Jandk skrev:nilsvalla skrev:Mine HT bliver måske lidt besværlige rende rundt med på en golfbane.
Jeg er ikke helt sikker på at det var det der var idéen
Nok mest et spørgsmål om hvordan du læser det.
Jandk skrev:nilsvalla skrev:Mine HT bliver måske lidt besværlige rende rundt med på en golfbane.
Jeg er ikke helt sikker på at det var det der var idéen
nilsvalla skrev:Jandk skrev:nilsvalla skrev:Mine HT bliver måske lidt besværlige rende rundt med på en golfbane.
Jeg er ikke helt sikker på at det var det der var idéen
Nok mest et spørgsmål om hvordan du læser det.
Kaj. skrev:Er det bare mig? Eller er det ikke som om tråden er kørt fast. Helt urokkelig fast ……..
digital_thor skrev:Kaj. skrev:Er det bare mig? Eller er det ikke som om tråden er kørt fast. Helt urokkelig fast ……..
Jeg prøvedes ellers med lidt kunstigt åndedræt... men jeg må åbenbart have dårlig ånde
lydjørgen skrev:digital_thor skrev:Kaj. skrev:Er det bare mig? Eller er det ikke som om tråden er kørt fast. Helt urokkelig fast ……..
Jeg prøvedes ellers med lidt kunstigt åndedræt... men jeg må åbenbart have dårlig ånde
Nej da, men personligt orker jeg ikke rigtig mere, andre har det sikkert på samme måde , og mit indtryk er også at der er en del som heller ikke orker mig, men vil da gerne knytte et par korte kommentere til dit lange indlæg.
Jeg er enig i at optimering præcision i hele hi-fi kæden er en helt afgørende faktor, de få punkter i dit lange indlæg hvor jeg er uenig er bl.a. at højt præcist lydtryk opnås bedst med PA enheder, jeg mener som tidligere vist at den "perfekte" hi-fi enhed skal skaleres op ,som eksempelvis Gryphon gør, enhederne placeres i en bue/linjekilde med lytterens øre som brændpunkt.
Er heller ikke enig i multi subwoofer løsningen er optimal hvis det drejer sig om stereo.
Det strider i mod hvordan stereo virker, hvor det optimale er at få lyden fra to punktkilder så direkte i øerne som overhovedet muligt således at det er hjernen og kun hjerne som skaber illusionen/lydbilledet, alt andet vil være en form for konstanter/forvrængning.
Derudover er lyden og omridset/perspektiv af et instrument sammensat/defineret af toner som rækker fra top til bund. begge disse fakta strider i mod multi subwoofer udover eventuelt to styk.
Kaj. skrev:Debatten vedrørende det uheldige i flere subwoofere udspringer af at flertallet af dem gengiver lyde, som gør det mulig at høre hvorfra lyden kommer. Mekaniske lyde og harmonisk forvrængning bidrager til dette. Er en subwoofer mekanisk, elektrisk og akustisk afgrænset til at gengive under 70Hz skal man godt nok vide hvor den står for at kunne høre det. Jeg bruger selv en subwoofer der følger disse krav men har arbejdet med en del som ikke gør. Og derfor forstår jeg de der hader subwoofere til hi-fi brug. At de i den sammenhæng skal stå sammen med de øvrige højttalere for at skjule mislydene.
Kaj. skrev:Det er jo ikke så svært og så alligevel er det. Som supplement til opnåelse af målet opdagede jeg at et Zobel filter direkte på basenheden havde stor betydning for reduktion af den mekanisk/akustiske støj. Selv om den selvfølgelig er elektronisk delt og direkte koblet til et udgangstrin. En ting som jeg forinden anså for ganske overflødig og aldrig set på nogen subwoofer. Men jeg har heller ikke set alle.
Så har du en subwoofer er her et betydeligt forbedringsområde på vejen mod highend
digital_thor skrev:Jeg vil så mene at passive komponenter imellem enhed og forstærker netop er overflødigt
LASSENCAD skrev:En sub må kun gengive noget under 35Hz . og på ingen måde noget af det front spiller.. Synes jeg
2 er et must
Kaj. skrev:En subwoofer skal kun bidrage med det de øvrige højttalere mangler. Og jo lavere frekvens jo mindre problematisk bliver placeringen. Det er sådan resultatet af mine eksperimenter er faldet ud. Men der kan selvfølgelig være andet jeg ikke er opmærksom på.
Tilbage til Generelt & Andet Hi-Fi
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster