Encore skrev:...her er kernen i diskussionen jo at det digitale har haft og stadig har særdeles svært ved at slå den såkaldte sekundære kopi kradset ned i en vinylskive.
Encore skrev:Analoge masterbånds er ganske givet endnu bedre, men da der aldrig bliver et særlig stort udvalg af dem, så bliver det nok aldrig et reelt alternativ for musikelskere.
Peter Steffensen skrev:Der er da ellers blevet haglet rigeligt her på forum mod folk der nyder digital i masterbåndskvalitet. Er det da for grænseoverskridende at noget stiller spørgsmålstegn ved vinylens perfektion? Det er jo åbenlyst en kopi af originalen.
Peter Steffensen skrev:Encore skrev:Analoge masterbånds er ganske givet endnu bedre, men da der aldrig bliver et særlig stort udvalg af dem, så bliver det nok aldrig et reelt alternativ for musikelskere.
Alting handler om efterspørgsel og villighed til at betale for varen. Disse faktorer synes at trives bedre blandt digital tilhængere end blandt analog ditto.
Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:Encore skrev:Analoge masterbånds er ganske givet endnu bedre, men da der aldrig bliver et særlig stort udvalg af dem, så bliver det nok aldrig et reelt alternativ for musikelskere.
Alting handler om efterspørgsel og villighed til at betale for varen. Disse faktorer synes at trives bedre blandt digital tilhængere end blandt analog ditto.
Det faktisk i udbredelse lige pt. Flere og flere musikere går til de analoge studioer. Og flere og flere er begyndt at gå tibage til analogt grej. Især oversøisk er der ret godt gang i det analoge
Peter Steffensen skrev:En digital kopi kan sagtens være 100%
Peter Steffensen skrev:Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:Encore skrev:Analoge masterbånds er ganske givet endnu bedre, men da der aldrig bliver et særlig stort udvalg af dem, så bliver det nok aldrig et reelt alternativ for musikelskere.
Alting handler om efterspørgsel og villighed til at betale for varen. Disse faktorer synes at trives bedre blandt digital tilhængere end blandt analog ditto.
Det faktisk i udbredelse lige pt. Flere og flere musikere går til de analoge studioer. Og flere og flere er begyndt at gå tibage til analogt grej. Især oversøisk er der ret godt gang i det analoge
Har du nogle statistiske facts at fremlægge?
Audioheaven Danmark skrev:Peter Steffensen skrev:En digital kopi kan sagtens være 100%
Umuligt. Alene trykket til skiverne har tab. Og vejen frem ditto. Og det uhyre få digitale masterbånd af nyere dato jeg personligt synes om. Man kan nærmest høre hvor elektronisk manipuleret lyden er på et godt anlæg.
Værst må være dem fra 80-90. De digitale masterbånd var direkte rædselsfulde og blev i den grad overhalet af selv et lille analogt studio.
Jeg har et hav af musik på cd og hd som er digitalt masteret. Og det meget få af dem der faktisk lyder godt!
Når man er nødt til at skrive en artikel der forklarer musikere at det er bedre at optage sin musik i et pladestudie end hjemme i skabet så er det dæleme op ad bakke for bevarelsen af hi-fi som et udbredt medie..til H... med formatet hvis det alligevel ikke er værd at spille gennem andet end smartphones og bilstereo. Men det forklarer nok også meget godt hvorfor jeg generelt oplever god lyd på nye LP'er og CD'er. Fordi meget af det nye musik jeg finder på nettet oftest bliver annonceret via pladestudioernes hjemmesider. Jeg formoder da også at hvis en kunstner ønsker sit musik ud på LP, så er det vel med henblik på et publikum som har stereoanlæg og derfor ønsker at nye den gode lyd. Langt de fleste nyudgivet LP'er har jo også en CD el. download kode så man kan høre samme musik i bilen el. via mp3 /tlf.Audioheaven Danmarkhttp://www.askaudiomag.com/articles/the ... ing-studio
Peter Steffensen skrev:Encore skrev:...her er kernen i diskussionen jo at det digitale har haft og stadig har særdeles svært ved at slå den såkaldte sekundære kopi kradset ned i en vinylskive.
Det er der forskellige meninger om. Incl. din egen.
Tilbage til Teknologi, Teknik & Teori
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster