arsenix skrev:Neeper Acoustics skrev:arsenix skrev:Neeper Acoustics skrev:cvo2006 skrev:Om klasse A er ved at dø eller ej, er vil dybest set fuldstændigt ligegyldigt (undskyld Thomas) .
Skal man være lidt retrospektiv, døde Klasse A for år tilbage, se blot på det udvalg af "ægte" Klasse A forstærkere der P.T er til at opdrive, et udvalg, der er nærmest ikke eksisterende.
Omkring snakken om alle disse små "Gadgets", der muligvis kan "jage" en god klasse A af banen, havde jeg i aftes besøg af en bekendt som medbragte 2 styk. Trends TA-10.1, og jeg kan da meget kort og meget pænt sige, at det ihvertfald ikke her på matriklen, bliver sådan et par skammelkasser der får held til at jage hverken en Pioneer M-22'er eller en Dali Gravity væk.Det er da meget muligt... Det eneste jeg siger er, at der sidder en mand oppe i nordsjælland der har en teknologi der kan præcis det samme som ægte klasse A, uden ulemperne... Altså ville man kunne lave en Gravity der lyder præcis som den gør i dag, helt uden den bliv varm...Virtual Class A, er ikke en gadget, men et helt nyt forstærker princip... Og det er i virkeligheden meget mere interessant end alle de her PWM forstærkere.Desværre er der kun 2 i verden der ved det, mig, og så manden der har udviklet det...Hvorfor han så aldrig har udnyttet noget så genialt til dets fulde potentiale, det forstår jeg ikke.Mvh KimNYT ?
Forstærkeren med variabel spændingsforsyning der styres af indgangssignalet er opfundet og patenteret for over 20 år siden, forstærkeren der stor set aldrig kommer uden for klasse A driftområdet og forbliver så tempereret ,uanset hvor brutalt den behandles, at køleprofiler er overflødige.
Du får ét gæt
Det kan jeg ikke gætte, fortæl!Men det kan ikke være det samme, for Thule kunne jo netop godt ta' patent på dette, viste nyhedsundersøgelsen!http://www.sunfire.com/pdf/Sunfire_Amplifier_Whitepaper.pdf
En af hovedreglerne i patentretten er at ideen skal have opfinderværdi, være noget nyt der ikke er set før. Det må ikke ligne noget der er set før, eller være en logisk metode for en fagmand på området.
Om Thules løsning kan patenteres eller ej er en juridsk afgørelse og i givet fald er det jo heller ikke underordnet hvor i verden et eventuelt patent kan tildeles
Mange af de patenter der gives er jo ikke "rigtige" patenter men det der i gamle dage hed mønsterbeskyttelse, nu hedder det "designpatent" og så er der frit slag blot det ikke er en direkte kopi