nilsvalla skrev:Jandk skrev:nilsvalla skrev:Jandk skriver.
Nils Valla du ved godt at lige over portafstemningen der ser enhederne kabinettet som lukket.
Hvilket så kunne betyde, fra portafstemningen og op er forvrængningen mindre.
Altså nu mener du det modsatte af det du skrev for en times tid siden.
Eller så forstod du ikke hvad jeg skrev før.
Jeg formoder det "jeg før skrev" var, "har haft en masse både tryk- og refleks-ht, og ikke gjort den erfaring, refleks er årsag til flere ressonanser".
Det betyder ikke, jeg ikke har hørt den "entone-bas" (resonnans dækker for nuancering og detalje) reflekser kan risikere komme op med.
Det betyder bare, jeg i specifikke situation ved jeg ikke er færdig med opstilling, og således må prøve videre med det til ht "forsvinder".
(og hvis ikke det lykkes, er der andre ht at få).
Interessant det du her nævner fordi det er en essentiel del af hi-fi udover selve klangen.
Præcisionen som gør at højtalerne helt forsvinder! , står og ser dumme ud, og vidste man ikke lyden kom derfra ville man ikke kunne gætte det.
En ting er stensikkert, produceren ved ikke hvor dine højtalerer står.
Når præcisionen er af højeste karat vil alle proprationer være logiske og korrekte, lydbilledet/perspektivet vil kunne varierer fra en del til mindst 5 gange større, lyden vil kunne bryde vægge og loft, perspektivet vil kunne være højt lavt dybt fladt smalt bredt osv alt efter hvad der er indspillet.
Det der sker er at signalet man modtager stort set er uden forstyrrende "live" lyd hidrørende fra fejl/tilskud fra anlæg/højtalerer og rum, når hjernen ikke for alle disse tilskud , så kan hjernen koncentrerer sig om at lave illusionen udfra det som faktisk er optaget, og så er der ingen højtalerer i ligningen mere, de er helt!!!! væk. Og man slapper iøvrigt mere af , hjerne er ikke på overarbejde med at skulle forsøge at indpasse en masse uvedkommende lyde i lydbilledet. Man er tættere på High-end gengivelse.
Hi-Fi består af præcision og klang.