Nonnegativ, jeg er ganske enig med MortenB: Du vil ikke opnå gode resultater med et armboard i tyndt træ.
Jeg laver sædvanligvis mine armboards i aluminium - du kan se det seneste, jeg har lavet her
http://analog-blok.blogspot.com/2016/06/og her
http://analog-blok.blogspot.com/2017/05/som er til min Pink Triangle (jeg har bl.a. også en Voyd Valdi).
MortenB foreslår messing, men vær opmærksom på, at det er noget tungere end aluminium (i tilsvarende tykkelse og dimensioner). Du bør i hvert fald sikre dig, hvis du benytter tungere metaltyper (som fx messing), at det ikke får det flydende ophæng til "at gå i knæ".
Det afhænger selvfølgelig også af, hvor tung den benyttede tonearm er.
Når det gælder flydende ophæng er det ofte lettere at tilføre masse end at fjerne masse
En mulighed er komposit-armboards, som MortenB også er inde på. Til min SOTA har jeg fx komposit-armboards med forskellige udskæringer til forskellige tonearme, hvor hvert armboard består af tyk akryl, der lagvis er limet sammen med tynd aluplade.
Hvis du benytter to-komponentlim (som fx Araldit) kan du sagtens lime træ på en bund af fx aluminium eller akryl.
Vivid Audio Giya G4/Reference 3A MM De Capo i/Nottingham Analogue Hyperspace/Pink Triangle PT1/Sota Star Sapphire MKIII/Garrard 401 (projekt)/Alphason Sonata (projekt)/Roksan Xerxes (projekt)/Voyd Valdi (projekt)/Graham Phantom B-44/Oracle/SME 345 Mørch UP-4 og DP-6/Cartridge Man Conductor/BlueNote U-3 (projekt)/Nottingham Analogue Paragon 1 og 3/Roksan Artemiz (projekt)/Alphason HR-100S-MCS (projekt)/Audio Note Io-I/DaVinciAudio Labs Grand Reference Grandezza/Audio Note M5 Phono/Kondo CFz/Rossner & Sohn Canofer S/Sugden Masterclass AA/PurePower 1050/Stax SR-009 + diverse andre Stax-modeller og -drivere/Woo Audio GES/Keith Monks RCM (i dobbeltudgaven)/Nogle tusinde lp’er