L.B. skrev:Halløj på tråden
Det ville være vældigt fint med lidt flere billeder. Gerne af Gravity i original-version med eller uden "tøj" på samt selve modifikationen
L.B. er vist en sucker for billeder
Jamen halløj Sovs,
Tålmodighed har aldrig været din stærke side , så jeg smider lidt billeder op i kronologisk rækkefølge, og starter med billeder af den rå forstærker inden skamferingen.
Hilsen cvo2006
cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:Jonas Bojer skrev:cvo2006 skrev:Jonas Bojer skrev:cvo2006 skrev:Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dårlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.Måske jeg spørger dumt ?Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?altså med en microfon ?Hilsen Jonas BojerHej Jonas,
Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.
Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.
Når forstærkere er udstyret med blæsekøling, går det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikområde du har til rådighed i lyttepositionen, har du et lytterum på 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, så har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stående klart og tydeligt hver eneste gang niveauet på dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altså ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.
Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer på afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.
Hilsen cvo2006
HejJeg forstår godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den målte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altså ingen mikrofon.Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.Hilsen Jonas BojerTag ikke fejl af det.En kassettebåndoptager kan have udmærkede præstationer på det område."dolph"Ej, jeg tror sku' i lige godt, at kassettebåndoptagere spiller bedre og mere støjfrit end en Gravity, den har jo desværre hverken Dolby A, B eller C.
Det kunne måske blive det næste projekt.
Hilsen cvo2006
Ja ikke?
For når Gravity har S/N på 65 dB så klarer min kasette sig mere end 13 dB bedre og min spolemaskine klarer sig endda endnu bedre sammenlignet med Gravity.
Og jeg ved godt at du egentlig mente det som en joke.
Men det er ingen joke for det er den skinbarlige sandhed.
Og det synes at alle de båndfjendtlige deltagere i trådene skal overveje når de så prompte tror at de har den eviggyldige sandhed om hvad der lyder godt og skidt og hvorfor det gør det.
"dolph"
For at afslutte båndoptager seancen i denne tråd, ihvertfald for mit vedkommende, vil jeg blot påpege, at tingene i mine øjne nok desværre er lidt for komplicerede til, at man blot kan sammenligne en effektforstærker og en båndoptager, og det uanset hvilke parametre man sammenligner udfra.
Hilsen cvo2006
Nu var det sådan set dig der bragte Kassettebåndoptageren på banen i denne tråd som et sammenligningsgrundlag.
SÃ¥ du ligger jo som du har redt.
Alternativet er at du lærer at holde din mund eller tager ansvar for dine udtalelser.
"dolph"
Ja eller også var det Jonas der bragte det på bane
Kom nu bare videre med den Gravity - det ER spændende
niklasthedolphin skrev:cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:Jonas Bojer skrev:cvo2006 skrev:Jonas Bojer skrev:cvo2006 skrev:Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dårlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.Måske jeg spørger dumt ?Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?altså med en microfon ?Hilsen Jonas BojerHej Jonas,
Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.
Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.
Når forstærkere er udstyret med blæsekøling, går det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikområde du har til rådighed i lyttepositionen, har du et lytterum på 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, så har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stående klart og tydeligt hver eneste gang niveauet på dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altså ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.
Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer på afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.
Hilsen cvo2006
HejJeg forstår godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den målte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altså ingen mikrofon.Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.Hilsen Jonas BojerTag ikke fejl af det.En kassettebåndoptager kan have udmærkede præstationer på det område."dolph"Ej, jeg tror sku' i lige godt, at kassettebåndoptagere spiller bedre og mere støjfrit end en Gravity, den har jo desværre hverken Dolby A, B eller C.
Det kunne måske blive det næste projekt.
Hilsen cvo2006
Ja ikke?
For når Gravity har S/N på 65 dB så klarer min kasette sig mere end 13 dB bedre og min spolemaskine klarer sig endda endnu bedre sammenlignet med Gravity.
Og jeg ved godt at du egentlig mente det som en joke.
Men det er ingen joke for det er den skinbarlige sandhed.
Og det synes at alle de båndfjendtlige deltagere i trådene skal overveje når de så prompte tror at de har den eviggyldige sandhed om hvad der lyder godt og skidt og hvorfor det gør det.
"dolph"
For at afslutte båndoptager seancen i denne tråd, ihvertfald for mit vedkommende, vil jeg blot påpege, at tingene i mine øjne nok desværre er lidt for komplicerede til, at man blot kan sammenligne en effektforstærker og en båndoptager, og det uanset hvilke parametre man sammenligner udfra.
Hilsen cvo2006
Nu var det sådan set dig der bragte Kassettebåndoptageren på banen i denne tråd som et sammenligningsgrundlag.
SÃ¥ du ligger jo som du har redt.
Alternativet er at du lærer at holde din mund eller tager ansvar for dine udtalelser.
"dolph"
Jeg beklager naturligvis meget, hvis jeg på nogen måde skulle have generet dig med mine udtalelser omkring båndoptagere, men hvis du vil diskuterer emnet yderligere, synes jeg vi skulle tage den pr. PB eller alternativt telefon.
Hilsen cvo2006
cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:Jonas Bojer skrev:cvo2006 skrev:Jonas Bojer skrev:cvo2006 skrev:Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dårlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.Måske jeg spørger dumt ?Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?altså med en microfon ?Hilsen Jonas BojerHej Jonas,
Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.
Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.
Når forstærkere er udstyret med blæsekøling, går det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikområde du har til rådighed i lyttepositionen, har du et lytterum på 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, så har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stående klart og tydeligt hver eneste gang niveauet på dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altså ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.
Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer på afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.
Hilsen cvo2006
HejJeg forstår godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den målte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altså ingen mikrofon.Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.Hilsen Jonas BojerTag ikke fejl af det.En kassettebåndoptager kan have udmærkede præstationer på det område."dolph"Ej, jeg tror sku' i lige godt, at kassettebåndoptagere spiller bedre og mere støjfrit end en Gravity, den har jo desværre hverken Dolby A, B eller C.
Det kunne måske blive det næste projekt.
Hilsen cvo2006
Ja ikke?
For når Gravity har S/N på 65 dB så klarer min kasette sig mere end 13 dB bedre og min spolemaskine klarer sig endda endnu bedre sammenlignet med Gravity.
Og jeg ved godt at du egentlig mente det som en joke.
Men det er ingen joke for det er den skinbarlige sandhed.
Og det synes at alle de båndfjendtlige deltagere i trådene skal overveje når de så prompte tror at de har den eviggyldige sandhed om hvad der lyder godt og skidt og hvorfor det gør det.
"dolph"
For at afslutte båndoptager seancen i denne tråd, ihvertfald for mit vedkommende, vil jeg blot påpege, at tingene i mine øjne nok desværre er lidt for komplicerede til, at man blot kan sammenligne en effektforstærker og en båndoptager, og det uanset hvilke parametre man sammenligner udfra.
Hilsen cvo2006
Nu var det sådan set dig der bragte Kassettebåndoptageren på banen i denne tråd som et sammenligningsgrundlag.
SÃ¥ du ligger jo som du har redt.
Alternativet er at du lærer at holde din mund eller tager ansvar for dine udtalelser.
"dolph"
Jeg beklager naturligvis meget, hvis jeg på nogen måde skulle have generet dig med mine udtalelser omkring båndoptagere, men hvis du vil diskuterer emnet yderligere, synes jeg vi skulle tage den pr. PB eller alternativt telefon.
Hilsen cvo2006
Og hvad er dit nummer?
"dolph"
niklasthedolphin skrev:cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:cvo2006 skrev:niklasthedolphin skrev:Jonas Bojer skrev:cvo2006 skrev:Jonas Bojer skrev:cvo2006 skrev:Afstedkommet af den seneste tids megen snak omkring Dali Gravity's extremt dårlige signal/støj-forhold, vil jeg vise et par billeder af det "gods" det var nødventigt at indkøbe, hvis man som jeg, engang for alle ville blæsestøj og varme til livs.Måske jeg spørger dumt ?Signal/støjforholdet måles det ikke elektrisk gennem forstærkeren og ikke ude ved højtaleren ?altså med en microfon ?Hilsen Jonas BojerHej Jonas,
Nej, du spørger ikke dumt, for der hersker vistnok lidt forvirring omkring dette emne.
Signal/støjforholdet måles internt i forstærkeren mellem input og output, og altså ikke noget med en mikrofon.
Når forstærkere er udstyret med blæsekøling, går det direkte ud over S/N forholdet eller rettere det dynamikområde du har til rådighed i lyttepositionen, har du et lytterum på 30 kvardratmeter og spiller du musik ved moderate niveauer, så har du blæserstøjen (her taler vi Gravity) stående klart og tydeligt hver eneste gang niveauet på dine cd/vinyl plader falder bare en smule, og det betyder omvendt, at de 2 papst blæsere en Gravity er udstyret med, og som støjer 29-30 db, hæver støjgulvet med tilsvarende 29-30 db, og der er altså ikke ønskværdigt hvis du lytter til "delikate" klaversonater eller stille jazz.
Det er klart, at jo større lytterum du har og jo længere du kommer på afstand af forstærkeren (det er en fordel, at man lige kan skimte højttalerne ude i horisonten ), jo mindre generer larmen/spektaklet fra en Gravity, og jo mindre negativ indflydelse har de 2 dynamik dræbende blæsere.
Hilsen cvo2006
HejJeg forstår godt at blæseren larmer i lytterummet men den test der refereres til mener jeg taler om den målte elektriske signal/støjforholdet internt i forstærkeren mellem input og output, altså ingen mikrofon.Hvis dette er rigtigt så har gravity en dynamisk formåen som en gammel kasette båndoptager.Jeg ser om jeg ikke kan skaffet print af testen.Hilsen Jonas BojerTag ikke fejl af det.En kassettebåndoptager kan have udmærkede præstationer på det område."dolph"Ej, jeg tror sku' i lige godt, at kassettebåndoptagere spiller bedre og mere støjfrit end en Gravity, den har jo desværre hverken Dolby A, B eller C.
Det kunne måske blive det næste projekt.
Hilsen cvo2006
Ja ikke?
For når Gravity har S/N på 65 dB så klarer min kasette sig mere end 13 dB bedre og min spolemaskine klarer sig endda endnu bedre sammenlignet med Gravity.
Og jeg ved godt at du egentlig mente det som en joke.
Men det er ingen joke for det er den skinbarlige sandhed.
Og det synes at alle de båndfjendtlige deltagere i trådene skal overveje når de så prompte tror at de har den eviggyldige sandhed om hvad der lyder godt og skidt og hvorfor det gør det.
"dolph"
For at afslutte båndoptager seancen i denne tråd, ihvertfald for mit vedkommende, vil jeg blot påpege, at tingene i mine øjne nok desværre er lidt for komplicerede til, at man blot kan sammenligne en effektforstærker og en båndoptager, og det uanset hvilke parametre man sammenligner udfra.
Hilsen cvo2006
Nu var det sådan set dig der bragte Kassettebåndoptageren på banen i denne tråd som et sammenligningsgrundlag.
SÃ¥ du ligger jo som du har redt.
Alternativet er at du lærer at holde din mund eller tager ansvar for dine udtalelser.
"dolph"
Jeg beklager naturligvis meget, hvis jeg på nogen måde skulle have generet dig med mine udtalelser omkring båndoptagere, men hvis du vil diskuterer emnet yderligere, synes jeg vi skulle tage den pr. PB eller alternativt telefon.
Hilsen cvo2006
Og hvad er dit nummer?
"dolph"
Jeg har sendt dig mit telefon-nummer pr. PB, og så håber jeg, at vi kan slutte den her, ihvertfald hvad denne tråd angår.
Hilsen cvo2006
TCaudiostyle skrev:Den ER dejlig - og den største fejl ved den forstærker er, at der er låg til den.
Skal der være låg på den, burde det være i plexiglas
Hej Thomas ,
Den er sku' egentligt ok, men den er, som det er tilfældet med så meget andet, heller ikke fejlfri.
Den kører iøvrigt ikke permanent her i huset, for jeg syntes simpelthen, at den er for dyr i drift set i forhold til det den kvitterer med, men nu står der jo desværre heller ikke Rockefeller på ryggen af mig .
Hilsen Claus
HenrikW skrev:Thomas Sillesen skrev:Mon ikke vi har hørt nok om de berømte 65 db. Jeg synes ihvertfald det er væsentligt mere interessant at høre om CVO's modificeringer.Hørt!
Thomas Sillesen skrev:I den forbindelse vil jeg gerne spørge CVO hvorfor du ikke bruger konventionel køling ? er det fordi det ville blive for massivt ? eller fordi du også ønsker at flytte varmeudviklingen til soveværelset ?Mit gæt er at det ville blive for stort, den har vidst nogle ret så bamsede køleribber i forvejen og en, eller er det 2 x 120mm blæsere?Men, CVO, hvad med kølingen af det der er i resten af kassen, bliver det ikke et problem når der ikke er konstant luftgennemstrømning?
Hej Henrik,
Dit gæt med hensyn til køleribberne er fuldstændigt korrekt, skulle den køles passivt og holde en køleprofil temperatur på de ca. 60 graders celcius som er temperaturen med blæsere, skulle arealet på køleprofilerne øges med minimum en faktor 3-4, og så snakker vi altså pludseligt om temmeligt gedigne køleprofiler, og sådanne kan sagtens købes, men der vil være tale om special fremstillede profiler, og de har det desværre med, at koste mindre formuer.
Med hensyn til dit spørgsmål om den indvendige køling, så er forstærkeren konstrueret så stort set alle komponenter der udvikler varme, mekanisk er koblet mere eller mindre direkte til køleprofilerne, så komponenterne på denne måde får afledt så stor en del af varmen som det er muligt.
Når jeg "ævler" op om, at denne Gravity er fuldstændigt "blæser fri territorium", er det faktisk ikke helt rigtigt, hvilket du også vil kunne se på de kommende billeder, for der er faktisk brugt 2 stk. 9 db's 80 mm Papst blæsere internt i Gravity'en, og det er netop gjort for, som du selv siger, at skabe en konstant luftgennemstrømning når der nu ikke længere er store blæsere.
Om det egentligt er nødvendigt med disse 2 små blæsere, som iøvrigt ikke kan høres overhovedet er lidt tvivlsomt, da temperaturen er faldet temmeligt meget, men jeg har valgt, at bruge dem for en sikkerheds skyld
Hilsen Claus
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster