Mr.Avantgarde skrev:Der er vel ikke nogen, der ikke kan få sine MC pick upper til at fungere. MC pick upper fungerer ret beset som de altid har gjort med det resultat, at lyden, som det høres i diverse Vdh, ortofon, audio technica, koetsu m.m.fl., er en opvisning i fraværet af stort set alt andet end overdrivelser udi detaljering. Vel at mærke detaljering, der slet ikke forekommer i live musik i den form, som disse groteske og ringe pick upper disker op med. I live musik er detaljering naturligt indlejring i inter-spillet ml. musikerne, ergo duer analytiske pick upper faktisk ikke, da analytisk netop betyder at pinde ting ud bare for at gøre det uden omtanke for helheden og inter-sammenspillet.
Så pointen er fremdeles en helt anden, som jeg ser det, nemlig det åbenlyse fravær af polstring fra koncertsalen. Om man havde den fornødne indsigt i lyden i koncertsalen, ville ingen ende op med eksempelvis vdh og ortofon Mc'er.
Mem der er jo et marked for alt og der kan som oftest skabes kunstige behov. Og her er det kunstige behov tydeligvis, at omgangen udelukkende med hifi og dermed reproduktion har skabt en surrogatlyd.
Oprindelig var det vigtige ikke at skabe forkert lyd, men at holde sig til at genskabe enten koncertsalen eller masterbåndet. Og det halter gevaldigt med de allerfleste MC'ere.
Bevensee skrev:Mr.Avantgarde skrev:Der er vel ikke nogen, der ikke kan få sine MC pick upper til at fungere. MC pick upper fungerer ret beset som de altid har gjort med det resultat, at lyden, som det høres i diverse Vdh, ortofon, audio technica, koetsu m.m.fl., er en opvisning i fraværet af stort set alt andet end overdrivelser udi detaljering. Vel at mærke detaljering, der slet ikke forekommer i live musik i den form, som disse groteske og ringe pick upper disker op med. I live musik er detaljering naturligt indlejring i inter-spillet ml. musikerne, ergo duer analytiske pick upper faktisk ikke, da analytisk netop betyder at pinde ting ud bare for at gøre det uden omtanke for helheden og inter-sammenspillet.
Så pointen er fremdeles en helt anden, som jeg ser det, nemlig det åbenlyse fravær af polstring fra koncertsalen. Om man havde den fornødne indsigt i lyden i koncertsalen, ville ingen ende op med eksempelvis vdh og ortofon Mc'er.
Mem der er jo et marked for alt og der kan som oftest skabes kunstige behov. Og her er det kunstige behov tydeligvis, at omgangen udelukkende med hifi og dermed reproduktion har skabt en surrogatlyd.
Oprindelig var det vigtige ikke at skabe forkert lyd, men at holde sig til at genskabe enten koncertsalen eller masterbåndet. Og det halter gevaldigt med de allerfleste MC'ere.
Jeg må tilstå at jeg bliver lidt provokeret af så stejle udtalelser. Min hovedkilde til musikalske oplevelser er netop klassiske koncertsale. Og jeg foretrækker altså lyden af netop en Ortofon MC.
Jeg vil herved gerne ustede en invitation til MR. Avantgarde: Kom en tur hjem til mig i Albertslund, og hør mit system, og vurder om du virkelig mener at der er tale om en "opvisning i fraværet af stort set alt andet end overdrivelser udi detaljering."
Jeg vil også endnu engang opfordre alle, og i særdeleshed Mr Avantgarde, til at komme med saglige argumenter for hvordan en MC PU skal kunne være i stand til at dele musikken op i helhed på den ene side og detaljer på den anden, forstørre detaljerne, forrykke dem lidt i forhold til helheden, for derefter at klistre det sammen igen, alt sammen i realtid.
Mr.Avantgarde skrev:Mercury skrev:Svaret på det i tråden initiale spørgsmål er:
1.
Generelt, dem der ikke har en mc indgang eller stepup har brug for en mm-pickup.
2.
Det kan være en fordel med uopløste pickuper med svampet mellembas og manglende dynamik hvis man ikke har udstyr der har det godt med signaler der indeholder disse karakteristika.
3.
Personer der dyrker hifiguruer, som udokumenteret og helt anonymt bag nedrullede gardiner sidder og retfærdiggør over for sig selv hvorfor de ikke kan få deres mc-pickuper til at fungere.
mvh. Asger
Jeg ved ikke lige hvad det er for et indlæg, du her kom med. Det er nogle meget mystiske udmeldinger, du kommer med.
Det skal såmænd nærmest vendes på hovedet.
Det er aldrig en fordel med såkaldte uopløste pick upper. Men det har ikke så meget med MM vs MC at gøre, da begge systemer kan performe på det absolut højeste opløsningsniveau. Men det er som bekendt blot en af faktorerne , man bør evaluere lydmæssigt.
Der er vel ikke nogen, der ikke kan få sine MC pick upper til at fungere. MC pick upper fungerer ret beset som de altid har gjort med det resultat, at lyden, som det høres i diverse Vdh, ortofon, audio technica, koetsu m.m.fl., er en opvisning i fraværet af stort set alt andet end overdrivelser udi detaljering. Vel at mærke detaljering, der slet ikke forekommer i live musik i den form, som disse groteske og ringe pick upper disker op med. I live musik er detaljering naturligt indlejring i inter-spillet ml. musikerne, ergo duer analytiske pick upper faktisk ikke, da analytisk netop betyder at pinde ting ud bare for at gøre det uden omtanke for helheden og inter-sammenspillet.
Så pointen er fremdeles en helt anden, som jeg ser det, nemlig det åbenlyse fravær af polstring fra koncertsalen. Om man havde den fornødne indsigt i lyden i koncertsalen, ville ingen ende op med eksempelvis vdh og ortofon Mc'er.
Mem der er jo et marked for alt og der kan som oftest skabes kunstige behov. Og her er det kunstige behov tydeligvis, at omgangen udelukkende med hifi og dermed reproduktion har skabt en surrogatlyd.
Oprindelig var det vigtige ikke at skabe forkert lyd, men at holde sig til at genskabe enten koncertsalen eller masterbåndet. Og det halter gevaldigt med de allerfleste MC'ere.
ulrikmm skrev:MC pickupper kan serieproduceres med frekvensgang til 100 kHz. Pickupper der ruller af lavere har fasedrej i højfrekvensen.
MM pickupper kan normalt kun nå 20 kHz ved at man lader en resonanstop (i samspil med belastningskapaciteten) nå derop.
Bevensee skrev:Mr.Avantgarde skrev:Der er vel ikke nogen, der ikke kan få sine MC pick upper til at fungere. MC pick upper fungerer ret beset som de altid har gjort med det resultat, at lyden, som det høres i diverse Vdh, ortofon, audio technica, koetsu m.m.fl., er en opvisning i fraværet af stort set alt andet end overdrivelser udi detaljering. Vel at mærke detaljering, der slet ikke forekommer i live musik i den form, som disse groteske og ringe pick upper disker op med. I live musik er detaljering naturligt indlejring i inter-spillet ml. musikerne, ergo duer analytiske pick upper faktisk ikke, da analytisk netop betyder at pinde ting ud bare for at gøre det uden omtanke for helheden og inter-sammenspillet.
Så pointen er fremdeles en helt anden, som jeg ser det, nemlig det åbenlyse fravær af polstring fra koncertsalen. Om man havde den fornødne indsigt i lyden i koncertsalen, ville ingen ende op med eksempelvis vdh og ortofon Mc'er.
Mem der er jo et marked for alt og der kan som oftest skabes kunstige behov. Og her er det kunstige behov tydeligvis, at omgangen udelukkende med hifi og dermed reproduktion har skabt en surrogatlyd.
Oprindelig var det vigtige ikke at skabe forkert lyd, men at holde sig til at genskabe enten koncertsalen eller masterbåndet. Og det halter gevaldigt med de allerfleste MC'ere.
Jeg må tilstå at jeg bliver lidt provokeret af så stejle udtalelser. Min hovedkilde til musikalske oplevelser er netop klassiske koncertsale. Og jeg foretrækker altså lyden af netop en Ortofon MC.
Jeg vil herved gerne ustede en invitation til MR. Avantgarde: Kom en tur hjem til mig i Albertslund, og hør mit system, og vurder om du virkelig mener at der er tale om en "opvisning i fraværet af stort set alt andet end overdrivelser udi detaljering."
Jeg vil også endnu engang opfordre alle, og i særdeleshed Mr Avantgarde, til at komme med saglige argumenter for hvordan en MC PU skal kunne være i stand til at dele musikken op i helhed på den ene side og detaljer på den anden, forstørre detaljerne, forrykke dem lidt i forhold til helheden, for derefter at klistre det sammen igen, alt sammen i realtid.
RAMMA skrev:CITAT@
på den led er LYra'en vellykket i modsætning til Rondo Bronzen. Sidstnævnte er hvad den er; en entry-level MC på nogenlunde samme niveau som Denon DL103R men med en temmelig boostet natur.
nu gentager jeg mig selv , du har sat de 2 Rondo Bronze forkert op hvis de lyder boostet, længere er den sådan set ikke
Du bliver nok nødt til at køre en tur sydpå for at høre hvad det er jeg mener
ulrikmm skrev:Hvad er det, der foregår?
Mogens_Østjylland har det sidste års tid rost sine Ortofon pickupper til den 7. himmel - og nu rakker Mr. Avantgarde dem ned i det mørkeste helvede.
Og så ser det ud til, at Mogens_Østjylland og Mr. Avantgarde muligvis er samme person????
Har man været ved lægen og fået skyllet ører?
Har man læst sig til at Rondo Bronze ikke er nær så god, som det, der stod i de første anmeldelser, man læste?
Eller har man hjemme, eller ude i byen hørt bedre lyd, der har fået en til at forstå det fejlspor, man har ledt sig selv og andre på?
Mr.Avantgarde skrev:
Så pointen er fremdeles en helt anden, som jeg ser det, nemlig det åbenlyse fravær af polstring fra koncertsalen. Om man havde den fornødne indsigt i lyden i koncertsalen, ville ingen ende op med eksempelvis vdh og ortofon Mc'er.
Nilau skrev:Mr.Avantgarde skrev:
Så pointen er fremdeles en helt anden, som jeg ser det, nemlig det åbenlyse fravær af polstring fra koncertsalen. Om man havde den fornødne indsigt i lyden i koncertsalen, ville ingen ende op med eksempelvis vdh og ortofon Mc'er.
Du burde stikke piben ind.
Fornemmer du slet ikke, at du på det nærmeste urinerer på alle der ikke støtter dine barokke synspunkter 100%.
RAMMA skrev:ulrikmm skrev:MC pickupper kan serieproduceres med frekvensgang til 100 kHz. Pickupper der ruller af lavere har fasedrej i højfrekvensen.
MM pickupper kan normalt kun nå 20 kHz ved at man lader en resonanstop (i samspil med belastningskapaciteten) nå derop.
det er ikke helt korrekt
B&O SP15 år 1974 +/- 2.5dB between 20 - 30,000 Hz.
Shure V15 MK IV år 1978 10-25000kHz +/- 1db
Audio-Technica AT33EV år 2012 15Hz-50000kHz
skal jeg liste flere op ?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster