Nerds.dk - Hifi, Stereo & Lyd Community

Priser på Hi-Fi

Erfaringer og oplevelser med forhandlere.

Indlægaf Andre´ Jensen » lør feb 23, 2008 21:04

michael skrev:hurtig : du har helt ret, det er sq vanvittigt hvad de skal tjene herhjemme.
men du forventer vel ik at de skal indrømme det på et åbent forum gør du ?

Ind til videre, har jeg ihvertfald ikke tjent en krone.Men enig skulle jeg, mod forventning komme til at tjene mere end jeg selv finder rimmeligt,vil jeg nok holde mund.Men det ville klæde dig, hvis du fortalte, hvad der for dig til at mene, at nogen tjener for meget.Dit postulat er en kende for let købt.

MVHJ

 

Brugeravatar
Andre´ Jensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man okt 31, 2005 00:51
Geografisk sted: københavn

Indlægaf ctacta » lør feb 23, 2008 23:04

michael skrev:hurtig : du har helt ret, det er sq vanvittigt hvad de skal tjene herhjemme.
men du forventer vel ik at de skal indrømme det på et åbent forum gør du ?

Selvføliglig ikke  men sammenligning med hifi og it er meget sjov, bare meget forskellig, idet distributionen er sÃ¥ meget mere effektiv og konkurrencepræget i it end hifi. Omsætningmæssigt er jeg ogsÃ¥ sikker pÃ¥ der er en kæmpeforskel, kender dog ikke talene, men mon ikke de respektive brancheforeninger ligger inde med det?

Hifi-prissætningen er meget stramt styret, og de stærke brands er topstyret, tag bare mit eksempel med Onkyo, der er prissætningen identisk hos alle forhandlere i DK... Det tyder helt klart på diktat og ikke frie markedskræfter der dikterer prisen. I Tyskland er billedet anerledes, der kan man faktisk spare op til 38% når selv momsforskellen er udlignet. Hvad fortæller det? Tror du avance er så meget større for en tyskonline forhandler end en dansk mini-forhandler? Nej, det handler om omkostningsniveau og dermed den avance danske forhandlere skal have, herunder SAS-Audio.dk, der sikkert også tager sig godt betalt for sin distribution.

Angående prissætning i USA og EU og DK, så er der lige det at sige til det at købekraften i USA ikke er lige så høj som i EU. Det skyldes manglende økonomisk vækst og den svage valutakurs siger mange. Men men, de mangler at fortælle en sandhed, komponenter m.m. handles i USD, og de gør deres produktion i Asien også...I DK er købekraften ekstrem høj, vi har mange penge mellem hænderne, og det kan man mærke på de vejl. udsalgspriser.

Dell sæger en fed 24" tft der koster det halve i USA end i DK, og hvorfor? Fordi marked kan bære det, det handler om at malke koen for al den mælk (penge) man kan komme afsted med.

SÃ¥ prissætningen pÃ¥ hifi i dk ændre sig ikke meget før der kommer en stor udenlandsk spiller pÃ¥ marked som kan gøre noget i distribution og retail. Elgiganten gider jo ikke, mÃ¥ske fordi hifiklubben er sÃ¥ stærk, og fordi man i de produkter man sælger, har sikret sig stort set ren eksklusivitet pÃ¥ alle produkter, men undtagelse af nogle fÃ¥, Samsung bla. men det blev man nød til, idet Sharp m.m. ikke var stærke nok brands til den store omsætning man ønskede.

Check lige hifiklubbens sidste regnskaber, de tjener styrtende med penge!

 

ctacta
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 234
Tilmeldt: tors aug 09, 2007 18:36

Indlægaf Andre´ Jensen » lør feb 23, 2008 23:20

Ctacta dit eksempel med Onkyo, er hvis det er sandt ulovlige forretnings metoder.Og jeg tvivler på nogen her, mener at det er iorden.Og noget sådant skal naturligvis stoppes.

Nu er købekraft en mærkelig størrelse.Der er en stor meget rig klasse i USA, og desværre også en stor underklasse.Sådan billedligt talt, ligger hovedet i ovnen, og benene i fryseren.Tager man temperaturen på det, ser det nogenlunde ud.

Hvor vil jeg hen med det.Der er en forholdsmæssigt meget større gruppe i USA, der har råd til dyrt hifi.End der er her i Danmark

MVH
Brugeravatar
Andre´ Jensen
Supermedlem
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man okt 31, 2005 00:51
Geografisk sted: københavn

Indlægaf Otto J » søn feb 24, 2008 00:52

Thomas Sillesen skrev:
MEN.. computere er stadig billigst i USA. Jeg kiggede på Dells hjemmesider, og i USA er de ca 10% billigere. Tag f.eks en basis XPS M1330 der uden moms koster 5995,- herhjemme og 995 USD over there.
 
Dét med computere er faktisk meget simpelt: Det er to meget forskellige distributionsformer. I PC-branchen har distributionen en væsentligt mindre andel af den samlede pris, og derfor har husleje, lønudgifter osv. langt mindre betydning end for andre varegrupper. Det betyder, at hvis du fordobler avancen pÃ¥ et PC-produkt, sÃ¥ gør det en ret lille forskel i salgsprisen. Hvis du fordobler avancen pÃ¥ et hifi-produkt, sÃ¥ fÃ¥r du en meget mærkbar forskel i salgsprisen. Og sÃ¥ er det jeg spørger: Hvorfor er en PC-leverandør der kører med dobbelt sÃ¥ høj avance som i USA en mindre slyngel end en hifi-sælger der kører med dobbelt sÃ¥ høj  avance? Den eneste forskel er at du mærker det ene mere end det andet. Det ændrer altsÃ¥ ikke pÃ¥ at der er et behov for højere avance, fordi DU skal have mere i løn.
 
Problemet er at folk tror at PC-modellen bare kritikløst kan overføres til hifi, så distributionen her kan være lige så effektiv som i PC-branchen. Det kan den _ikke_!
 
Thomas Sillesen skrev:Man må simpelthen ændre sin distributionskæde totalt hvis man ønsker at gøre noget grundlæggende ved prisstrukturen. Audioscan gjorde det i halvfjerdserne, HiFi Klubben gjorde det i firserne, og i al ubeskedenhed har vi gjort det nu med Focal og HiFi Freaks.
 
...og nok så væsentligt: Har I overtaget 50% af højttalermarkedet i Danmark, bare fordi I har sat priserne ned? Eller, er salget af højttalere i Danmark steget, fordi priserne på Focal er faldet 40%? Nej, man har bare møbleret lidt rundt på de penge der blev brugt i forvejen.
 
Det næste man sÃ¥ kan spørge sig selv om, er om vi _ønsker_ at al hifi skal have en distribution der er som PC-branchen, eller bare - med al respekt, Thomas - som Hifi Freaks? Vil vi gerne ofre muligheden for at gÃ¥ ned i den lokale forretning og lytte pÃ¥ højttalerne før vi køber, hvis vi kan spare 40% pÃ¥ alle hifi-køb ved at gøre det? Hvis man svarer "ja" pÃ¥ det spørgsmÃ¥l, sÃ¥ glemmer man at det ikke hjælper at spare 40%, hvis man ikke kan finde ud af hvilken højttaler det er man skal spare 40% pÃ¥.
 
For nu at sige det lidt brutalt: Hvis der skal være plads til Hifi Freaks i det danske marked, sÃ¥ er der mindst Ã©n anden forhandler der skal lukke. Det foregÃ¥r naturligvis ikke sÃ¥ direkte, men i den store sammenhæng forsvinder de 40% besparelse ud af branchen et sted. SÃ¥ ved jeg godt at nogle, ikke mindst Hurtig, tror at sÃ¥ er der bare et par hifi-baroner rundt omkring der mÃ¥ købe en Mercedes S500 i stedet for en S600, men jeg mÃ¥ bedrøve konspiratisterne med at det faktisk er rigtigt nÃ¥r folk i hifi-branchen "praler" med at det er en ret dÃ¥rlig branche at tjene penge i.
 
Rent faktisk, så er der en stående vittighed blandt nogle af dem jeg kender i branchen:
 
"Hvordan fÃ¥r man en mindre formue ud af at sælge hifi?"
"Man starter med en stor!"
Mvh. Otto
Otto J
Branchemedlem
 
Indlæg: 1115
Tilmeldt: søn mar 04, 2007 09:07

Indlægaf , » søn feb 24, 2008 01:17

Av precision skrev:Vil vi gerne ofre muligheden for at gå ned i den lokale forretning og lytte på højttalerne før vi køber, hvis vi kan spare 40% på alle hifi-køb ved at gøre det? Hvis man svarer "ja" på det spørgsmål, så glemmer man at det ikke hjælper at spare 40%, hvis man ikke kan finde ud af hvilken højttaler det er man skal spare 40% på.


Se..det er det mest fornuftige, der er sagt i denne tråd fra forbrugervinkel.
For hvad taber man ikke af vellyd, hvis man ikke længere er i stand til at kunne lytte førend køb?
Engang var det helt almindeligt, at man kunne gå ind i enhver lille biks og lytte noget fornuftigt, men idag har en del forbrugere (de, der tænker på en konspiration konstant) lænket sig selv til en skærm med den ene mere langfattede lsite af priser abroad end den anden og dette er denne type forbrugeres eneste værktøj.
Hvor fattigt er det?
,
Profil Lukket
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs sep 19, 2006 20:12

Indlægaf Otto J » søn feb 24, 2008 01:34

Hurtig skrev:

@ Kasper TC:
I kunne jo købe i tyskland i stedet. Så er det stadig 230VAC udgaver. Ofte er det jo præcis samme lager de kommer fra, hvorfor man ofte ser tyske Schuko-stik på de medleverede kabler, hvilket i mange tilfælde faktisk er ulovligt.
Jeg er sikker på, at hvis store dele af den danske HiFi branche begyndte at handle hos tyske distributører, så ville man nok kunne få en fornuftig aftale omkring garanti :) . Og priserne kunne sikkert sænkes mindst 20-30% på mange produkter.

Uden at jeg skal tale pÃ¥ vegne af TC: For det første, sÃ¥ er TC jo netop selv importør af mange produkter. For det andet, sÃ¥ har TC netop skabt grundlaget for firmaet gennem lave priser via parallel-import, sÃ¥ jeg tror ikke du behøver undervise dem i hvordan man gør. For det tredje, sÃ¥ har man som distributør jo en eksklusiv-aftale med firmaet, som gør at en dansk butik ikke bare kan handle med en hvilken som helst distributør i verden de har lyst til. Hvis man tror at parallel-import er lig med at skære led væk fra kæden, sÃ¥ har man misforstÃ¥et konceptet grundigt - en parallel-importeret vare har typisk mindst én og ofte to ekstra led i distributionsvejen. Hvorfor tror du der nogle gange kan være sÃ¥ meget bøvl med service pÃ¥ parallel-importerede produkter? Din kommentar med at man "bare kan handle hos den tyske importør" beviser med al ønskelig tydelighed at du hverken har forstand pÃ¥ hifi-branchen eller distribution i almindelighed, derunder hvorfor det overhovedet er at man vælger at have agenter i de enkelte lande, og sÃ¥ledes burde du ærligt talt afholde dig fra at gøre dig sÃ¥ satans klog pÃ¥ de her ting.
 
Men for nu at skære det ud i pap for dig, når du nu åbenbart gik på Teknisk Skole og ikke på Handelsskole: HVIS det nu var muligt for danske butikker at handle hos den tyske distributør, og spare nogle håndører, hvem havde du så forestillet dig skulle tage sig af markedsføringen i Danmark? Sætte et service-organ op? Afholde udstillinger? Undervise personalet i butikkerne? Det er dérfor man har agenter i hvert enkelt land (eller i nogle tilfælde for en isoleret gruppe af lande): Der er individuelle forskelle på de enkelte markeder, der gør at en lokal agent vil kunne udføre disse lokale opgaver langt bedre end fabrikken selv, og som de enkelte butikker ikke ville kunne løfte selv. Det er dét der er hele konceptet med at have et distributions-system: Man outsourcer de enkelte opgaver i distributionen til firmaer der er dygtige til netop dét led i distributionen.
 
Fabrikken producerer en vare. Denne vare skal sælges til nogle forbrugere. Fabrikken kan ikke hÃ¥ndtere kontakten direkte til forbrugerne, sÃ¥ de outsourcer salget til en importør i et givent land. Denne importør kan heller ikke (nødvendigvis, nogle kan godt) hÃ¥ndtere kontakten direkte til forbrugerne, sÃ¥ de outsourcer forbruger-kontakten til detail-handlen. Det betyder IKKE, som nogle gerne vil have folk til at tro, at der er overflødige led i distributionen. Hvis du fjerner et led, sÃ¥ sparer du ikke leddet væk. Du sætter bare den samme mand til at løse to opgaver i stedet for én. Det KAN være mere effektivt end at dele det op, men det behøver ikke være det. Jo større firma man har med at gøre, jo bedre vil det kunne betale sig at dele det op i forskellige led. Derfor ser du direkte-til-kunden distribution hos visse meget smÃ¥ mærker (f.eks. DLS i TC eller Focal i Hifi Freaks), en integreret importør/detail konstallation til mellemstore mærker (som f.eks. Denon i Hifi Klubben), og en helt opdelt distribution (f.eks. Sony), i visse tilfælde endda med separate, ekstra led til distributionen af særlige produktgrupper (f.eks. Panasonic's projektor-division).
 
Du kan ikke bare uden videre spare et leds avance væk, uden rent faktisk at fjerne leddet. Det kan du sÃ¥ igen kun, sÃ¥fremt det er muligt at afsætte varerne uden dette led. Detail-handlen er normalt den dyreste del af distributionen, det er hér den største udgift per solgt produkt ligger. Det er samtidig en del der er _markant_ dyrere at drive, end i eksempelvis USA, hvor f.eks. en typisk løn for en sælger i en elektronik-forretning er omkring 7 dollar i timen - og løn er for langt de fleste virksomheder  suverænt den dyreste udgift.
 
Hvis du vil minimere prisforskellene nævneværdigt, er der derfor kun én vej: Online-distribution udenom butikkerne - sådan som f.eks. Hifi Freaks har gjort. Og så er det jeg spørger: Er det dén vej vi ønsker at hifi-branchen skal gå? Jvf. førnævnte tese om at det ikke nytter noget at spare 40%, hvis du ikke ved hvad du skal spare dem på.
 
Som jeg har sagt før, jeg tror ikke at der er nogen i branchen der fortæller dig at den procentvise avance er den samme i Danmark som den er i USA. Ej heller at hifi er et lav-avance produkt (omend der findes masser af Ã¥benlyse eksempler pÃ¥ produkter med højere procentvis avance, hifi ligger nok nærmest i midten). Dét de (vi) fortæller dig er at den i forhold til hvad det koster at drive forretning i Danmark i forhold til i USA, generelt er en tilpas mængde højere, og at der ikke er plads til at sænke den hvis butikkerne fortsat skal løbe rundt. Det er dyrt at drive forretning i Danmark, fordi du skal have højere løn. Derfor er det dyrere for dig at købe hifi. Hvorfor er det sÃ¥ svært?
 
Mht. at producenterne prissætter varerne ud fra hvor villige forbrugerne i et givent marked er til at betale for varerne, sÃ¥ vil jeg ikke blankt afvise tanken, men jeg kender ingen firmaer jeg har arbejdet med, der arbejder sÃ¥dan. For alle firmaer jeg har haft med at gøre, har der været én simpel ting der har afgjort hvad man betaler for varen: Hvor mange skal du have? Om du bor i New York og bestiller 500 sæt højttalere, eller om du bor i Dølle-Fjelde-Musse og bestiller 500 sæt højttalere, det er producenterne altsÃ¥ ret kolde overfor. Hvis man skal sige noget, sÃ¥ har det været oppe og vende i medierne at danske forretningsfolk generelt er dÃ¥rlige forhandlere, sÃ¥ dét kan jo sagtens have noget at sige, i forhold til om de danske distributører fÃ¥r forhandlet de rigtige priser hjem, i forhold til de udenlandske.
Mvh. Otto
Otto J
Branchemedlem
 
Indlæg: 1115
Tilmeldt: søn mar 04, 2007 09:07

Indlægaf ctacta » søn feb 24, 2008 02:42

Andre´ Jensen skrev:Ctacta dit eksempel med Onkyo, er hvis det er sandt ulovlige forretnings metoder.Og jeg tvivler på nogen her, mener at det er iorden.Og noget sådant skal naturligvis stoppes.

Nu er købekraft en mærkelig størrelse.Der er en stor meget rig klasse i USA, og desværre også en stor underklasse.Sådan billedligt talt, ligger hovedet i ovnen, og benene i fryseren.Tager man temperaturen på det, ser det nogenlunde ud.

Hvor vil jeg hen med det.Der er en forholdsmæssigt meget større gruppe i USA, der har råd til dyrt hifi.End der er her i Danmark

MVH

Du har fuldstændig ret! Men Levis gør det, Louis Vitton, B&O og mange andre mærkevare, og de slipper afsted med det, fordi de styrer eller ejer udsalgsstederne. SÃ¥ kan man spørge om ikke konkurrencestyrelsen/rÃ¥det bare slukke lukkes  Thats denmark. Fast prisfastsættelse er ulovligt  hele EU men fastholdes af mange alligevel.

ctacta
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 234
Tilmeldt: tors aug 09, 2007 18:36

Indlægaf ctacta » søn feb 24, 2008 02:59

AV Precision skrev:
Men for nu at skære det ud i pap for dig, når du nu åbenbart gik på Teknisk Skole og ikke på Handelsskole:
Otto, den der tone gider vi ikke herinde  Du er langtfra selv den skarpeste kniv pÃ¥ omrÃ¥der du selv kalder dig ekspert pÃ¥.
 
AV Precision skrev: Og så er det jeg spørger: Er det dén vej vi ønsker at hifi-branchen skal gå?
Jeg tror mange kunder har talt deres tydelige sprog, at shoppe gøres anerledes end for 10 år siden, og postordre/netshop, indland eller udland, er stigende.
 
AV Precision skrev: Hvis man skal sige noget, sÃ¥ har det været oppe og vende i medierne at danske forretningsfolk generelt er dÃ¥rlige forhandlere, sÃ¥ dét kan jo sagtens have noget at sige, i forhold til om de danske distributører fÃ¥r forhandlet de rigtige priser hjem, i forhold til de udenlandske.
Se, det ved jeg virkelig noget om og der er vi enige, danske forretningsfolk er blandt de værste i verden til at forhandle, "de dumme rige fede danskere.." bliver der ofte sagt i udlandet, og ja, gud hvor er mange elendige til det med forretning, og ja gud hvor har mange forhandlere m.m. fedtet det problem af på forbrugeren, der så bare må æde prisen og dermed den ekstra omkostning.

Men heldigvis har mange åbnet øjnene for handel i udlandet og indenfor EU
ctacta
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 234
Tilmeldt: tors aug 09, 2007 18:36

Indlægaf Kasper, TC » søn feb 24, 2008 09:20

ctacta skrev:
Se, det ved jeg virkelig noget om og der er vi enige, danske forretningsfolk er blandt de værste i verden til at forhandle, "de dumme rige fede danskere.." bliver der ofte sagt i udlandet, og ja, gud hvor er mange elendige til det med forretning, og ja gud hvor har mange forhandlere m.m. fedtet det problem af på forbrugeren, der så bare må æde prisen og dermed den ekstra omkostning.

Men heldigvis har mange åbnet øjnene for handel i udlandet og indenfor EU

Ja vi er nogen amøber generelt set. Det må være derfor vi at ligger i toppen af lande med højest BNP pr. indbygger og i øvrigt har overskud på handelsbalancen.

Mvh
Kasper
Tape Connection, Produktchef
Kasper, TC
Branchemedlem
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: man apr 09, 2007 11:08

Indlægaf Lydcentrum » søn feb 24, 2008 09:26

IT og HIFI, har nok en lidt anden omsætningshastighed.
Hvis IT har en indeks på 100, ligger HIFI nok på 9 og FLADSKÆRME på 85.
Tidligere Branchemedlem, nu fleksjobber.
Lydcentrum
Seniormedlem
 
Indlæg: 541
Tilmeldt: tors okt 12, 2006 16:39
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf ctacta » søn feb 24, 2008 09:49

Lydcentrum skrev:IT og HIFI, har nok en lidt anden omsætningshastighed.
Hvis IT har en indeks på 100, ligger HIFI nok på 9 og FLADSKÆRME på 85.
 
Du har ret, omsætningshastigheden er enorm på IT, og konkurrencen blandt distributører er hård, se bare gode gamle SMG der har indgået konkursbegæring i sidste uge og som har tabt hele egenkapitalen på ganske få år.
ctacta
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 234
Tilmeldt: tors aug 09, 2007 18:36

Indlægaf ctacta » søn feb 24, 2008 09:55

Kasper, TC skrev:
ctacta skrev:
Se, det ved jeg virkelig noget om og der er vi enige, danske forretningsfolk er blandt de værste i verden til at forhandle, "de dumme rige fede danskere.." bliver der ofte sagt i udlandet, og ja, gud hvor er mange elendige til det med forretning, og ja gud hvor har mange forhandlere m.m. fedtet det problem af på forbrugeren, der så bare må æde prisen og dermed den ekstra omkostning.

Men heldigvis har mange åbnet øjnene for handel i udlandet og indenfor EU

Ja vi er nogen amøber generelt set. Det må være derfor vi at ligger i toppen af lande med højest BNP pr. indbygger og i øvrigt har overskud på handelsbalancen.

Vi kunne gøre det meget bedre, tænk hvis en dansk forretningsmand var lige så dygtig som en fra Holland (der regnes for nogle af verdens bedste)

ctacta
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 234
Tilmeldt: tors aug 09, 2007 18:36

Indlægaf Thomas Sillesen » søn feb 24, 2008 10:38

AV Precision skrev:
 
Thomas Sillesen skrev:Man må simpelthen ændre sin distributionskæde totalt hvis man ønsker at gøre noget grundlæggende ved prisstrukturen. Audioscan gjorde det i halvfjerdserne, HiFi Klubben gjorde det i firserne, og i al ubeskedenhed har vi gjort det nu med Focal og HiFi Freaks.
 
...og nok så væsentligt: Har I overtaget 50% af højttalermarkedet i Danmark, bare fordi I har sat priserne ned? Eller, er salget af højttalere i Danmark steget, fordi priserne på Focal er faldet 40%? Nej, man har bare møbleret lidt rundt på de penge der blev brugt i forvejen.
 
Helt korrekt Otto. Skulle Hurtigs teorier være gældende, lÃ¥ alle konkurrenterne ned og bed i græsset nu  Det gør de desværre ikke
 
Det er faktisk sjovt, at det forbrugsmønster vi ser, er f.eks en kunde der har besøgt normale forhandlere for at købe for 15.000,- Ender han med at handle i HiFi Freaks, køber han stadig for 15.000,- (istedet for at købe for 9.000,- som jo ellers ville svare til de ca 40% besparelse). Med andre ord, folk køber til forskellige pricepoints, som det jo også er blevet diskuteret før.
 
 
Med hensyn til Onkyo, gør der sig noget specielt gældende, som man ser ved flere (af de mindre) japanske mærker. De anser Danmark (og skandinavien) for så små markeder, at Danmark skal købe fra et ekstra mellemled, normalt det tyske kontor.
 
Det tyske kontor sælger så til den danske distributør til samme priser som de gør til Tyske forhandlere. Det gør naturligt priserne i DK højere, da der jo så er en dansk distributør der skal tjene på produkterne.
 
Det gør til gengæld at de 2 led i DK er pressede på indtjeningen, og avancerne er derfor normalt mindre end hvad der ellers tilbydes i branchen. Det gør det helt umuligt for forhandlerne at give nogen form for rabet.
 
 
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf ctacta » søn feb 24, 2008 11:38

"Det gør det helt umuligt for forhandlerne at give nogen form for rabet. "

Den køber jeg sÃ¥ ikke  :D  der kan altid gives rabat, det pudsige er bare at priserne er ens overalt i dk pÃ¥ Onkyo... og hvis det stÃ¥r sÃ¥ skidt til, sÃ¥ vil jeg da opfordre alle til at købe Onkyo i tyskland.
ctacta
Entusiastmedlem
 
Indlæg: 234
Tilmeldt: tors aug 09, 2007 18:36

Indlægaf Thomas Sillesen » søn feb 24, 2008 13:31

CTACTA,

Det kan godt være du ikke er enig, men det er nu korrekt  :wink: Danske forhandlere har en mager avance pÃ¥ Onkyo, og har derfor ikke rigtigt basis for at smide den væk i rabatter.

Og ja, som forbruger er det logisk valg jo så at købe i Tyskland, det kan vi hurtigt blive enige om
Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Thomas Sillesen
Branchemedlem
 
Indlæg: 1557
Tilmeldt: man okt 24, 2005 06:18
Geografisk sted: Esbjerg

ForegåendeNæste

Tilbage til Forhandlere


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

Brugermenu

Brugernavn:

Adgangskode:

Forummet

Dit seneste køb!? (1833) Lyngdorf TDAI 2170 og 2200 (18) Hifi freaks under tvangs... (16) DIY Synergy horn (280) Witthoff's stereo. (35) Buchardts vennetråd (139) Genesis gendannet (6) Undersøgelse af pickup (4) Pickup (12) Michael Bundesen (0) TDK højtaler kabel !... (14) Søger god 2w modstand (686) Amphion (12) Inden Pensionen (23) Cat 6, Cat 7, eller Cat 8 ? (16)

Markedspladsen

Der er ingen annoncer på brugtmarkedet pt.