen tvivl om, at forbrugeren står stærkt. Det givet jo ligesom sig selv, når man holder forbrugerkøbsafsnittet i købeloven op mod resten af bestemmelserne i selv samme.

Rent faktisk skal butikken finde sig i det, man kalder ubetydelige skader, hvorfor der ikke burde være noget problem i ex. at "fedte" en højttaler.

Og hvorfra i retspraksis finder du belæg for din påstand om, at hvis emballagen er helt ødelagt, så kan de kræve et mindre beløb?

Så længe der ikke sker værditab på genstanden, kan denne returneres. Hvis man prøvelytter en højttaler i 14 dage, så ville jeg umiddelbart antage, at der godt kunne være sket et sådant værditab, at man ikke længere har retten til at fortryde. Sætter man blot højttaleren til hurtigt, og ikke spiller mere på den, så burde der kunne fortrydes.

Det er svært at trække en linie i sandet og sige, præcist hvor der ikke længere kan fortrydes. Men forbrugeren får en margin.

c-notes by the layers, true f..kin' players
powda
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: søn okt 16, 2005 14:07

Indlægaf Bulgarien » man sep 10, 2007 13:04

Emballage er de fleste gange en del af varens værdi , og hvis den ikke returneres eller hvis den er ødelagt / skadet, sÃ¥ vil varens værdi blive mindre, da den i sÃ¥fald ikke  umiddelbart ville kunne sælges som ny.
 
 
B&O Icepower - alt andet er spild af energi...    - lader dig styre................ - fordi friheden er vigtigst...  Information.dk - den mindst ringe avis...
Brugeravatar
Bulgarien
Supermedlem
 
Indlæg: 1102
Tilmeldt: søn okt 15, 2006 20:50

Indlægaf Bulgarien » man sep 10, 2007 14:11

Er det almindelig eller ualmindeligt at kunne lÃ¥ne (dyrt) udstyr med hjem, og returnere det  igen.?
 
B&O Icepower - alt andet er spild af energi...    - lader dig styre................ - fordi friheden er vigtigst...  Information.dk - den mindst ringe avis...
Brugeravatar
Bulgarien
Supermedlem
 
Indlæg: 1102
Tilmeldt: søn okt 15, 2006 20:50

Indlægaf powda » man sep 10, 2007 16:48

Bulgarien skrev:
Emballage er de fleste gange en del af varens værdi , og hvis den ikke returneres eller hvis den er ødelagt / skadet, sÃ¥ vil varens værdi blive mindre, da den i sÃ¥fald ikke  umiddelbart ville kunne sælges som ny.
 
 
 
Meget muligt det er surt at få en vare tilbage uden emballage, men det er ikke noget en virksomhed som sådan kan bede kunden betale for. Derfor - hvor får du belæg for det synspunkt fra?
c-notes by the layers, true f..kin' players
powda
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: søn okt 16, 2005 14:07

Indlægaf Bulgarien » man sep 10, 2007 17:26

powda skrev:
Bulgarien skrev:
Emballage er de fleste gange en del af varens værdi , og hvis den ikke returneres eller hvis den er ødelagt / skadet, sÃ¥ vil varens værdi blive mindre, da den i sÃ¥fald ikke  umiddelbart ville kunne sælges som ny.
 
 
 
Meget muligt det er surt at få en vare tilbage uden emballage, men det er ikke noget en virksomhed som sådan kan bede kunden betale for. Derfor - hvor får du belæg for det synspunkt fra?

Normalt plejer jeg altid at henvise til div. link, næsten uanset hvad jeg skriver om , det hjælper andre med at gå videre med emnet, og det understreger at jeg trods alt ved noget om emnet.

Varens værdi er også repræsentet ved embalagen, hvad enten man kan lide det eller ej

Lige præsis dette med embalagen kan jeg desværre ikke umiddelbart linke til, da det ikke er ligetil at finde igen men jeg mener bestemt at der foreligger nogle afgørelser om dette , - Jeg læser enorme mængder af stof, særligt forbrugerstof, og problemet vil jo opstÃ¥ jo engang imellem.

Men det er blot for at understrege at man trods alt har visse forpligtelser, ihvertfald de første 14 dage, hvor man har muligheden for at benytte returretten.

 MÃ¥ske andre der er bedre til at Google kan finde stederne hvor det stÃ¥r nærmere beskreve.

B&O Icepower - alt andet er spild af energi...    - lader dig styre................ - fordi friheden er vigtigst...  Information.dk - den mindst ringe avis...
Brugeravatar
Bulgarien
Supermedlem
 
Indlæg: 1102
Tilmeldt: søn okt 15, 2006 20:50

Indlægaf lerager » man sep 10, 2007 18:15

OK d'herrer!!!

Nok om tyske tests!
Det var undertegnede der startede denne tråd, og jeg skulle måske have formuleret mit spørgsmål lidt skarpere:
Hvordan får jeg et par B&W DM683 til hjemlån, så jeg kan høre om de performer ordentligt i min stue?
Kan det lade sig gøre, eller skal jeg bare glemme alt om HiFi-klubbens produkter?
lerager
Nyt medlem
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør sep 08, 2007 21:09

Indlægaf Kim Olsen » man sep 10, 2007 20:28

Vift med dankortet, så skal de nok oppe sig lidt.
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Brugeravatar
Kim Olsen
Administrator
 
Indlæg: 2576
Tilmeldt: ons okt 19, 2005 19:17
Geografisk sted: The man cave

Indlægaf xo » man sep 10, 2007 21:37

Det hjælper ikke altid at vifte med pengene. Spørg bare kjole-Ole.

Næh, penge er ikke alt, som man siger.
 
Men en ordentlig forretning har vel en fast politik om den slags, skulle man mene.
Brugeravatar
xo
Supermedlem
 
Indlæg: 1194
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 11:47

ForegåendeNæste

Tilbage til Forhandlere


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.