niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:mr.superetik skrev:Helt ærlig drenge. Forvent ikke at der nogensinde opnås enighed om benyttelsen af subber.Jeg tror godt I ved hvad jeg mener herom. Måske skulle vi blot akceptere at der er uenighed
Jeg prøver skam ikke at omvende nogen til at skifte.
Jeg konstaterer primært, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz, og at den dybe bas, har bedst af at være indspillet i mono.
Er den ikke indspillet i mono, har den bedst af at blive afspillet i mono, alene da begge enheder så vil deles om arbejdet (lavere forvrængning), og rumresonanserne passer til lyttepladsen, og giver forudsigelig bas.Det er din holdning.Det har INTET med fakta at gøre."dolph"
Det er fakta, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er også fakta at bassen fra naturens side, er i mono her, grundet den korte afstand imellem vores ører.
Mener du at du kan retningsbestemme bassen under 50Hz ?
Hvis du gør, så tyder det faktisk på at dine højttalere tilsætter en masse harmonisk forvrængning, som du tror er den bas, og som du kan retningsbestemme. Men dybbas er det ikke.På mange af mine gode optagelser kan jeg retningsbestemme de dybeste instrumenter på scenen. Det kunne jeg ikke da jeg havde 1 subwoofer. Det hjalp på det da jeg fik 2 subwoofere men afstemningsproblematik med de egentlige højttalere gjorde at jeg gik bort fra det.Du kan jo ikke kalde noget for fakta bare fordi du synes at det skal være sådan."dolph"
De dybeste instrumenter, spiller ikke kun under 50Hz.
Det er bassen under 50Hz vi snakker om, og altså dybbassen.
Overtonerne på en kontrabas, gør jo at du kan retningsbestemme den, uden problemer.
Men de overtoner vil stadig gengives i stereo, selvom du gengiver bassen under 50Hz i mono, og du vil derfor stadig kunne høre hvor kontrabassen står.Jeg kender godt til fænomenet overtoner som vi nyder bedst på analoge optagelser (hvorfor en kassettemaskine f.eks. lyder bedre end en CD) men det hjælper yderligere på perspektiveringen af instrumenterne når optagelserne er stereo hele vejen.
Du tager fejl med dine påstande om at de dybe toner altid er i mono.
"dolph"
Jeg siger at når du oplever dybe toner i virkeligheden, er de i mono, under 50Hz.
At der er nogle stereoptagelser der via en mixerpult vælger at lave det hele i stereo, er deres valg - men det er sjældent, og temmelig upraktisk, da forvrængningen i bassen fordobles, når kun én enkelt enhed, skal spille al dybbassen lige der.
Det er ikke muligt for et menneske at retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er et uomtvisteligt videnskabeligt faktum, og ikke noget jeg har hittet på.
At den dybe basstreng på en kontrabas, producerer nogle overtoner langt højere oppe, som kan retningsbestemmes, rykker ikke ved hvad der er muligt at retningsbestemme i dybbassen.Jamen jeg kan nemt modbevise dine postulater som baserer sig på dine egne holdninger.Placér en subwoofer som tager sig af området 20-50 Hz BAG VED din lytteposition.Så vil du forstå at toner under 50 Hz kan retningsbestemmes.Desuden har jeg optagelser som er lavet ved 2-mikrofonteknik som er i stereo hele vejen ned.Jeg har også orgelindspilninger (som jo bekendt er det instrument der tager de dybeste toner) som er i stereo hele vejen og hvor man kan bestemme pibens placering.Du tager fejl og du får ikke mere ret ved at vedblive med at gentage de postulater som INTET har med fakta at gøre."dolph"
Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:mr.superetik skrev:Helt ærlig drenge. Forvent ikke at der nogensinde opnås enighed om benyttelsen af subber.Jeg tror godt I ved hvad jeg mener herom. Måske skulle vi blot akceptere at der er uenighed
Jeg prøver skam ikke at omvende nogen til at skifte.
Jeg konstaterer primært, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz, og at den dybe bas, har bedst af at være indspillet i mono.
Er den ikke indspillet i mono, har den bedst af at blive afspillet i mono, alene da begge enheder så vil deles om arbejdet (lavere forvrængning), og rumresonanserne passer til lyttepladsen, og giver forudsigelig bas.Det er din holdning.Det har INTET med fakta at gøre."dolph"
Det er fakta, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er også fakta at bassen fra naturens side, er i mono her, grundet den korte afstand imellem vores ører.
Mener du at du kan retningsbestemme bassen under 50Hz ?
Hvis du gør, så tyder det faktisk på at dine højttalere tilsætter en masse harmonisk forvrængning, som du tror er den bas, og som du kan retningsbestemme. Men dybbas er det ikke.På mange af mine gode optagelser kan jeg retningsbestemme de dybeste instrumenter på scenen. Det kunne jeg ikke da jeg havde 1 subwoofer. Det hjalp på det da jeg fik 2 subwoofere men afstemningsproblematik med de egentlige højttalere gjorde at jeg gik bort fra det.Du kan jo ikke kalde noget for fakta bare fordi du synes at det skal være sådan."dolph"
De dybeste instrumenter, spiller ikke kun under 50Hz.
Det er bassen under 50Hz vi snakker om, og altså dybbassen.
Overtonerne på en kontrabas, gør jo at du kan retningsbestemme den, uden problemer.
Men de overtoner vil stadig gengives i stereo, selvom du gengiver bassen under 50Hz i mono, og du vil derfor stadig kunne høre hvor kontrabassen står.Jeg kender godt til fænomenet overtoner som vi nyder bedst på analoge optagelser (hvorfor en kassettemaskine f.eks. lyder bedre end en CD) men det hjælper yderligere på perspektiveringen af instrumenterne når optagelserne er stereo hele vejen.
Du tager fejl med dine påstande om at de dybe toner altid er i mono.
"dolph"
Jeg siger at når du oplever dybe toner i virkeligheden, er de i mono, under 50Hz.
At der er nogle stereoptagelser der via en mixerpult vælger at lave det hele i stereo, er deres valg - men det er sjældent, og temmelig upraktisk, da forvrængningen i bassen fordobles, når kun én enkelt enhed, skal spille al dybbassen lige der.
Det er ikke muligt for et menneske at retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er et uomtvisteligt videnskabeligt faktum, og ikke noget jeg har hittet på.
At den dybe basstreng på en kontrabas, producerer nogle overtoner langt højere oppe, som kan retningsbestemmes, rykker ikke ved hvad der er muligt at retningsbestemme i dybbassen.Jamen jeg kan nemt modbevise dine postulater som baserer sig på dine egne holdninger.Placér en subwoofer som tager sig af området 20-50 Hz BAG VED din lytteposition.Så vil du forstå at toner under 50 Hz kan retningsbestemmes.Desuden har jeg optagelser som er lavet ved 2-mikrofonteknik som er i stereo hele vejen ned.Jeg har også orgelindspilninger (som jo bekendt er det instrument der tager de dybeste toner) som er i stereo hele vejen og hvor man kan bestemme pibens placering.Du tager fejl og du får ikke mere ret ved at vedblive med at gentage de postulater som INTET har med fakta at gøre."dolph"
Ja, eller placer subben nede i akvariet - nu vrøvler du.
Du placerede jo ikke subben bag lyttepositionen, og delte ved 50Hz, da du testede på dit anlæg ?
Her er en illustration, så du kan se, at en kontrabas har overtoner, helt oppe ved 10kHz. (Beklager den høje opløsning, men du har nok et program der kan skalere det ned).
Gør nu som jeg siger og tag det seriøst.
Jeg har intet akvarie.
Mine tidligere subs toppede ved 50Hz med et møj stejlt filter. Og jeg har sandelig forsøgt mange placeringer med dem i 4 forskellige boliger.
Jeg ved at hvis du laver det forsøg så vil du vide at toner under 50Hz også er retningsbestembare.
"dolph"
niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:mr.superetik skrev:Helt ærlig drenge. Forvent ikke at der nogensinde opnås enighed om benyttelsen af subber.Jeg tror godt I ved hvad jeg mener herom. Måske skulle vi blot akceptere at der er uenighed
Jeg prøver skam ikke at omvende nogen til at skifte.
Jeg konstaterer primært, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz, og at den dybe bas, har bedst af at være indspillet i mono.
Er den ikke indspillet i mono, har den bedst af at blive afspillet i mono, alene da begge enheder så vil deles om arbejdet (lavere forvrængning), og rumresonanserne passer til lyttepladsen, og giver forudsigelig bas.Det er din holdning.Det har INTET med fakta at gøre."dolph"
Det er fakta, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er også fakta at bassen fra naturens side, er i mono her, grundet den korte afstand imellem vores ører.
Mener du at du kan retningsbestemme bassen under 50Hz ?
Hvis du gør, så tyder det faktisk på at dine højttalere tilsætter en masse harmonisk forvrængning, som du tror er den bas, og som du kan retningsbestemme. Men dybbas er det ikke.På mange af mine gode optagelser kan jeg retningsbestemme de dybeste instrumenter på scenen. Det kunne jeg ikke da jeg havde 1 subwoofer. Det hjalp på det da jeg fik 2 subwoofere men afstemningsproblematik med de egentlige højttalere gjorde at jeg gik bort fra det.Du kan jo ikke kalde noget for fakta bare fordi du synes at det skal være sådan."dolph"
De dybeste instrumenter, spiller ikke kun under 50Hz.
Det er bassen under 50Hz vi snakker om, og altså dybbassen.
Overtonerne på en kontrabas, gør jo at du kan retningsbestemme den, uden problemer.
Men de overtoner vil stadig gengives i stereo, selvom du gengiver bassen under 50Hz i mono, og du vil derfor stadig kunne høre hvor kontrabassen står.Jeg kender godt til fænomenet overtoner som vi nyder bedst på analoge optagelser (hvorfor en kassettemaskine f.eks. lyder bedre end en CD) men det hjælper yderligere på perspektiveringen af instrumenterne når optagelserne er stereo hele vejen.
Du tager fejl med dine påstande om at de dybe toner altid er i mono.
"dolph"
Jeg siger at når du oplever dybe toner i virkeligheden, er de i mono, under 50Hz.
At der er nogle stereoptagelser der via en mixerpult vælger at lave det hele i stereo, er deres valg - men det er sjældent, og temmelig upraktisk, da forvrængningen i bassen fordobles, når kun én enkelt enhed, skal spille al dybbassen lige der.
Det er ikke muligt for et menneske at retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er et uomtvisteligt videnskabeligt faktum, og ikke noget jeg har hittet på.
At den dybe basstreng på en kontrabas, producerer nogle overtoner langt højere oppe, som kan retningsbestemmes, rykker ikke ved hvad der er muligt at retningsbestemme i dybbassen.Jamen jeg kan nemt modbevise dine postulater som baserer sig på dine egne holdninger.Placér en subwoofer som tager sig af området 20-50 Hz BAG VED din lytteposition.Så vil du forstå at toner under 50 Hz kan retningsbestemmes.Desuden har jeg optagelser som er lavet ved 2-mikrofonteknik som er i stereo hele vejen ned.Jeg har også orgelindspilninger (som jo bekendt er det instrument der tager de dybeste toner) som er i stereo hele vejen og hvor man kan bestemme pibens placering.Du tager fejl og du får ikke mere ret ved at vedblive med at gentage de postulater som INTET har med fakta at gøre."dolph"
Ja, eller placer subben nede i akvariet - nu vrøvler du.
Du placerede jo ikke subben bag lyttepositionen, og delte ved 50Hz, da du testede på dit anlæg ?
Her er en illustration, så du kan se, at en kontrabas har overtoner, helt oppe ved 10kHz. (Beklager den høje opløsning, men du har nok et program der kan skalere det ned).Gør nu som jeg siger og tag det seriøst.
Jeg har intet akvarie.
Mine tidligere subs toppede ved 50Hz med et møj stejlt filter. Og jeg har sandelig forsøgt mange placeringer med dem i 4 forskellige boliger.
Jeg ved at hvis du laver det forsøg så vil du vide at toner under 50Hz også er retningsbestembare.
"dolph"
TCaudiostyle skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:mr.superetik skrev:Helt ærlig drenge. Forvent ikke at der nogensinde opnås enighed om benyttelsen af subber.Jeg tror godt I ved hvad jeg mener herom. Måske skulle vi blot akceptere at der er uenighed
Jeg prøver skam ikke at omvende nogen til at skifte.
Jeg konstaterer primært, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz, og at den dybe bas, har bedst af at være indspillet i mono.
Er den ikke indspillet i mono, har den bedst af at blive afspillet i mono, alene da begge enheder så vil deles om arbejdet (lavere forvrængning), og rumresonanserne passer til lyttepladsen, og giver forudsigelig bas.Det er din holdning.Det har INTET med fakta at gøre."dolph"
Det er fakta, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er også fakta at bassen fra naturens side, er i mono her, grundet den korte afstand imellem vores ører.
Mener du at du kan retningsbestemme bassen under 50Hz ?
Hvis du gør, så tyder det faktisk på at dine højttalere tilsætter en masse harmonisk forvrængning, som du tror er den bas, og som du kan retningsbestemme. Men dybbas er det ikke.På mange af mine gode optagelser kan jeg retningsbestemme de dybeste instrumenter på scenen. Det kunne jeg ikke da jeg havde 1 subwoofer. Det hjalp på det da jeg fik 2 subwoofere men afstemningsproblematik med de egentlige højttalere gjorde at jeg gik bort fra det.Du kan jo ikke kalde noget for fakta bare fordi du synes at det skal være sådan."dolph"
De dybeste instrumenter, spiller ikke kun under 50Hz.
Det er bassen under 50Hz vi snakker om, og altså dybbassen.
Overtonerne på en kontrabas, gør jo at du kan retningsbestemme den, uden problemer.
Men de overtoner vil stadig gengives i stereo, selvom du gengiver bassen under 50Hz i mono, og du vil derfor stadig kunne høre hvor kontrabassen står.Jeg kender godt til fænomenet overtoner som vi nyder bedst på analoge optagelser (hvorfor en kassettemaskine f.eks. lyder bedre end en CD) men det hjælper yderligere på perspektiveringen af instrumenterne når optagelserne er stereo hele vejen.
Du tager fejl med dine påstande om at de dybe toner altid er i mono.
"dolph"
Jeg siger at når du oplever dybe toner i virkeligheden, er de i mono, under 50Hz.
At der er nogle stereoptagelser der via en mixerpult vælger at lave det hele i stereo, er deres valg - men det er sjældent, og temmelig upraktisk, da forvrængningen i bassen fordobles, når kun én enkelt enhed, skal spille al dybbassen lige der.
Det er ikke muligt for et menneske at retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er et uomtvisteligt videnskabeligt faktum, og ikke noget jeg har hittet på.
At den dybe basstreng på en kontrabas, producerer nogle overtoner langt højere oppe, som kan retningsbestemmes, rykker ikke ved hvad der er muligt at retningsbestemme i dybbassen.Jamen jeg kan nemt modbevise dine postulater som baserer sig på dine egne holdninger.Placér en subwoofer som tager sig af området 20-50 Hz BAG VED din lytteposition.Så vil du forstå at toner under 50 Hz kan retningsbestemmes.Desuden har jeg optagelser som er lavet ved 2-mikrofonteknik som er i stereo hele vejen ned.Jeg har også orgelindspilninger (som jo bekendt er det instrument der tager de dybeste toner) som er i stereo hele vejen og hvor man kan bestemme pibens placering.Du tager fejl og du får ikke mere ret ved at vedblive med at gentage de postulater som INTET har med fakta at gøre."dolph"
Ja, eller placer subben nede i akvariet - nu vrøvler du.
Du placerede jo ikke subben bag lyttepositionen, og delte ved 50Hz, da du testede på dit anlæg ?
Her er en illustration, så du kan se, at en kontrabas har overtoner, helt oppe ved 10kHz. (Beklager den høje opløsning, men du har nok et program der kan skalere det ned).Gør nu som jeg siger og tag det seriøst.
Jeg har intet akvarie.
Mine tidligere subs toppede ved 50Hz med et møj stejlt filter. Og jeg har sandelig forsøgt mange placeringer med dem i 4 forskellige boliger.
Jeg ved at hvis du laver det forsøg så vil du vide at toner under 50Hz også er retningsbestembare.
"dolph"
Ja, med en eller 2 dårlige subwoofere - sikkert.Nej.Det er provokerende når du på forfjamsket vis prøver at nedgøre andres anlæg i trådene for at have noget noget at hænge din hullede hat/holdning på ........................................og det får mig til at tænke på om du selv er udstyret med mere end Aldis det sidste nye.TCaudiostyle skrev:Med en ordentlig subwoofer, hvor kasse, enhed, forstærker og filter er iorden = Nej..!!JO! Du har måske lige brugt de sidste 3 minutter på eksperimentet..................bravo...........................forresten er det spørgsmålet hvor langt du nogensinde vil gå i indrømmelser. Lidt ligesom hvis du havde købt et strømkabel til 16.000,- og det var dårligere end det fra brødristeren. Det ville du nok aldrig indrømme TC.TCaudiostyle skrev:Hvilket og hvor stejlt filter brugte du ?12 dB pr. oktav.....................tror du det er godt nok? Eller ved du hvad dB betyder? Og ved du hvad en oktav er?TCaudiostyle skrev:Hvilke enheder ?Nu stopper du f.a.n.d.e.m.e.TCaudiostyle skrev:I lukket eller basreflex ?
Plonk.
"dolph"
TCaudiostyle skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:niklasthedolphin skrev:Spencer skrev:mr.superetik skrev:Helt ærlig drenge. Forvent ikke at der nogensinde opnås enighed om benyttelsen af subber.Jeg tror godt I ved hvad jeg mener herom. Måske skulle vi blot akceptere at der er uenighed
Jeg prøver skam ikke at omvende nogen til at skifte.
Jeg konstaterer primært, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz, og at den dybe bas, har bedst af at være indspillet i mono.
Er den ikke indspillet i mono, har den bedst af at blive afspillet i mono, alene da begge enheder så vil deles om arbejdet (lavere forvrængning), og rumresonanserne passer til lyttepladsen, og giver forudsigelig bas.Det er din holdning.Det har INTET med fakta at gøre."dolph"
Det er fakta, at ingen mennesker kan retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er også fakta at bassen fra naturens side, er i mono her, grundet den korte afstand imellem vores ører.
Mener du at du kan retningsbestemme bassen under 50Hz ?
Hvis du gør, så tyder det faktisk på at dine højttalere tilsætter en masse harmonisk forvrængning, som du tror er den bas, og som du kan retningsbestemme. Men dybbas er det ikke.På mange af mine gode optagelser kan jeg retningsbestemme de dybeste instrumenter på scenen. Det kunne jeg ikke da jeg havde 1 subwoofer. Det hjalp på det da jeg fik 2 subwoofere men afstemningsproblematik med de egentlige højttalere gjorde at jeg gik bort fra det.Du kan jo ikke kalde noget for fakta bare fordi du synes at det skal være sådan."dolph"
De dybeste instrumenter, spiller ikke kun under 50Hz.
Det er bassen under 50Hz vi snakker om, og altså dybbassen.
Overtonerne på en kontrabas, gør jo at du kan retningsbestemme den, uden problemer.
Men de overtoner vil stadig gengives i stereo, selvom du gengiver bassen under 50Hz i mono, og du vil derfor stadig kunne høre hvor kontrabassen står.Jeg kender godt til fænomenet overtoner som vi nyder bedst på analoge optagelser (hvorfor en kassettemaskine f.eks. lyder bedre end en CD) men det hjælper yderligere på perspektiveringen af instrumenterne når optagelserne er stereo hele vejen.
Du tager fejl med dine påstande om at de dybe toner altid er i mono.
"dolph"
Jeg siger at når du oplever dybe toner i virkeligheden, er de i mono, under 50Hz.
At der er nogle stereoptagelser der via en mixerpult vælger at lave det hele i stereo, er deres valg - men det er sjældent, og temmelig upraktisk, da forvrængningen i bassen fordobles, når kun én enkelt enhed, skal spille al dybbassen lige der.
Det er ikke muligt for et menneske at retningsbestemme bas under 50Hz.
Det er et uomtvisteligt videnskabeligt faktum, og ikke noget jeg har hittet på.
At den dybe basstreng på en kontrabas, producerer nogle overtoner langt højere oppe, som kan retningsbestemmes, rykker ikke ved hvad der er muligt at retningsbestemme i dybbassen.Jamen jeg kan nemt modbevise dine postulater som baserer sig på dine egne holdninger.Placér en subwoofer som tager sig af området 20-50 Hz BAG VED din lytteposition.Så vil du forstå at toner under 50 Hz kan retningsbestemmes.Desuden har jeg optagelser som er lavet ved 2-mikrofonteknik som er i stereo hele vejen ned.Jeg har også orgelindspilninger (som jo bekendt er det instrument der tager de dybeste toner) som er i stereo hele vejen og hvor man kan bestemme pibens placering.Du tager fejl og du får ikke mere ret ved at vedblive med at gentage de postulater som INTET har med fakta at gøre."dolph"
Ja, eller placer subben nede i akvariet - nu vrøvler du.
Du placerede jo ikke subben bag lyttepositionen, og delte ved 50Hz, da du testede på dit anlæg ?
Her er en illustration, så du kan se, at en kontrabas har overtoner, helt oppe ved 10kHz. (Beklager den høje opløsning, men du har nok et program der kan skalere det ned).Gør nu som jeg siger og tag det seriøst.
Jeg har intet akvarie.
Mine tidligere subs toppede ved 50Hz med et møj stejlt filter. Og jeg har sandelig forsøgt mange placeringer med dem i 4 forskellige boliger.
Jeg ved at hvis du laver det forsøg så vil du vide at toner under 50Hz også er retningsbestembare.
"dolph"
Ja, med en eller 2 dårlige subwoofere - sikkert.Med en ordentlig subwoofer, hvor kasse, enhed, forstærker og filter er iorden = Nej..!!Hvilket og hvor stejlt filter brugte du ?Hvilke enheder ?I lukket eller basreflex ?
TCaudiostyle skrev:Mogens, du kan godt se hvem jeg citerede - ikk ?
Det eneste du egentlig skal beklage, er din uvidenhed om andre subber end dem du nu har prøvet.
PS (mogens, har du glemt at du højt og helligt lovede mig ikke at blande dig i "mine" tråde ?? Det var dit eget valg, da du mente at alt hvad jeg skrev bare var bavl og ikke kunne bruges til noget som helst - og idet du ikke blandede dig, ville det ikke gå galt)
GODT SÃ… LANGT...!!!!
______________________________________________________________
Nu var det DOLPH jeg spurgte og det MÅ da være en smal sag at svare på ovennævnte spørgsmål, idet det er ham selv der har haft dem og prøvet det.
Der er MANGE subber der ikke egner sig til hifi, men der kan bringes nogle frem og det handler om at behandle dem ordentligt.
At det ikke er lykkedes jer at få subber til at hænge ordentligt sammen med resten, er jo i alt sin enkelthed fordi i ikke har prøvet nok eller godt nok.
Fordi man har prøvet 10 eller 20 er jo ikke ensbetydende med alt alle ikke duer.
En subwoofer, bygget til det rum den nu skal spille i, kan nu altså noget - i dette tilfælde er "noget" i åbentbart aldrig har hørt.
Fordi i er 2 der mener at subwoofere ikke duer, gør jer ikke til verdensmænd --- verdensmænd som har ret og andre skal tro på / stole på.
Det kan jo ikke passe, at fordi i siger at sådan er det - ja så er det sådan.
De højttalere i ligger inde med, siger jo ikke et kuk under 30 hz - er det derfor i mener at det ekstra under 30 Hz ikke duer
Prøv igen, prøv lidt mere ---- Man lærer hele livet.
Nå DOLPH, nu mangler jeg bare dine svar på ovennævnte
TCaudiostyle skrev:Ja, ganske utroligt.
Ok - fair nok.
Jeg hopper af denne tråd
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster